Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.821


  4. ntanos

    ntanos

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      562


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/02/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. το θέμα με την κατηγορία άδειας σε περίπτωση έγκρισης εκσκαφής απο αρχαιολογία έχει απαντηθεί στην εικόνα που βάζω θεωρώ οτι οταν απαιτείται απλή έγκριση αρχαιολογίας για εκσκαφές η άδεια είναι κατηγορία 3
    2 points
  2. 103.061 downloads

    Το αρχείο περιλαμβάνει τα εξής: 1. ΙΚΑ - Αίτηση - Δήλωση απογραφής οικοδομοτεχνικού έργου 2. ΙΚΑ Πίνακας 1 - Μη εστεγασμένων επαγγελμάτων 3. ΙΚΑ Πίνακας 1α - Υπολογισμός ημερομησθίων 4. ΙΚΑ Πίνακας 1β - Κατανομής ημερομησθίων 5. ΙΚΑ Πίνακας 2 - Εστεγασμένων επαγγελμάτων 6. Έντυπο ΙΚΑ για έκδοση οικοδομικής άδειας 7. Πίνακας 3 ΙΚΑ - Αριθμός ημερομισθίων εργατοτεχνιτών 8. Πίνακας 3 ΙΚΑ
    1 point
  3. Ισχύει αυτό που λέει η πυροσβεστική... και πες του πυροσβεστά οτι ο 12κιλος δεν είναι τροχήλατος αλλά φορητός όπως και ο 6κιλος! Μάλλον κάτι έχει μπερδέψει..... edit Αν έχεις μέχρι 4 φιάλες των 25Kg και δεν έχει μόνιμα συστήματα μέσα στο χώρο του ψησίματος, ανήκεις στη κατηγορία Ο σύμφωνα με τη ΚΥΑ 31856/2005 και δεν απαιτείται αδειοδότηση και ούτε εκδίδεται πιστοποιητικό πυρασφάλειας. (μην γράφεις με το ΦΕΚ αλλά με το αύξοντα αριθμό της Υ.Α., ΚΥΑ, Νόμο, κλπ)
    1 point
  4. Αν κρίνω από την θέση του Υ/Σ και την τάνυση του επιτόνου , πρέπει να έχει σχετικά μικρή γωνία. Βεβαία ίσως είναι και η γωνία λήψης παραπλανητική και έχει χαλαρώσει. Όπως και να έχει σε καμία περίπτωση μην προβείς σε καμία ενέργεια μόνος σου. Πήγαινε στον ΔΕΔΔΗΕ της περιοχής σου και κάνε αίτηση για να έρθουν να το κάνουν. Ούτε αντηρίδα θα μπει από την άλλη μεριά, ούτε τίποτα. Θα μπει τσιμεντένιος στύλος αυτοστήρικτος. ΥΓ1: Ο επίτονος ΔΕΝ είναι καλώδιο. Προς συναδέλφους και μη.. ΥΓ2: Το ρεύμα πολλοί αγάπησαν, τα παρελκόμενα του ουδείς(σχεδόν)..
    1 point
  5. Τα πεδία αυτά στο Ε3 δέχονται επεξεργασία, και αυτόματα να μην συμπληρώνονται αν συμπληρωθεί από εμάς και είναι υπαρκτό τότε προχωράει η δήλωση αλλιώς (αν δεν είναι υπαρκτό) βγάζει σφάλμα και δεν προχωρά η δήλωση. Οπότε εφόσον το web pos/εικονικό pos μεσω του επαγγελματικού λογαριασμού έχει id (που έχει id) και εφόσον η σχετική νομοθεσία αποδέχεται (που αποδέχεται) ως μέσα αποδοχής καρτών την σχετική διαδικασία δεν έχουμε θέμα. Εξάλλου έχει και σχετικές οδηγίες η Viva που ανέφερα παραπάνω. Η όλη αναφορά και "ανακατοσούρα" αν θες έχει προκύψει με την υπηρεσία FreePos και μόνο με αυτή. Θεωρώ ότι δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης η υπηρεσία αυτή αφού, ένα μέρος της --αυτό των εμπόρων που θέλουν να δέχονται κάρτες--- καλύπτεται από την διαδικασία που έγραψα παραπάνω, το άλλο μέρος της ---αυτό των ιδιωτών--- καλύπτεται από την δημιουργία προσωπικού λογαριασμού viva και μένει εκτός ένα μέρος ---αυτό των ιδιωτών που θέλουν να πουλήσουν κάτι με χρέωση κάρτα του αγοραστή--- όπου δεν νομίζω να ήταν και αξιόλογος/μεγάλος πληθυσμός). Αυτή είναι η γνώμη μου.
    1 point
  6. Κοίτα ο κάθε σύλλογος κοιτάει την πάρτη των μελών του ώστε να σωθούν σε ενδεχόμενο δικαστήριο. Το ίδιο ισχύει με όλους, πχ και με γιατρούς που δεν είναι εύκολο να τους κυνηγήσεις ακόμα και σε χοντρά ιατρικά λάθη. Είναι η συντεχνιακή προσέγγιση. Αυτά σε ότι αφορά το νομικό μέρος. Από εκεί και ύστερα, ο καθένας κρίνει πόσο θέλει να το ψάξει. Στο κάτω κάτω αν κάποιος δεν το πολυψάχνει, κάθε 5 τοπογραφικά θα παράγει και ένα λάθος.. ξεκάθαρα...και μετά από μήνες ή από χρόνια θα το φάει το τηλεφωνάκι του από πελάτη ή αγοραστή ή από δικηγόρο με εξουσιοδότηση από κάποιο θιγόμενο, θα έχει γίνει το λάθος και θα χαθούν μέρες και μήνες ύπνου. Και ας τον σώσει το ΤΕΕ με κάποια επιεική ερμηνεία του τι πρέπει να πράττουμε, θα υπάρχει ψυχολογικό και επαγγελματικό κόστος. Από την εμπειρία μου πάντως, όποιος δεν εμβαθύνει πέρα από τα απολύτως απαραίτητα, θα κάνει λάθος και στα απολύτως απαραίτητα... είναι απλά η λογική της "χαλαρής" προσέγγισης στα πράγματα γενικά.
    1 point
  7. Τα καλώδια μπαίνουν για τη στήριξη των κολονών. Κατά την τάνυση των ηλεκτροφόρων καλωδίων από κολόνα σε κολόνα αναπτύσσονται φορτία πάνω στις κολόνες.
    1 point
  8. Δεν επιτρέπεται να το ξαναβάλει μέσα. Ακόμα όμως και να επιτρεπόταν ......δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναέρθουν. Θα φροντίσουν να τελειώνουν με μία επίσκεψη!
    1 point
  9. μιλαμε μονον για ΦΜΑ=3% [υπαρχει και η περιπτωση απαλλαγής α' κατοικιας]
    1 point
  10. Πρέπει να καλέσεις τη ΔΕΗ να το αφαιρέσει. Δεν επιτρέπεται να το κάνεις μόνος σου...
    1 point
  11. Αντιλαμβάνεσαι ότι η ερώτηση, έτσι όπως διατυπώνεται, δεν έχει απάντηση. Και αυτό διότι: Όροι σύνδεσης, δεν μπορούν να προσδιοριστούν χωρίς δεδομένα Ποιότητα υλικών - μεγάλο εύρος σε τιμές Επιτόκιο τράπεζας - πιστοληπτική ικανότητα επενδυτή παίζει σημαντικό ρόλο Κόστος συνοδών έργων - υλικών, δεν μπορούν να προσδιοριστούν χωρίς δεδομένα Ωστόσο πριν απαντήσεις στα παραπάνω, θα πρέπει να έχεις υπόψη σου ότι: δεν υπάρχει διαθέσιμος ηλεκτρικός χώρος στο δίκτυο στο 95% των περιπτώσεων οι ενεργειακές κοινότητες έχουν προτεραιότητα στην λήψη όρων σύνδεσης μέχρι νεοτέρας... χιλιάδες MWp βρίσκονται ήδη σε αναμονή λήψης όρων σύνδεσης... Γενικά, ναι κατασκευάζονται έργα με αδειοδοτικές διαδικασίες που ξεκίνησαν 2 χρόνια πριν, και είναι βιώσιμα κάτω από προϋποθέσεις.
    1 point
  12. Θα πρέπει να σου έχει έρθει: ή σχετική ειδοποίηση μέσω email ή κάποια ειδοποίησης στην αρχική οθόνη όταν κάνεις είσοδο στον επαγγελματικό λογαριασμό για το ποια έγγραφα θα πρέπει να ανεβάσεις και με οδηγίες για τη διαδικασία. Αν δεν έχεις δει/παρατηρήσει κάτι από τα παραπάνω (όπως εγώ τότε !!! 😀 ) κάνε τους ένα τηλέφωνο (μην μπεις στην διαδικασία να συμπληρώσεις την φόρμα της παραπομπής για να επικοινωνήσουν εκείνοι) πάρε τους εσύ τηλέφωνο πες τους το πρόβλημα ότι δηλαδή έχει απενεργοποιηθεί/δεν υπάρχει/δεν φαίνεται η αντίστοιχη επιλογή και θα σε καθοδηγήσουν σχετικά.
    1 point
  13. βασιλη, σωστα και να βλεπαμε και αυτο για καταστροφη κτιριου εκ βιαιου συμβαντος. https://www.technologismiki.com/nomos/index.html?pd_14_7_99_271.php
    1 point
  14. @ntanos Κ εγώ συμφωνώ σε όσα λες συναδελφε. Όταν λέω ότι με τη σημερινή τεχνολογία αποτύπωση μπορεί να κάνει και μια μαϊμού, κυριολεκτω. Δεν χρειάζονται καν οδεύσεις, ούτε αλλαγές στάσεων ούτε να σπαει κανείς τ @@ του να βρει για ποιο λόγο του έτυχε το 1 ppm και το πόιντ είναι εξωφθαλμα λάθος, ούτε αν την ώρα που έπαιρνε το σημείο ένα ενδιάμεσο φυλλαράκι από τη γαμοζουγκλα που δεν κουρεύει ο κάθε μαλακας ιδιώτης που κάνει έρευνα αγοράς σε 10 μηχανικούς να γλιτώσει το 10ευρω σου τυχαίνει επάνω στο laser επειδή την ώρα που πατούσες το κουμπάκι φύσηξε αερακι... Με γκατζετακια των 300€ την ημέρα πλέον χτυπάς 3d με αυτόματη όδευση, και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πάρεις αρκετούς καφέδες και καμιά ταινία να βλέπεις την ώρα της αποτύπωσης για να μην πεθάνεις από τη βαρεμάρα. Άρα το κομμάτι της αποτύπωσης είναι κυριολεκτικά λυμενο, τα λεφτά είναι στη δήλωση μηχανικού. Το χρησιμοποίησα για να γίνω εμφατικος.
    1 point
  15. zavi, θα συμφωνήσω απόλυτα με μόνη εξαίρεση την ευκολία της αποτύπωσης. Εντάξει όταν η δουλειά γίνεται με gps είναι εύκολο, αν χρειαστεί όμως όργανο και οδεύσεις κλπ εκεί ζορίζει το πράγμα και θέλει γνώσεις και κάποια εμπειρία, ειδικά όταν αποτυπώνεις κτίρια, ακάλυπτους, προσπαθείς να ενώσεις δίκτυα ταράτσας με δίκτυα επί των οδών, αναρωτιέσαι γιατί δύο σημεία που θα έπρεπε να απέχουν 10 cm απέχουν 5 μέτρα, γιατί υπάρχει στροφή μόνο σε μία στάση, γιατί τα υψόμετρα δεν κλείνουν για μέτρα, γιατί η αποτύπωση του gps δεν δένει με την όδευση και όλα αυτά τα ωραία στα εντός σχεδίου 🤣 Οι νέοι συνάδελφοι που κατέχουν gps αλλά όχι total, δίνουν την δουλειά αυτή αλλού, φοβούνται να την κάνουν, σε όλες τις περιπτώσεις που γνωρίζω.
    1 point
  16. @anchelos Δεν υπάρχει νόημα μετά από 13+ χρόνια εκτενούς συζήτησης στο φόρουμ κ ανταλλαγής απόψεων να επαναλαμβανομαστε. Καταλαβαίνω αυτό που λες, όπως και πχ το να μην αποτυπώνονται δέντρα και περιβάλλων χώρος με πεζουλια, παρτέρια κλπ σε ένα τοπογραφικό μεταβίβασης, ωστόσο θέματα που αφορούν οικοδομησιμοτητα του ακινήτου κατά τη γνώμη μου πρέπει να αναφέρονται όλα κατ ελάχιστο. Σε μη οικοδομήσιμα γήπεδα που δεν παίζει καμιά περίπτωση να καταστούν οικοδομησιμα ο καθένας πράττει κατά το δοκούν. Τώρα το πώς κοστολογείται ο κοπος να τα ψάχνει αυτά ο καθένας, αυτό είναι κομμάτι του ανταγωνισμού. Κ οποίος δεν γουστάρει να τα πληρώνει αυτα, έχει την επιλογή να πληρώνει κοψοχρονια ταλαίπωρους συναδέλφους που χαρίζουν τοπογραφικά σε τιμή κάτω της απλής ενοικίασης εξοπλισμού κ μόνο. Όταν η γη όμως είναι οικοδομήσιμη, τότε όλα αυτά πρέπει να ελεγχθούν. Προσωπικά εγώ όταν ακούω επιφάνειες εκτός σχεδίου σε μέγεθος οικοδομησιμου (άνω των 750 τμ) απευθείας μου βαρανε καμπανάκια ότι απαιτούνται πολλοί έλεγχοι για την υπεύθυνη δήλωση μηχανικού. Και αυτή είναι που πληρώνεται, όχι η αποτύπωση. Αποτύπωση μπορεί να κάνει και ένας ανειδίκευτος χειριστής εξοπλισμού, και με.τη σημερινή τεχνολογία ακόμα και μια μαϊμού.
    1 point
  17. Πολυ σωστα και ορθα ολα αυτα που λετε συναδελφοι, και ετσι ακριβως ειναι τα πραγματα. Θα πρεπει να γινεται πληρης και εκτενης καταγραφη για καθε πιθανη λεπτομερεια του ακινητου. Βεβαια εν προκειμενω προκειται για μια αποδοχη κληρονομιας που ο ιδιοκτητης γνωριζει καλα τη γη του και απλα βαση παραλειψης (συν οτι επιπροσθετως δεν το οριζει ο νομος δεν αναγραφηκε το εξτρα κειμενακι για κατι που δεν υπαρχει) οποτε ειναι ενας μικρος αλλα απαραιτητος κοπος, να προστεθει και να ξαναυποβληθει στο Κτηματολογιο, γιατι πανω απο ολα πρεπει να ειμαστε σωστοι. Ισχυει αυτο, ειδικα καποιοι απο εξωτερικο αγοραζουν κομματια γης σαν να ειναι "ρουχα" φερ'ειπειν και οταν μετα απο χρονια ερχονται Ελλαδα να αντικρυσουν αυτο που αγορασαν αντιλαμβανονται ολους τους πραγματικους κινδυνους.
    1 point
  18. Διότι αποκρύπτεις πραγματικά γεγονότα που επηρεάζουν την υφή και την υφιστάμενης κατάστασης της ιδιοκτησίας που κάποιος τρίτος θα θέλει να αγοράσει. Κανείς τρίτος δεν είναι υποχρεωμένος να δει την Γη που αγοράζει. Με βάση το τοπογραφικό διάγραμμα του Μηχανικού και τον τίτλο ιδιοκτησίας αγοράζει. Αν λοιπόν εσύ αποκρύβεις ρέμα (που ανάλογα των περιπτώσεων επηρεάζει και το μέγεθος της ιδιοκτησίας) όπως και αποκρύβεις ότι διέρχονται καλώδια υψηλής τάσης (αρα υπάρχει δουλεία) ….. Τότε παραπλανάς τον καλόπιστο τρίτο και μπορεί να σου ζητήσει πλήρη αποζημίωσης και διαφυγόντα και απάτη….. Ούτε καν θα έπρεπε να το ρωτάς γιατί να τα δείξεις,….. ειδικά εσύ που δηλώνεις ειδικότητα σου Τοπογράφος. Σαν να ρωτούσε Αρχιτέκτονας γιατί όταν σχεδιάζει ένα κτήριο πρέπει να είναι κατά το βέλτιστο λειτουργικό Ή ένας Πολιτικός Μηχανικός γιατί να είναι στατικά επαρκές η μελέτη που θα δώσει
    1 point
  19. ευχαριστώ θεωρώ ότι μπορώ να βάλω κατηγ.3 για τη μετακίνηση + αναλυτικό για το ξεμπάζωμα (που ομαδοποιούνται) Δεν βλέπω ποια άλλη επιλογή υπάρχει για αυτό..
    1 point
  20. Ν.4495/2017 άρθρο 96, κατηορία3, ιδιδ: <<αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση, εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, ή αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση λόγω κατασκευής με εσφαλμένη αναστροφή της κάτοψης σε νόμιμη θέση και με την προϋπόθεση ότι δεν μεταβάλλεται η τελική στάθμη του εδάφους.>> Βάση της εγκυκλίου 2: <<Η έννοια της παραβίασης των πολεοδομικών διατάξεων αφορά αποκλειστικά τη θέση του κτιρίου (Δ, πλάγιες αποστάσεις, προκήπιο, στάθμη εδάφους). Στην περίπτωση που με την αλλαγή της θέσης παραβιάζονται τα ανωτέρω, εφαρμόζονται επιπρόσθετα της μετακίνησης, τυχόν λοιπές κατηγορίες παραβάσεων (π.χ. υπέρβαση δόμησης, συντελεστής πλάγιας απόστασης, κ.λ.π) ανεξαρτήτως εάν υπάρχει επικάλυψη - κοινός τόπος του νομίμου περιγράμματος του κτιρίου με το περίγραμμα αυτού στη νέα θέση. Ο έλεγχος της μεταβολής της τελικής στάθμης του εδάφους γίνεται με την επιφύλαξη του εδαφίου θθ της ίδιας κατηγορίας.>> ΘΘ: <<εργασίες διαμόρφωσης εδάφους ύψους έως 1,00 μέτρο>> Με βάση τα παραπάνω εγώ καταλαβαίνω ότι: - Αν δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις (Δ κτλ) ΚΑΙ δεν έχουμε μεταβολή στην τελική στάθμη του εδάφους, τότε η αλλαγή σε άλλη νόμιμη θέσει χρεώνετε απλά με μια κατηγορία 3. - Αν έχουμε πέραν της μετακίνησης ΚΑΙ παραβίαση πολεοδομικών διατάξεων ΚΑΙ μεταβολή την τελική στάθμη του εδάφους, χρεώνουμε πρόσθετα και αυτές τις αυθαιρεσίες. Επίσης αν το η διαμόρφωση του εδάφους είναι έως 1,00 μ, μπορεί να περαστεί και αυτό σαν κατηγορία 3, παράγραφος ΘΘ.
    1 point
  21. Το κριτήριο αναφέρεται σε μη μεταβολή της τελικής στάθμης εδάφους. Νομίζω ότι δεν μπορείς να το υπάγεις στην κατηγορία 3.
    1 point
  22. Δεν σου έχω ρίξει 7-8 downvotes όπως αναφέρεις. Υπάρχουν εκατοντάδες μέλη σ αυτό το φόρουμ με την ίδια δυνατότητα. Και για την ιστορία μια χαρά έβαλες και εσύ την downvote. Προφανώς με τον τρόπο σου θα λαμβάνεις ακόμη περισσότερες downvotes από μια.
    1 point
  23. για μελετητικές και κατασκευαστικές της αθήνας μιλώ. και δεν το λέω για να τους κατηγορήσω. αλλά το να ελπίζει ένας αρχάριος να γίνει δεκτός με το καλημέρα σας σε ένα οργανωμένο γκρουπ, πέραν της απειρίας του δείχνει στον εργοδότη πως είναι και εκτός πραγματικότητας.
    1 point
  24. Η downvote είναι από μένα για να μάθεις να είσαι πιο ευγενικός με τους συναδέλφους που σε βοηθάνε. Επί του θέματος η απάντησή σου θα έκρινε το αν μπορούσες να κάνεις χρήση του εγγράφου περί βάθους στη θέση ανοικοδόμησης όταν η γραμμή δόμησης λόγω των μέτρων ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας οδηγεί σε μη οικοδομησιμότητα.
    1 point
  25. Στα σαλόνια 10 μπρίζες σούκο να μπορούν να βάζουν πολλούς φορτιστές. Όλα τα άλλα με μπαταρίες επαναφορτιζόμενες ...... Τα φώτα με αισθητήρες κίνησης ..... σίγουρα θα ακούσεις καλή μουσική αν το δώσεις σαν ιδέα... λολ 😀😀 Υ.Γ. αμα σου γκρινιάξουν για τα καλά πες κι εσυ με επιλογή στον σχεδιασμό κεντρική είσοδο σπιτιού απο την κουζίνα.... αναζητάς λύσεις μάστερ σεφ ....
    1 point
  26. Αφού λοιπόν το γνωρίζεις δε μας λες και μας τι είναι το ρέμα για να σου απαντήσουμε στα περαιτέρω;
    1 point
  27. Πράγματι το πληροφοριακό σύστημα δεν υποστηρίζει κλάσματα. Αναγκαστικά θα τους καταχωρήσεις με κατά προσέγγιση δεκαδικά μέχρι να κλείσει στο 100%. Στην τεχνική έκθεση αναφέρεις τους συνιδιοκτήτες με τα ποσοστά τους ως κλάσματα και λες ότι στην 1η σελίδα της δήλωσης τα καταχώρησες με δεκαδικούς για συστημικούς λόγους εφαρμογής. Το έχω κάνει και σε δικές μου δηλώσεις με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Οι καταχωρήσεις ποσοστών συνιδιοκτησίας στη δήλωση δεν παράγουν ιδιοκτησιακό δικαίωμα. Μια απλή καταχώρηση είναι.
    1 point
  28. Επισυνάπτω το άρθρο 9α του νέου ασφαλιστικού που κατατέθηκε προς ψήφιση. Το αστείο φυσικά βρίσκεται στο "αντί της καταβολής ποσοστού 4% επί του κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού, που ισχύει σήμερα"... Μπορεί τελικά για να εφαρμοστεί ένας νόμος να χρειάζεται να βγει άλλος ένας που εφαρμόζει τον πρώτο...
    1 point
  29. προσωπικά και τον μήνα Ιανουάριο οι κρατήσεις μου παρέμειναν στο 19,75. τιποτα. ψηφιζονται οι νόμοι και δεν εφαρμόζονται μου φαίνεται.
    1 point
  30. προκάλεσα κάποιους φίλους να το βάλουν την "μπροσούρα" αυτή έδώ στο φόρουμ, αλλά μέχρι στιγμής τίποτα. Αφού την βρήκα το κάνω εγώ και ότι γίνει. Για την χρησιμότητα διαβάστε παραπάνω. ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ_ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΩΝ_ΜΕΤΑΞΥ_ΗΑΤΤ_ΤΜ3_1986.pdf
    1 point
  31. φυσικα, υπαρχουν διαφορές δλδ αντιδικίες, μεταξυ των "ιδιοκτητων" νομιμων ΘΣΑ και των "ιδιωτικης πρωτοβουλιας". Διοτι, οι νομιμες ΘΣΑ, και εχουν μεταγραφει και υπαρχουν στην αδεια πριν απο τις ιδιωτικες. Επομενως, οποιαδηποτε ιδιωτικη θεση δημιουργηθει μετέπειτα σε βαρος, ειτε αυτων των ΘΣΑ που εχουν περιγραφεί στην αδεια ειτε των διαδρομων προσπελασης προς αυτες , ειναι παρανομη. Δικαιωμα διεκδικησης εχει αυτος που μετεγραψε πρωτος. Και πρωτη μεταγραφη ειναι αυτη που εγινε προκειμενου να εκδοθει η αδεια.
    1 point
  32. ν 960/79 Αι τυχόν δημιουργούμεναι θέσεις σταθμεύσεως εις τον ελεύθερον ισόγειον χώρον του κτιρίου όταν τούτο κατασκευάζεται επί υποστηλωμάτων (PILLOTIS) κατά τας ισχυούσας διατάξεις, δεν δύνανται να αποτελέσουν διηρημένας ιδιοκτησίας. Στην περιπτωση που συζητουμε, εχουμε διαφορες μεταξυ αυτων που κατεχουν τις νομιμες θεσεις, κατα των οσων εχουν ΘΣΑ πανω στους κοινοχρηστους διαδρομους και "παρεμποδιζουν" την ελευθερη προσβαση προς τις νομιμες ΘΣΑ. για τις οποιες αρμοδια ειναι τα Δικαστηρια [και η ΥΔΟΜ]
    1 point
  33. Όλα ωραία και όμορφα τα παραπάνω αλλά ένα σχέδιο θα βοηθούσε να αντιληφθούμε την πραγματικότητα..... Αλήθεια είναι μόνο μία θέση που μεταβιβάζεται? Ή μήπως είναι και οι δύο αλλά η μία είναι προσάρτημα ενώ η άλλη έχει χιλιοστά?
    1 point
  34. V.Chlorok.: η ερωτηση ηταν η παρακατω. "Στο σχέδιο της σύστασης οι θέσεις στάθμευσης έχουνε μπει η μία πίσω απ την άλλη με τέτοιο τρόπο που ορισμένες δεν είναι προσβάσιμες, " [Εγω υπεθεσα οτι δεν ειναι προσβασιμες αυτες που δημιουργησαν "επι πλεον" των υποχρεωτικων] Στην τελευταια απαντηση, διευκρινισθηκε οτι, "πάντως στην περίπτωσή μου, σίγουρα η θέση που με απασχολεί έχει τοποθετηθεί σε μέρος που εμποδίζει την προσπέλαση." Επομενως εδω, ισχυει η ανω παρ. 4 που ανεβασε ο παυλος, οτι, ο ελεγχος των διαδρομων προσπέλασης προς τις υποχρεωτικες ΘΣΑ, "εμπιπτει" στην αρμοδιοτητα της ΥΔΟΜ, διοτι, η χωροθετηση των υποχρεωτικων ΘΣΑ και η προσπελαση σε αυτες, μεσω διαδρόμων, εχει γινει με βαση σχεδιαγραμμα που εχει ηδη ελεγξει η υπηρεσια. Η καταληψη διαδρομων προσπελασης που οδηγουν σε ΘΣΑ, απαγορευεται, πολυ δε περισσοτερο η "μεταβιβαση" τετοιων διαδρομων με συμβόλαιο. [με άλλα λογια, εγινε η χωροθετηση των υποχρεωτικων ΘΣΑ και εκδοθηκε η αδεια, και μετα ο κατασκευαστης μεταβιβασε με συμβολαιο τους διαδρομους που οδηγουν στις ΘΣΑ σε τριτους, δινοντας και χιλιοστα] Υπο αυτα τα πραγματικα περιστατικα, το θεμα αφορα και την Υπηρεσια, αλλά και τους συνιδιοκτητες της οικοδομης προς διεκδικηση της θεσης που βωρισκεται στον διαδρομο που οδηγει στις υποχρεωτικες ΘΣΑ. "4. Ο έλεγχος των ιδιαίτερων συμφωνιών των συνιδιοκτητών, για τον τρόπο χρήσης των χώρων στάθμευσης της ΡΙLΟΤΙS, εφ' όσον τηρούνται τα προβλεπόμενα στα σχέδια της οικοδομικής άδειας (ως προς τους χώρους στάθμευσης, τους διαδρόμους προσπέλασης προς αυτούς κλπ) δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου μας. " [αρα, εμπιπτει εάν παρεμποδιζεται η προσπελαση]
    1 point
  35. Για ποιο λόγο? Κτίριο με επικρατούσα χρήση κατοικία προ του 75 είναι κατηγορία 1 χωρίς κανέναν περιορισμό
    1 point
  36. ΠΕΑ εκδίδεται και σε πλήρως αυθαίρετο κτίσμα που είναι κατασκευασμένο εντός δασικής έκτασης που είναι μέρος ευρύτερης περιοχής natura και εμπίπτει εντός αιγιαλού αλλά κρίθηκε κατεδαφιστέο λόγω σεισμού. Κάπως έτσι.
    1 point
  37. Δεν γράφεις κάτι που δεν γνωρίζω ήδη. Υπάρχει περίπτωση να μπορεί να παρθεί απόσταση μικρότερη των 15 μέτρων από τον άξονα της οδού?
    -1 points
  38. Το θέμα είναι :Aποστάσεις οικοδομών από εθνικές - επαρχιακές - κύριες κοινοτικές οδούς. Είσαι εκτός θέματος. Και σε αντίθεση με τις -7 -8 αρνητικές που μου έχεις ρήξει σε λίγα 24ωρα εγω δεν έχω ρίξει καμία, ακόμα και με: Έχω υπόψη μου έγγραφο για παρέκκλιση, το οποίο δεν εμφανίστηκε ποτέ...
    -1 points
  39. Καλησπέρα σας, Είμαι στην διαδικασία αγοράς σπιτιού, παρ'όλα αυτά πριν προχωρήσω θέλω να βγάλω άδεια επέκτασης του σπιτιού 24τ.μ για το ισογειο και 48τ.μ για τον 1ο οροφο (72 Τ.Μ ΣΥΝΟΛΟ ΔΗΛΑΔΗ). Ο μηχανικός που ρώτησα είναι ότι είναι εφικτή η επέκταση του σπιτιού ως και 110τ.μ οπότε συμφωνήσαμε για την επέκταση των 72τ.μ με ζητο΄μενη αμοιβή 4.000 ευρώ. Επειδή δεν έχω μεγάλη ιδέα από την διακύμανση των τιμών , θα ήθελα να απαντήσει όποιος ξέρει εάν η τιμή είναι λογική ή ποιο θα ήταν ένα αναμενόμενο κόστος με βάση την δικιά σας εμπειρία. Σας ευχαριστώ
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.