Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/09/2020 σε όλες τις περιοχές
-
3 points
-
Δεν υπάρχει καμία απαγόρευση του Α 89 για τακτοποίηση ανοιγμάτων στο όριο οικοπέδου κατά παράβαση του κτιριοδομικού κανονισμού. Ως μηχανικός δεν έχεις κανένα απολύτως πρόβλημα διότι διενήργησες βάσει του νόμου. Όμως, αυτό δεν στερεί το δικαίωμα αγωγής από τον όμορο προς τον ιδιοκτήτη του ακινήτου αναγκάζοντάς τον να τα κλείσει.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Λίγο τα μπέρδεψες με τα επισυναπτόμενα, για Γαλάζια Νερά Ερέτριας εκτός 500, για Ερατεινή εντός 750, για Ερεσσό εκτός 400.2 points
-
1 point
-
Εννοείται ότι θα βάλεις στο κελί ΚΧ την επιφάνεια των 400 τμ και θα επιλέξεις υπέρβαση δόμησης <50% για να μην σου βγάλει το σύστημα επιβαρυντικό συντελεστή σαν να είχες υπέρβαση δόμησης. Να "καταλάβει" δηλαδή το σύστημα ότι πρέπει να υπολογίσει μόνο την αλλαγή χρήσης.1 point
-
Η εγκύκλiος δεν πρέπει να παράγει νόμο αλλά να ερμηνεύει. Αν παράγει νόμο δεν πρέπει να την εφαρμόσεις. Έτσι λοιπόν, εσύ θα κοιτάξεις το άρθρο 100 και θα δεις ποιες κατασκευές μπορούν να υπαχθούν με αναλυτικό. Τέτοιες κατασκευές δεν είναι αυτές που αφορούν επιφάνεια κλειστού χώρου όπως πχ οι αποθήκες. @stasinos1972 Αν η μόνη παράβαση είναι η κατασκευή πυλωτής και δεν σκοπεύει ο ιδιοκτήτης να προβεί σε άδεια αποπεράτωσης (δηλαδή να κλείσει την πυλωτή) το πρόστιμο θα υπολογιστεί ως μια λοιπή παράβαση 250 Ευρώ και θα συμπεριλάβει και την διαφοροποίηση ύψους εφόσον το σημερινό ύψος δεν ξεπερνά τα 4.00 μ (αυτό που ήταν εγκεκριμένο και ισχύει για ισόγεια κτίσματα). Όμως, το πιθανότερο είναι το κτίσμα σήμερα να ξεπερνάει σε ύψος τα 4 μ οπότε πέραν της μια λοιπής παράβασης θα χρειαστεί και μια καταχώρηση για παραβίαση ύψους, η οποία θα κοστολογηθεί με βάση τους συντελεστές 0,20 ή 0,40 του άρθρου 100 και όχι με τις γενικές διατάξεις υπέρβασης ύψους καθώς δεν διαφαίνεται να υπάρχει υπέρβαση δόμησης (υπόστυλος χώρος δεν επαυξάνει τη δόμηση). Βεβαίως το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να απευθυνθείς σε μηχανικό ώστε μετά αυτοψία που θα διενεργήσει να σου κοστολογήσει το πρόστιμο και να προβεί στην υπαγωγή στο ν. 4495.1 point
-
η υποχρεωση ειναι ενοχικη δεν εμποδιζει την αρτιοτητα ΟΜΩς ακομα και αν εκδοθει αδεια πριν την καταβολη της αποζημιωσης, η πολεοδομια δεχονταν μεν να ξεκινησουν οι διαδικασιες εκδοσης, αδειας , αλλα ηταν υποχρεωμενος ο εργολαβος να πληρωσει την ρυμοτομια γισ τον απλο λογο οτι μονο ετσι θα υπηρχε προσωπο σε δρομο κοινης χρησης. Το τοπογραφικο του 651 εκεινης της εποχης επρεπε να λεει "αρτιο και θα καταστει οικοδομησιμο μετα την εξοφληση των προσκυρωσεων και των ρυμοτομιων και την θεση σε κοινη χρηση των ρυμοτομουμενων" εσυ εχεις συμβολαιο που λεει "τί" για τις ρυμοτομιες?1 point
-
Πρόκειται για απαλλοτριούμενα λόγω ρυμοτομίας τμήματα οικοπέδων. Επηρεάζει αυτή η αποζημίωση την οικοδομησιμότητα σύμφωνα με το πνεύμα του Ν.651/77;1 point
-
όχι, αυτό που αναφέρεις είναι για την προστασία του κτιρίου (και των περιεχόμενών του) από άμεσο πλήγμα.1 point
-
εχεις συμβολαιο που περιλαμβανει την επεκταση αυτη? Αν ναι, τοτε τακτοποιεις χωρις συναινεση κανενος και κανεις και μεταβιβαση, χωρις να ρωτησεις κανεναν, διοτι εχεις ηδη συμβολαιο και συσταση ΟΙ με το τμημα αυτο..1 point
-
έτσι όπως τοποθετούνται ή αντιμετωπίζεται το θέμα μη νομίζεις ότι έχεις εξασφαλισμένη προστασία (μερική ή ολική).1 point
-
Αν το υπόγειό σου δεν έχει μετρήσει στο σ.δ., τότε δεν απαιτείται τουαλέτα ΑΜΕΑ1 point
-
Μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την ημερομηνία της υπαγωγής! Από εκεί και πέρα ξεκαθαρίζω πως ό,τι κάνουν το κάνουν με δική τους ευθύνη..... Δεν ασχολούμαι, δεν με ενδιαφέρει.... Εγώ έχω ήδη φροντίσει να εξοφληθεί η αμοιβή μου και σε σύντομο χρονικό διάστημα ολοκληρώνω και την εργασία μου....1 point
-
Υπάρχουν αντικεραυνικά και για τα δίκτυα ασθενών. Π.χ. στο site της Hager (https://www.hager.gr/75672.htm) έχει αντικεραυνικά για τηλεόραση, δίκτυα κ.λ.π.1 point
-
Ηταν μια ωραια εποχη για όλους (ιδιοκτητες, μηχανικους, εργολαβους, ΔΥ) ολα εύκολα και με το χρήμα να ρέει Τωρα θεωρώ ότι είμαστε στη μεταβατική περίοδο απο το μπάχαλο προς το "δεν χτιζει ο καθένας ότι θέλει". Επίσης η εμπειρία μου δείχνει ότι ειναι επαγγελματικό ατού (για τον μηχανικό) να έχει μείνει στην παλιά χύμα εποχή του ελα μωρε όλα γίνονται.... Θελω να πω δηλαδη ότι στην περίπτωση σου, ενω είναι προφανές ότι χρειάζεται μελέτη για όλο, είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλά γατόνια που θα το ξεπερνούσαν..... Sorry για το offtopic1 point
-
Εάν εννοείς στην οδό Φλέμινγκ στην περιοχή της Άρτεμις είναι 850€1 point
-
1 point
-
1 point
-
αν τους "συνεφερε" να υπαρχει δρομος...προφανως "αφησαν" να γινει η επεκταση του δρομου και δεν εκαναν τπτ. Θεωρω οτι -κατ' αρχάς - εχεις "οικοπεδο που βρεθηκε μικροτερο σημερα", αλλά οταν εκδοθηκε η αδεια ήταν σωστή.1 point
-
Το φαινόμενο της πολυνομίας και των διαδοχικών ανατροπών του νομικού πλαισίου μετατρέπουν την επέκταση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε τροχοπέδη. Είναι δύσκολο να σχεδιαστεί ένα υπολογιστικό σύστημα που θα παραμετροποιείται κατά βούληση ανάλογα με τις αλλαγές της νομοθεσίας. Ειδικά όταν μιλάμε για ελληνικά δημόσια έργα, αυτό είναι αδύνατο. Επομένως ένα μεγάλο ποσοστό νομοθετικών μεταβολών απαιτεί προγραμματιστικές αλλαγές στο αντίστοιχο πληροφοριακό σύστημα, δηλ. ένα νέο έργο μικρής ή μεγάλης κλίμακας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς το χρόνο που αυτή η μεταβολή θα υλοποιηθεί και θα παραδοθεί. Πρόσφατα παραδείγματα ο νόμος Βρούτση και η εκκαθάριση ΕΝΦΙΑ.1 point
-
δεν υπαρχει καμμια κατατμηση. Πιθανον να υπαρχει αμφισβητηση της ιδιοκτησιας. Υπαρχει μια καταληψη απο τον Δημο, σε μια λωριδα του οικοπεδου. Εαν και εφοσον συμφωνησει ο Δημος οτι αυτη η λωτιδα ανηκει σε σας θα κανετε μια δουλεια διελευσης, ωστε να μην χασετε τα δικαιωματα επι του σδ. Εκ ...Δήμου αρξασθε1 point
-
1 point
-
Το ύψος δεν έχει σχέση με το αν είναι ο χώρος κύριας χρήσης ή βοηθητικής η χρήση μας ενδιαφέρει.1 point
-
Πολύ λογικό, ευχαριστώ! Πέρασε λοιπόν η εποχή που ο καθένας έχτιζε ό,τι ήθελε, όπου ήθελε. Και αυτή η εποχή πέρασε τόσο πολεοδομικά (μετά την 29/7/2011), όσο και στατικά (με την έλευση του ΦΕΚ 350)...1 point
-
Α σόρρυ τώρα το είδα... Το πατάρι λογικά θα είναι : δυσμένεια Δ1 "αύξηση κατακορύφων" + δυσμένεια Δ2:"αύξηση μαζών (άρα και σεισμικών φορτίων)" + δυσμένεια Δ3 "αλλαγή στατικού συστήματος που φέρει οριζόντια φορτία"..Για τις πρώτες δύο δυσμένειες Δ1+Δ2 υπό προυποθέσεις με το φεκ350 μπορείς να πάρεις απαλλαγή και απλό τοπικό έλεγχο στοιχείων (πχ ότι ο τάδε στύλος ή η δοκός δεν έχει πρόβλημα με τα κατακόρυφα του παταριού) αλλά η δυσμένεια Δ3 δυστυχώς θέλει κανεπε...1 point
-
Δες λίγο το φεκ 1643β/11-5-2018, άρθρο 2 παράγραφος β. Δεν απαιτείται υποβολή μελέτης στατικής επάρκειας αλλά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού στις εξής περιπτώσεις : β) αυθαίρετες κατασκευές παταριών ισογείου επιφάνειας μέχρι ποσοστού 50% του δαπέδου του ισογείου με την προϋπόθεση ότι δεν δημιουργούνται “θέσει” κοντά υποστυλώματα. Διαφορετικά εξετάζονται τα μέλη και η σύνδεσή τους με στοιχεία του φέροντος οργανισμού, τα οποία και θα ενισχύονται για ενδεχόμενες τοπικές αστοχίες. Σε κάθε περίπτωση ελέγχεται η στατική επάρκεια του αυθαίρετου παταριού για κατακόρυφα φορτία1 point
-
παραβίαση πλαγίων αποστάσεων θα έβαζα και σε αυτή την περίπτωση. Μοιάζει με "προκήπιο" επειδή είναι επί του δρόμου, όμως στους οικισμούς δεν υφίσταται αυτή θεσμικά. επομένως θα έβαζα παραβίαση πλαγίων αποστάσεων.1 point
-
Το ΤΕΕ δεν έχει απολύτως καμία ανάμειξη σε τέτοιου είδους θέματα. Οι αμοιβές μας είναι ελεύθερα διαπραγματεύσιμες με τους πελάτες μας.... Μην τσιμπάτε!!! Μάθετε να ελίσσεστε!!!1 point
-
Γειά σου, γνώμη μου είναι ότι τζάμπα ταλαιπωρείσαι με αμοιβές κλπ. Στην θέση σου θα έβγαζα νεά εντολή πληρωμής με αυτή του 4495 και δεν θα λάμβανα υπόψη την παλιά του 4178. Οπότε βάλε πάλι 4,5 ημέρες να βγει η νόμιμη και βάλε την συμφωνηθείσα ίδια με αυτά που θα πάρεις για την έξτρα εργασία στο 4495.1 point
-
1 point
-
Το 4,5 ημέρες είναι ανάλογα μετά χρόνια που είναι γραμμένος ο μηχανικός στο ΤΕΕ ,δεν έχει σχέση με την παραπάνω εργασία.1 point
-
1 point
-
αναρτήθηκαν τα αναδρομικά του επικουρικού πληρωμή μέχρι 30/91 point
-
Αν το πιστωτικό το είχες ζητήσει ως επιστροφή (όχι να συμψηφισθεί) και εκπέσθηκε το 2018, θέλει και αντίστοιχη αντιμετώπιση στην φορολογική βάση των εισφορών. Την επιστροφή είτε να την είχες φέρει ως έσοδο στο 2019 (όταν χρονικά είχε πιστωθεί στον λογαριασμό ΙΒΑΝ), δηλαδή αρνητικά στα έξοδα της φορολογικής βάσης του 2019 ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό, είτε να μειώσει τα έξοδα της φορολογικής βάσης του 2018 πάλι ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό. Και τα δύο παραπάνω δεν θεωρώ ότι είναι λάθος, απλά κατ' εμέ πιο σωστό θεωρώ το πρώτο διότι πρακτικά παρακολουθείς χρονικά τα γεγονότα και δεν έρχεσαι εκ των υστέρων να κάνεις τις διορθώσεις (όταν δηλαδή πιστωθεί στο ΙΒΑΝ). Βάσει του άρθρου 30 (παρ. 1 περ. ιθ') του ν. 4308/2014 (ΕΛΠ), οι πολύ μικρές οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 του ιδίου νόμου δύνανται να μην εφαρμόζουν τις παραγράφους 1 έως και 3 του άρθρου 28 περί αναδρομικής διόρθωσης των επιπτώσεων από αλλαγές λογιστικών πολιτικών και αναγνώριση λαθών και αναγνωρίζουν τις σχετικές επιπτώσεις στα ποσά των χρηματοοικονομικών καταστάσεων στην περίοδο που η αλλαγή λογιστικής πολιτικής πραγματοποιείται ή το λάθος εντοπίζεται.1 point
-
Ελεύθερη διάθεση των Κτηματολογικών Χαρτών μέσω διαδικτύου - ΓΕΩΠΥΛΗ «INSPIRE» ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ εδω https://www.ktimatologio.gr/posts/eleytheri-diathesi-ton-ktimatologikon-harton-meso-diadiktyoy-geopyli-inspire-ellinikoy-ktimatologioy1 point
-
1 point
-
Συνάδελφε συγγνώμη που επιμένω και ξαναρωτάω, κάνω copy paste το αρθρο 96 γ) ιβιβ) Ν4495/2017 από το michanikos.gr ιβιβ) αποθήκη μέγιστης επιφάνειας 15 τ.μ. και μέσου ύψους έως 2,50 μέτρα, Διευκρινίζεται ότι το εδάφιο αυτό αφορά αποκλειστικά και μόνο ισόγειες, αυτοτελείς αποθήκες και όχι άλλους βοηθητικούς χώρους που εξυπηρετούν το κτίριο (π.χ. λεβητοστάσια, κλειστές θέσεις στάθμευσης, κ.ά.). Επίσης, υπάγονται και περισσότερες της μιας ανεξάρτητες αποθήκες, εφ’ όσον η συνολική επιφάνειά τους δεν υπερβαίνει τα 15 τ.μ., τηρουμένων των λοιπών προϋποθέσεων1 point
-
Να όμως που ρωτάτε μηχανικούς! Όμως κανείς μηχανικός δεν μπορεί να σας απαντήσει αν δεν δεί, μετρήσει, πιάσει μολύβι, χαρτί, υπολογιστή κλπ (και αν δεν πάρει και μερικά χιλιάρικα!!!😃 για αμοιβή) Ο υδραυλικός (θα φανεί ότι) το κάνει δωρεάν, αλλά με τη μέθοδο δοκίμασε-άλλαξε και ...αν έχεις τύχη διάβαινε! Πληροφοριακά, το σύστημά σας είναι μονοσωλήνιο και όχι δισωλήνιο, και το μονοσωλήνιο είναι που, οπωσδήποτε θέλει όλα τα παραπάνω. Η μάρκα των σωμάτων δεν παίζει ρόλο, αλλά η απόδοση, που λέει ο κατασκευαστής Υ.Γ. Πιστεύω ότι είναι αρκετά ορατός ο smiley... μετά τα χιλιάρικα!!!1 point
-
Δεν υπάρχει μετάφραση εκτός αν σε εξυπηρετεί το «νομική αβεβαιότητα»…. Το οποίο δεν είναι σπάνιο φαινόμενο στην χώρα μας. Ενδεικτικά θα σου φέρω παράδειγμα οικόπεδα άρτια και οικοδομήσιμα και με ΝΟΚ και με ότι άλλο θες…. Έχει ο Χ Δήμος που βρίσκεται στην δικαιοδοσία του βγάλει απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για άρση Οικοδόμησης μπας και το κάνει (με μελλοντικές πράξεις κλπ. κλπ.) πράσινο ή παιδική χαρά πχ. Με αποφάσεις σαν αυτές (που σχεδόν όλοι οι Δήμοι στο Λεκανοπέδιο των Αθηνών έχουν λάβει) σου κρατάει μπλοκαρισμένο το Οικόπεδο για πολλά χρόνια μερικές φορές και για δεκαετίες διότι δεν έχει τα χρήματα να το απαλλοτριώσει.1 point
-
Δεν υπάρχει αντίφαση. Είναι οικοδομήσιμο υπό προϋποθέσεις. Ας το ονομάσουμε "δίκαιο εκβιασμό" εκ μέρους της Πολιτείας, ώστε να μη χαντακωθούν τα όμορα.1 point
-
οτι αυτες οι παρεκλίσεις εχουν καταργηθει στις ΝΑΤΟΥΡΑ--> απο που μπορουμε να το δουμε αυτο ?1 point
-
σωστα ειναι το αρθρο "1" το διορθωσα θνκς1 point
-
1 point
-
IEC 62305-4 Lightning-Protection-Risk-Assessment-Calculator.xls Lightning Protection Risk Assessment NEW.pdf1 point
-
Επειδή ακριβώς έγιναν πριν την ισχύ του 4495 θεωρούνται αυθαίρετα, γιατί κατα το χρόνο κατασκευής τους έπρεπε να είχαν βγαλει άδεια. Επομενως, πρέπει να τακτοποιήσεις1 point
-
Η ομαδοποίηση αυθαιρεσιών κατηγορίας 3 και αναλυτικού στον ν. 4178 μας ήρθε κατόπιν της εγκυκλίου 4. Δεν υπήρχε στο σώμα του νόμου, όπως δεν υπάρχει και στο ν. 4495.1 point
-
Ο Νίκος ανέπτυξε τα επιχειρήματα απάντησης στη Δανάη (ή Κατερίνα). Ακριβώς το θέμα μου είναι πως δεν χρησιμοποιείται ως κατάστημα, κύριος χώρος - και ούτε μπορεί λόγω ύψους (έχει ακατάλληλες μονώσεις οροφής και πλαγιοκαλύψεων, δάπεδο σε συνέχεια του εξωτερικού χώρου στάθμευσης, κλπ.) Υπάρχει λογική στο να διακρίνει ο νομοθέτης τις δύο περιπτώσεις, διότι δεν έχουν την ίδια "βαρύτητα", σημασία και εντέλει ούτε την ίδια αξία έχουν αντικειμενικά (μια αποθήκη με ένα κατάστημα), ούτε αποφέρουν το ίδιο παράνομο όφελος στον ιδιοκτήτη τους. Αν εννοούσε το δεύτερο σκέλος της πρότασης "αυθαίρετοι χώροι που προσαυξάνουν τη δόμηση" ως ικανή και μόνη προϋπόθεση, γιατί έγραψε το πρώτο; "χώροι κύριας χρήσης που προσαυξάνουν τη δόμηση", το "που" στη χρήση αυτή επεξηγεί το κύριας χρήσης, δεν αυξάνει την εμβέλεια του προσδιορισμού, εξακολουθεί δηλαδή να αναφέρεται σε χώρους κύριας χρήσης (και μόνον αυτούς). Παράδειγμα διατύπωσης με την ευρύτερη έννοια : Αυθαίρετοι χώροι κύριας χρήσης και κάθε άλλοι χώροι ή κατασκευές που προσμετρώνται στη δόμηση κατά τον Οικοδομικό Κανονισμό. (και ο ΓΟΚ και ο ΝΟΚ περιέχουν εκτενή ανάλυση)1 point
-
Το πρόβλημα εμφανίζεται στον υπολογισμό ποσοστού για υπέρβαση κάλυψης βέβαια, όπου εκεί το κρίσιμο ποσοστό είναι το 20%. Εννοείται ότι προσαυξάνει και τη δόμηση και την κάλυψη. Παρ' όλα αυτά, επειδή είναι χώρος βοηθητικής χρήσης και όχι κύριας, η γνώμη μου είναι ότι για τον υπολογισμό του συντελεστή υπέρβασης κάλυψης να δηλωθεί < 20%. Υποθετικά μιλώντας, αν κάποιο τμήμα του χώρου αυτού χρησιμοποιούνταν ως κατάστημα και αυτό (πχ τα 250τ.μ. από τα 380), τότε θα έβαζα υπέρβαση κάλυψης >20%. (ως αυθαίρετος κλειστός χώρος κύριας χρήσης που προσαυξάνει τη δόμηση.) Αν έχετε αντίθετη άποψη, παρακαλώ διορθώστε με, γιατί το θέμα με έχει προβληματίσει και εμένα πάρα πολύ.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-