Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.219


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.999


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/12/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Και εγένετο ΦΕΚ ... http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wHUdWr4xouZundtvSoClrL8q6KUEZFb2m55MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIucHqZsE9OED011jofeTi1J4SoE-egKHz5MneZ-c2jhBF
    2 points
  2. Εάν υπάρχει σύσταση οριζ. ιδιοκτησιών, μπαίνουν μόνο τα καθαρά μέτρα του σπιτιού και όχι το κλιμακοστάσιο στα οροφοδιαμερίσματα. Παρομοίως και στο Ε9. Εάν δεν υπάρχει σύσταση, μπαίνει όλος ο όροφος
    2 points
  3. Η ένσταση, είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα απαντηθεί από ΕΦΚΑ (που σημαίνει ότι θα απορριφθεί σιωπηρά). Όμως η υποβολή ένστασης, σας δίνει δικαίωμα υποβολής ενδίκου προσφυγής (ατομικής ή ομαδικής), που ελπίζουμε (οι ομοιοπαθείς), ότι θα έχει καλύτερη τύχη.
    2 points
  4. δεν παύουν να υπάρχουν προβλήματα theone πχ αν πας σε συμβολαιογραφο, ενοώ αν παει δήλωση που έχεις κάνει εσύ, ο συμβολαιογράφος μπορεί να ζητήσει 1 δήλωση ανά ανεξάρτητη οριζόντια ιδιοκτησία μάλιστα μέσα στην περιγραφή, τίτλος, πρώτο τετραγωνάκι δήλωσης θα πρέπει να γράψεις την ονομασία του ακινήτου όπως αναφέρεται στην Συστ. Οριζ. Ιδιοκτ. με τα παρακολουθήματα της να γράφονται. Να ξέρεις ότι σε περιπτώσεις πχ μεταβίβαση οριζ. Ιδιοκτ. ο Συμβολαιογράφος θα σου ζητήσει ξεχωριστή βεβαίωση ανά ιδιοκτησία, οπότε και ωραίο είναι να έχεις μια ιδιοκτησία ανά δήλωση, εγώ με το πέρασμα του χρόνου βλέπω ότι αυτός ο τρόπος μόνο θετικά έχει.
    2 points
  5. ...και μάλλον και λιγότερα μπλεξίματα/πισωγυρίσματα με δημόσιους οργανισμούς πχ κτηματολόγια, ΔΕΗ κλπ που μπορεί να σκαλώσουν αν δεν δούν ξεχωριστά για κάθε Ο.Ι. ότι αναλογεί...
    2 points
  6. Όχι υποχρεωτικά. Άποψη μου καλύτερα σε ξεχωριστές δηλώσεις. Λιγότερη πιθανότητα λάθους (μικρότερη επιφάνεια / δήλωση), καλύτερη δυνατότητα διαπραγμάτευσης τιμής.
    2 points
  7. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.475 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Version 1.0.0

    2.476 downloads

    Σ.Α.Υ. & Φ.Α.Υ. για περίφραξη από συρματόπλεγμα
    1 point
  9. Version 1.0.0

    1.247 downloads

    Τα αρχεία προέρχονται απο μετατροπή docx των pdf που βρισκονται στο: https://ypen.gov.gr/xekina-stis-9-dekemvriou-to-exoikonomo-aftonomo-dyo-prosarmoges-logo-ton-ektakton-synthikon-tou-koronoiou/ Τα πνευματικά δικαιώματα προφανώς δεν μου ανήκουν. 🙂 Update 4/12/2020: Πλέον, μπορειτε να κατεβάσετε τα παραρτήματα σε μορφή doc απο την επίσημη σελίδα του προγράμματος: https://exoikonomo2020.gov.gr/odegos
    1 point
  10. Σε αντίστοιχη περίπτωση κυρωμένης Π.Ε εκδόθηκε άδεια πέρυσι . Ο γύρω χώρος ακόμη είναι χωράφια. Ο μελετητής του τοπογραφικού, το οποίομπήκε στην άδεια, έγραψε "καθαρή δήλωση " ν. 651/77 ότι το οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο και στις παρατηρήσεις έχει προσθέσει. Βεβαιώνω ότι η οριστική στάθμη της οδού αρ. ** & ** έμπροσθεν του Ο.Τ. 131 θα διαμορφωθεί σύμφωνα με την εγκεκριμένη υψομετρική μελέτη της πράξης εφαρμογής. Μετά την κατασκευή των κρασπέδων, οι κορυφές του τελικού οικοπέδου θα έχουν τα παρακάτω απόλυτα υψόμετρα: A1=11.42 T5=12.20 T6=12.61 κλπ.- Στο σχέδιο έχει δείξει τις προβλεπόμενες από την μελέτη ρυμοτομικές και οικοδομικές γραμμές. Η εξόφληση του 30% των εισφορών είναι υποχρεωτική για συμβολαιογραφικές πράξεις μεταβίβασης (1) ενώ για την έκδοση Ο.Α , σύμφωνα με την εγκύκλιο ΔΤΕ/β/10888/405/31/5-3-04 Εγκ-31/04 (2) εξοφλείται η οφειλη που αντιστοιχεί μέχρι το χρόνο χορήγησης της άδειας (1) Ν 4315/14-"6.α. Σε κάθε συμβολαιογραφική πράξη που αφορά δικαιοπραξία εν ζωή και έχει ως αντικείμενο μεταβίβαση της κυριότητας ακινήτου που οφείλει εισφορά σε χρήμα, σύμφωνα με κυρωμένη πράξη εφαρμογής, επισυνάπτεται βεβαίωση του οικείου δήμου, ότι έχει καταβληθεί τουλάχιστον το ποσό των δόσεων, που αντιστοιχεί σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) των συνολικών υποχρεώσεων που αναλογούν στο μεταβιβαζόμενο ακίνητο. (2) Μετά την κύρωση της πράξης εφαρμογής και σύμφωνα με το Αρθ-9 , παρ.7 του Ν-1512/85, δεν επιτρέπεται η χορήγηση οικοδομικής άδειας στον υπόχρεο ιδιοκτήτη, πριν να βεβαιωθεί από την αρμόδια υπηρεσία η οφειλή του υπόχρεου για εισφορά σε χρήμα και πριν να έχει καταβάλει τουλάχιστον τις μέχρι το χρόνο χορήγησης της αδείας οφειλόμενες δόσεις
    1 point
  11. το ενα...το "ενιαιο" - Σε ιδιοκτησίες που έχουν συνενωθεί λειτουργικά (π.χ. καταστήματα) εκδίδεται ένα ΠΕΑ για το κτίριο ή την κτιριακή μονάδα που έχει προκύψει.
    1 point
  12. η διανοιξη των οδων -και των δικτυων- ειναι υποχρεωση του Δημου Δεν ειναι δικη σου δλδ του πωλητη.... [μην κοιτας που στις καλες εποχες βοηθουσε ο εργολαβος "παντοιοτροπως"..... Δεν ειναι ευθυνη του πωλητη εάν ο Δημος καθυστερει την υλοποιηση των δρομων. [δες καποιες μειωσεις στις εισφορες που εχουν γινει...για να εχεις ολοκληρωμενη εικονα]
    1 point
  13. η ΠΕ απεδωσε αρτια και οικοδομησιμα οικοπεδσα. Οι εισφορες σε γη του αρχικου οικοπεδου εχουν εκπληρωθει Ερευνας τις εισφορες σε χρημα...πρεπει να πληρτωθει το 30% . Θα σου τα πουνε στον Δημο. Επίσης βλεπεις στο σεντονι αν υπαρχει συνδυασμος ΠΕ και ΠΤ οπότε -σου αποδιδεται μεν τελικο οικοπεδο αβγδεα.... εμβαδου "...." τμ. -αλλά -πιθανον - να τελει υπο την προυποθεση εξοφλησης τυχον προσκυρουμενων. Εάν δεν εχει αλλες προσθετες υποχρεωσεις "ειναι αρτιο και οικοδομησιμο υπο τας πολεοδομικας διαταξεις" υγ ξεχασα να πω οτι για σενα το οικοπεδο ειναι οπως περιγραφεται στο σεντονι. Ακομα και εαν εχει εξοφλήσει ολες τις εισφορες σε χρημα, για σενα λες οτι "οφειλει εισφορα σε χρημα" Η εξοφληση ή η πληρωμη καποιων δόσεων αφορα τον Δημο, ο οποίος που θα δοσει την σχετικη βεβαιωση και ειναι υποχρεωση του συμβ/φου να την προσαρτησει στο συμβολαιο. Εσενα - σαν μηχανικο- δεν σε αφορα, ακομα και αν σου φερουν αποδειξεις εξοφλησης. [δες και τα πιο πανω που αναφεραμε]
    1 point
  14. Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση , ακριβώς αυτά έχω σκεφτεί και εγω , δυστυχώς δεν βλέπω να γίνεται κάτι άλλο .
    1 point
  15. Συμφωνώ Κώστα. Αν δεν υπάρχουν "εκπλήξεις" στο ακίνητο και έχει επικρατούσα χρήση κατοικία θα κάνει αποτύπωση (κάτοψεις σίγουρα διότι αποτελεί και τυπικό δικαιολογητικό) και τοπογραφικό (ας μην το ζητάει στο σύστημα. Θα ζητηθεί από την συμβ/φο στη συνέχεια). Το παράβολο λόγω υπαγωγής μετά την 30/9/2020 θα παει 300 Ευρώ.
    1 point
  16. ευκολάκι.... 99% Κατ. 1 ως προ 1975 ότι πάρει 250€ + οι Αμοιβές
    1 point
  17. δεν είναι υποχρεωτικό ένας ηλεκτρολόγος να είναι και εγκαταστάτης, απλά είναι τα πράγματα όποιος φοβάται τα ύψη βρίσκει και δουλειά που δεν χρειάζεται εργασία σε ύψος
    1 point
  18. @da-mi Φυσικά και να κάνετε ένσταση. Στην περίπτωσή σας ειδικά υπάρχουν σίγουρα θεμελιωμένα και κατοχυρωμένα δικαιώματα πολύ πριν τις 12/5/2016 (για να λέτε 45 χρόνια το 2017). Ξεκινήστε από εκεί είτε σε συνεργασία με σύλλογο ή με δικηγόρο. Η ειδική προσαύξηση είναι άλλη ιστορία που θα προσβληθεί ξεχωριστά με αγωγές. Μόνη σας λίγα πράγματα μπορείτε να κάνετε.
    1 point
  19. Ακριβώς, και προς επιβεβαίωση του ότι δεν ελέγχεται το όνομα στην ΔΕΗ, απλά αν έχει αναγραφεί ως αριθμός στο Ε9, η σχετική αναφορά στις ε/α του προηγούμενου εξοικονομώ (δεν θεωρώ ότι έχει αλλάξει). "Ερ.: O λογαριασμός ρεύματος της επιλέξιμης κατοικίας είναι σε άλλο όνομα από το όνομα του ωφελούμενου. Μπορεί να υποβληθεί αίτηση; Απ.: Μπορεί, εφόσον ο αριθμός παροχής ρεύματος που αφορά την επιλέξιμη κατοικία έχει δηλωθεί στο Ε9. "
    1 point
  20. Ο Η/Χ ούτως ή άλλως θα απαλλασσόταν από το εδάφιο ααα παρ η περίπτωση ββ του άρθου 99, και στην ουσία δεν αποτελεί επιβάρυνση στον Φ.Ο, οπότε εγώ θα επέλεγα σύνταξη τεχνικής έκθεσης στατικού ελέγχου. Εξάλλου ακόμη και σε μελλοντικό έλεγχο, στη δήλωσή σου εμφανίζεις μόνο 18τμ αυθαιρεσία η οποία οπότε δε μπορεί κανείς να αμφισβητήσει την απαλλαγή των 25τμ της ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ /19409/1507 (ΦΕΚ 1643Β’/11-5-18) Τέλος αν νομίζεις ότι δεν καλύπτεσαι, πάντα μπορείς να κάνεις τον έλεγχο αύξησης κατακόρυφων φορτίων όπου υπολογιστικά θα συμμετέχει μόνο η αυθαιρεσία της προσθήκης δεδομένου ότι ο κλειστός Η/Χ δεν επηρεάζει το φορτιστικό μοντέλο.
    1 point
  21. @da-mi Γι' αυτό έχει φτιαχτεί σύλλογος "νέων" "κακοποιημένων" συνταξιούχων μηχανικών που κυνηγάει αυτή την ανισότητα. Στην περίπτωσή σας με αίτηση 12/2017 και 45 έτη πρέπει να είστε στα 1380-1400 μικτά οπότε αν λυθεί το θέμα της ειδικής προσαύξησης μπορεί και να πλησιάσετε λίγο περισσότερο τα πρότερα επίπεδα. Το εύχομαι σε όλους.
    1 point
  22. Η επιστροφή της αμοιβής επίβλεψης είναι ταυτόχρονα και αποδοχή ότι έλαβε γνώση ο επιβλέπον τα στατικά ότι ο φέρον οργανισμός ολοκληρώθηκε. Ολοκλήρωση εργασίας δίχως αυτή η εργασία να έχει ελεγχθεί από αυτόν που έχει την ευθύνη (ευθύνη απέναντι στον ΚτΕ, το έργο αλλά και την πολιτεία) συνεπάγεται ότι η συγκεκριμένη εργασία είναι αυθαίρετη. Άρα μιλάμε για έναν αυθαίρετο Φ.Ο. Άρα επιστροφή αμοιβής συνεπάγεται γνώση της αυθαιρεσίας. Άρα θα πρέπει (ταυτόχρονα με την επιστροφή της αμοιβής) να γνωστοποιήσει ο έχων την επίβλεψη του Φ.Ο. το αυθαίρετο στην υπηρεσία δόμησης. Μη γνωστοποίηση θα έχει συνέπειες πρώτα για τον ίδιον και μετά για τους εν τοις πράγμασι υπεύθυνους. Υπεύθυνοι για την μη ενημέρωση της επίβλεψης (άρα και για τον αυθαίρετο Φ.Ο.) είναι και ο έχων την γενική επίβλεψη αλλά και ο ΚτΕ.
    1 point
  23. Όσες με πληρώνουν κ με εξουσιοδοτούν να τις ρυθμίσω! Τις άλλες γιατί να ασχοληθώ; Επιπλέον και τους κοινόχρηστους που επηρεάζονται από την ΟΙ
    1 point
  24. λάθος είναι αυτό janna? Δηλαδή αν έχουμε έναν όροφο με 4 οριζ. ιδιοκτησίες θα πρέπει να αποτυπώσουμε και τις άλλες?
    1 point
  25. μερσί φίλε.... και ναι έχουμε ΝνΟΚ (Νέο ΝΟΚ) και 133 σελίδες διάβασμα.... και οσονούπω 100-200 σελίδες ερμηνευτικά και 900 σελίδες λίγο πιο μετά ....
    1 point
  26. .............. ώ! ρε μπέρδεμα που σας (μας) περιμένει. Και ξανά -μανά ένας νέος νόμος για τους "νομικούς" μηχανικούς. Φυσικά Από έναν υπουργό που ακούγοντάς τον κάποια στιγμή κατάλαβα πως δεν ξέρει την διαφορά ανάμεσα σε ένα οικόπεδο και ένα γήπεδο. Καλό διάβασμα.
    1 point
  27. Μπορεί ο scanner της Βουλής να έκανε ΣΚ, αλλά έφτιαξε τη Δευτέρα ένα PDF πάνω από 118 ΜΒ !!! Και οι έχοντες το ακατοίκητο το ανέβασαν στο site της Βουλής για να ενημερώσουν τάχα τον κόσμο. Η ψηφιακή ολοκλήρωση μας μάρανε ... Για να μη φορτώνετε λοιπόν τα δίκτυα και να μπορούν έτσι τα παιδιά να κάνουν μάθημα, επισυνάπτω ένα PDF 0,8 ΜΒ που κάνει την ίδια ακριβώς δουλειά. poleodomia-pap-site_compressed.pdf
    1 point
  28. Εγώ λέω ότι μόνο το πρώτο και το τρίτο αφορούν το σταθεροποιητή. Το δεύτερο αφορά τη στρώση στράγγισης, αν επιτυγχάνει την επιθυμητή περατότητα.
    1 point
  29. Αν κατάλαβα καλά, τα τρία πρώτα αφορούν στο φυτικό σταθεροποιητή, και το τέταρτο στο Stalok
    1 point
  30. καλημέρα, σε κτίριο που αποπερατώθηκε το 1981 (άδεια 1980) έχουμε μόνο παραβάσεις με αναλυτικό (νέα ανοίγματα. τζάκι , αλλαγές στηθαίων μπαλκονιών, επέκταση εξώστη) . Θα φτιάξω 1 ΦΚ κατ.2 όπου θα επιλέξω τις λοιπές παραβάσεις. Στα δικαιολογητικά δεν ζητάει να επισυνάψω κάτοψη με τις αυθαίρετες κατασκευές (θεωρείται απαίτηση της κατ.2) Θα πρέπει να φτιάξω αναλυτικό προϋπολογισμό; Το ρωτάω γιατί αφενός η κατ.2 απαιτεί κάτοψη και όχι άλλα στοιχεία ( από 4495 ....υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε, ζ, ι, και ια του άρθρου 99και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας και δεν απαιτούνται λοιπά στοιχεία και σχέδια) και αφετέρου ο αναλυτικός δεν απαιτεί κάτοψη . Σίγουρα θα ήθελα να αποφύγω τη σύνταξη αναλυτικού προυπολογισμού και να ανεβάσω κάτοψη με σημειωμένες τις αυθαίρετες κατασκευές. Ευχαριστώ
    1 point
  31. Δεν σε ενδιαφέρει αυτό.... Δεν είσαι "ντετέκτιβ".... Εσύ "βλέπεις" ένα ακίνητο και "διαβάζεις" ένα Ε9 που σου προσκομίζεται.... Η ευθύνη σου έγκειται στο ν' ανεβάσεις το έγγραφο στο σύστημα... Την ευθύνη των υπολοίπων την έχει ο ιδιοκτήτης.... Δεν είναι δυνατόν μετά από 10 χρόνια ασχολία με αυθαιρετονόμους ακόμα να συζητάμε τα ίδια πράγματα...
    1 point
  32. Επειδή η ιστορία ξεκίνησε από από την ανωτέρω ανάρτηση, τα πράγματα είναι σαφή: Κατά τη σύνταξη τ.δ. για οικόπεδα εντός σχεδίου πόλεως, οφείλουμε (προκειμένου για τη δήλωση 651/77, και σε ό,τι αφορά στην οικοδομησιμότητα) να ελέγξουμε και τα όμορα. Το περιεχόμενο της ανωτέρω δήλωσης πρέπει να είναι σαφές και αδιαμφισβήτητο. Τόσο για την προστασία του αγοραστή, όσο και για τη δική μας. Σε περίπτωση που, για κάποιο λόγο, δεν μπορούμε να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα, είτε δεν κάνουμε το διάγραμμα, είτε απευθυνόμαστε στην Υ.ΔΟΜ. Οτιδήποτε άλλο, είναι άκρως επικίνδυνο
    1 point
  33. να μιλήσει με δικηγόρο. Όσο είναι κατακριτέο να γίνονται αυθαίρετα οικοδομικές εργασίες (αν έγιναν*) είναι ακόμα πιο κατακριτέο ακόμα και ποινικά ο εκβιασμός. * Δεν επαρκούν φωτογραφίες και βίντεο από μεμψίμοιρο ιδιώτη ο οποίος μάλιστα αναζητά και όφελος, όταν είναι γνωστό ότι όλες οι εικόνες και τα βίντεο μπορούν να δείχνουν ότι θέλει και πλήρωσε ο σκηνοθέτης. (οπότε πάλι δικηγόρος κλπ. κλπ.). Επ αυτοφώρω ή με δημόσιο όργανο έχει ισχύ. Στην τελική οι Μηχανικοί δεν έχουμε λύσεις δια πάσαν νόσο …. κλπ. κλπ.
    1 point
  34. Καλησπέρα συνάδελφε, ο ηλιακός χώρος δεν προσμετράται στην δόμηση, αυτό το κάνουμε ακριβώς βασιζόμενοι στα άρθρα που προανέφερες ( Άρθρο 11,6-ιστ το οποίο παραπέμπει στο Άρθρο 17, και στην συνέχεια το Άρθρο 17 παρ.7-η αναφέρεται στους ορισμούς του άρθρου 2 --> ορισμός 57β). Έχω βάλει τέτοιο χώρο σε οικοδομική άδεια και δεν προσμετρήθηκε ούτε στην κάλυψη (Αρθρο 12,4-δ) ούτε στον όγκο ( Αρθρο 13,β --> Άρθρο 11,6-ιστ --> Άρθρο 17,7-η ). Η άδεια εκδόθηκε στην ΥΔΟΜ Χανίων... Για τον ακριβή ορισμό του τι εστί ηλιακός χώρος τότε είχα βασιστεί σε μια ΤΟΤΕΕ η οποία είχε και παραδείγματα κτιρίων με φωτογραφίες την οποία δεν μπορώ να εντοπίσω. Βρήκα όμως την Τ.Ο.ΤΕΕ 20702-5/2010 η οποία έχει μια αντίστοιχη ανάλυση 3 σελίδες για τον ηλιακό χώρο στην παράγραφο 3.4.3 σελ.36.
    1 point
  35. Ατομικός επιτοίχιος λέβητας φ.α., με θερμαντήρα ροής ζ.ν.χ., αλλά θεωρούμενος σαν "τοπικός" ("'δω απόξω στο μπαλκόνι" ή "μέσα στην κουζίνα", τέτοια πράγματα), στη Β κλιματική ζώνη. Συνολική επιφάνεια θερμικής ζώνης = 55 m2, χρήση κατοικία. Στη θέρμανση, για το εξεταζόμενο κτίριο, θα έχουμε: Έστω εγκατεστημένη ισχύς Pm = 25,5 [kW] και βαθμός απόδοσης από τον κατασκευαστή ngm = ngen = 88%. "Ανύπαρκτο" δίκτυο διανομής, κενό το πεδίο της ισχύος, β.α. δικτύου = ndistr =1,00. Τερματικές μονάδες, έστω ακτινοβολίας, άμεσης απόδοσης, με θερμοστατικούς διακόπτες παντού, όλες σε εξωτερικούς τοίχους, εξισορροπημένο σύστημα, με θερμοκρασία μέσου 70oC-50oC -> nem,t = 0,93/(1,00*0,97*1,00) = 0,9588 = 0,959. Βοηθητικά συστήματα: ένας κυκλοφορητής απορροφώμενης ισχύος 3ης βαθμίδας, 93 [W]. Έχουμε και θερμοκρασιακή αντιστάθμιση με εξωτερικό αισθητήριο. Μαζί με τις θερμοστατικές βαλβίδες -> κατηγορία αυτοματισμών Β. Χειμερινή περίοδος, και έστω, ο μήνας Ιανουάριος (31 ημέρες): 50% του χρόνου λειτουργίας της θερμικής ζώνης δουλεύουν τα βοηθητικά = 50% * 18 [ώρες/ημέρα] * 31 [ημέρες] = 279 [ώρες]. Ανηγμένη καταναλισκόμενη ισχύς βοηθητικών: Paux = 0,093 [kW] / 55 [m2] = 1,69 * 10-3 [kW/m2], και ανηγμένη ενεργειακή κατανάλωση βοηθητικών: Eaux = 1,69*10-3 [kW/m2] * 279 [h] * 0,93 = 0,472 * 0,93 = 0,439 [kWh/m2], εξαιτίας του συντελεστή διόρθωσης fBAC,el = 0,93 για την Β κλιμ. ζώνη και κατοικία. Έστω ακόμα, πως για τον Ιανουάριο, υπολογίστηκε πως οι ενεργειακές απαιτήσεις για θέρμανση, είναι: QH,12 = 31,30 [kWh/m2]. Η κατανάλωση ενέργειας για θέρμανση, για το μήνα αυτό, θα είναι: EH,sys,total,12 = EH,sys,fuel,12 + Eaux,12 = [(QH,12/nem,t/ndistr/ngen)*fBAC,hc] + 0,438= [(31,30/0,959/1,00/0,88)*0,88] + 0,438 = (37,089*0,88) + 0,439 = 32,638 + 0,439 = 33,077 [kWh/m2]. Για το κτίριο αναφοράς, τον ίδιο μήνα, έστω ότι υπολογίστηκε πως οι ενεργειακές του απαιτήσεις για θέρμανση είναι: QH,12 = 13,60 [kWh/m2]. Η απόδοση των τερματικών μονάδων του Κ.Α., είναι ίδια με αυτήν του εξεταζόμενου κτιρίου (πράγμα που δεν μ' αρέσει, αλλά έτσι που δεν μπορείς να "χτίσεις" τα η/μ συστήματα του Κ.Α., δεν μπορεί να γίνει κι αλλιώς), δηλαδή: nem,t = 0,959. Αν δηλώσω στο κτήριό μου, σαν σύστημα παραγωγής <<Τοπικές μονάδες αερίου ή υγρού καυσίμου>>, το Κ.Α. θα θεωρήσει για τον εαυτό του σύστημα παραγωγής: "Λέβητα πετρελαίου, σε λειτουργία υψηλής θερμοκρασίας (90oC-70oC), με βαθμό απόδοσης ngen = ngm = 0,935???. Αν δηλώσω στο κτήριό μου, σαν σύστημα παραγωγής <<Λέβητας>>, το Κ.Α. θα θεωρήσει για τον εαυτό του σύστημα παραγωγής: "Λέβητα πετρελαίου, σε λειτουργία υψηλής θερμοκρασίας (90oC-70oC), με βαθμό απόδοσης ngen = ngm = a%, επιλέγοντας από την αντίστοιχη περιοχή του πίνακα 4.1., ανάλογα με την δική μου καταχωρημένη πραγματική θερμική ισχύ. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, εκεί που θα έπαιρνε ngen = ngm = 92,5%, αν επέλεγα σαν τύπο <<Λέβητα>>, θα πάρει (λανθασμένα), ngen = ngm = 0,935 αν του δηλώσω <<Τοπικές μονάδες αερίου ή υγρού καυσίμου>>. Το σύστημα διανομής (με σωληνώσεις) θερμού μέσου, του Κ.Α.: (α). Αν "βλέπει" μεταφερόμενη θερμική ισχύ, διάφορη του μηδενός στο δίκτυο του δικού μου κτηρίου, θα πάει να διαλέξει τον δικό του βαθμό απόδοσης από την δεύτερη ή έκτη στήλη του πίνακα 4.11. και για θερμοκρασία προσαγωγής μεγαλύτερη ή ίση των 60oC και θα έχει και σύστημα αντιστάθμισης, και συγκεκριμένα ndistr = 94,5% αν δηλώσω σαν χώρο διέλευσης <<Εσωτερικοί ή/και μέχρι 20% σε εξωτερικούς>>. (β). Αν "βλέπει" μηδέν στο πεδίο της μεταφερόμενης ισχύος, στο δικό μου κτίριο, και <<Λέβητας>> στην παραγωγή με μηδενική ισχύ, τότε θα πάει και θα πάρει για τον εαυτό του, απώλειες δικτύου μεταφοράς 5%, επομένως β.α. δικτύου ndistr = 95%. (γ). Αν "βλέπει" κενό το πεδίο της μεταφερόμενης θερμικής ισχύος και συγχρόνως <<Τοπική αερόψυκτη Α.Θ.>> στην παραγωγή, τότε θα πάρει μηδενικές απώλειες για το δικό του δίκτυο διανομής και β.α. του δικτύου του, ndistr = 100%. (δ). Αν "βλέπει" κενό το πεδίο της ισχύος και δεν βλέπει δηλωμένο στη θέρμανση σαν τύπο <<Τοπική αερόψυκτη Α.Θ.>>, ώστε να πάρει και για τον εαυτό του τοπικές αντλίες θερμότητας, επομένως με βαθμό απόδοσης δικτύου διανομής ndistr = 100%, αλλά "βλέπει" σαν τύπο στη μονάδα παραγωγής <<Τοπικές μονάδες αερίου ή υγρού καυσίμου>>, τότε θα πάρει μονάδα παραγωγής λέβητα με τον παραπάνω βαθμό απόδοσης (93,5%), και δίκτυο διανομής θερμού μέσου με θερμοκρασία προσαγωγής μεγαλύτερη ή ίση των 60oC και με βαθμό απόδοσης ndistr = 95%, όπως θα έκανε αν π.χ. είχα δηλώσει σαν σύστημα παραγωγής <<Τοπικές ηλεκτρικές μονάδες (ηλεκτρικά σώματα καλοριφέρ, θερμοπομποί, κ.α.)>> ή <<Ανοικτές εστίες καύσης>>???. (ε). Αν "βλέπει" κενό το πεδίο της μεταφερόμενης θερμικής ισχύος και συγχρόνως <<Λέβητας>> στην παραγωγή, όπου όμως με εμείς με αυτό εννοούμε ατομικό επιτοίχιο λέβητα, "τοπικό" (με βαθμό απόδοσης του κατασκευαστή) και "ανύπαρκτο" δίκτυο διανομής, τότε το Κ.Α. για τον εαυτό του, πάλι θα πάρει βαθμό απόδοσης ndistr = 95%, όπως και στην περίπτωση (δ)???. Ναι αλλά η βοήθεια του λογισμικού γράφει πως <<Σε περίπτωση τοπικών μονάδων παραγωγής θερμότητας που δεν διαθέτουν δίκτυο διανομής (π.χ. τοπικοί λέβητες, τοπικές αντλίες θερμότητας), τότε το πεδίο της ισχύος πρέπει να μένει κενό>>. (στ). Αν του συμπληρώσω το πεδίο της ισχύος, έχω ορίσει τον ατομικό και "τοπικό" συγχρόνως λέβητα σαν <<Λέβητα>> (δηλαδή κεντρικό στην ουσία) και συμπληρώσω και β.α. 100% για το δίκτυο διανομής, τότε το Κ.Α. θα πάει να διαλέξει για το δικό του δίκτυο τον β.α. που αντιστοιχεί στην περιοχή της δικής μου καταχωρημένης ισχύος, δηλαδή η περίπτωση (α). Τα βοηθητικά συστήματα του Κ.Α.: Α). Αν δηλώσω τον ατομικό και "τοπικό" συγχρόνως λέβητα σαν <<Λέβητα>> στην παραγωγή, τότε ο χρόνος λειτουργίας και η ισχύς των βοηθητικών συστημάτων του Κ.Α. λαμβάνονται ίδιες με του εξεταζόμενου κτιρίου. Στην προκειμένη περίπτωση, για τον μήνα Δεκέμβρη, θα έχει (ανηγμένη) εγκατεστημένη ισχύ Paux = 0,093 [kW] / 55 [m2] = 1,69 * 10-3 [kW/m2], χρόνο λειτουργίας 279 [ώρες] (= 18 [ώρες/ημέρα] * 31 [ημέρες] * 50% του χρόνου λειτουργίας (Α & Β κλιμ. ζώνη για κατοικίες)], και ανηγμένη ενεργειακή κατανάλωση βοηθητικών: Eaux = 1,69*10-3 [kW/m2] * 279 [h] * 1,00 = 0,472 * 1,00 = 0,472 [kWh/m2], εξαιτίας του συντελεστή διόρθωσης fBAC,el = 1,00 μιας και η κατηγορία αυτοματισμών του είναι η Γ. Η κατανάλωση ενέργειας του Κ.Α. για θέρμανση, για το μήνα Δεκέμβρη, θα είναι ποια??: EH,sys,total,12 = EH,sys,fuel,12 + Eaux,12 = [(QH,12/nem,t/ndistr/ngen)*fBAC,hc] + 0,472= [(13,60/0,959/0,945/0,925)*1,00] + 0,472 = (13,241*1,00) + 0,472 = 16,224 + 0,472 = 16,696 [kWh/m2] = 16,70 [kWh/m2] ή EH,sys,total,12 = EH,sys,fuel,12 + Eaux,12 = [(QH,12/nem,t/ndistr/ngen)*fBAC,hc] + 0,472= [(13,60/0,959/0,95/0,935)*1,00] + 0,472 = (15,966*1,00) + 0,472 = 15,966 + 0,472 = 16,437 [kWh/m2] ???. Β). Αν δηλώσω τον ατομικό και "τοπικό" συγχρόνως λέβητα σαν <<Τοπικές μονάδες αερίου ή υγρού καυσίμου>>, τότε θα θεωρήσει ισχύ βοηθητικών συστημάτων 0,1 [W/m2] και χρόνο λειτουργίας ίδιο με αυτόν του εξεταζόμενου κτιρίου??? Δηλαδή, εγκατεστημένη ισχύ Paux = 0,1*10-3 [kW] * 55 [m2] = 5,5 * 10-3 [kW], t = 279 [ώρες] και ανηγμένη ενεργειακή κατανάλωση βοηθητικών: Eaux = 0,1*10-3 [kW/m2] * 279 [h] * 1,00 = 0,0279 * 1,00 = 0,028 [kWh/m2], εξαιτίας του συντελεστή διόρθωσης fBAC,el = 1,00 μιας και η κατηγορία αυτοματισμών του είναι η Γ???. Και σ' αυτή την περίπτωση, η κατανάλωση ενέργειας του Κ.Α. για θέρμανση, για το μήνα Δεκέμβρη, θα είναι: EH,sys,total,12 = EH,sys,fuel,12 + Eaux,12 = [(QH,12/nem,t/ndistr/ngen)*fBAC,hc] + 0,028= [(13,60/0,959/0,95/0,935)*1,00] + 0,028 = (13,241*1,00) + 0,028 = 15,966 + 0,028 = 15,994 [kWh/m2] = 16,00 [kWh/m2]. Κάνοντας δοκιμές παίρνω τα παρακάτω, σχετικά με την κατανάλωση ενέργειας για θέρμανση τον συγκεκριμένο μήνα: Α1). <<Λέβητας>> & συμπληρωμένο το πεδίο της ισχύος του πεδίου διανομής, με τιμή 25,5 [kW]: Υπάρχον κτίριο-> EH,sys,total,12 = 32,70 [kWh/m2] _ Κ.Α.-> EH,sys,total,12 = 16,50 [kWh/m2] Α2). <<Λέβητας>> & κενό το πεδίο της ισχύος του δικτύου διανομής: Υπάρχον κτίριο-> EH,sys,total,12 = 32,70 [kWh/m2] _ Κ.Α.-> EH,sys,total,12 = 16,40 [kWh/m2] Β). <<Τοπικές μονάδες αερίου ή υγρού καυσίμου>> & κενό το πεδίο της ισχύος του δικτύου διανομής: Υπάρχον κτίριο-> EH,sys,total,12 = 32,70 [kWh/m2] _ Κ.Α.-> EH,sys,total,12 = 16,30 [kWh/m2] Και οι ετήσιες καταναλώσεις για θέρμανση του Κ.Α.: Α1). EH,sys,total = 60,90 [kWh/m2] Α2). EH,sys,total = 60,60 [kWh/m2] Β). EH,sys,total = 60,10 [kWh/m2]. Διαφορά 0,80 [kWh/m2] μεταξύ μέγιστης και ελάχιστης τιμής, δηλαδή: 0,80 [kWh/m2] * 55 [m2] = 44 [kWh/έτος]. Τέλος, η κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας, σε πετρέλαιο θέρμανσης, του Κ.Α. (περιλαμβάνει και την παραγωγή ζ.ν.χ.), παρουσιάζει διαφορά μεταξύ της μέγιστης (Α1) και της ελάχιστης (Β) τιμής, ίση με 0,90 [kWh/m2], δηλαδή: 0,90 [kWh/m2] * 55 [m2] = 49,50 [kWh/έτος]. Μικρές (σχετικά) οι διαφορές για τέτοιες επιφάνειες, αλλά το κατεβατό δεν ήταν γι' αυτό το λόγο, παρά για να βρεθεί κάποια άκρη ως προς το ποια είναι η σωστή θεώρηση. Θα ήταν χρήσιμο, νομίζω, να μας παρουσιάζονταν, κατόπιν ελεύθερης επιλογής μας, όλα τα βήματα και αποτελέσματα των υπολογισμών, σε όλα τα στάδια, τόσο για το εξεταζόμενο κτίριο όσο και για το Κ.Α. και τα σενάρια. Τώρα, έχουμε ένα μαύρο κουτί, χωρίς τα πρότυπα πιστεύω οι περισσότεροι, και πάμε ψάχνοντας, με εικασίες, απόψεις, ερμηνείες και λίγο μαντική καμιά φορά.
    1 point
  36. Είναι άλλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στα pdf που ανεβάσατε και άλλη η διαχείριση από το ΤΕΕ των δικαιωμάτων στο σύστημα αυθαιρέτων: Φαίνεται στην καρτέλα ανάρτησης αρχείων, όπου έχει γκρίζο (ανενεργό) το τσεκ π.χ. τοπογραφικού για εμένα που είμαι αρχιτέκτονας και διαχειρίζομαι την δήλωση. Έτσι δεν μπορώ να ανεβάσω τοπογραφικό. Όμως με έχει γκρίζο και στην βεβαίωση για η/μ, ενώ έχω δικαιώματα (έστω περιορισμένα). Μάλιστα σε περιπτώσεις αυθαιρέτων, που έχω εκδώσει εγώ Ο.Α. και έχω εκπονήσει και υπογράψει εγώ τα η/μ , δεν έχω δικαίωμα να εκδώσω βεβαίωση για η/μ ? Αναγκάζομαι να εισαγάγω μηχανικό η/μ , ώστε να ενεργοποιηθεί το τσεκ και μετά ανεβάζω την δική μου βεβαίωση με υποσημείωση για τα επαγγελματικά δικαιώματα. Ο η/μ δεν συμμετέχει Το ΤΕΕ στο σύστημα αυθαιρέτων εκφράζει άποψη για τα επαγγελματικά δικαιώματα και λειτουργεί παράνομα και συντεχνιακά
    1 point
  37. Δ=3,00 μ. + H/10 ειναι η αποσταση του κτιριου απο το πισω οριο του οικοπεδου δ=2,50 μ. + H/20 ειναι η αποσταση του κτιριου απο τα πλαγια ορια του οικοπεδου (ΟΙ αποστασεις Δ ή δ ειναι καθετες στα ορια του οικοπεδου .Με αλλα λογια αν εχεις ενα ορθογωνικο οικοπεδο με πλευρες 18 x 25 και εχεις εστω Δ=4.00 μ και δ=3.00 μ και πας στο autocad ,αν κανεις οffset προς το εσωτερικο του οικοπεδου σου το πισω οριο με distance 4.00 και επισης offset προς το εσωτερικο του οικοπεδου σου τα πλαγια ορια με distance 3.00 και μετα αυτες τις παρραληλες που εφερες τις κανεις fillet μεταξυ τους θα εχεις το οικοδομησιμο τμημα του οικοπεδου (θα σου βγει ενα ορθογωνιο 12 x 21).Aυτα στην περιπτωση που εχεις Δ απο το πισω οριο και δ απο τα πλαγια ορια.Μπορει ομως και να μπορεις να εφαπτεσαι σε καποια απο αυτα τα ορια) H: είναι : -το μέγιστο πραγματοποιούμενο ύψος του κτιρίου, σε περίπτωση που εξαντλείται ο συντελεστής δόμησης ή -το υψος στο οποίο προβλέπεται να εξαντληθεί μελλοντικά ο συντελεστής δόμησης, όπως απεικονίζεται στο διάγραμμα δόμησης της άδειας δόμησης ή -το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος, σε περίπτωση που δεν εξαντλείται ο συντελεστής δόμησης. (στο Η δεν συμπεριλαμβάνεται το ύψος της στέγης) Διαβασε στον ΝΟΚ : το αρθρο 3 , και το αρθρο 14 Επισης για το υψος διαβασε τους σχετικους ορισμους στο αρθρο 2 και τα αρθρα 15 και 19.
    1 point
  38. Εγκυκλοπαιδικά και μόνο πότε απαιτείται και ικανοτικός και επάρκεια τοιχωμάτων; Σε πολυόροφα κτίρια; Υ.Σ. Ασε, ο Τρέζος νομίζω έχει μείνει αξέχαστος σε πολλούς.
    1 point
  39. Στις ανοιχτε πας οπουδηποτε μεσα απο την ΟΓ, με μονο πιθανο περορισμο το ιδεατο στερεο.. Και αυτο δυσκολα μεν αλλα υπο προυποθεσεις μπορει να σου δημιουργησει προβλημα..
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.