Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/02/2021 σε όλες τις περιοχές
-
Την καλησπέρα μου .... Αν όντως απαιτείται τροποποίηση ή διόρθωση της υπάρχουσας ΣΟΙ, τότε ναι απαιτείται ταυτοχρόνως για την ολοκλήρωση αυτής η έκδοση ΠΗΤΚ για κάθε ΟΙ που μεταβάλλεται....4 points
-
Ρώτησε τον Μητροπολίτη σου. Εκείνος θα το βαφτίσει (από γραφείο) κάπως αλλιώς. Ξέρει εκείνος! και έτσι όλα τα κτίσματα θα αποτελούν εκκλησιαστικό σύνολο εντασσόμενα στο άρθρα 1143 points
-
1. Κανένας δεν σε έβαλε να τρέχεις. 2.Διάβασε πολύ καλά το σώμα του νόμου. 3. Συμπλήρωσε τα κουτάκια ... Τα υπόλοιπα που κυκλοφορούν εκατέρωθεν είναι παπαριές.... Πέστα ΙΑΣΟΝΑ (πολλά +) Καλησπέρα σε όλους ...3 points
-
Που να βρίσκονται άραγε αυτές οι κείμενες διατάξεις, ας μας πούνε να πάμε να τις βρούμε και να ξεστραβωθούμε επι τέλους....2 points
-
2 points
-
Εγώ δεν θα έβαζα διαμερισμάτωση αλλά λοιπές παραβάσεις σε ότι εργασίες έγιναν. Δηλαδή 1. Κλείσιμο οπής σκάλας 2. Πιθανό άνοιγμα πόρτας εισόδου στον επάνω όροφο 3. Πιθανό κλιμακοστάσιο προς τον επάνω όροφο. 4. Πιθανές άλλες παραβάσεις αναλυτικού ή κατηγορίας 3 Μετά την τακτοποίηση, αν απαιτείται, θα γίνει σύσταση οριζοντίων ή τροποποίηση της τυχόν ήδη υπάρχουσας ώστε να είναι όλα τακτοποιημένα....2 points
-
συμφωνω και εγω με την παραπάνω άποψη, στα προηγούμενα να προσθέσω ότι υπέρβαση δόμησης μπορεί να υπάρχει, ορισμένες φορές υπό συνθήκες η σκάλα (και το "φανάρι") δεν μετρούσαν στην δόμηση στον όροφο, αν η "τρύπα" όμως έχει κλείσει θα πρέπει να μπει (από μακριά τώρα, χωρίς να βλέπω τα επιμέρους.-)2 points
-
"τυπικα" και ουσιαστικα, δεν το θεωρω ΔΔ. Δεν αλλαξε τπτ απο το περιγραμμα του διαμερισματος, σε καθε όροφο.. Μονον η σκαλα και η τρυπα, αλλα αυτα δεν επηρεασαν το περιγραμμα. Αντιστροφα, εάν εκανες μια συνενωση με αυθαιρετη τρυπα σκαλα παλι δενβ θα δηλωνες ΔΔ Αυτη ειναι η γνωμη μου.2 points
-
Υποθέτοντας ότι είστε γιατρός...σας το θέτω αλλιώς. Παρακολουθείτε ένα ασθενή τα τελευταία χρόνια και γνωρίζοντας το ιστορικό του, τις εξετάσεις του κλπ του προτείνετε κάποια θεραπεία με κάποιο κόστος. Είναι ποτέ δυνατόν, κάποιος άλλος γιατρός να δώσει δεύτερη γνώμη, απλά και μόνο διαβάζοντας περιγραφή τριών γραμμών του ασθενούς σας ???2 points
-
2 points
-
2 points
-
(μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Σε κτίριο που υπάρχει σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών και έγινε κατόπιν τακτοποίηση αυθαιρεσιών και απαιτείται νέα σύσταση, πότε πρέπει να γίνει η ηλεκτρονική ταυτότητα πρίν ή μετά την διόρθωση της υπάρχουσας σύστασης ( η ΗΤ απαιτεί σύσταση εφόσον υπάρχει και η οποία είναι παλαιά και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, η νέα σύσταση απαιτεί ΗΤ που δεν υπάρχει και δεν μπορεί να εκδοθεί διότι δεν θα συμφωνεί με την παλαιά σύσταση, οι ιδιοκτησίες έχουν αλλάξει, τί κάνουμε, φαύλος κύκλος;) Aν είσαι μηχανικός πρόσθεσε την ειδικότητά σου στο προφίλ σου. Αν είσαι ιδιώτης ενημέρωσέ με, προκειμένου να μεταφέρω το ερώτημα στην ενότητα ιδιωτών. Pavlos 332 points
-
2 points
-
Version X6.3
85.810 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
1 point
-
3.695 downloads
Σε ΦΕΚ ο Ν.4495/17 ΦΕΚ 167/Α με τίτλο: Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις. Το αρχείο περιλαμβάνει: 1. Ν.4495/17 ΦΕΚ 167/Α 2. Εγκύκλιος 1 - 16/11/2017 Διευκρινιστικές οδηγίες για την εφαρμογή μεταβατικών διατάξεων του Ν.4495/2017 3. Εγκύκλιος 2 - 31/05/2019 Ερμηνευτική εγκύκλιος διατάξεων Ν.4495/20171 point -
Δημιουργία νέας πλατφόρμας για τα δασικά αυθαίρετα εδω https://news.b2green.gr/2416/οι-δασικοί-χάρτες-και-οι-ιδιοκτήτες-αυ1 point
-
κάτι παρόμοιο νομίζω.. Αναφέρθηκε σε τριώροφο.. οπότε το ισόγειο κάποια ιδιοκτησία είναι μέσα στο ΣΔ. Αναφέρεται σε επέκταση των κοινοχρήστων πέρα του περιγράμματος κτιρίου οπότε μυρίζει ΥΔ, ΥΚ, παραβιαση πλαινων αποστάσεων ή προκηπίου δεν ξέρω ακόμα. Ο μειωτικός με ότι λέμε ως τώρα φαίνεται να μην φαίνεται πουθενα.1 point
-
Οριστικοποίηση μέχρι πότε μπορούμε να κάνουμε, όπως και περαίωση? Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις @zazeng και @Arche1 point
-
Αν δεν είναι μέσα στις ανοχές του 2% δεν είναι σωστό.Προσοχή1 point
-
Προφανώς θεωρούν ότι στην ακτίνα των 800 μ από το κέντρο του στάσιμου οικισμού επιτρέπεται μόνο η αποκλειστική χρήση κατοικία. Σ αυτό κάνουν το λάθος. Μπορεί να εγκατασταθεί είτε μικτή, είτε ειδική χρήση (δηλαδή όχι κατοικία) με την διαφορά ότι στην περίπτωση αυτή δεν θα εφαρμοστούν οι όροι του ΦΕΚ 588Δ/82, αλλά για το προ 23 τμήμα το φεκ 138/δ/81 και για το εκτός του προ 23 τμήματος και εντός ζώνης 800 μ το ΦΕΚ 270/Δ/85. Στη δική σου περίπτωση το 270/Δ/85 όπως ισχύει βάσει του ΓΠΣ.1 point
-
"κατι αληθεια συμβαινει εδω..." δεν μπορει στους χαρτες του ΓΠΣ να περιεχεται το γηπεδο αυτο και να επιτρεπονται ρητα μονον κτηνοτροφικες εγκαταστασεις... αλλα να μην επιτρεπεται η χρηση απο αλλες διαταξεις. Κατ' εμε ισχυουν οι διαταξεις του - νεωτερου- ΓΠΣ Ειδες εαν εχει τπτ παρεκκλισεις/εξαιρεσεις...συνηθως εκει στο τελος γινεται αναφορα σε σχετικα θεματα.1 point
-
Περίπτωση 2 θα έλεγα. Πρόσεξε όμως κάτι. Στις παλιές μελέτες θερμομόνωσης το κουτί που γινόταν η θερμομόνωση ήταν όλο το εξωτερικό περίβλημα συνήθως. Οι τοίχοι προς μθχ συνήθως δεν φέρανε θερμομόνωση. Ούτε, συνήθως, εμφανίζονταν θερμομονωμένοι στις μελέτες. Οπότε αν δεν έχεις άλλα δεδομένα (τοίχοι σίγουρα θερμομονωμένοι και τιμές των U τους στην μελέτη), τότε θα πρέπει να τους πάρεις αμόνωτους. Οπότε δεν βάζεις την προσαύξηση +0,2.1 point
-
να βλεπαμε αν βοηθαει και αυτο https://agrosimvoulos.gr/apostaseis-kthnotrofikon-egkatastaseon/ υγ εχουμε και το 17Α του ν. 4056/12 που πηρε προσφατα παραταση με τον ν. 4685/20 https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bbb19498-1ec8-431f-82e6-023bb91713a9/11471461.pdf1 point
-
αν έχεις κατά νου να δώσεις βεβαίωση για το 1/2 της ιδιοκτησίας (με βάση τους τίτλους) ναι υπάρχει πρόβλημα.... και προσωπικά και εγώ δεν θα έδινα βεβαίωση χωρίς υπαγωγή τακτοποίησης των όποιων διαφορών με τα σχέδια της Άδειας. Πιο καλά να έχει "αγωνία" ο εργοδότης σου σήμερα παρά τα πολλά επόμενα χρόνια εσύ. Αλλά εσύ έχεις όλα τα δεδομένα μπροστά σου εσύ θα κρίνεις και θα αποφασίσεις αν αξίζει τον κόπο και το ρίσκο ερμηνείας πνευμάτων τι θα γίνει αν και όταν ....1 point
-
Με αυτές τις συνθήκες το ακίνητο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «αδόμητο» κατά την Υ.Α.. Επομένως αν υπάρχει περίφραξη που καλύπτεται με ΕΕΔΜΚ ή ξερολιθιά προ του 55, θα πρέπει το ακίνητο να καταχωρηθεί ως αυτοτελή ιδιοκτησία (οικόπεδο με κατασκευές επί αυτού) και να λάβει κανονικά την βεβαίωση όπως ρυθμίζεται με το άρθρο 82.1 point
-
δεν συμφωνώ, αφού είσαι εντός Δ ομοίως! ΥΔ+ΥΚ+Δ κ έλεγχος κατηγορίας κανονικά κ η Παναγιά η Αυθαιρετούσα μαζί σου! υγ μισό να βρω τη διατριβή του Καν https://www.michanikos.gr/forums/topic/50397-ν-449517-παραβίαση-πλαγίων-αποστάσεων/?do=findComment&comment=977679 συμφωνεί μαζί σας για την κάλυψη απότι βλέπω για την κατηγορία μπορείς να εκμεταλλευτείς την άλλη διατριβή του ιδίου: https://www.michanikos.gr/forums/topic/50351-αρθρο-096-ν-449517-κατηγορία-4-αυθαιρέτων-κατασκευών/?do=findComment&comment=1063328 μέχρι στιγμής δεν την έχω εφαρμόσει, αλλά τώρα που σφίξαν τα λουριά με την κατηγορία 5....1 point
-
1 point
-
Καλησπέρα, α) Συνδέσεις μεταλλικών κατασκευών στα πλαίσια του ευρωκώδικα 3 και 9, Μπανιωτόπουλος, Ζήτη, 2003. β) Κατασκευές από χάλυβα: αρχές σχεδιασμού στο πλαίσιο του ευρωκώδικα 3, Μπανιωτόπουλος, Ζήτη, 2009 (αυτό περιλαμβάνει τμήμα του α)). Τα υπόλοιπα που έχω είναι στα αγγλικά. Δες όμως και αυτά, που είναι κατατοπιστικότατα.1 point
-
H ίδια φόρμα εντύπου είναι όπως την ξέραμε μέχρι τώρα. Δεν μπήκαν στον κόπο να την αλλάξουν, αλλά σίγουρα έχουμε πολύ σημαντικότερα ζητήματα να επιλύσουμε με αυτή την ΗΤΚ.1 point
-
προφανως ... δεν αναφερομουν σε σενα....σορρυ... το διορθωσα στο σωστο. απλα μετα απο τοσες ε/α θα επρεπε να εχει διαβασει η ερωτωσα το φεκ...ΤΑ ΕΧΕΙ ΟΛΑ...1 point
-
Αριθμ. 14001/876 (ΦΕΚ ΑΑΠ 421 28.11.2013) Έγκριση Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοιχτής Πόλης (Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π.) Δημοτικής Ενότητας Κορώνης του Δήμου Πύλου Νέστορος της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας1 point
-
Καλησπέρα Σοφία,αν η άδεια είναι ακόμη σε ισχύ,θα πρέπει να γίνει αναθεώρηση για αλλαγή επιβλέποντος μηχανικού με την νέα ηλεκτρονική διαδικασία του e-adeies-Καλό είναι να συνεννοηθείς εκ των προτέρων και με την Υδομ για τα δικαιολογητικά που πρέπει να παραλάβεις στα χέρια σου από τον παλιό μηχανικό,ώστε να είσαι σίγουρη ότι μπορούν αυτά να εξασφαλιστούν, πριν προχωρήσεις παρακάτω.1 point
-
αν δεν προκειται για ΘΣΑ του ν. 1221 βλεπεις το αρθρο 29 παρ. 1ε και στο "ιζ" και εδω https://diavgeia.gov.gr/decision/view/ΒΙΚΥΩ10-Μ9Γ1 point
-
....και συμπληρωματικά, έχει λάθος ταμπέλα, που μόνο η έλλειψη του σήματος CE με την σωστή γραμματοσειρά, θα πρέπει να το οδηγεί κατευθείαν στον κάδο αχρήστων.1 point
-
Αυτό είναι διακόπτης, δεν είναι αυτόματη ασφάλεια ή ΔΔΡ (ρελέ). Κάνει σωστά τη λειτουργία για την οποία προορίζεται, αλλά προφανώς είναι κάκιστης σχεδίασης, ποιότητας, αντοχής κ.τ.λ.1 point
-
Καλημέρα αυτή είναι η εγκύκλιος 22/00. Νομίζω αφορά και τις δύο περιπτώσεις, και όντως από την στιγμή που δεν έχει γίνει ανάκληση των εγκυκλίων που περιγράφονται στην παράγραφο 14, του παραρτήματος 3, θεωρώ ότι το παλαιό καθεστώς που ισχύει στην την εφαρμογή των ευρωκωδίκων, ισχύει και σήμερα και είναι στην ευχέρεια του ιδιοκτήτη να επιλέξει με ποιο θα γίνει η μελέτη του κτηρίου του. Εγκύκλιος 22_2000.pdf1 point
-
Καλημέρα Δέσποινα!Έχει σημασία στην περίπτωση σου αν το ισόγειο κατάστημα με πατάρι,αποτελεί αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία ή αν δεν υπάρχει σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών.Τι εννοώ:αν ρυθμίζεις μόνο την αυτοτελή Ο.Ι. (κατάστημα με πατάρι), δεν μπορείς να συμπεριλάβεις στην δήλωση σου ως υπέρβαση δόμησης το κεντρικό κλιμακοστάσιο της οικοδομής σε αυτό το επίπεδο (ημιορόφου),καθώς είναι κοινόχρηστος της οικοδομής(ακόμη και αν εξυπηρετεί την πρόσβαση προς το πατάρι,ωστόσο αποτελεί το κεντρικό κλιμακοστάσιο που εξυπηρετεί και τους υπερκείμενους ορόφους,σωστά?).Αν πάλι,στο ακίνητο δεν υπάρχει σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών,και δημιουργήθηκε κλιμακοστάσιο του επιπέδου του ημιορόφου,το οποίο δεν υπήρχε στην οικοδομική άδεια,θα πρέπει να το δηλώσεις ως υπέρβαση δόμησης του ενιαίου ακινήτου.1 point
-
Σε ότι αφορά τις μεταλλικές κατασκευές και τον ΚΑΝΕΠΕ, μπορούμε να επιλέξουμε διατάξεις από προυπάρχοντα κείμενα, με βάσει την αλληλογραφία που επισυνάπτεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΦΕΚ 1457/B/2014. Επομένως και στην περίπτωση της φέρουσας τοιχοποιίας, μπορούμε να πάμε με EAK και τις διατάξεις που ίσχυαν παλαιότερα (κανόνες για απλά κτίρια, άοπλη τοιχοποιία σε ζώνη ΙΙ..κτλ); Τι γνώμη έχετε; 20_ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ (1-12)(1).pdf1 point
-
καλημέρα Giallou-όπως αντιλαμβάνομαι τουλάχιστον το ερώτημα,το ότι κατά τον ορισμό "...αποτελεί ενιαίο σύνολο με το χώρο κάτω από την στέγη και ο παραπάνω χώρος αντιμετωπίζεται ενιαία για τον υπολογισμό του ελεύθερου ύψους...",γιατί να συγχέεται με εξ ολοκλήρου επικοινωνία με τον υποκείμενο όροφο ( κατά την έννοια του εσωτερικού εξώστη)?1 point
-
Εγκρίθηκε η μελέτη αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των χερσαίων υποδομών της Μαρίνας Βουλιαγμένης στην έκταση του ΑΣΤΕΡΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) και το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ). Ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων της μαρίνας του Αστέρα Βουλιαγμένης αποτελεί σύμφωνα με το υπουργείο μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις που θα ξεκινήσουν στον τομέα του τουρισμού το 2021. Με προϋπολογισμό ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ, αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες του επενδυτικού σχεδίου των μετόχων του ξενοδοχειακού συγκροτήματος του Αστέρα Βουλιαγμένης. Το έργο δημοπρατήθηκε το περασμένο καλοκαίρι και ο διαγωνισμός προσέλκυσε έντονο ενδιαφέρον από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους. Τις επόμενες ημέρες το διοικητικό συμβούλιο της Astir θα λάβει οριστικές αποφάσεις για τον ανάδοχο, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρώσει το έργο μέσα σε 20 μήνες από την ημέρα έναρξης των εργασιών. Σύμφωνα με το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα ο εκσυγχρονισμός της μαρίνας αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022. Τον περασμένο Οκτώβριο με Κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Πολιτισμού και Αθλητισμού, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι της επένδυσης στη Μαρίνα Βουλιαγμένης. Μετά από την ολοκλήρωση των έργων, η μαρίνα Βουλιαγμένης θα μπορεί να υποδέχεται συνολικά 59 σκάφη αναψυχής, συμπεριλαμβανομένων super και mega yachts. Από το σύνολο των σκαφών, τα 46 θα είναι κάτω από 40 μέτρα, πέντε σκάφη θα είναι έως 45 μέτρα, άλλα τόσα έως 50 μέτρα, δύο έως 60 μέτρα, ενώ η μαρίνα θα έχει δυνατότητα ελλιμενισμού και ενός σκάφους άνω των 70 μέτρων σε μήκος. Με βάση τη χωρητικότητα της μαρίνας τώρα, μπορούν να εξυπηρετούνται έως 103 σκάφη αναψυχής το μήκος των οποίων δεν υπερβαίνει τα 50 μέτρα. Σύμφωνα με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στους χερσαίους χώρους της μαρίνας Βουλιαγμένης η προβλεπόμενη δόμηση ανέρχεται σε 4.800 τμ. Υποδομές οι οποίες είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της μαρίνας, όπως λιμεναρχείο, τελωνείο και αίθουσα διαβατηρίου θα καταλάβουν περίπου τη μισή έκταση των χερσαίων χώρων, ενώ περισσότερα από 15 εμπορικά καταστήματα θα κατασκευαστούν σε έκταση περίπου 1.000 τμ. Η μελέτη προβλέπει επίσης την κατασκευή περίπου 300 υπογείων θέσεων στάθμευσης και τη δημιουργία ειδικού χώρου για την εξυπηρέτηση αλιευτικών. Στη φάση κατασκευής θα δημιουργηθούν περισσότερες από 500 νέες θέσεις εργασίας και περίπου 350 θέσεις στην περίοδο λειτουργίας. Η μαρίνα Βουλιαγμένης, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί το 1964, μισθώθηκε από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) μετά από διεθνή διαγωνισμό το 2012 στην Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης ΑΕΑΣ για 40 χρόνια (2012-2052) έναντι του ποσού των 40 εκατομμυρίων ευρώ. Στις υποχρεώσεις της αναδόχου εταιρείας ήταν ο εκσυγχρονισμός της μαρίνας. Στη συνεδρίαση του ΚΕΣΥΠΟΘΑ εγκρίθηκαν επίσης: 1. Εγκρίθηκε το Ειδικό Πολεδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) για τουριστικό έργο ήπιας ανάπτυξης στην Ιθάκη. Αφορά σε εκτός σχεδίου ιδιωτική έκταση 944 στρεμμάτων, στη θέση «Πόρος-Άγιος Ανδρέας», με στόχο τη δημιουργία οργανωμένου υποδοχέα ήπιας τουριστικής ανάπτυξης, υψηλών προδιαγραφών. Σημειώνεται ότι σε αυτή την περιοχή ισχύουν οι γενικές διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης, σε συνδυασμό με τις κατευθύνσεις του Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου Ιονίων Νήσων, όπως αυτό έχει πρόσφατα αναθεωρηθεί. Σύμφωνα με το σχέδιο του τουριστικού επενδυτικού έργου, το project προβλέπεται να έχει υπερτοπικό χαρακτήρα, εναρμονισμένο με το φυσικό περιβάλλον και το ιδιαίτερο τοπίο του νησιού. 2. Προεγκρίθηκε το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο ανάπτυξης στο πλαίσιο εκπόνησης του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) της εταιρείας «ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΑΒΕΕ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ» στη Δ.Ε. Αγίου Αθανασίου του Δήμου Χαλκηδόνας της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα την Τεχνική Έκθεση που υπέβαλε η εταιρία προγραμματίζεται η υλοποίηση επενδυτικού σχεδίου συνολικού κόστους 1, 5 εκατ. ευρώ με σκοπό την δημιουργία κτιρίου που θα στεγάσει Εκθεσιακό Χώρο, Αποθήκες και Εργαστήριο Μελετών για τον εκσυγχρονισμό της επιχείρησης.1 point
-
Καλησπέρα-δεν μου έχει τύχει αλλά θα σου πω την άποψη μου-Σε περίπτωση κατεδάφισης όλου του κτιρίου με εφαρμογή του άρθρου 106 και επιλέγοντας "προς κατεδάφιση" ,δεν θεωρώ ότι έχει εφαρμογή η υποχρέωση που απορρέει από το άρθρο 96 Κατ.1,για ξεχωριστές δηλώσεις ανά οριζόντια ιδιοκτησία.Η υποχρέωση για ξεχωριστές δηλώσεις ανά ΟΙ προ ΄75,κατά την λογική μου,αναφέρεται σε "Ρύθμιση" και όχι σε έκδοση άδειας κατεδάφισης. Σου προτείνω να το επιβεβαιώσεις και με το ΤΕΕ,πριν προχωρήσεις,καθώς μου φαίνεται λογικό να πληρώσεις ένα παράβολο για όλο το κτίριο,εφόσον πηγαίνει ολόκληρο προς κατεδάφιση,και όχι όσες φορές επί 250€, θα πλήρωναν οι ξεχωριστές ΟΙ,μία προς μία, για να εξαιρεθούν οριστικά από κατεδάφιση... -edit-Συμπληρώνω την απάντηση μου,αφού θυμήθηκα και κάτι άλλο:αφού ο νόμος μας δίνει το δικαίωμα να μεταβούμε και σε δυσμενέστερη κατηγορία (στην περίπτωση μας να πάμε σε Κατηγορία 2),θα μπορούσε να ενταχθεί όλο το κτίριο ,και στην Κατ.2,με μία δήλωση και πληρωμή παραβόλου(αντιστοίχου του συνόλου των τ.μ. του κτιρίου) προς έκδοση εγκρισης εκτέλεσης εργασιών κατεδάφισης.1 point
-
Αν γίνει κοινή δήλωση για όλες τις οριζόντιες ιδιοκτησίες της πολυκατοικίας, γιατί δεν μπορεί να δηλωθεί και η κοινόχρηστη αποθήκη με την ίδια δήλωση; ΤΕΕ Πελοποννήσου - απόσπασμα απάντησης ερώτησης 1823:1 point
-
Δέν είναι ΥΔΟΜ, αλλά επειδή δυσκολεύτηκα να τους βρώ, παραθέτω εδώ το τηλέφωνο, μπας και βοηθηθούν συνάδελφοι: Δήμος Αθηναίων, Υπεύθυνοι για ορισμό & παράβολα τραπεζοκαθισμάτων: 21052772051 point
-
Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/117828/1338 : Ανάθεση υλοποίησης ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Ηλεκτρονικού Μητρώου της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 4495/2017 και τέλους ανταπόδοσης. Η υλοποίηση του Πληροφοριακού Συστήματος «Ταυτότητα Κτιρίου» θα έχει ολοκληρωθεί έως και την 31-12-2020. Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου.pdf1 point
-
Καλη Χρονιά! Υπάρχει κάποιος μπούσουλας για αμοβές? εσεις τι σκέφτεστε να ζητατε για διαμέρισμα (λ.χ. 100τμ), διπλοκατοικια, τριπλοκατοικια κλπ? στο ecopress ειχαν βαλει ενα αρθρο που η δημοσιογραφος ελεγε "με 150-200 ευρώ ανα διαμέρισμα η ταυτοτητα κτιριου" (1) Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" και διόρθωσέ του. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. (2) Πάγια πολιτική του φόρουμ είναι να μην κοινοποιούνται αμοιβές μελετών, επιβλέψεων κλπ. Pavlos 331 point
-
Η αλήθεια είναι ότι είναι ένα μπερδεμένο θέμα σήμερα, η κατάντησε να είναι μπερδεμένο σε σχέση με το ποιός είναι αρμόδιος να βεβαιώσει, εάν ένα κτήριο είναι προ του έτους 1955. Ενδεικτικά θα αναφέρω μερικούς τρόπους που ίσχυαν κατά το παρελθόν ή και ισχύουν έως σήμερα. 1. Παλιά είχαμε την υπεύθυνη δήλωση των κοινοταρχών , ή και των δημάρχων που βεβαίωναν την παλαιότητα πριν το 1955 , αν και πολλοί από αυτούς δεν είχαν καν γεννηθεί τότε.... Τέτοιες υπεύθυνες δηλώσεις θα βρεις σε πάρα πολλές ΟΑ , επικυρωμένες και απο τις αντίστοιχες Πολεοδομίες. 2. Υπήρχαν Πολεοδομίες που έδιναν βεβαιώσεις ότι ένα κτήριο ήταν προ του 1955 , κατόπιν αιτιολογημένης έκθεσης μηχανικού σε σχέση και με τους χάρτες της διανομής, τα υλικά και τον τρόπο κατασκευής. Σήμερα ο μηχανικός είναι υπεύθυνος για την βεβαίωση αυτή και θα ανφέρω κάποιυς από τους τρόπους που υπάρχουν. 1. Απο συμβόλαιο όπου μπορεί να αναφέρεται η παλαιότητα του πριν το έτος 1955. 2. Από διανομή της περιοχής , η οποία πρέπει να είναι πριν το 1955 και το δείχνει αποτυπωμένο , η ακόμα και οποιοσδήποτε επίσημος χάρτης. 3. Παλιά ΟΑ στο τοπογραφικό της οποίας φαίνεται αποτυπωμένο και η Πολεοδομία έκανε δεκτή σαν δικαιολογητικό την υπεύθυνη δήλωση που ανέφερα προηγουμένως. (από κοινοτάρχη , δήμαρχο , κ.λ.π.). 4. Ημερομηνία 1ης ηλεκτροδότησης. 5. Απο δικιά σου τεκμηρίωση και εμπειρία που έχει να κάνει με τον τρόπο κατασκευής ,τα υλικά της εποχής εκείνης και τον τρόπο σύνδεσής τους. Το τελευταίο θα έλεγα ότι πρέπει να το συνεκτιμάς σε κάθε περίπτωση.1 point
-
θα κάνω και εγώ μια ερμηνεία της εγκυκλίου. Νόμος 4495/17 και σε όποιον αρέσει1 point
-
Η διπλωματική μου στον Καθηγητή Δ.Ρ. όταν πρωτοήρθε στην Θεσσαλονίκη ήταν: "Το ιδιοκτησιακό καθεστώς πριν και μετά τον αναδασμό". Καταλήξαμε ότι ο αναδασμός σκοπό έχει και είναι αυτό το βασικό κριτήριο, να συνενώσει τα αγροτεμάχια ενός αγρότη από πολλά τεμάχια σε "ενα" (αυτοσκοπός)!! Ακόμη και οι εξαδιαιρέτου μεταβιβάσεις λόγω κληρονομιάς ήταν σχεδόν καταστροφικές για έναν αναδασμό. Θέλω να ξέρω πιο κούφιο κεφάλι (δηλ. ξέρω: Μπιρμπίλη - Παπακωνσταντίνου) επέτρεψε την κατάτμηση όλων των κληροτεμαχίων και αυτών του αναδασμού. Γίνεται λοιπόν ένας αναδασμός (όπως γίνονται ακόμη και τώρα οι αναδασμοί), για να συνενώσει τεμάχια, δηλ. το κράτος ξοδεύει λεφτά (δηλ. όλοι εμείς) και έρχεται ο έξυπνος ο Έλληνας που δεν θέλει πλέον να καλλιεργήσει αλλά θέλει να κτίσει και κάνει το τεμάχιο κομμάτια. Δεν θες κύριε να κάνεις σιτάρι δώσε πίσω το χωράφι για να το δώσω σε άλλον. Σε έναν νέο γεωργό!1 point
-
Δες στα downloads ένα σχετικό excelάκι που έχω ανεβάσει.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-