Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Forefather

    Forefather

    Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      47


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. Ellie_mrg

    Ellie_mrg

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9


  4. maneni

    maneni

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.675


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/04/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Κατά την προσπάθεια δημιουργίας μιας κωδικοποίησης δεν λαμβάνεις ποτέ θέση. Για το λόγο αυτό δεν έχω αλλάξει και πολλά άλλα σημεία νόμων που καταφανώς υπάρχουν λάθη ή αντικρουόμενες διατάξεις. Οι Τ.Ο. από την αρχή είχαν πρόβλημα αντικρουόμενων διατάξεων (όπως και η εγκύκλιος 2 στον ν.4495) αλλά επειδή αποτελούσαν μόνο ερμηνείες του νόμου και όχι νόμο, αφαιρούσα μόνο τα σχετικά εδάφια που ήταν καταφανώς αντίθετα με τον νόμο και όχι αυτά που εκτός από τα λάθη είχαν εντός τους και άλλη χρήσιμη πληροφορία. Το ίδιο συμβαίνει με τα σχήματα σοφίτας-στέγης. Έχουν μέσα και άλλες πληροφορίες που χρειάζονται, φανταστείτε κάποιο νέο μηχανικό που προσπαθεί να προσδιορίσει την άγνωστη γι' αυτόν έννοια της σοφίτας ή του παταριού... Τις απόψεις μου λοιπόν τις έχω γράψει αλλού και τις γράφω, χωρίς να "πειράζω" υπάρχουσες διατάξεις. Εκεί έχω πει ότι, το ύψος της σοφίτας που αναφέρετε, αν συνδεθεί με την έννοια του ωφέλιμου χώρου εντός στέγης ή κάτω από τη στέγη, σύμφωνα με όλες τις μέχρι σήμερα διατάξεις, πρέπει να επανέλθει στο 2,2μ ώστε να μην θεωρείται ούτε καν βοηθητικός χώρος. Αν η προφανής παράλειψη δεν διορθωθεί, σε λίγο καιρό θα σχεδιάζουμε μεζονέτες που ο πάνω όροφός τους δεν θα μετράει στο συντελεστή και οι ιδιώτες απλά θα έχουν ένα λόγο ακόμη για να νομίζουν ότι τους κοροϊδεύουμε ... υγ. Η συνάδελφος με πρόλαβε για το πρώτο μέρος της απάντησης. Το δεύτερο είναι η άποψή μου που την έχω ήδη αναφέρει σε σχετικό θέμα όπου και προτείνω να μεταφερθεί η συζήτηση...
    6 points
  2. Καλό είναι που το παρατηρείτε, είναι πολύ σωστό αυτό που λέτε, αλλά από την άλλη ο συνάδελφος έχει συγκεντρώσει την νομοθεσία σε ένα αρχείο δεν κάνει και έλεγχο των ασυμφωνιών. Ότι καταργείται με νομοθέτημα το διαγράφει όμως οι ΤΟ δεν έχουν καταργηθεί οπότε και δεν τις έχει αφαιρέσει. Επειδή ο γραπτός λόγος δεν ακούγετε όπως ο προφορικός καλό θα είναι τα σχόλιά μας, ειδικά αυτά των διορθώσεων να είναι όσο γίνεται ευγενικά ώστε και η δική σας "παρατήρηση" να ληφθεί υπόψη άλλα και ο συνάδελφος που με τόσο κόπο προσπαθεί χωρίς κανένα όφελος να μοιραστεί την εργασία του για να μας βοηθήσει σε αυτό που άλλοι την χρεώνουν αδρά να μην μπαίνει σε "άμυνα". Στο παρόν αρχείο συγκεντρώνει , κωδικοποιεί , την νομοθεσία ως έχει δεν την διορθώνει. Αν πραγματικά έχετε βρει ασυμφωνίες μπορείτε να τις συγκεντρώσετε και να κάνουμε ένα αρχείο με παρατηρήσεις που θα βοηθήσουν και εμάς τους υπόλοιπους γιατί αυτό που λέτε και εγώ το είχα κατά νου αλλά δεν αφιέρωσα χρόνο να το διπλοτσεκάρω. Φιλικά Ελευθερία
    4 points
  3. Η αρτιότητα και η οικοδομησιμότητα βεβαιώνονται στο κατεβατό που αναφέρει ο συνάδελφος nbr. Δήλωση του Ν651 όπως την βάζουμε στα τοπογραφικά που συνοδεύουν συμβόλαια δεν απαιτείται στα τοπογραφικά αδειών.
    3 points
  4. Μία ακόμη φορά που εγω ο ηλίθιος δεν κατάλαβα το περιεχόμενο του θέματος. Είναι το ερώτημα: Αν τελικά στο Τ.Δ. που πηγαίνει για Οικ. Άδεια γράφουμε ξανά την δήλωση αρτιότητας (Ν. 651/77). ??? Εγώ πάντως στα Τ.Δ. που έκανα για έκδοση Ο.Α. δεν την Έγραφα!! Η δήλωση του άρθρου 5 Ν. 651/77 (με όσες προσθήκες έγινα σ' αυτήν) χρειάζεται μόνο στα τοπογραφικά που γίνονται για τις μεταβιβάσεις (συμβόλαια κλπ), ώστε ο αγοραστής να μη παίρνει "γουρούνι στο σακί". Να ξέρει δηλ. ο αγοραστείς (που δεν είναι μηχανικός) αν αυτό που αγοράζει θα μπορεί και με ποιο τρόπο, να χτιστεί και πως δηλ. θα γίνει αυτό. Ότι γράφει η δήλωση μεταφέρεται πάντα και στο συμβόλαιο που & αυτό είναι πάντα επισυναπτόμενο στον φάκελο που πάει στην Πολεοδομία. Το τοπογραφικό που πάει για οικ. αδεια έχει δίπλα όμως ένα κατεβατό που γράφει " Έρευνα Ιδιώτη Μηχανικού" . Εκεί γράφονται και δίνονται πολλά- πολλά στοιχεία. : Τους όρους δόμησης, διάταγμα ρυμοτομίας, αν είναι εντός (ή το διάταγμα που χρησιμοποιείται για τα εκτός, αν πρόκειται για γήπεδο), αν υπάρχει Κυρωμ. πράξη και οδοιπορικό σκαρίφημα κλπ, κλπ.). Και μη ξεχνάμε αυτά τα βλέπει πάντα ένας μηχανικός στην πολεοδομία.
    3 points
  5. Χωρίς να θέλω να πώ κάτι για την όποια εταιρία... πλέον και η κουτσή Μαρία διαφημίζεται ως ΒΙΜ... Δυστυχώς στους 100 οι 95 δεν ξέρουν καν αν θέλουν ΒΙΜ, αν το χρειάζονται δηλαδή και αν δέχονται να μπουν και να πειθαρχήσουν στη συγκεκριμένη φιλοσοφία. Αν αναφέρεσαι σε έξυπνο 3d modeling δηλαδή να κάνεις πολυστρωματικούς τοίχους, να ενημερώνεις όψεις και τομές αυτόματα όταν κάνεις αλλαγές και να μπορείς να έχεις ένα στοιχειώδες 3d μοντέλο για το διάγραμμα δόμησης, νομίζω ότι θα βρεις πολλές εναλλακτικές. Προσωπικά - ας τονιστεί αυτό, ότι δηλαδή είναι απλά η γνώμη μου - αν έπρεπε για τον οποιονδήποτε λόγο να μείνω σε περιβάλλον CAD θα έδινα βάση στο BricsCAD. Αν πάλι προτεραιότητά μου είναι οι αυξημένες δυνατότητες presentation και όπως συχνά λέω δεν έχω πολλά πάρε-δώσε με άλλους συναδέλφους θα ψαχνόμουν για περιβάλλον εκτός CAD όπου πλέον υπάρχουν οι πασίγνωστες αλλά και οι κάπως άγνωστες επιλογές, ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες του καθενός. ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ είναι να πληρώνεις ΒΙΜ και να παίρνεις ΒΙΜ και ΚΥΡΙΩΣ να πληρώνεις ΒΙΜ γιατί το χρειάζεσαι και ξέρεις τί να το κάνεις και όχι γιατί το γράφει ένα pdf της όποιας εταιρείας.
    2 points
  6. Όχι συνάδελφε, δεν "συζητάμε για το αν μπαίνει ο τίτλος 651/77 πάνω από τη δήλωση". Ανεξαρτήτως παλαιότητας ή νεότητας, όποιος διαβάζει προσεκτικά τα κείμενα των δημοσιεύσεων δεν μπερδεύεται.
    2 points
  7. Συνάδελφοι, όπως προανέφερα, η αρτιότητα και η οικοδομησιμότητα αναγράφονται στο σχέδιο και βεβαιώνονται ενυπογράφως, δεν χρειάζεται να ξαναγραφτούν τα ίδια πράγματα υπό μορφή δήλωσης. Δεν προστίθεται κάποια βαρύτητα ή κύρος στο τοπογραφικό. Η δήλωση 651 απαιτείται μόνο για τα συμβόλαια, όπως εξήγησε πολλάκις και ο συνάδελφος Didonis. Όσο για το αν μπερδεύω το τοπογραφικό με το διάγραμμα δόμησης, μακάρι να ήμουν ξανά νέος που μόλις έχει αποφοιτήσει και ας τα μπέρδευα.
    2 points
  8. Και ποιος κάνει έλεγχο της δυνατότητας δόμησης στο ακίνητο? η ΥΔΟΜ? Και όλες αυτές οι δηλώσεις στα πρότυπα διαγράμματα του ΥΠΕΚΑ (η 651/77 δηλαδή, φύλλο και φτερό) γιατί υπάρχουν στα πρότυπα? Θα τρελαθούμε τελειώς. Διαβάζουν και νέοι συνάδελφοι και θα μπερδευτούν. Μήπως μπερδεύεστε με το διάγραμμα δόμησης, το οποίο προφανώς και δεν περιέχει την 651/77? Μπορεί κάποιος να βρει και να ανεβάσει τοπογραφικό διάγραμμα (της τελευταίας δεκαετίας) που συνόδευσε έκδοση άδειας χωρίς τη δήλωση μηχανικού ότι δύναται να οικοδομηθεί?
    2 points
  9. @ntanos~Πληθώρα τοπογραφικών σχεδίων οικοδομικών αδειών δεν φέρουν δήλωση 651 καθώς ούτε απαιτείται ούτε αποτελεί στοιχείο του. Η δήλωση αναγράφεται επί του τοπογραφικού για συμβολαιογραφική χρήση. Το σχέδιο για την άδεια δεν φέρει τις ίδιες πληροφορίες με αυτό που θα χρησιμοποιηθεί για σύνταξη συμβολαίου. Φερ’ ειπείν στα όμορα οικόπεδα αναγράφουμε (στην περίπτωση του συμβολαίου): ιδιοκτησία τάδε ή αγνώστου. Αντιθέτως στο σχέδιο της άδειας δεν αναφέρουμε αυτήν την πληροφορία αλλά εξετάζουμε την αρτιότητα και αναγράφουμε τον κατάλληλο χαρακτηρισμό. Η δικαιολογημένη απορία: γιατί σε πολλά τοπογραφικά αδειών αναγράφονται και τα κείμενα που απαιτούνται συμβολαιογραφικά, έχει απλή απάντηση. Τηρείται ένα ηλεκτρονικό αρχείο για λόγους ευκολίας και για να μην υπάρχει κίνδυνος μικροαλλαγής στο ένα αρχείο χωρίς να ενημερωθεί το άλλο.
    2 points
  10. Άρα η παρατήρηση σου θα πρέπει να απευθύνεται στην νομοπαρασκευαστική επιτροπή. Ο συναδελφος έχει κωδικοποιήσει την ισχύουσα νομοθεσία. Δεν παρεμβαίνει με προσωπικές ερμηνείες.
    2 points
  11. αφου δεν υπάρχει σύσταση, ταυτότητα πρέπει να γίνει για το όλο. Το πόσο θα το κοστολογήσεις εσύ αφού θα αφορά περισσότερο από ένα λειτουργικά ανεξάρτητο χώρο αφορά δική σου εκτίμηση και λογικό είναι να μη είναι λιγότερο αν υπήρχε η σύσταση για τον καθένα χώρο, αφου θα πρέπει να κάνεις τον ίδιο όγκο εργασίας.
    2 points
  12. Ας υποθέσουμε ότι δεν υπάρχει απαγόρευση ή κάποιο άλλο (νομικό ) κόλυμμα, θεωρείς ότι μπορείς ότι μπορείς να εκδίδεις ηλεκτρονικές ταυτότητες?
    2 points
  13. Version X6.3

    85.805 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  14. 14.923 downloads

    Το αρχείο περιλαμβάνει τα εξής: - Βεβαίωση στατικής επάρκειας - Έκθεση Αυτοψίας - Δήλωση Στατικής Επάρκειας
    1 point
  15. Version 2

    3.921 downloads

    Σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 2 της ΚΥΑ 36259/2010, οι διαχειριστές ΑΕΚΚ υποχρεούνται, πριν από την έναρξη των οικοδομικών εργασιών ή των έργων τεχνικών υποδομών, να υποβάλλουν στην αρμόδια αρχή Στοιχεία για τη Διαχείριση των Αποβλήτων (ΣΔΑ) που θα παραχθούν από τη δραστηριότητά τους. Ο ΕΟΑΝ ανέπτυξε το παρόν ειδικό εργαλείο σε μορφή excel για την καταχώρηση των στοιχείων διαχείρισης αποβλήτων, προκειμένου να διευκολυνθούν οι υπόχρεοι διαχειριστές ΑΕΚΚ κατά την υποβολή των στοιχείων διαχείρισης αποβλήτων στις αρμόδιες υπηρεσίες.
    1 point
  16. Ναι στην ισχύ βάζεις 0. Δες εδώ το μήνυμα του συναδέλφου @akaliak
    1 point
  17. Εστιατόριο μόνο για τους εργαζόμενους και μόνο μετά από έγκριση του Ανάπτυξης (για την οποία πολύ αμφιβάλλω να την πάρεις αν εννοείς 200 τ.μ εστιατόριο)
    1 point
  18. Ευκολακι. Λες ότι έγινε μεταξύ 2012 και Απρίλιο 2020, και απλά (συντάσσεις και) ενημερώνεις ταυτότητα κτιρίου (παπαριές αποτυπωσεις δηλαδή κλπ). Άρθρο 5 νοκ
    1 point
  19. Δεδομένου οι περιπτώσεις που αναφέρονται αφορούν εσκεμμένη και σοβαρή παραβίαση των κανονισμών (δεν μιλάμε για λάθη), θα έπρεπε να ακύρωναν όλα τα πιστοποιητικά (και όχι μόνο) που είχαν εκδώσει. Έτσι όχι μόνο θα είχαν τις πρόσθετες συνέπειες (από τους ιδιώτες) αλλά κυρίως οι ιδιώτες θα έπαιρναν ένα καλό μάθημα ότι το φθηνό τελικά μπορεί να κοστίζει ακριβά. Για να μην αναφέρω ότι όλες οι υποθέσεις θα έπρεπε να περνάνε από το πειθαρχικό του ΤΕΕ για τα περαιτέρω. Αλλά τώρα μιλάμε για μια επιτροπή που κανείς δεν ξέρει αν έχει συνεδριάσει ποτέ.......
    1 point
  20. Νομίζω κάπου καιγόμαστε σελίδες τώρα! Θα συμφωνήσω και εγώ, για να κλείσει το θέμα, ότι δεν είναι ανάγκη να μπει ο τίτλος "δήλωση Ν.651/77" πάνω από τη δήλωση Ν.651/77 😂
    1 point
  21. @gmast87~Αφορά ειδικές περιπτώσεις. Η διαδικασία και οι προϋποθέσεις περιγράφονται στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ: Απαλλαγή Προκατάθεσης Αμοιβών. Τα σχέδια πρέπει να υπογράφονται από τον μηχανικό που είναι υπεύθυνος για την ορθότητα της μελέτης. Αν δεν λαμβάνει ο ίδιος την αμοιβή (γιατί δεν έχει κάνει έναρξη) τότε επί των σχεδίων τίθεται και η σφραγίδα νομικού ή φυσικού προσώπου που έχει το δικαίωμα να αμείβεται για υπηρεσίες μηχανικού. Μπορεί να υπογράφει μόνος του μόνο ο,τι δεν έχει αμοιβή αλλιώς δεν γίνεται.
    1 point
  22. Σαχλαμάρες πρόστιμα... Απλώς για τα μάτια του κόσμου... 200 ευρώ λέει πρόστιμο αντί να τον σκίσει!!! Ορθότατα!!! Γι' αυτό λέμε πάντα "Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα"....
    1 point
  23. Έχει γίνει δεκτή γνωμοδότηση και εγκύκλιος αν θυμάμαι που αναφέρει πως το 50% του ) παράγει 0 και όχι Χ>0. Τώρα η διοίκηση προσπαθεί ακόμα να επεξεργαστεί αυτήν την τόσο πολύπλοκη μαθηματική πράξη!!! Υπομουνή!!!!
    1 point
  24. @gmast87~Μπορείς να εξασκείς το επάγγελμα αφού έχεις άδεια αλλά δεν μπορείς να λαμβάνεις αμοιβές. Συνεπώς πρέπει να υπογράφεις μαζί με άλλον, στο όνομα του οποίου θα κατατίθενται οι αμοιβές. Εξαιρείται η περίπτωση απαλλαγής αμοιβής από το ΤΕΕ.
    1 point
  25. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει όταν έχει γίνει έστω και edited σε educational version. Μια λύση που δούλευε για μένα ήταν να το ανοίξεις και να το σώσεις σαν dxf (cmd: dxfout) και μετά ανοίγεις σε ενα νέο αρχείο το dxf (cmd: dxfin) και το αποθηκεύεις πια ως dwg. Και φεύγει η επισήμανση. Με πρόλαβε ο συνάδελφος Forefather!
    1 point
  26. @APSP~Αποθήκευσε το σχέδιο ως dxf. Eν συνεχεία άνοιξε το δημιουργηθέν αρχείο και αποθήκευσέ το εκ νέου ως dwg. Το σχέδιο είναι έτοιμο προς εκτύπωση χωρίς την ενοχλητική σήμανση.
    1 point
  27. για ΥΔΕ οχι , δεν μπορείς να την υπογράψεις εαν δεν έχεις κάνει έναρξη στη εφορία κ αυτό , γιατι στην κύρια σελίδα της ΥΔΕ θα πρέπει να δηλώσεις τον αριθμό παραστατικού ΑΠΥ ή ΤΠΥ.....για το τι ισχυει σχετικά με τα πεα / μελετες δεν γνωριζω
    1 point
  28. Καθοριστικό είναι το αν στο εν λόγω ακίνητο υφίσταται ΣΟΙ..... Σε κάθε περίπτωση μπορεί να εκδοθεί ΠΗΤΚ είτε για μια, είτε για όλες τις ΟΙ ενός ακινήτου. P.S. Και για να μην αφήσω στενοχωρημένο και το φίλο μου τον Arche, εξαρτάται από το πόσες ΗΤΚ θέλεις ή δύνασαι να κάνεις, από τη συμφωνία που θα επιδιώξεις.... Π.χ. αμοιβή για μια ΗΤΚ 500 ευρώ, για δύο στο ίδιο ακίνητο 800 ευρώ, για τρεις στο ίδιο ακίνητο 1000 ευρώ κ.λπ., για ολόκληρο το ακίνητο 1.200 ευρώ κ.ο.κ.
    1 point
  29. Ναι, αν προσπαθείς να πάρεις πληροφορίες από το τηλέφωνο (και από το φόρουμ), για να γλυτώσεις την επίσκεψη, προφανώς και βλέπουν που πάει το θέμα Είναι κάπως αστείο με την κατάσταση που επικρατεί, να λες πως δεν βρίσκεις μηχανικό να σε αναλάβει
    1 point
  30. Ναι, "στοιχεία οφειλών εκτός ρύθμισης και πληρωμής".
    1 point
  31. Ενημερώνεις το αρχείο πιο γρήγορα κι από τον Μπαπέ! Μπράβο και ευχαριστούμε!
    1 point
  32. Από τον ΠΣΔΑΤΜ, τα δεδομένα: Ανακοίνωση ΠΣΔΑΤΜ σχετικά με τη διάθεση γεωχωρικών δεδομένων αναρτημένων δασικών χαρτών: Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι μετά από την επιστολή του ΔΣ του ΠΣΔΑΤΜ προς την Διεύθυντη Δασικών Έργων & Υποδομών του Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (https://psdatm.gr/index.php/latest-nes/2016-08-10-14-02-08/2016-08-10-15-41-13/635-2021-03-02-13-46-59), ο ΠΣΔΑΤΜ διαθέτει πλέον προς όλα του τα μέλη του τις θεσμικές γραμμές των αναρτημένων δασικών χαρτών. Μπορείτε να τα κατεβάσετε από τον σύνδεσμο: https://drive.google.com/drive/folders/1tGPvkPSAmXQ1Z0z36k7DVO2hpx7dZLxW?usp=sharing Υπενθυμίζουμε σε όσους συναδέλφους θέλουν να καταβάλουν την ετήσια συνδρομή μπορούν να το κάνουν με κατάθεση στον λογαριασμό του συλλόγου στην Τράπεζα Πειραιώς (IBAN GR21 0172 0800 0050 8007 1615 938). Η ετήσια συνδρομή είναι 5 ευρώ για τα μέλη κάτω πενταετίας και 10 ευρώ για τα υπόλοιπα μέλη. πηγή: b2green https://news.b2green.gr/4391/δασικοί-χάρτες-διάθεση-γεωχωρικών-δε Σχόλιο: πιο εύχρηστη δομή, και μάλλον πιο ενημερωμένο set από αυτό του ΓΕΩΤΕΕ (π.χ. έχει την Σαλαμίνα). Καλημέρα σε όλους!
    1 point
  33. Υπέροχος.. Να "αναπροσαρμόσω" λίγο τις οδηγίες για όσους έχουν την 3.16 (τελευταία του qgis) όπως εγώ γιατί έχειμικροδιαφορές και είναι κρίμα κάποιος να ψάχνεται: προσθήκη διανυσματικού επιπέδου- source type επιλέγουμε directory - τύπο επιλέγουμε open file gdb - vector database επιλέγουμε τον ξεζιπαρισμένο φάκελο μας - πατάμε προσθήκη. Στα layers που ανοίγουν επιλέγουμε όσα από αυτά αντιστοιχούν στις περιοχές που θέλουμε (με ctrl πατημένο προφανώς επιλέγουμε περισσότερα από ένα). Κάτω δεξιά στο εικονιδιάκι με την υδρόγειο επιλέγουμε σύστημα συντεταγμένων CRS είτε το WGS84 είτε ΕΓΣΑ. Και πάλι ευχαριστώ. Το qgis τα σπάει. edit: ο καλύτερος μέχρι τώρα τρόπος που βρήκα για μετατροπή σε dxf: Αν πας όπως είναι στο layer με δεξί κλικ και το κάνεις εξαγωγή απ'ευθείας σε dxf το πιο πιθανό είναι ότι θα σου έχει φορτωμένο hatch ανάμεσα στις polylines και θα είναι ένα αρχείο αρκετά δύσχρηστο και με μέγεθος αρκετά mb. Οπότε απ'ότι είδα συνήθως προτείνεται πρώτα το κάθε layer να στο "σπάσει" το qgis σε γραμμές. Πας επομένως : διανύσματα-εργαλεία γεωμετρίας-πολύγωνα σε γραμμές. Στην μάσκα που ανοίγει επιλέγεις ποιο layer θέλεις να μετασχηματίσεις (πχ την δασική της περιοχής που σε ενδιαφέρει)- στο εικόνίδιο με το κλειδάκι (επιλογές για προχωρημένους) επιλέγεις ως "invalid feature filtering" το "do not filter-better performance", με το μπλε βελάκι επιστρέφεις στην προηγούμενη μάσκα, στο "γραμμές" μπορείς την μετατροπή σου να την σώσεις και σε αρχείο shp και πατάς εκτέλεση. Μετά την εκτέλεση στα layers του προγράμματος σου έχει δημιουργήσει και ένα όμοιο με το υφιστάμενο σου layer με τίτλο "γραμμές". Δεξί κλικ σε αυτό, εξαγωγή, save features as και το σώζεις σε dxf. Εκεί στο σώσιμο του dxf έχεις την δυνατότητα αντί να σώσεις όλη την περιοχή και έτσι να έχεις ένα μεγάλο και ίσως δυσχερές αρχείο, να σώσεις μια συγκεκριμένη έκταση που βλέπει η οθόνη σου εκείνη την στιγμή και η οποία είναι αυτή που σε ενδιαφέρει (τικαρισμένο το "έκταση" και επιλεγμένο το map canvas extent).
    1 point
  34. ChristinaK ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοήθεια ! Καλή Σαρακοστή εύχομαι !
    1 point
  35. παυλος :"Η μια άποψη λέει ότι το οικόπεδο έχει πρόσωπο σε δρόμο όπου το μήκος του μπορεί να θεωρηθεί σαν πλάτος και να μην απαιτείται προφανώς καμία παραχώρηση (αφού ξεπερνά κατά πολύ τα 4 μ,]. Πολυ σωστα, διοτι, θα μπορουσε να θεωρηθει οτι, αυτο το "προσωπο" ειναι το "μοναδικο" που εχει το οικοπεδο... αρα προσβλεπει σε δρομο πανω απο 4 μ. καθ' όλο το προσωπό του. καλησπερα Παυλε..
    1 point
  36. 15 ημέρες για μονοκατοικίες και 7 για τα υπόλοιπα. Πάρε 100 λίτρα/άτομο εκτίμηση. 801b_74.1289911076640.pdf
    1 point
  37. ΚΗ’ Ψήφισμα Για νέες οικοδομές υπολογίζεται επί του προϋπολογισμού με κλιμάκωση ως ακολούθως: Για το τμήμα του προϋπολογισμού 0 - 58,5 Ευρώ 0% Για το τμήμα του προϋπολογισμού 58,5 - 147 Ευρώ 0,5% Για το τμήμα του προϋπολογισμού 147 - 293 Ευρώ 1,0% Για το τμήμα του προϋπολογισμού 293 - 587 Ευρώ 1.5% Για το τμήμα του προϋπολογισμού > 587 Ευρώ 2,0% Στην περίπτωση που έχουμε προσθήκη, αντικατάσταση στέγης, διαρρύθμιση ή κατεδάφιση το ΚΗ’ υπολογίζεται επί του συνολικού ποσού του προϋπολογισμού και όχι κλιμακωτά όπως παραπάνω. Το ίδιο ισχύει (δηλ. το ΚΗ’ υπολογίζεται επί του συνολικού ποσού του προϋπολογισμού ) και για τις περιπτώσεις αναλυτικού προϋπολογισμού όπου έχουμε τσεκάρει μια από τις ακόλουθες επιλογές : «Επισκευές υπαρχόντων κτιρίων», «Διαρρυθμίσεις υπαρχόντων κτιρίων», «Αναθεώρηση οικοδομικής αδείας», «Δεξαμενές νερού», «Βόθροι και λοιπά φρέατα», «Ξύλινη Στέγη», «Άλλες κατασκευές (όψεις, πινακίδες, πέργκολες, κιόσκια κλπ)». Αν υπάρχει ποσοστό του ΚΗ' που πάει στον Δήμο αυτό αφαιρείται από το εμφανιζόμενο ποσό ως «ΚΗ’ Ψήφισμα» και προστίθεται στην «Εισφορά υπέρ του Δήμου».
    1 point
  38. ... είναι υπολογισμένα με την τελευταία ισχύουσα τιμαριθμικη. ΑΤΕΚ_ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ.pdf
    1 point
  39. Προφανώς και κάποια στιγμή κάποια επιτροπή θα βγάλει τεχνικές οδηγίες που θα αφορούν τον ΝΟΚ του 2020 και θα είναι ευπρόσδεκτες αφού έχει πλέον αποδειχτεί ότι ποτέ δεν είναι δυνατή η εφαρμογή ενός νόμου (όσο απλού και αν είναι) χωρίς κάποια ερμηνευτική εγκύκλιο η κάποιας Τεχνικής οδηγίας η κάποιων ερωταπαντήσεων. Δεν πρέπει όμως κατά την γνώμη στην κωδικοποίηση της νέας νομοθεσίας να παραθέτουμε τις τεχνικές οδηγίες του 2012 ( που αφορούν τον ΝΟΚ του 2012 και μόνο) και ειδικά σε περιπτώσεις που οι οδηγίες αυτές έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τους νέους ορισμούς του ΝΟΚ του 2020 π.χ ορισμός σοφίτας.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.