Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jedi.Yannis

    jedi.Yannis

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.452


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.200


  3. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.842


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.315


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/09/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Έχετε δίκιο... Δεν προβλέπεται Ενημέρωση για τα φορολογικά. Έπειτα απο τις απαντήσεις σας και σε συνεννόηση με την ΥΔΟΜ έστειλα με email το παραστατικό της επίβλεψης, το ΦΕΜ και το Ιδιωτικό συμφωνητικό και τα ανέβασε στο e-adeies ο αρμόδιος υπάλληλος της ΥΔΟΜ επειδή αυτοί έχουν την δυνατότητα της προσθήκης νέων αρχείων σε ηλεκτρονικές άδειες που έχουν εκδοθεί... Σας ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια σας !!
    2 points
  2. Καλά έχουμε ξεφύγει μου φαίνεται. Υπάρχει άνθρωπος με σώας τα φρένας που θα ρίξει αρνητική γιατι ανέφερα ότι με εξουσιοδότησαν και ο ψιλός κύριος και ο επικαρπωτής; απαπαααα...
    2 points
  3. Αυτό όμως είναι καθαρά πολιτικό θέμα (και δεν αναφέρομαι μόνο στην τωρινή κυβέρνηση, προφανώς, είναι μια κατάσταση που διαιωνίζεται), καθώς σχετίζεται με την (πολιτική) απόφαση να μη γίνονται ουσιαστικοί έλεγχοι για φοροδιαφυγή, για επιδοτήσεις κλπ κλπ. Στα εξοικονομώ, το πιο εύκολο πράγμα που μπορούσες να κάνεις (έως και τα τέλη του 2020 τουλάχιστον) ήταν να κάνεις υπερτιμολογήσεις Αυτό εξ ορισμού δεν γίνεται να ελεγχθεί σε μια ελεύθερη οικονομία Δηλαδή αν χρεώσει ένας εργολάβος ένα split 1800 €, τι θα πει ο αξιολογητής, "α, αυτό στο skroutz το βλέπω 850€ ;" Βέβαια με την έκρηξη των τιμών αυτό το παιχνίδι πάει Ένας προετοιμασμένος μηχανικός μπορεί για πλάκα να ελέγξει δειγματοληπτικά 30-40 αιτήσεις σε μια βδομάδα, οι περισσότερες αιτήσεις εξάλλου τι είχαν, κουφώματα / ηλιακούς / κλιματιστικά, πόσο θα σου πάρει για να δεις ότι το splitάκι ή ο ηλιακός που βλέπεις στο παραστατικό αντιστοιχεί σε αυτόν που θα δεις μέσα στο σπίτι, ή πόση εμπειρεία χρειάζεται για να καταλάβεις ότι το split τοποθετήθηκε πριν 2 μήνες ή πριν 2 χρόνια ; Αν βρεις όμως ρεμούλα, παίρνεις την άδεια του μηχανικού, του βάζεις ένα ταληράκι πρόστιμο, βάζεις και τον ωφελούμενο να πληρώσει τα χρήματα της αίτησης *2, βγάζεις και μια ωραία ανακοίνωση ότι πέσαν 500,000 - 1,000,000€ πρόστιμα, και να δεις τι ωραία που συμμορφώνονται όλοι Το να ζητάμε ότι χαρτί μας κατέβει για να καθυστερούμε μέχρι αηδίας τις εκταμιεύσεις, νομίζω ότι είναι απλά μια κατεύθυνση που έχει δοθεί πολιτικά, καθώς τα (κρατικά / ευρωπαϊκά) χρήματα που υπάρχουν για τα Εξοικονομώ, έχουν γίνει επιδοτήσεις για Covid, Fuel Pass, Energy Pass κλπ κλπ κλπ. Εξάλλου όποιος θέλει να κάνει απατεωνιά με ένα PDF editor κάνει παπάδες, σιγά μη κολλήσει εκεί...
    2 points
  4. Ας μην γίνει και αυτό το θέμα κομματικό.... Η αλλαγή κάποιων προυποθέτει την αντικατάσταση με κάποιους άλλους.... Τους νιώσαμε για τα καλά τους προηγούμενους σωτήρες, θυμόμαστε τους προ-προηγούμενους και τους πριν από αυτούς.... Το πρόβλημα δεν είναι πολιτικό.... Η εξέλιξη του προγράμματος Εξοικονομώ σε όλο και χειρότερο (τουλάχιστον γραφειοκρατικά....) οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην απέλπιδα προσπάθεια της Πολιτείας να περιορίσει τις απατεωνιές που σκαρφίζονται οι ιδιοκτήτες (δυστυχώς σε συνεργασία με εμάς τους μηχανικούς) ώστε να πάρουν περισσότερα κάνοντας λιγότερα ή και τίποτα αρκετές φορές (μου έχει τύχει πάνω από 5 φορές).... Πιστεύω ότι σαν λαός πρέπει να είμαστε στην κορυφή σε ότι έχει να κάνει με την ανακάλυψη "παραθύρων" και τακτικών εξαπάτησης .... Υ.Γ. Εννοείται ότι σε κάθε αίτηση ολοκλήρωσης ΕΚΟ που κάνω βρίζω εκ των προτέρων για τις παρατηρήσεις που θα έρθουν και τα παράλογα (εκτός Οδηγού) που έχω υποβάλει.... Περισσότερο οργισμένος όμως είμαι με τους κατ' ευφημισμό συναδέλφους με τις ψευδείς Υ/Δ, τα πειραγμένα ΠΕΑ και τις αλλοιωμένες φωτογραφίες.... Αυτοί είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για την κατάντια μας και μετά όλοι οι άλλοι....
    2 points
  5. ναι μπορείς να εκδόσεις ΠΕΑ για όλο το κτίριο (αρκεί να έχει ενιαία χρήση). Στον ΚΕΝΑΚ δεν ελέγχεις ιδιοκτησίες - δεν σε ενδιαφέρουν. Νομίζω ότι τα αρχεία που ανεβάζεις "κάθονται" στο οικόπεδο. Όταν πήγα να περάσω 2η ιδιοκτησία, στο ίδιο ακίνητο είχε κρατήσει η πλατφόρμα τα σχέδια των αδειών από την 1η ιδιοκτησία. Οπότε θα το δεις περασμένο το ΠΕΑ από την προηγούμενη ιδιοκτησία λογικά.
    2 points
  6. Version EXTENDED v21

    2.934 downloads

    Διαμορφώνει και δημιουργει PDF, 1599 ανάθεση ιδιοκτητών, ΤΕ στατικής επάρκειας, Σύμβαση έργου, περιέχει μακροεντολές, καθε σχολιασμός, ευπρόσδεκτος, ζητώ ΤΕ ένταξης, αν υπάρχει κανένα καλό υπόδειγμα, να το συμπεριλάβω... - Σήμερα 11 Ιουλίου 2021, εδώ ανέβασα μια νέα εκδοχή των δηλέσων ανάθεσης ιδιοκτήτη, λήψης γνώσεως ιδιοκτήτη και σύμβασης έργου, που θεωρώ πως είναι πιο ολοκληρωμένα και εύχρηστα... - 18/7, new v2.3
    1 point
  7. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Παιδιά καλησπέρα έχω ένα πρόβλημα σε μια τακτοποίηση για έκδοση ΠΠΔ ξενοδοχείου στον ΕΟΤ. Τα δεδομένα έχουν ως εξής. Δύο κτίρια σε δύο διαφορετικά αγροτεμάχια, το Α είναι 1139τ.μ. Χωρίς άδεια αποπερατωμενο Το Β ειναι 939τ.μ. ημιτελες χωρίς άδεια (έβγαλε μια άδεια 2οροφης κατοικίας με πισίνα και βόθρο και ανακλήθηκε λόγω αναληθων στοιχείων το 96,μολις είχε βγει) Το 2001 ειχε βγάλει σήμα ΕΟΤ ενοικιαζομενα δωμάτια το Α Κτίριο με την παλαιά άδεια του Β που είχε ανακληθει, και το 2010 στο προαύλιο χώρο του Β κτιρίου εβγαλε άδεια πισίνας και open bar από τον ΕΟΤ εντός τουριστικού καταλυματος από τη άδεια του κτιρίου. Πήγα στον ΕΟΤ ρώτησα πως να κάνουμε την τακτοποιηση αφού θέλουμε να το κάνουμε ξενοδοχείο Για να μπει σε εσπα το Β κτίριο δηλαδή το ημιτελές. Μου είπαν να το δηλώσω τουρισμός ξενοδοχείο και για τις δύο δηλώσεις και να βγάλω κοινό ππδ για γνωστοποίηση ενός καταλυματος, για να πάρω μέγιστα μόρια,Από τους χωρους. Το 2019 μου έκανε τακτοποίηση ένας συνάδελφος και το βάλαμε σαν χρήση Τουρισμός και στην τεχνική έκθεση ξενοδοχείο. Όπως σας είπα πριν Έπειτα βγάλαμε όλες τις άδειες μικρής κλίμακας(μόνωση, ασανσέρ, ανοιγμάτων, αλλαγές εσωτερικών χωρισματων) για το ημιτελές, και κάποιες εργασίες μέσω άρθρο 30(πλακάκια, γύψο σανίδες, ηλεκτρολογικα, κουφώματα, κάγκελα, που δεν χρειαζόταν κάποια άδεια εκτός του άρθρου 30).(πολεοδομικα ήταν αποπερατωμενο και φορολογικά ημιτελές) Τελειωσε το έργο και πήγα να βγάλω έκδοση ΠΠΔ για τη γνωστοποίηση ξενοδοχείου Αφού τα πήγα όλα με κόλλησαν στο ότι θα έπρεπε να γίνει η τακτοποίηση ,στη χρήση - άλλη κατοικία στο Κτίριο Α και στο Κτίριο Β, παρόλο που η συνάδελφος πριν τα κάνω μου είχε πει έτσι ακριβώς να τα κάνουμε. Για να μην την εκθέσω δεν είπα τίποτα και τώρα μου έκαναν καταγγελία στη πολεοδομία ότι δεν έγιναν σωστά οι δηλώσεις και θέλουν Γνωμοδότηση από αυτους Εν τω μεταξύ η ελεγκτρια μου λέει ότι αφού στο Α κτίριο ήταν ενοικιαζομενα πρέπει να δηλωθεί ενοικιαζομενα, χρήση άλλη κατοικία ,και γιατί αυτό αποδεικνύεται στη χρήση πριν την 28.7.2011 Και στο κτίριο Β που ήταν ημιτελές δεν γίνεται να δοθεί χρήση από τον μηχανικό γιατί ήταν ημιτελές. 1)Δεν καταλαβαίνω που που πατάει στο ότι η τακτοποίηση έπρεπε να γίνει χρήση άλλη κατοικία και όχι τουρισμός όπως έγινε και για τα 2 κτιρια Το Α είδη λειτουργούσε από το 2001 με 2 άδειες ενοικιαζιομενων δωματίων 10 και 12 αντίστοιχα δωματια και στο Β κτίριο ήταν πολεοδομίκα αποπερατωμενο με διακριτους χώρους(17 δωμάτια, 17 wc, χώρος πρωινου, reception,κοινοχρηστες τουαλέτες και ντουζ που χρησιμοποιήθηκαν για το open bar του τουριστικού καταλυματος και για πισίνα τουριστικού καταλυματος. (άδειες 2011 και 2010 αντίστοιχα) 2)το πρόστιμο για ξενοδοχείο ή για ενοικιαζομενα είναι το ίδιο(για άλλη κατοικία είναι πιο κάτω, και δεν το κάνα έτσι νόμιζα ορθα) , γίνεται μόνο μεταβολή της χρήση, αφού η χρήση είναι τουρισμος 2)μου ζητάει να αποδείξω χρήση για το κτίριο Β πριν τις 28.7.2011 σε ένα κτίριο που είναι χωρίς άδεια Αν το πάει η πολεοδομία κεσυποθα θα πάρει 2 χρόνια η απόφαση και χάσαμε το εσπα που είμαστε χρεωμένοι μέχρι τα τσαρούχια και μπορεί να βρουν κι άλλα εάν το ξεψαχνίσουν, έτσι μου είπαν φίλοι μηχανικοί. Εν τω μεταξύ στον ΕΟΤ Αθηνών δεν ελέγχουν τις τακτοποιήσεις, εδώ πήγα στη πολεοδομία και τους είπα τι γίνεται και μου είπαν ότι δεν ειναι στη δικαιοδοσία της και ότι είναι αν αρμόδια για να ελέγχει τη δήλωση εξονυχιστικά. Αν μπορεί κάποιος έμπειρος να με βοηθήσει, γιατι μίλησα με 10 μηχανικούς, τον ΕΟΤ, το τεε, τη πολεοδομία και απάντηση δεν βρήκα. Ευχαριστώ εκ των πραότερων Θα παρακαλέσω επειδή γι αυτή την ιστορία έχω χάσει το πατέρα μου,και αρρώστησε η μητέρα μου, να μην γίνουν υποτιμητικά σχόλια παρακαλώ πολυ
    1 point
  8. Καλησπέρα κ από εμένα. Η ταπεινή μου άποψη: ΔΕΝ υπάρχει αυθαιρεσία. Θεωρητικά πρέπει να γίνει ενημέρωση φακέλου. Η δική μου προσέγγιση: αν το κτίριο είναι χαμηλής αξίας, θα αδιαφορούσα για την ενημέρωση φακέλου. Αν είναι μέσης ή και υψηλής αξίας, θα προχωρούσα σίγουρα σε ενημέρωση. Και όλα αυτά για να προλάβω συναδέφλους που σε μελλοντικό έλεγχο θα έλεγαν την αντίθετη δική τους άποψη, καθώς οι αποκλίσεις που περιγράφεις ακροβατούν στο απόλυτο άκρο των ανοχών. Υπάρχουν και συνάδελφοι που για πολύ μικρότερες αποκλίσεις γίνονται θύματα της αδυναμίας σκέψης και της ευθυνοφοβίας τους.
    1 point
  9. 1 point
  10. Ναι, πρέπει. Προφανώς, ο λήπτης του τιμολογίου είναι μηχανικός ή τεχνικό γραφείο.
    1 point
  11. δες κατ' αρχας εδω https://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2019/06/52532-19.pdf
    1 point
  12. αφού το βρήκες κατέβασε το και θα το δεις. Έχει και βασικές διαστάσεις
    1 point
  13. ότι σας είπε ο Μηχανικός σας. Και γενικός κανόνας..... ή νέα οικοδομή ή προσθήκη υπάρχουσας η αρτιότητα οικοδομησιμότητα ή μη έχει τα ίδια αποτελέσματα έδιτ πιο γρήγορο πιστόλι ο ppanag... 😀
    1 point
  14. ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 2345/ΦΕΚ Α' 213/1995. Οργανωμένες υπηρεσίες παροχής προστασίας από φορείς κοινωνικής πρόνοιας και άλλες διατάξεις. παραπεμπει σε ΥΑ...
    1 point
  15. Η βεβαίωση του Ν.4495/2017 αναφέρει : ..... Για τον πραγματοποιούμενο έλεγχο δεν ελήφθησαν υπ'όψιν : αποκλίσεις των περιμετρικών διαστάσεων του ακινήτου έως 2%, μετρούμενες σε δισστάσεις κτίστη - Φ.Ο χωρίς επιχρίσματα & επενδύσεις. Υπόμνηση : Ο Ν.4178/2013 έθετε ως μέγιστη απόκλιση τα 20 εκ. ο Ν.4495/2017 όχι. Οπότε θεωρώ οτι είσαι ο.κ.
    1 point
  16. Αυτό ισχύει ακόμα αφού το εφαρμόζει και η ΓΓΑ ... και γιατί να αλλάξει κιόλας?? Το πιο εύκολο που μπορείτε να κάνετε είναι γραπτή καταγγελία προς τον Δήμο που ανήκει το σχολείο και αίτηση στο προωτόκολλο και να ζητήσετε να ελεγχθεί η ασφάλεια και να σας κοινοποιηθεί το πόρισμα λείαν συντόμως ... Επίσης κοινοποιείτε την αίτηση σε όποιον κρίνεται αρμόδιο, μεταξύ των οποίων τη διεύθυνση του εν λόγω σχολείου και τον σύλλογο γονέων... πάντα με τρόπο που να αποδεικνύεται ότι ενημερώθηκαν!!!
    1 point
  17. 1 point
  18. @kostassid αφου ξεπερνά τα 7εκ σε κάποια πλευρά και μόνο, ορθά χρήζει τακτοποίησης. Δεν είναι μόνο το 2% που ελέγχουμε. Φαντάσου κτήριο επιφάνειας 1000τμ ή 2000τμ θα είχε δικαίωμα απόκλισης πλευράς 20μ ή και περισσότερα μέτρα
    1 point
  19. Επί της αρχής έχεις δίκιο. Αυτό που προβλέπω να γίνεται όταν και αν ποτέ τολμήσει πολιτικός να κάνει αυτό που λες, είναι ο ελεγκτής μηχανικός να γίνεται πλούσιος: ένα πεντακοσαρικο από το συνάδελφο για να μην τον βγάλει στον τάκο και δύο χιλιάρικα από τον ωφελουμενο για να πάθει αχρωματοψία. Και αν τυχόν δεν βρει τίποτα μεμπτό, ένα τρακοσαρακι για το γρηγοροσημο. Δυστυχώς είναι στο DNA της φυλής μας. Προσωπικά δεν έχω ελπίδες
    1 point
  20. Μην σε αγχωνει. Είναι συνηθισμένη αηδια ακόμα και στην ταυτιση.
    1 point
  21. Η πολεοδομική νομιμότητα τεκμηριώνεται είτε συνδυαστικά από αεροφωτογραφία (για το κτίριο), βεβαίωση ρευματοδότησης-σύνδεσης με δίκτυα, καταχώρηση Ε9 (βλέπεις και προ 10 ετίας να τσεκάρεις αν έχει γίνει κανένα κόλπο-Μετά την αποτύπωση, αν δεν έχεις πολύ κοντινές επιφάνειες σε σχέση με το Ε9 ζητάς να γίνει νέα καταχώρηση με την σωστή επιφάνεια και με το ίδιο έτος κατασκευής), παλιά συμβόλαια και μορφολογικά χαρακτηριστικά του κτιρίου-διαμερίσματος. Προφανώς εσύ έχεις στοιχεία πολύ περισσότερα από τα παραπάνω. Άδειες κλπ στοιχεία κατά τη γνώμη μου είναι άχρηστα αφού δεν υπάρχουν και δεν μπορούν να μνημονευτούν. Οι προηγούμενοι κακώς αναφέρουν αριθμούς Ο.Α χωρίς να διαθέτουν στέλεχος και εγκεκριμένα σχέδια. Το πρόβλημα που βλέπω είναι στην καταπάτηση από το εξεταζόμενο διαμέρισμα που έκανε στο διπλανό. Αυτό θα πρέπει να διορθωθεί διότι το διαμέρισμα δεν μπορεί να μεταβιβαστεί αφού αποτυπώνεται με μεγαλύτερη επιφάνεια σε σχέση με αυτή της σύστασης. Ο συμβ/φος (ως συνήθως) θα σου προτείνει να γράψεις στην Τ.Ε την επιφάνεια βάσει της σύστασης για να αποφύγει την τροποποίηση. Για μένα το διαμέρισμα έχει πρόβλημα (λόγω της καταπάτησης του όμορου) και δεν μπορεί να μεταβιβαστεί. Αν μεταβιβάστηκε στο παρελθόν, κακώς μεταβιβάστηκε διότι (είμαι κατά 99,,99% σίγουρος) ότι ο προηγούμενος μνημόνευσε στην Τ.Ε την επιφάνεια βάσει σύστασης και όχι την υφιστάμενη επιφάνεια η οποία είναι μεγαλύτερη. Υ.Γ Πριν την σύνταξη της ΗΤΚ πρέπει να έχουν ξεκαθαρίσει όλα. Αυτά τα ερωτήματα θα πρέπει να ξεκινάνε στις ενότητες του Ν. 4495 (προ 55) και στο θέμα διαφορετικής διαμερισμάτωσης.
    1 point
  22. Θεωρώ πως είναι κάποιο έτοιμο στημένο layout με viewports από συνάδελφο που το έχει μοιραστεί. Δεδομένου ότι η πινακίδα δεν έχει λογότυπο, δεν είναι απιθανο βέβαια να προέρχεται απο κάποιο λογισμικό. Όχι όμως απο κάποιο που γνωρίζω.
    1 point
  23. Νομίζω ότι η κατάθεση αμοιβής επίβλεψης και το ΦΕΜ υποβάλλονται με αίτηση στην ΥΔΟΜ αποκλειστικά με εμειλ και ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος.
    1 point
  24. 900 εκτός αν έχεις πρόσοψη στην Παπανδρέου...
    1 point
  25. Επειδή το τοπογραφικό και το διάγραμμα κάλυψης είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία της άδειας, όσο λιγότερο βασίζεσαι σε "ετοιματζίδικα" τόσο ελαχιστοποιείς την πιθανότητα λάθους
    1 point
  26. Δεν είναι δική μας δουλειά να υποδείξουμε τρόπους. Εμείς επιμετρούμε και βεβαιώνουμε αναγράφοντας τα πραγματικά εμβαδά και όχι αυτά που θέλει ο συμβ/φος για να μην οχληθεί ο πελάτης του. Η αυθαίρετη κατασκευή στο δώμα, αν έχει φερόμενο ιδιοκτήτη βρίσκεται σε κοινόχρηστο χώρο. Οπότε, γι αυτή την κατασκευή πέραν της απαίτησης ή μη, συναίνεσης (πχ να έγινε εκ κατασκευής), θα πρέπει να βρεθεί και τρόπος κτήσης της και δεν βλέπω κάποιον άλλο πέραν της τροποποίησης ΠΣΟΙ (κάτι που σημαίνει, έγγραφη συναίνεση από το 100% των συνιδιοκτητών). Για τις διαφορές, η τροποποίηση μοιάζει και η επικρατέστερη λύση, διότι παρουσιάζεται στη σύσταση μια οριζόντια με περίπου 5 τμ περισσότερα από την πραγματική επιφάνεια. Άρα, υπάρχει αναντιστοιχία σε επιφάνεια και ποσοστό συνιδιοκτησίας στο οικόπεδο. Πως αυτό μπορεί να διορθωθεί, αν όχι με τροποποίηση της σύστασης; Η σκυτάλη στον συμβολαιογράφο για τα περαιτέρω. (μη ξεχνάς έχεις και την Η.Τ.Κ)
    1 point
  27. Όχι. Θα τακτοποιήσει όλες τις αυθαιρεσίες στο ακίνητο (κτίριο και οικόπεδο).
    1 point
  28. Το παραστατικό χρονολογεί την πληρωμή και όχι τις εργασίες. Δοκιμάστε αντίστοιχη υπ. δήλωση που να αναφέρει ημερομηνίες παραστατικού, προκαταβολών, ΕΕΔΜΚ και εργασιών και πάρτε και τηλ στο helpdesk μπας και τραβήξουν κανένα αυτάκι στους άσχετους ελεγκτές. Έχουν πέσει έξω οι τράπεζες και ψάχνουν από παντού πρόστιμα να κλείσουν τρύπες (γιατί εκεί πάνε τα πρόστιμα)....
    1 point
  29. Δυστυχώς, κατά την προσωπική μου άποψη, δεν μπορεί και δεν πρέπει ν' ανέβει ένα τέτοιο τοπογραφικό διάγραμμα στο σύστημα της ΗΤΑ. Δεν έχει απολύτως καμία νομιμοποίηση και δεν δύναται να επιφέρει απολύτως κανένα νόμιμο αποτέλεσμα.
    1 point
  30. Το ΦΕΚ της ΗΤΚ είναι ξεκάθαρο ότι ΔΕΝ ορίζει πότε απαιτείται και πότε όχι το ΠΕΑ στην ΗΤΚ. Οπότε ελέγχεις με τον 4122. Μόνο στην περίπτωση που θα τροποποιηθεί ο 4122 (έστω και με μεταγενέστερο νόμο των ΗΤΚ, θα αλλάξει αυτό. Πρακτικά η ΗΤΚ περιλαμβάνει σκαναρίσματα, κάτοψη και έλεγχο αν το κτίριο είναι νόμιμο, ρυθμισμένο ή έχει ακόμα παραβάσεις. Οποιαδήποτε άλλη απαίτηση προκύπτει από τους αντίστοιχους νόμους (πχ ΜΣΕ από αυθαιρετονόμους, ΠΕΑ από τον ΚΕΝΑΚ). Μέχρι να αλλάξει ο ΚΕΝΑΚ, οι απαιτήσεις ΠΕΑ προβλέπονται από αυτόν.
    1 point
  31. Όχι βέβαια. Εννοώ ότι εφαρμόζουμε (ή όχι) την ερωτωαπάντηση του ΤΕΕ (σχετικά με το ΠΕΑ) με αποκλειστική μας ευθύνη. Άρθρο 2: Διαδικασία καταχώρισης στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας 1. Η διαδικασία καταχώρισης στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας υλοποιείται σε δύο βασικά βήματα: Β) Καταχώριση Ιδιοκτησιών: Περιγραφή και τεκμηρίωση των οικοπέδων ή γηπέδων ή κτιρίων ή τμημάτων αυτών που αποτελούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες. β. [...] Το ηλεκτρονικό έντυπο Ιδιοκτησίας περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: ιαια) Στοιχεία πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (Π.Ε.Α.) του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται,
    1 point
  32. Δεν είναι. Στην υπουργική απόφαση αναφέρεται ότι το ΠΕΑ συμπεριλαμβάνεται εφόσον απαιτείται. Δεν αποσαφηνίζεται αν το "εφόσον απαιτείται" αφορά τη χρήση του ακινήτου ή το είδος της συμβολαιογραφικής πράξης ή και τα δύο. Διάβασα τη σχετική ερωτωαπάντηση του ΤΕΕ, όμως αυτή αποτελεί —απλώς— μία τοποθέτηση χωρίς νομοθετική ισχύ. Η εφαρμογή της (ή μη) γίνεται με αποκλειστική ευθύνη του μηχανικού.
    1 point
  33. Κύριοι τα φώτα σας, Το αρχιτεκτονικό γραφείο το οποίο έχει αναλάβει την κατασκευή οικοδομής εντός Δ. Αθηναίων έδωσε στη συμβολαιογράφο τα παρακάτω στοιχεία: ΕΜΒΑΔΟΝ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ: 339,47 ΤΜ Συντ. ΔΟΜΗΣΗΣ: 3,6 ΚΑΛΥΨΗ: 60% ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ ΧΡΗΣΗ: ΚΤΙΡΙΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΜΕ ΠΥΛΩΤΗ (ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΓΕΙΟ) 15 ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ, ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ: 15 ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ: 7 (ΠΥΛΩΤΗ) ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΠΡΟΣ ΕΞΑΓΟΡΑ: 15-7 = 8 ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ: Συντ.ΔΟΜΗΣΗΣ 3,6 άρα 25/3,6 = 6,9444 ΤΜ ΓΗΣ / ΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΞΑΓΟΡΑΣ: 8 Χ 6,9444= 55,55 ΤΜ ΓΗΣ Η συμβολαιογράφος με χρήση του "Εντύπου 3" υπολόγισε οτι για τα 55.55 μ2 η αντικειμενική αξία ανέρχεται στα 152.100 ευρώ περίπου, δηλαδή 2.738 ευρώ/μ2 Το θέμα ειναι οτι το οικόπεδο αγοράστηκε τον 07/2021 με αντικειμενική 1640 ευρώ/μ2 (αναφέρομαι σε αυτή που αναγράφεται στο συμβόλαιο αγοράς). Τι μπορεί να έχει πάει στραβά? θεωρώ απίθανο να αυξήθηκε η αντικειμενική 1.100 ευρώ από πέρυσι.
    1 point
  34. Στο ΦΕΚ 334Β/2021 αναφέρει στα στοιχεία της ΗΤΚ: ιαια) Στοιχεία πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (Π.Ε.Α.) του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται, (να καταχωρηθούν ή το ΠΕΑ;) και εε) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται (έχει παραληφθεί) Υποθέτω το "εε" σίγουρα ισχύει όταν επιτρέπεται να εκδοθεί ΠΕΑ κατά ΚΕΝΑΚ (ανάλογα την χρήση) Τώρα το "ιαια" έχει βγει κάτι έξτρα που να εξειδικεύει πότε απαιτείται το ΠΕΑ στην ΗΤΚ και δεν πάμε με τα παλιά; Γιατί ΗΤΚ σε νέα οικοδομή θέλει ΠΕΑ γιατί θέλει ΠΕΑ η νέα οικοδομή....(μήπως τα έχουν συνδυάσει;)
    1 point
  35. Version 1.0

    9.895 downloads

    Όλα τα περιγραφικά τιμολόγια και πίνακες τιμών σε επεξεργάσιμη μορφή. 1. ΕΡΓΑ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ σελ. 1 - 205 1.1 Περιγραφικό Τιμολόγιο Εργασιών Έργων Οδοποιίας σελ. 1 - 184 1.2 Πίνακας Τιμών Εργασιών Έργων Οδοποιίας σελ. 185 - 205 2. ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ ΕΡΓΑ σελ. 206 - 626 2.1 Περιγραφικό Τιμολόγιο Εργασιών Υδραυλικών Έργων σελ. 206 - 566 2.2 Πίνακας Τιμών Εργασιών Υδραυλικών Έργων σελ. 567 - 626 3. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΕΡΓΑ σελ. 627 - 691 3.1 Περιγραφικό Τιμολόγιο Εργασιών Λιμενικών Έργων σελ. 627- 687 3.2 Πίνακας Τιμών Εργασιών Λιμενικών Έργων σελ. 688 - 691 4. ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ σελ. 692 - 963 4.1 Περιγραφικό Τιμολόγιο Εργασιών Οικοδομικών Έργων σελ. 692 - 948 4.2 Πίνακας Τιμών Εργασιών Οικοδομικών Έργων σελ. 949 - 963 5. ΕΡΓΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ σελ. 964 - 1112 5.1 Περιγραφικό Τιμολόγιο Εργασιών Έργων Πρασίνου σελ. 964- 1094 5.2 Πίνακας Τιμών Εργασιών Έργων Πρασίνου σελ. 1095 - 1112 6. ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (Η/Μ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΡΓΩΝ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ, ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ) σελ. 1113 - 1189 6.1 Περιγραφικό Τιμολόγιο Ηλεκτρομηχανολογικών Εργασιών σελ. 1113- 1182 6.2 Πίνακας Τιμών Ηλεκτρομηχανολογικών Εργασιών σελ. 1183 - 1189
    1 point
  36. Καλημέρα, Και ζητάω έγκριση εισόδου εξόδου από την δνση τεχνικών υπηρεσιών (επαρχιακή οδός)), και θέλει η υπάλληλος εγγυητική από τον ιδιοκτήτη καλής εκτέλεσης, 6000€ (έξι χιλιάδες!!!Το γράφω και ολογράφως για να μην υπάρξει παρεξήγηση. ) Δηλαδή αν φτιάξει το σπίτι μετά από 4 χρόνια; Και η απάντηση είναι, ας φτιάξει την είσοδο έξοδο, να την ελέγξω, καθώς και την περίφραξη επί του δρόμου, και θα πάρει πίσω την εγγυητική...
    1 point
  37. H μακροεντολή δημιουργεί το pdf με "ορφανές" γραμμές στην επόμενη σελίδα, δεν ξέρω τι ακριβώς να κάνω. Πώς μπορώ να δηλώσω περισσότερους από 2 ιδιοκτήτες;
    1 point
  38. Ισχύει σε ότι αφορά τον χαρακτηρισμό . Σήμερα πχ με βάση αυτό το έγγραφο Δ.Ο.Υ αρνήθηκε να παραλάβει συμφωνητικό ανάθεσης εργασιών ανακαίνισης υφισταμένου κτιρίου , κατά τη ν γνωστή διαδικασία κατάθεσης εργολαβικών συμφωνιών , επειδή δεν αποτελεί τεχνικό έργο .
    1 point
  39. Νομίζω ότι το σκεπτικό της 1118888/2193/Α0012/10.12.2008 "Χαρακτηρισμός τεχνικού έργου - υποχρέωση παρακράτησης φόρου στις αμοιβές από την εκτέλεση τεχνικού έργου." που έχει εκδώσει η ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, ισχύει ακόμη. Οπότε μελέτησέ τη. OffTopic: [@SOTHRIS] Σωτήρη μας έλειψες ... την καλησπέρα μου... ελπίζω να είσαι γερός και δυνατός με όσα σας έχουν φορτώσει.
    1 point
  40. επισυνάπτω ΤΕ, αν νομίζετε πως ειναι χρήσιμη, διαθέστε την! ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ_προτυπο.docx
    1 point
  41. Version ver.3

    2.365 downloads

    Με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, που δημοσιεύτηκε στη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εγκρίνεται ο Κανονισμός Περιγραφικών Τιμολογίων Εργασιών για τις εξής κατηγορίες έργων: 1. Έργων Οδοποιίας 2. Υδραυλικών έργων 3. Λιμενικών Έργων 4. Οικοδομικών Έργων 5. Έργων Πρασίνου 6. Ηλεκτρομηχανολογικών Εργασιών (Οδοποιίας, Υδραυλικών και Λιμενικών Έργων). Ο Κανονισμός Περιγραφικών Τιμολογίων Εργασιών εφαρμόζεται υποχρεωτικά στις Δημόσιες συμβάσεις έργων του ν. 4412/2016 για τον υπολογισμό της εκτιμώμενης αξίας σύμβασης έργου, όπως καθορίζεται στο άρθρο 6 του ν. 4412/2016 και κατά τη σύνταξη των προϋπολογισμών δημοσίων έργων όπως προσδιορίζεται στις περιπτώσεις (στ), (θ) και (ι) της παρ. 7 του άρθρου 53. Ο Κανονισμός Περιγραφικών Τιμολογίων Εργασιών αποτελείται από τα περιγραφικά τιμολόγια και τους πίνακες τιμών μονάδος των αντίστοιχων άρθρων των περιγραφικών αυτών τιμολογίων, όπως εμφανίζονται στο συνημμένο Παράρτημα το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της απόφασης. Οι τιμές μονάδος που περιλαμβάνονται στους πίνακες διαφοροποιούνται ανάλογα με τον συνολικό προϋπολογισμό του έργου (εκτιμώμενη αξία). Στους συνολικούς προϋπολογισμούς δεν περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ και η αναθεώρηση, περιλαμβάνονται όμως τα κονδύλια για γενικά έξοδα και όφελος (περίπτωση θ παρ. 7 του άρθρου 53) η ρήτρα επιτάχυνσης (άρθρο 149) και τα απρόβλεπτα (περίπτωση α της παρ. 3 του άρθρου 156 του ν. 4412/2016). Η ισχύς της απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (19.5.2017). 1) Για λόγους πληρότητας το ανεβάζω εδώ σε τρία αρχεία (λόγω αρχικού μεγέθους). 2) Αν θέλετε το απευθείας link για download από το Εθνικό Τυπογραφείο. 3) Τα αρχεία χωρισμένα ανά κατηγορία (ο διαχωρισμός έγινε από το συνάδελφο GregDel) και είναι σαφώς μια πιο όμορφη κατάσταση. Τον ευχαριστώ ιδιαιτέρως που μου τα έστειλε προκειμένου να μην ανοίγουμε άλλο νήμα στα downloads με το ίδιο θέμα. 4) Περιγραφικά τιμολόγια σε ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΜΗ ΜΟΡΦΗ
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.