Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.740


  2. Insoft

    Insoft

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      79


  3. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.020


  4. melissa

    melissa

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      582


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/05/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Κυκλοφόρησε σήμερα η νέα έκδοση 10.6. Διατίθεται για download στη σελίδα www.insoft.gr/downloads.htm Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την 6μηνη παράταση της έκπτωσης 20% στα αυθαίρετα, την κατάργηση του ΕΜΠ, προσαρμοσμένα έντυπα αδείας και αίτησης στον Ν.4495/17 κλπ
    4 points
  2. Πόλεμος κατά των ΑΠΕ μόνο στην Ελλάδα υπάρχει, τη στιγμή που στις σκανδιναβικές χώρες παράγουν το 50%+ (μερικές 60-70%) της ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ. Μία επίσκεψη στο Άαρχους της Δανίας είναι απαραίτητη σε όλους... Υ.Γ. Αν τελικά η Πολιτεία, με δημοψήφισμα ή μη, αποφασίσει στροφή προς την ηλεκτροπαραγωγή με ορυκτά καύσιμα, απλά να το ξέρουμε να μην επενδύουμε τζάμπα και βερεσέ σε γνώσεις γύρω από τις ΑΠΕ...
    3 points
  3. Τους μλκ ..δίνουν παράταση χωρίς ακόμα να έχουν ανεβάσει τα ειδοποιητήρια .
    2 points
  4. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.579 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Version 02

    16.408 downloads

    Περιλαμβάνεται το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α. του ν.4178/13 σύμφωνα με το ΦΕΚ 405Β της 20.02.2014 ... Προσοχή στη διόρθωση του στοιχείου 30 ... Το αρχείο δεν είναι κλειδωμένο ... αρκεί η κατάργηση προστασίας ...
    1 point
  6. 716 downloads

    Πρόκειται για παρουσίαση του τρόπου λειτουργίας του φαινομένου ανιούσας υγρασίας
    1 point
  7. Υπάρχει κανείς που τσεκάρει το οικόπεδο όταν τον καλούν να κάνει ρύθμιση σε ένα διαμέρισμα ???? και πώς το κάνει αυτό χωρίς να πληρώνεται, αφού δεν απαιτείται ??? (η ερώτησή μου είναι ρητορική και όχι προσωπική ....)
    1 point
  8. Διαβαζω απο το βιβλιο της Knauf "Αντισεισμικος σχεδιασμος και ξηρα δομηση " στον πινακα 4.1 Πινακας 4.1 Συγκριση του ιδιου βαρους συμβατικης τοιχοποιας και διαχωριστικων ξηρας δομησης 1) Τοιχοποια ....... 2) Διαχωριστικο με μεταλλικα στηριγματα α) Επικαλυψη μονης οψης περιπου 25κιλα/μ2 β) Επικαλυψη διπλης οψη περιπου 50 κιλα/μ2
    1 point
  9. Έστειλα πελάτη σήμερα στο εκχα στην μεσογείων για να παραγγείλει α/φ και του είπαν ότι είναι κλειστοί επ αορίστον. Συγκεκριμένα, του είπαν ότι δεν ξέρουν αν θα ξανανοίξουν σε 10 μέρες ή σε ένα χρόνο. Έχει κάποιος άποψη σχετικά? Περίεργο μου φαίνεται μιιας και επικοινώνησα προσφάτως μαζί του και δεν μου αναφέρθηκε κάτι σχετικό.
    1 point
  10. έχω ακριβώς ίδια περίπτωση με σένα και έκανα ακύρωση και νέα υποβολή αίτησης. θεώρησα ότι καλύτερα να είναι σωστό παρά να τρέχω μετά να βγάζω άκρη...
    1 point
  11. Δεν περνάς από ΣΑ για τακτοποίηση σε ιστορικό κέντρο. Περνάς από την επιτροπή της παρ.3 του άρθρου 116 του ν.4495. Μήπως εννοείς νομιμοποίηση ;
    1 point
  12. δες σε αυτο συμβουλια αρ [σα].pdf δες και στο ΦΕΚ ΥΟΔΔ 389/2017
    1 point
  13. Eγω είμαι της άποψης οτι η τεχνική έκθεση στατικου ελεγχου θα είναι κατι παρόμοιο με το δεδοτα. Αλλωστε το δεδοτά ήταν αντιγραφή απο το εντυπο πρωτοβάθμιου ελεγχου του οασπ. Απο κει και πέρα συμφωνώ μεν ότι συνεπάγεται ευθύνη η όποια μακροσκοπική κρίση, αλλά εκτός αν είσαι ο Τασιος ή έστω ενας μηχανικός με 30+χρόνια εμπειρία στην παθολογία κτιρίων (ελάχιστοι έως μονοψήφιος αριθμός ) η ευθύνη είναι αναλογη με την διάγνωση από ιατρό ειδικότητας ανευ εξετάσεων...Αρα μη γελοιόμαστε. Δεν υπάρχει βάση ώστε να διωχθεί μηχανικός επι της ουσίας για Δε.δο.τα. Εξαιρείται απολύτως βέβαια η περίπτωση δόλου. Οπου αντι για Υ ενα κτίριο βγεί δόλια Μ η Χ για να γλιτώσει την όποια απαιτούμενη ΜΣΕ μελλοντικά.
    1 point
  14. Τι να σου πω δεν ξέρω. Από αυτά που ακούω κ διαβάζω κ εδώ βλέπω ότι πολλοί έχουν διάφορα λάθοι. Οι μισοί για παράδειγμα δεν έχουν προσκομίσει βεβαίωση οδοαρίθμισης. Λογικά αν πάνε με το γράμμα του νόμου θα κόψουν πολλές αιτήσεις. Μπορεί όμως κ να χαριστούν. Στην δική σου περίπτωση εγώ δεν θα ακύρωνα.
    1 point
  15. Εγώ θα το άφηνα όπως είναι !!! εκτός κι αν ήθελε βέβαια ο ιδιοκτήτης να το επανυποβάλλουμε !!!
    1 point
  16. Το παρακάτω είναι από το Taxheaven. https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/40529#disqus_thread Θεωρώ ότι το γνωρίζουν ... ενημερώνονται από το Taxheaven.
    1 point
  17. η γνωμη μου ειναι η εξης: Εφοσον εχουν δοθει ολα τα εγγραφα και εχει υπογραψει ο ιδιοκτητης και εχει πληρωθει το παραβολο, υπαρχει πλεον μια οιονει συμβαση με το ΤΕΕ [σαν "διαχεριστή-διεκπεραιωτη" της συμβασης τακτοποιησης]. Ο θανατος του ιδιοκτητη, δεν καταλύει την "συμβαση" αυτη, αλλά εχει σαν αποτελεσμα να ερχονται οι κληρονομοι του και να συνεχιζουν την συμβαση, με ολους τους ορους και τις προυποθεσεις και τους μειωτικους της αρχικης -και ισχυρης- συμβασης. οι δε χρεωστουμενες δοσεις, αποτελούν "παθητικο" της κληρονομιας.
    1 point
  18. Μόνο με ακύρωση γίνεται κ παίρνεις νέο πρωτόκολλο.
    1 point
  19. Μπορούσες να βάλεις με μειωτικό ισόγειες αποθήκες έως 50τμ. Άρα 2x20tm=40<50
    1 point
  20. Με το που πήρα αριθμό πρωτοκόλλου, δίνεται δίμηνη προθεσμία απ' την ημέρα αυτή ώστε να επιλέξουμε αν θα πάρουμε δάνειο ή όχι για να θέσουμε τη αίτηση προς υπαγωγή. Π.χ το email που έλαβα: Η αίτησή σας έχει υποβληθεί. Ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησης είναι . Μπορείτε να ακυρώσετε την αίτησή σας οποιαδήποτε στιγμή πριν εκδοθεί η απόφαση υπαγωγής, αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος υποβολής. Το σχετικό ποσό για την επιχορήγηση καθώς και το ποσό του δανείου θα παραμείνουν δεσμευμένα για δύο (2) μήνες από την ημερομηνία υποβολής, δηλαδή μέχρι 18/05/2018. Εντός αυτού του διαστήματος θα πρέπει να έχετε ολοκληρώσει τυχόν διαδικασίες για λήψη δανείου και να θέσετε την αίτηση σε κατάσταση «προς υπαγωγή». Έχετε τη δυνατότητα σε κάθε χρονικό σημείο εντός των δύο (2) μηνών να κάνετε αμετάκλητη δήλωση για μη λήψη δανείου και να προχωρήσετε την αίτησή σας σε κατάσταση «προς υπαγωγή». Σε περίπτωση που απορριφθεί η αίτηση του δανείου και υποβάλλετε εκ νέου αίτηση σε άλλο χρηματοπιστωτικό οργανισμό, το ανωτέρω ποσό παραμένει δεσμευμένο συνολικά για τρεις (3) μήνες από την ημερομηνία υποβολής.
    1 point
  21. Μέχρι στιγμής, στο ΤΕΕ εγγράφονται οι απόφοιτοι πολυτεχνικών σχολών και οι διπλωματούχοι μηχανικοί για να λάβουν άδεια άσκησης επαγγέλματος. Οι πτυχιούχοι μηχανικοί ΤΕ, απόφοιτοι ΤΕΙ και σχολών ΣΤΕΦ, εγγράφονται στα μητρώα των περιφερειών (πρώην νομαρχιών) για να λάβουν την άδεια επαγγέλματος ή αναγγελία έναρξης που έχει αντικαταστήσει τις άδειες. Στο βιβλίων τεχνικών επωνυμιών του ΤΕΕ εγγράφονται οι παραπάνω απόφοιτοι ΤΕΙ όταν και αν θελήσουν να προβούν σε έναρξη επαγγέλματος στην ΔΟΥ. Δηλαδή, μπορείς να πάρεις την άδεια επαγγέλματος από την νομαρχία, αλλά αν δεν σκοπεύεις άμεσα να κάνεις έναρξη δεν χρειάζεται να εγγραφείς στο βιβλίο τεχνικών επωνυμιών του ΤΕΕ. Η εγγραφή στο βιβλίο τεχνικών επωνυμιών είναι απαραίτητη για να πάρεις κωδικούς να αποκτήσεις πρόσβαση στο σύστημα αμοιβών και για διάφορες άλλες δυνατότητες/υποχρεώσεις. Το ΤΣΜΕΔΕ είναι το ασφαλιστικό ταμείο των διπλωματούχων μηχανικών πολυτεχνικών σχολών και των εργοληπτών δημοσίων έργων, μέχρι τα μέσα του 2017 οι απόφοιτοι πολυτεχνείων εγγράφονταν αυτόματα στο ΤΣΜΕΔΕ και πλήρωναν εισφορές με την εγγραφή τους στο ΤΕΕ, πλέον εγγράφονται μόνο στο ΤΕΕ και πληρώνουν εισφορές στο ΤΣΜΕΔΕ μόνο αν κάνουν έναρξη επαγγέλματος. Εσύ ως πτυχιούχος μηχανικός απόφοιτος ΤΕΙ θα εγγραφείς στον ΟΑΕΕ όταν και όποτε κάνεις έναρξη επαγγέλματος στην ΔΟΥ, το οτι θα πάρεις άδεια/αναγγελία απ' την περιφέρεια δεν σε υποχρεώνει να εγγραφείς και στον ΟΑΕΕ. Στο κοντινό ή μακρινό μέλλον βέβαια, αρκετά από αυτά ενδέχεται να αλλάξουν πλέον με τις απορροφήσεις και τις συγχωνεύσεις σχολών ΤΕΙ, ακόμα είχαν εξαγγείλει από πέρσι οτι θα δημιουργηθεί μητρώο αποφοίτων ΤΕΙ στο ΤΕΕ.
    1 point
  22. Απλά να ενημερώσω σχετικά με το παραπάνω. Στην εφαρμογή στο taxis διορθώθηκε το θέμα (τα μάζεψαν τα γίδια στο μαντρί!!) και πλεον μπορείς να καταχωρείς επαγγελματικό λογαριασμό χωρίς Pos. Δέχεται πλέον να μην συμπληρώσεις τίποτα (οχι space) στο πεδίο σειρ. αριθμός pos και δεν ζητάει τίποτα σχετικά με το Pos. Προσωρινή αποθήκευση και έλεγχος περνάει κανονικά.
    1 point
  23. Οι διαστάσεις των σχεδίων της αδείας αφορούσαν υποχρεωτικά σε διαστάσεις ΚΤΙΣΤΗ όπως και οι διαστάσεις χώρων που εξαιρούνται του Σ.Δ (Η/Υ, φωταγωγοί, κ.λ.π) και αυτό αναφέρεται σαν βάση σύγκρισης και στο πρόσφατο αρ.81.2 του ν.4495/17. Άρα το 1,20μ του ΓΟΚ ΄85 αφορά στην απόσταση των ανεπίχριστων τοίχων.
    1 point
  24. Συμφωνώ με Avgoust ... καλό είναι να γίνεται σαφές ότι ναι μεν λόγω διατάξεων του 4495/2017, το εν λόγω ακίνητο εξαιρείται από μελέτη στατικής επάρκειας, στα πλαίσια πάντα της ρύθμισης αυθαιρέτων, αλλά εντοπίσθηκαν εκτεταμένες βλάβες στον ΦΟ και απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση και μελέτη του ΦΟ προκειμένου να αποφανθεί κανείς για τη στατική επάρκεια του κτιρίου !!! Η ευθύνη είναι μεγάλη !!!
    1 point
  25. Η απάντηση είναι Βρες γεωτεμάχιο που να έχει αρτιότητα και οικοδομησιμότητα με βάση τις ισχυουσες πολεοδομικές διατάξεις. Κι ας εχει δικαίωμα μόνο για 50τμ Όλα τα υπόλοιπα μπορούν να βρεθούν λύσεις για να βγάλεις Άδεια δόμησης και χρήσης χώρων και ειδικών κατασκευών Χωρίς αυτό θα τρέχεις Στο 1 Μετα τις 07/2011 Συνοπτικά θα στο πω Οτι φτιαξεις καθ υπέρβαση πολεοδομικων όρων έχουν φροντίσει να σε περιμένει σεξ άνευ σιέλου καν...
    1 point
  26. Ντεν έκω αυτοκίνητο καρντιά μου
    1 point
  27. Αφού μιλας για επηρεσμό παραδοχών της στατικής μελέτης , προφανώς αναφέρεσαι σε κακοτεχνίες και φθορές σε νόμιμο τμήμα του φ.ο. Το ίδιο θα μποορύσε να συμβαίνει ακόμα και αν δεν υπήρχαν αυθαίρετες κατασκευές. Τότε τι θα γινόταν ? => Τίποτα. Ισως λοιπόν θα μπορούσε να γραφτεί στην τ.ε. ότι "σύμφωνα με το άρθρο τάδε του 4495 ΔΕΝ απαιτείται κανονιστικά και δεν γίνεται ΜΣΕ , όμως σύμφωνα με τους κανόνες της επιστήμης το κτίριο ασχέτως της ύπαρξης αυθαιρέτων κατασκευών έχει αυτά και αυτά τα προβλήματα και χρήζει ΜΣΕ και πιθανόν ενίσχυσης τα οποία όμως δεν επιβάλλονται από τον 4495". Το ίδιο να μπει και στα πεδίο "σχόλια" της δήλωσης.
    1 point
  28. Από το εγκ-27860/4450/34/23-3-88. "Τα τροχόσπιτα που δεν είναι κυκλοφορούντα οχήματα και ρυμολκούμενα από ΙΧ. αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας του Υπουργείου Συγκοινωνιών, εφόσον μεταπίπτουν στην κατηγορία που περιγράφεται από την παρ.17 του Αρθ-2 του ΓΟΚ/85), δηλαδή μετατρέπονται σε εγκαταστάσεις με μόνιμη εξάρτησή τους από το περιβάλλον στο οποίο εγκαθίστανται και συνδέονται σταθερά με αυτό (π.χ. σταθερή σύνδεση με το έδαφος, κατασκευή βόθρου, σύνδεση με δίκτυα) ή εξυπηρετούν παραμονή ανθρώπων ή ζώων, εκτέλεση εργασίας ή άσκηση επαγγέλματος, αποθήκευση ή τοποθέτηση πραγμάτων, μηχανημάτων, κλπ., πρέπει πριν εγκατασταθούν σε γήπεδο ή οικόπεδα να έχουν άδεια της αρμόδιας για την έκδοση οικοδομικής αδείας Υπηρεσίας η οποία τα κρίνει κατά τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις." "
    1 point
  29. Αυτό με το ΣτΕ γενικά είναι φοβερό . Προσφυγές επί προσφυγών συνέχεια ? Κάπου πρέπει να υπαρχει ένα τέλος. Οσο για τα πάρκα που αναφέρθηκε , ναι και εγώ θέλω ωραία και μεγάλα αστικά δάση και άλση. Μόνο που αυτά έχουν ένα πρόβλημα : Πολύ μεγάλο κόστος συντήρησης και φύλαξης που κανείς Δήμος , Σύλλογος, κάτοικος δεν είναι διατεθειμένος να αναλάβει. Και ύστερα έρχεται η κατάντια , η υποβάθμιση βλ. Πάρκο Τρίτση και η εγκληματικότητα βλ. Πεδίον του Αρεως. Αρα ψάχνουμε την χρυσή τομή μεταξύ χώρου πρασίνου και της επιχειρηματικής δραστηριότητας που θα εξασφαλίσει τους πόρους για την συντήρησή του. ΥΓ: Τόσες δεκαετίες που λειτουργούσε το αεροδρόμιο , τι γινόταν με την ποιότητα ζωής των 500 ?
    1 point
  30. Στα όσα σωστα ανέφερε ο ppanag, να προσθέσω: 4. να είναι κυκλοφορούν όχημα, να έχει δηλαδή αριθμό κυκλοφορίας από το υπουργείο συγκοινωνιών, άρα.... δεν γλιτώνεις τα πάγια.
    1 point
  31. Είναι εντελώς νόμιμο να "παρκάρεις" το τροχόσπιτό σου σε οποιοδήποτε γεωτεμαχιό σου θέλεις, αρκεί να τηρείς τα εξής: 1. Να κινείται (Ρόδες σε καλή κατάσταση και όχι βάσεις) 2. Να μην είναι συνδεδεμένο με δίκτυα κοινής ωφέλειας ή βόθρο και 3. Να μην φλυαρείς Όντως η τροχαία δεν έχει κανένα θέμα όσο δεν το βγάζεις στον δρόμο...
    1 point
  32. Δηλαδή υπο το φόβο της παρανομίας στη δόμηση να μην γίνει τίποτα; Να μην ξαναχτιστει τίποτα κ πότε σε αυτή τη χώρα για να είμαστε ήσυχοι ότι δε θα παρανομησει κάνεις λοιπόν...
    1 point
  33. Ωραία, να ετοιμαζόμαστε και για τους μετανάστες κλιματικής αλλαγής. Με τόσο ωραίο κλίμα που έχουμε θα διαδραματίσουμε σημαίνοντα ρόλο.
    1 point
  34. Και εάν οι φθορές και ζημιές (λόγο κακοτεχνιών κυρίως) είναι τέτοιας έκτασης που επηρεάζονται οι παραδοχές της στατικής μελέτης (πτώση συνάφειας, μείωση διατομής οπλισμού κλπ) επαρκεί μια τεχνική έκθεση? Το ερωτώ γιατί σε περίπτωση που αλλάξει χέρια το ακίνητο βάση της υπαγωγής στον 4495 μην αναζητηθούν ευθύνες...
    1 point
  35. Θα διαφωνίσω ΚΑΘΕΤΑ και ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ..... Η παράβαση "ξεμπάζωμα" θεωρείται αυτονόητα ΜΟΝΟΝ σε σχέση με περιμετρικό μπάζωμα που θα οριζόταν από εγκεκριμένη μελέτη οικοδομικής αδείας. Θεωρουμένου όμως του "ΝΟ άδεια" => ΝΟ εγκεκρ. μελέτη => ΝΟ εγκ. μπάζωμα => ΝΟ ξεμπάζωμα. Για την θεώρηση της κάτω στάθμης ως υπογείου θα πρέπει να ισχύει ο ορισμός "υπογείου " κατά ΓΟΚ'85 και ειδικότερα το συνημ. σχήμα της Ερμ. εγκ. 113_86 Ενημερωτικά βεβαίως και χωρίς να το θεωρώ κατευθυντήριο υπάρχει η Εγκ.4/13 (βλ. συνημ) που ορίζει άλλα.... EDIT : τα bold για την ήδη αναφερθείσα Εγκ.4/13
    1 point
  36. Αμα τα αιολικά κάνουν τόση ζημιά τότε να μην γίνουν, να τα πάνε αλλού. Να γίνει τοπικό δημοψήφισμα διότι ΑΠΕ με ΜΑΤ δεν γίνεται. Αν γίνεται, η Δεή να κάνει έκπτωση στο ρεύμα για τις περιοχές που δέχονται ΑΠΕ. Ούτε πυρηνικές να ήταν.
    1 point
  37. Περιγράφεις τις αλλαγές στο φορέα, τυχόν ζημιές και φθορές που εντοπίζεις μακροσκοπικά (ότι βλέπεις με το μάτι) στην αυτοψία και αναφέρεις και το εδάφιο του νόμου, γιατί κάνεις τεχνική έκθεση αντί για ΜΣΕ. Την συνοδεύεις από φωτογραφίες φυσικά. Η λογική είναι ίδια με την τεχνική έκθεση που συνόδευε το ΔΕΔΟΤΑ.
    1 point
  38. Version 1.0.0

    154 downloads

    Χορήγηση άδειας δόμησης σε ρυμοτομούμενα ή μη οικοδομήσιμα οικόπεδα – γήπεδα για την εκτέλεση εργασιών αποκατάστασης / ανακαίνισης κτιρίων χαρακτηρισμένων ως διατηρητέα (ν.4067/12) ή νεώτερα μνημεία (ν.3028/02)
    1 point
  39. Η εμπαθεια ορισμένων με αφήνει αφωνο. Κανετε downvote σε σχόλιο που απλά ρωτάω αν κάποιος ξέρει την πηγή και ζητάω την μεθοδολογία. Τι να πω. Καλή καρδια παιδιά. Συγνώμη που τόλμησα να αμφισβητήσω μια προφανής ακρότητα , ζήτησα την πρωτότυπη έρευνα, όπως θα έκανε κάθε σοβαρός επιστήμονας και εν τέλει βγήκα αληθινός.
    1 point
  40. Εγώ πάντως όταν τους πήρα τηλ την προηγούμενη εβδομάδα μου είπανε ότι είναι κλειστοί ως υπηρεσία άρα δεν μπορείς να πάρεις χάρτες άρα μόνο τους βλέπεις...Μόνο από γυσ χάρτες...Έκτός αν υπάρχει κανένα νεότερο...
    1 point
  41. 777 downloads

    Αριθμ. Υ1γ/Γ.Π/οικ.47829 - ΦΕΚ 2161Β / 23.06.2017 Υγειονομικοί όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας επιχειρήσεων τροφίμων / ποτών και άλλες διατάξεις
    1 point
  42. Το ΤΕΕ σαν επίσημο όργανο δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθεί δικαιώματα των μηχανικών τε, κάποια μέλη του συνήθως αυτοί που συνεργάζονται με μηχανικούς τε, ζητούν επαγγελματικά δικαιώματα, το σύνολο όμως έχει την άποψη ότι δεν είμαστε καν μηχανικοί! Ακόμα υπομηχανικούς μας λένε, και αυτό το κάνουν γιατί φοβούνται μην ΄χάσουν τη πίτα! Καλώς ή κακός οι μηχανικοί τε, ΕΙΝΑΙ μηχανικοί ανώτατης εκπαίδευσης (ΑΕΙ), μη ξεχνάμε ότι η ανώτατη εκπαίδευση έχει δυο παράλληλους κλάδους: την τεχνολογική και την πανεπιστημιακή, αφού ο νομοθέτης λέει παράλληλοι εννοεί ίδιου επιπέδου! Θέλουν δε θέλουν έτσι είναι! Επαγγελματικά δικαιώματα (ίδια) θα πρέπει να έχουν όλοι οι μηχανικοί του ίδιου επιπέδου! Ακαδημαϊκά είναι λογικό να έχουν περισσότερα οι απόφοιτοι των πολυτεχνείων (προσοχή όχι των πανεπιστημίων) λόγω του παραπάνω έτους σπουδών. Και ο μηχανικός από το ΜΙΤ δεν έχει περισσότερα δικαιώματα από έναν άλλο, άλλου πανεπιστημίου, απλά λόγω του επιπέδου της σχολής του έχει μεγαλύτερη επαγγελματική καταξίωση και είναι λογικό όχι λόγω δυσκολίας εισόδου της σχολής του (βάση ζήτησης εισακτέων), αλλά λόγω εμπειρίας και γνώσεων από τους καθηγητές του, κ.λπ. Αντίθετα στην Ελλάδα τα δικαιώματα τα παίρνεις ανάλογα με το βαθμό των πανελλήνιων εξετάσεων! Παρακαλώ είναι δική μου άποψη και δεν θέλω να εμπλακώ σε συζήτηση! Όπως δεν έχω κάνει μέχρι τώρα για το θέμα αυτό.
    1 point
  43. Δημήτρη να πιθανολογήσω ότι είσαι ιδιαίτερα φρέσκος στο κουρμπέτι … Οπότε ξεκίνα από τα βασικά. Ο κάθε ΓΟΚ έχει βγει κάποιες χρονικές περιόδους και είναι για την περίοδο του ο εν ισχύ Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός. Εξ ου και το ΓΟΚ. Είχαμε ΓΟΚ του 50 του 70 του 85 …. Και φυσικά σε ισχύ ήταν πάντα ο πιο πρόσφατος. Το 2012 αποφάσισαν να βγάλουν νέο ΓΟΚ. Κανονικότατο ΓΟΚ όπως όλοι οι άλλοι αλλα αποφάσισαν να μη τον ονομάζουν ΓΟΚ αλλα ΝΟΚ. Οπότε κι αυτός είναι ο ΓΟΚ – ΝΟΚ (νέος οικοδομικός κανονισμός) που είναι σε ισχύ από το 2012 που ψηφίστηκε. Άρα ότι κτίζεις από αυτή την ημερομηνία το πας με ΝΟΚ. Όταν ελέγχεις όμως παλαιότερες άδειες, τότε ελέγχεις κάθε άδεια με τον ΓΟΚ που είχε βγει και δομείς το υπόλοιπο που θα σου απομένει αν απομένει με τον ΝΟΚ. Απλό απλούστατο ε… και υπάρχουν περίπου 300.000 ποστ εδώ μέσα που προσπαθούμε να τα ερμηνεύσουμε κι ακόμα άκρη 100% δεν βγαίνει. Οπότε ξεκίνα με μια καλή ανάγνωση του ΝΟΚ. Κάνε και μια καλή ανάγνωση του Κτιριολογικού κανονισμού. Μετά δες και όλους τους ΓΟΚ και τα λέμε. Στα Download αν τα ψάξεις καλά θα τα βρεις όλα. (ενημερωτικά αυτό είναι το Α για ξεκίνημα) Πριν από αυτό όμως βάλε και την ειδικότητα σου στο προφίλ σου.
    1 point
  44. Αν το ειδικό κτήριο είναι προ του 55 προφανώς και περνάει ΣΑ ... ως κτήριο μόνο και όχι ως ειδικό ...
    1 point
  45. Στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ ... απόφαση του ΓΓ της εκάστοτε Αποκεντρωμένης. πχ. για Αττική στο συνημμένο ... δεν ξέρω αν άλλαξαν ήδη ... Συμβούλια-Αρχιτεκτονικής-Περιφέρειας-Αττικής.pdf
    1 point
  46. τελικά τι χρησιμοποιουμε C25/30 ή C30/37?
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.