Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.515


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      7.400


  4. laxanos

    laxanos

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.713


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/12/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Απάντηση μέσω email που είχα στο ίδιο θέμα από [email protected] "Καλησπέρα σας Η οδηγία που υπάρχει σχετικά με ιδιοκτησίες που έχουν ίδιο αριθμό παροχής είναι ως εξής: Η μοναδικότητα αρ. παροχής δεν ελέγχεται στο πληροφοριακό. Αν η ΑΑΔΕ επιτρέπει την διπλή αναγραφή μετρητή, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα."
    3 points
  2. Ελπίζω μόνο (αλλά στο τέλος αυτό θα γίνει) να μη φαγωθούμε μεταξύ μας...
    2 points
  3. Για λέβητα χωρίς σήμανση και χωρίς φύλλο ελέγχου, Παιρνεις ngm (μέγιστος βαθμός απόδοσης) απο Πιν.4.2β, ng0 από Πιν.4.2γ, ng1 από Πιν.4.3 ng2 από Πιν.4.4 nsκθ=ngn*ng0 Και υπολογίζεις ngen=nsκθ*ng1*ng2
    2 points
  4. Αν και οι περισσότεροι συν. τοπογράφοι μηχανικοί το πήρατε στο e-mail σας, θεώρησα σωστό να το δώσω και εδώ. Γινόταν (?) λοιπόν τόσο καιρό μία "διαβούλευση"(????) και ο σύλλογος μας δεν ήταν ποτέ εκεί. Αλλά ούτε και οι, κατά τ' άλλα έξυπνοι, Πολ. μηχανικοί ! Να τους χαιρόμαστε τους εκλεγμένους μας!! Καλά το ΤΕΕ είναι ένα άλλο ανέκδοτο! Άλλο εντελώς κεφάλαιο. ΤΕΕ= Στασινός = ΝΔ. Όχι? Πόσο πραγματικά χαίρονται αυτοί που τους ψηφίζουν?? Παρακάτω η ανακοίνωση του πανελληνίου συλλόγου. https://psdatm.gr/index.php/latest-nes/2016-08-10-14-02-08/621-2020-12-02-12-25-20
    2 points
  5. παραθετω και αυτο απο το ΤΕΕ Πελοπονησου, για εξωστη πάνω από το δρόμο. https://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2019/08/OmadApant-86_4.10.2019.pdf
    2 points
  6. Δυστυχώς εχουν δοθεί πολλές τετοιες βεβαιώσεις πατώντας στο λεκτικο περι μη υπερβασης καλυψης δόμησης και ύψους. Έτσι, "φαγώθηκαν" πολλοί εξώστες. Να προσθέσω μόνο τούτο. Παλιότερα είχε δοθεί οδηγία οτι πχ εξώστες προ του 85 πάνε Κ3 ανεξαρτήτως ποσοστού καθώς δεν ορίζονταν ποσοστά υπέρβασης στα επιτρεπόμενα των εξωστών. Στον 4495 προστέθηκε και ώς εξαίρεση η Κ3 επισήμως...Στον 4178, σ αυτές τις περιπτώσεις δίνονταν η βεβαίωση οτι δεν υφίσταται υπέρβασεις καλυψης δόμησης ύψους εντός των ανοχών. Αργά η γρήγορα θα βγουν στη φόρα όλες αυτές οι περιπτώσεις που λίγο πολύ κάναμε-αντιμετωπίσαμε όλοι.....Κανείς δεν κοιτούσε ανοίγματα, το 2% γίνονταν 3 -4 κλπ... Πριν βιαστούμε να βάλουμε απέναντι τον κάθε συνάδερφο σκεφτείτε όλοι το πώς κανατε τις πρώτες δηλώσεις και πως τις κάνετε σήμερα.... Πόσες σελίδες ηλεκτρονικό μελάνι χύθηκαν και ακόμα μεταξύ μας ψάχνουμε τα βασικά.....
    2 points
  7. Καλησπέρα-έτσι είναι,οπότε όλες οι προ 75 σε ένα ΦΚ (όσα και να βάλεις 250 θα παραμένει το σύνολο )-(δεν έχει αλλάξει ,πάλι 250 υπολογίζει) υ.γ. για μια ΟΙ εννοείται
    2 points
  8. συγνώμη που επεμβαίνω αλλα μου διμιουργειτε μια απορια , ολακερη οικοδομή, κινδυνευει η στατικοτιτας της απο 4 τέτοια ουπατ 10αρια?
    2 points
  9. @Evdokia Satelian<>Ναι είναι νόμιμο εάν πληρούνται οι απαιτούμενες προϋποθέσεις. Με την εξαγορά των θέσεων απαλλάσσεσαι από την υποχρέωση να δεσμεύσεις την επιφάνεια που αντιστοιχεί σε αυτές. Δηλαδή οι εξαγορασμένες θέσεις δεν υπάρχουν κάπου, απλά έχει πληρωθεί το ανάλογο αντίτιμο.
    1 point
  10. https://www.google.com/search?q=διατομές+αλουμινίου&rlz=1C1GGRV_enGR751GR751&oq=διατομές+αλουμινίου&aqs=chrome.0.69i59.6541j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
    1 point
  11. Καλησπέρα σε όλους. Δώστε λίγο προσοχή στο κείμενο που παρέθεσε ο Δημήτρης, δείχνει ακριβώς τι συμβαίνει με τους αυθαίρετους εξώστες. Πολλοί νομίζουν ότι ελεγχόμενη αυθαιρεσία είναι μόνο η μη αδειοδοτημένη υπέρβαση των βασικών πολεοδομικών μεγεθών. Άλλοι πάλι προσθέτουν στις ελεγχόμενες αυθαιρεσίες και τα προδήλως στατικά επικίνδυνα. Στο απόσπασμα του νόμου γγ) της Κατ.3 μιλάνε οι δεύτεροι. Ο συντάκτης όμως της εγκυκλίου, ακριβώς από κάτω από αυτούς, ανήκει στους πρώτους. Άποψή μου είναι ότι όλα πρέπει να ελέγχονται με την επιφύλαξη τήρησης ενός νόμιμου φέροντα οργανισμού. Σε όλες τις πολεοδομικές παραβάσεις αυτό αναφέρεται και εξυπακούεται. Οπότε εδώ, έπρεπε να δηλωθεί ο εξώστης και μετά να μεταβιβαστεί. Ο αγοραστής έπρεπε να ξέρει. Σε όλα τα κακά σενάρια τα μπερδέματα θα είναι πολύ μεγαλύτερα της διόρθωσης του συμβολαίου, ενδεχομένως να υπάρξουν και κάποιοι που θα εύχονται την ακύρωσή του ...
    1 point
  12. @zazeng<>Πρέπει να δοθούν περισσότερα στοιχεία για τον εξώστη για να εξετάσουμε αν μπορεί να τακτοποιηθεί. Η βεβαίωση αν δεν υπάρχει δυνατότητα τακτοποίησης, κακώς δόθηκε. Βασικά κακώς δόθηκε έτσι κι αλλιώς. Τώρα όμως πρέπει να διορθωθεί ό,τι έχει ήδη γίνει.
    1 point
  13. Ααα μάλιστα! Νόμιζα ότι θεωρούσες ότι καλώς δόθηκε βεβαίωση τύπου 82.2.β (χωρίς αυθαιρεσίες). Κ πάλι όμως λέει για δημιουργία χώρου κχ ή βχ, δλδ ένα πατάρι! Μπορεί να μπεί ο εξώστης σε αυτά; Αν δεν μεταβάλλει κάλυψη/δόμηση ή είναι σε αυτό που λέει ο @laxanos και ο @dimitris GM είναι ίσως αρκετό πάτημα για να αποφευχθούν παρατράγουδα (και έξοδα). @sissy_arch πρόκειται να βγάλεις ΟΑ ή εεμκ;
    1 point
  14. Άρθρο 83 2. Με την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη και τη βεβαίωση μηχανικού δηλώνεται και βεβαιώνεται αντίστοιχα ότι: γ) οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89. Άρθρο 82 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Άρθρο 81 3. Ως πολεοδομικές παραβάσεις ορίζονται οι εξής: α) κάθε κατασκευή που έχει εκτελεστεί κατά παράβαση εκδοθείσας οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, με την οποία δημιουργούνται χώροι κύριας η βοηθητικής χρήσης χωρίς να μεταβάλλονται τα στοιχεία της κάλυψης, της δόμησης, του ύψους και του όγκου του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης, και δεν θίγονται στοιχεία του φέροντα οργανισμού. Συνοπτικά: Το 83/2/γ μας παραπέμπει στο 82/2/θ και αυτό στο 81/3/α. Σε αυτή την εξαίρεση ανήκει η περίπτωσή μας. Το ξέρω συνάδελφε.
    1 point
  15. Οι διαφορές μετρήσεων θερμοκρασίας από το αισθητήριο της Α.Θ. σε σχέση με τις δικές σας μετρήσεις είναι λογικές. Αυτό που είναι σημαντικό είναι οι μετρήσεις της Α.Θ. ή οι δικές σας (αν μετρήσετε) να δείχνουν σε όλες τις περιπτώσεις σταθερή θερμοκρασία. Αν είναι λοιπόν έτσι, με βάση τις μετρήσεις που αναφέρετε στο προηγούμενο ποστ, το συμπέρασμα είναι ότι έχετε πρόβλημα κακής ρύθμισης παροχών (κακό balancing) + ίσως κάποιες απώλειες από την έλλειψη μόνωσης. Υ.Γ. Το θερμοδοχείο είστε σίγουρος ότι είναι "σε σειρά"??? Υπάρχει δεύτερος κυκλοφορητής μέσα στην Α.Θ. ???
    1 point
  16. Θα ήθελα να προτείνω κάποιες λύσεις χωρίς τρυπήματα στον @Manos L., όμως η παρακολούθηση της θυελλώδους συζήτησης μάλλον τον έχει οδηγήσει στη διακοπή παντός είδους γυμναστικής δραστηριότητας.
    1 point
  17. Ναι είναι λίγο ασαφές το ποια ακριβώς η διαφορά.....Περιμένοντας τον @georgegaleos να λύσει το γρίφο... Μια πρώτη σκέψη που κάνω είναι ότι όντως είναι ποιο λογικό ένας μηχανικός μελετητής (λέμε...τώρα με τ αυθαίρετα που κάνουμε) να θεωρείται αυτοαπασχολούμενος και οχι ΕΕ. Ενώ ένας κατασκευαστής ή εργολάβος το αντίθετο.
    1 point
  18. @Aeolian @sissy_arch Ο εξ ολοκλήρου αυθαίρετος εξώστης δεν είναι στις εξαιρέσεις κ υπό προϋποθέσεις μπορεί να απαιτεί κ μσε. Το να το πας 83.2.β μου φαίνεται ότι παίζεις με τη διατύπωση. Αν ήταν έτσι δεν υπήρχε λόγος για λοιπές παραβάσεις γενικά!
    1 point
  19. Να σαι καλά-έτσι είναι.Μόνο αν έχεις και αυθ.μετά 75 χωρίζεις ΦΚ στην ΟΙ.
    1 point
  20. Ευχαριστώ @ChristinaK Άρα εξακολουθεί να ισχύει ότι ήξερα για την περίπτωση λοιπών και της διαμερισμάτωση προ του 75. Μπαίνουν στη δήλωση αλλά δεν επηρεάζουν το 250ρι ανά οριζόντια ιδιοκτησία.
    1 point
  21. Δε νομίζω συνάδελφε ότι είναι τόσο απλό να κάνεις τακτοποίηση σε ακίνητο που έχει βγει ήδη βεβαίωση. Αν ήταν δε θα είχε και ιδιαίτερη σημασία η ίδια η βεβαίωση....
    1 point
  22. Καλημέρα συνάδελφοι. Επειδή πλέον κάνω μια ρύθμιση κάθε 5 χρόνια και έχω ξεχάσει ακόμη και τα βασικά: Σε οριστικοποιημένη δήλωση στον Ν. 4495/17 έχω ανεβάσει όλα τα αρχεία. Κάνω κάτι άλλο; Πατάω κάτι;
    1 point
  23. @gi_arch<>Ο ΚΑΔ 43.32 αφορά ξυλουργικές εργασίες εγκατάστασης, τοποθέτησης κ.ά., όχι όμως κατασκευή σε εργαστήριο. Οι κωδικοί που ξεκινούν από 16 στο παράρτημα του νόμου 4442/2016 κάνουν για εργαστήριο.
    1 point
  24. To ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ έχει επιλογές για συμψηφισμό ή για ιδία χρήση. Αυτό το σπίτι που λες πουλάει ρεύμα στον πάροχο. Όχι δε συνεισφέρουν αυτά.
    1 point
  25. Όμορο= θερμαινόμενος χώρος, ά Όμορο= θερμαινόμενος χώρος. Γι αυτό δεν έχεις μεταφορά θερμότητας, γιατί έχουν την ίδια θερμοκρασία. Επομένως συμφωνώ με τους προλαλήσαντες, αποθηκη=ΜΘΧ
    1 point
  26. Θερμογέφυρες ελέγχουμε για κτίρια μετά το 2010 (κενακ1). Απλά για να συμπεριληφθεί στο αποτέλεσμα των απωλειών " το λάθος " από τις θερμογέφυρες, τα αδιαφανή δομικά σου στοιχεία αυξάνονται κατά 0,20 W/m2*K "χεράτα" στο λογισμικό ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ. - πίνακας 3.7 ΤΟτεε 20701-1
    1 point
  27. Μα δεν είναι όμορο κτίριο η αποθήκη, είναι ΜΘΧ. Η παράγραφος που με παραπέμπεις και πιο συγκεκριμένα η τελευταία της πρόταση πιστεύω αφορά όμορα κτίρια για το οποία έχεις βάσιμες υποψίες ότι δεν θερμαίνονται ή ότι δεν κατοικούνται (π.χ. εγκαταλειμμένα)
    1 point
  28. Περίπου το ίδιο μάλλον έπαθες κι εσύ, απλά το έπαθες απ' ότι καταλαβαίνω, με τον τροπο που το γράφεις, στο τελεταίο covid-ειδοποιητήριο του 5ου/2020, αφού καταλαβαίνω ότι μόνο τα 2ου,3ου,4ου/2020 τα βλέπεις ως με το σχόλιο αναστολή και όχι του 5ου ή τέλοσ πάντων κάποια τα βλέπεις με αναστολή και κάποια ... κάπως ... κάποτε .. σε τσάκωσε ... και την έχασες την... αναστολή !!!! . Θέλει χρόνο γαι αν το καταλάβεςι αν δεν το έχεις καταλάβει ... Μελέτησε την λογική που γράφω παραπάνω ... χαρτί ... μολύβι ... και αναλυτικά (ποσό & ημερομηνία) τι πήγε εξόφλησε ... τι άφηνε (αν άφηνε) ανεξόφλητο κλπ κλπ ... Σε γενικές γραμμές αν και δεν φαίνεται υπάρχει πολύ πληροφορία στην καρτέλα μας στον ΕΦΚΑ .... απλά θέλει καθαρό μυαλό και χρόνο ...
    1 point
  29. Δεν στο βαλα εγώ το -1 αλλά αν μεταφερθεί στον 4495 δεν θα μπορεί να γίνει υπαγωγή. @philpitouότι έγινε έγινε. Σταύρωσε το κ παρακολούθησε τις εξελίξεις. edit: τσέκαρε στο καινούριο νομοσχέδιο αν γίνεται η κ5 -> κ4 και περίμενε το τελικό κείμενο που θα ψηφιστεί και αν είναι ακόμα έτσι κάνεις μεταφορά (η μεταφορά είναι αυτόματη και η δήλωση έρχεται σε αρχική υποβολή στον 4495 οπότε λογικά θα μπορείς να κάνεις την αλλαγή σε κ4 και να υπάγεις, κάνε και ένα τηλ στο τεε καλού κακού όμως πριν τη μεταφορά)
    1 point
  30. το αντικειμενο μου -εργασιακο - εχει αμεση σχεση με την στατικοτιτα των κτηριων κ οχι μονο , εχουμε περασει απειρες ωρες σε σεμηναρια για την σωστη εκτελεση ηλεκ εργασιων σε κτηρια . Κατα μια λογικη δεν θα πρεπει να τρυπαμε ουτε κ για κουρτινοξυλα, οσο για κλιματιστικα, ουτε λογος δεν πρεπει να ακουστει για την κρεμαστη εξωτερικη μοναδα του κλιματ που ολοι ψαχνουμε δυνατο σημειο ( δοκαρι) για να αντεξει τη δονηση απο τα 20+κιλα..... δεν ειμαστε αλλά πολυ ευχαρίστως να σου βάλω η να μου βάλεις λαδι...... ''συντεκνος'', συνθετη λεξει, αναλυσε την, θα την βρεις ενδιαφέρον....
    1 point
  31. Σύντεκνε, μια συμβουλή Στο σπίτι σου κάνε ό,τι νομίζεις, και ασχολήσου με το αντικείμενό σου. Κι αν εξακολουθεί να σε βασανίζει η ανωτέρω απορία, δεν έχεις παρά να φοιτήσεις σε κάποιο πολυτεχνείο, ώστε να τη λύσεις κι επιστημονικά...
    1 point
  32. Για οτιδήποτε υπάρχει έξω της ρυμοτομικής γραμμής, είναι αρμόδιος ο Δήμος. Αν όμως με την κατασκευή της οικοδομής καταστράφηκε το υπάρχον πεζοδρόμιο, ο ιδιοκτήτης οφείλει να το επαναφέρει στην αρχική (ή και καλύτερη) κατάσταση
    1 point
  33. Η πικρή αλήθεια είναι ότι το απαγορεύει καταρχήν ...ο κανονισμός. Ας δούμε όμως τις διαφορές: XC3: περιβάλλον με μέτρια υγρασία, σκυρόδεμα εσωτερικών χώρων με μέτρια ή υψηλή ατμοσφαιρική υγρασία, εξωτερικό σκυρόδεμα προστατευμένο από την βροχή. XC4:εναλλαγή ξηρού/υγρού , επιφάνεια σκυροδέματος εκτεθειμένη σε μη συνεχή επαφή με τον νερό. Νομίζω το κλειδί για να πάει κανείς XC3, και άρα σε C25/30, είναι να μην υπάρχει εναλλαγή ξηρού-υγρού και οι εξωτερικές επιφάνειες να είναι προστατευμένες από βροχή. Το εναλλαγή ξηρού-υγρού είναι θέμα ξεκάθαρα περιοχής, πχ σε κάτι χειρόγραφες σημειώσεις του γκουρού Μαρσέλλου βλέπω ότι θεωρεί την XC3 ως κατάλληλη για μεγάλο μέρος της Ελλάδας (προφανώς πλην παραθαλασσίων) ενώ στοχοποιεί πχ την Θράκη (ως περιοχή με υψηλές διακυμάνσεις υγρασίας) κατάλληλη για XC4. Το άλλο κομμάτι της προστασίας του σκυροδέματος: αν εφαρμόσει κανείς εξωτ. θερμομόνωση και βαφή με προδιαγραφές του EN1504 άραγε δεν το προστατεύει το σκυρόδεμα? Γνώμη μου είναι πως το κάνει. Κοντολογίς εγώ θα κοίταγα να εξαντλήσω τις δυνατότητες για C30/37- πλέον όλα τα παρασκευαστήρια το φτιάχνουν και η διαφορά στην τιμή με το C25/30 είναι 4-5 ευρώ +φπα, απ'ότι θυμάμαι - και μετά θα κοίταγα αν με παίρνει να ενταχτώ στην XC3.. Αν δηλαδή το C30/37 δεν παίζει με την καμία. εδιτ: επίσης ως προς το αρχικό μήνυμα: ο κανονισμός επιτρέπει σε παραθαλάσσιο να πας με C25/30 μόνο αν αυξήσεις την περιεκτικότητα σε τσιμέντο (330kgr/m3) και χρησιμοποιήσεις αποκλειστικά τσιμέντο τύπου ΙΙ,III,IV (απαγορεύεται δλδ το CEM I και τα CEMII/B-LL , CEMII/B-L). **CEM Ι είναι το μη σύνθετο τσιμέντο portland με κλίνκερ 95-100% και CEM II είναι το σύνθετο τσιμέντο portland με κλίνκερ 65-94%, το Β σημαίνει ότι το πρόσθετο υλικό του είναι σε ποσοστό 21-35% και το L ή LL ότι το πρόσθετο υλικό είναι ασβεστόλιθος (σε διάφορες αναλογίες εξ'ού και το L ή LL).
    1 point
  34. Το πιο σωστό,εφόσον θα αναλάβεις την επίβλεψη και τα μέτρα ασφαλείας,είναι να έρθεις η ίδια σε επαφή με αυτόν που θα εκτελέσει το έργο-θα σου πει και τις λεπτομέρειες,τι εξοπλισμό θα χρησιμοποιήσει κλπ. και θα μιλήσετε και για τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας που είναι ευθύνη σου..
    1 point
  35. Λάθος γνωρίζεις. Ο αρμός διαστολής επιβάλλεται για κατασκευαστικούς λόγους (συστολοδιαστολές φ.ο.), ενώ ο αντισεισμικός αφορά σε διασφάλιση σεισμικής συμπεριφοράς όμορων (σε επαφή) κτιρίων. Όμως, ο αρμός διαστολής είναι (υποχρεωτικά) και αντισεισμικός, ενώ ο αντισεισμικός δεν είναι, κατ' ανάγκην, και διαστολής. συμπλ. Ο αρμός διαστολής δεν αφορά μόνο σε φ.ο., αλλά και σε κάθε κατασκευή (ακόμη και δάπεδο) που, λόγω διαστολής, μπορεί να εμφανίσει ρηγματώσεις.
    1 point
  36. Θα ήθελα να κάνω εγγραφή ΜΕΚ και ΜΕΕΠ θα ήθελα να ρωτήσω τα δικαιολογητικά και κάποιος έμπειρος να μου πεί το κόστος που θα έχω το έτος σας εργολήπτης για την συντήρηση του εργοληπτικού μου πτυχίου. Πρέπει να γραφτώ και σε συλλόγους;
    1 point
  37. Σαχλαμάρες στο τετράγωνο κάνουν! Σαλάτα με ανόμοια είδη για να φτιάξουν ένα νομοσχέδιο με μπούρδες, μεγαλύτερο σε σελίδες από αυτό των προηγούμενων! Δυστυχώς είμαστε άξιοι της μοίρας μας....
    1 point
  38. Εντάξει θεωρώ δεν είναι το προσάρτημα. Είναι ότι πλέον ο έλεγχος επιλεξιμότητας γίνεται όχι μόνο με την υπολογιζόμενη κατανάλωση στο 1ο ΠΕΑ (Δ κατηγορία ως ελάχιστη στο ΕΚΟ 2, που για τα Η μπορούσες να το πεις και με το μάτι) αλλά με όλο το έργο. Πράγμα που σημαίνει ότι για να είναι επιλέξιμο πρέπει να έχεις σχεδιάσει, επιλέξει και καταλήξει στα πάντα. Σαν safe επιλογή εγώ προτείνω παραπάνω από 3 κατηγορίες στο 1ο ΠΕΑ εκτός αν οικονομικά η 4η κατηγορία ως αναβάθμιση είναι οικονομικά off (πχ Γ σε Α εμένα δε μου βγαίνει σε αυτά τα χρήματα που δίνει στο 90% των περιπτώσεων). edit: Μια καλή λύση θα ήταν από το πρόγραμμα μεγαλύτερη αμοιβή στο 1ο ΠΕΑ και μικρότερη στο 2ο ΠΕΑ.
    1 point
  39. Μας γύρισα ένα χρόνο πίσω!!!! Προσωπικά στα σχέδια δείχνω διαστάσεις χωρίς σοβά... Ο τοπογράφος δεν βάζει διαστάσεις στο κτίριο αλλά αναγράφει το εμβαδόν όσο το έχω μετρήσει εγώ... Έτσι και αλλιώς η μέτρηση με όργανο και κορδέλα διαφέρει στο 100% των περιπτώσεων. Αν ο τοπογράφος επιμένει πως είναι σωστή η δική του μέτρηση και όχι η δική μου, υπάρχει πρόβλημα. Αλλά ποτέ δεν είχα.. Άλλωστε και οι δύο είναι σωστές....ή μάλλον κανένας δεν μπορεί να αποδείξει πως κάποια είναι λάθος.. Όταν πάω για έλεγχο και είμαι εντός του 2%, δεν κάνω τακτοποίηση και δίνω βεβαίωση με τα μεγέθη της Ο.Α.
    1 point
  40. η πορτα ανηκει στα "ανοιγματα"?? αν ναι, πας στο "δδ" Αν... [μετα απο 25 χρονια σχολεια/Λυκεια/ Πανεπιστημια/διδακτορικα μας εβαλαν και ασχολουμαστε με το υψος του πρεκιού...]🤬
    1 point
  41. Βεβαίως είναι εφικτή η ρύθμιση (εκτός αν εμπίπτει σε κάποια από τις απαγορεύσεις του άρθρου 89).Και πρέπει να γίνει.Βάσει περιγραφής,έχεις ήδη συγκεντρώσει κάποια στοιχεία για τις μεταγενέστερες παρεμβάσεις (βλ.καταγραφή αρχαιολογικής υπηρεσίας).Σε αυτά τα έγγραφα θα υπάρχει ήδη μια περιγραφή και κάποια στοιχεία για το προυφιστάμενο κτίσμα.Έπειτα,αν δεν είσαι εξοικειωμένος με την όλη διαδικασία,μίλα με κάποιον πιο έμπειρο συνάδελφο.Δείξε του και το κτίριο αν είναι δυνατόν,μπορεί να σου δώσει πολύτιμες συμβουλές.☺
    1 point
  42. 1. Οι διαστάσεις και ο οπλισμός του πεδίλου εξαρτώνται από το άνωθεν φορτίο και από τα χαρακτηριστικά του εδάφους 2. Εάν το πέδιλο είναι όλο εντός εδάφους, δεν απαιτείται αρμός σκυροδέτησης 3. Δεν χρειάζεται στρώση 3Α. Βάλε μόνο κάποιου είδους αποστάτες ώστε ο οπλισμός να μην είναι σε επαφή με το έδαφος 4. Προστασία θεμελίωσης έναντι υγρασίας, όχι 5. Καλό είναι να έχεις σενάζ. Και για πιο σωστό "δέσιμο" βάλε κολωνάκια (ανά 10 μ περίπου) Ανάλογα με την κλίση του εδάφους, ίσως χρειαστείς αναβαθμούς. Πριν την κατασκευή, κάνε χωροστάθμηση
    1 point
  43. Δεν αναφέρει να έχει Υ.Δ. ΑΠλώς έχει λοιπές παραβάσεις διαφορετικής χρονολογίας αλλά το να τις εντάξει σε κατ 1 και κατ 4 δεν κερδίζει απολύτως τίποτα,, παρά μόνο χάνει 250 Ευρώ τζάμπα, αν κάνει 2 ΦΚ. Αυτό προτείνω και παραπάνω. Να τις σουμάρει όλες σε 1 ΛΠ κατ 4. Έτσι και αλλιώς, κατ 1 έως και 4, παίρνουν οριστική εξαίρεση. Οπότε κανένα πρόβλημα και κερδίζει και 250 Ε.
    1 point
  44. Τώρα το πρόβλημα είναι ακόμα πιο μεγάλο. Το συμβόλαιο είναι ακυρωτέο Ο Μηχανικός που έδωσε την Βεβαίωση θα έχει διοικητικό πρόστιμο από 30,000€ έως 100.000€ Οι πωλητές / αγοραστές μπορούν να του απαιτούν και αποζημιώσεις για το σφάλμα του (κι ας ήταν αυτοί που το ζήτησαν)... κλπ κλπ Σου εύχομαι να μη είσαι εσύ που το έκανες. Για να βρεθεί λύση (αν βρεθεί) θέλει λεπτούς χειρισμούς, όλοι οι εμπλεκόμενοι να συμφωνούν και επαφή με το Τ.Ε.Ε. για επαναφορά με διόρθωση της όποιας υπαγωγής και φυσικά διορθωτικές διαδικασίες απο μεριά συμβολαιογράφου.
    1 point
  45. Μπορεί διότι είναι βηθητική χρήση. Οι επεκτάσεις υπογείων χώρων γίνονται αποκλειστικά με βοηθητικές χρήσεις που περιγράφονται στο άρθρο 11. Στην επέκταση υπογείων μπορούν να περιλαμβάνονται θέσεις στάθμευσης, αποθήκες κατοικίας, αποθήκες ειδικών χρήσεων, λεβητοστάσια και μηχανοστάσια, μηχανολογικές εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη λειτουργία του ενεργειακού σχεδιασμού του κτιρίου, για τη διαχείριση και εξοικονόμηση νερού, ΑΠΕ, ΣΗΘΥΑ, υδατοδεξαμενές ή δεξαμενές συλλογής λυμάτων ή πισίνας.
    1 point
  46. Προσωπικά καταλαβαίνω το παρακάτω: Αν τα σχέδια της σύστασης[1] περιλαμβάνουν όλες τις αυθαιρεσίες[2] δεν χρειάζεται να εκπονήσεις (νεα) σχέδια για να δείξεις τις αυθαιρεσίες και σου παρέχεται η δυνατότητα να προβείς στην υποβολή της κάτοψης που επισυνάπτεται στη σύσταση. Εννοείτε ότι επ' αυτών των σχεδίων (της σύστασης) θα κάνεις και τις όποιες παρατηρήσεις των αυθαιρεσιών που εντοπίζεις. Πρακτικά στην περίπτωση σου δίνεται η δυνατότητα να γλυτώσεις την εκπόνηση νέων σχεδίων και χρησιμοποιείς της σύστασης[3] για να δείξεις τις αυθαιρεσίες. [1] Αντικατοπτρίζουν δηλαδή την πραγματικότητα, με βάση τις μετρήσεις σου --είναι αυτό που λέμε τα "ως κατασκευάσθη" σχέδια-- αλλά όμως δεν συνιστούν στοιχείο "πολεοδομικής" νομιμότητας. [2] Τις οποίες (αυθαιρεσίες) θα έχεις εντοπίσει με βάση τα σχέδια της αδείας. [3] Τα οποία (σχέδια σύστασης) είναι και τα "ως κατασκευάσθη"
    1 point
  47. Μεταφέρω χαρακτηριστικό απόσπασμα του 4495/2017: "......1. Σε κάθε περίπτωση, πέραν των όσων ορίζονται ανωτέρω, για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής, προκειμένου να υπολογιστεί ο συντελεστής παλαιότητας, προσκομίζονται με ευθύνη του ιδιοκτήτη και υποβάλλονται με ευθύνη του μηχανικού στο πληροφοριακό σύστημα αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα.....". O νοών νοείτο!!! Δηλαδή, η ευθύνη προσκόμισης των δικαιολογητικών για έκπτωση από παλαιότητα είναι του ιδιοκτήτη! Ο μηχανικός έχει μόνο ευθύνη αυτό που του φέρνουν να το ανεβάσει στο σύστημα!
    1 point
  48. 2 Πράγματα χρειάζονται προσοχή στο αλοθμίνιο: 1) οι συγκολλήσεις (οδηγούν σε σημαντική πτώση της αντοχής σε τμήμα της διατομής κοντά στη συγκόλληση) 2)οι παραμορφώσεις (βυθίσεις αλλά και λυγισμός λόγω μικρού μέτρου ελαστικότητας). Όποιο λογισμικό καινα χρησιμοποιήσεις (δεν έχεις και πολλές επιλογές) φρόντισε να αποφύγεις τις συγκολλησεις όσο μπορείς
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.