Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      3.821


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.043


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/12/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Αυτό δεν κάνει για θερμοσίφωνα (max 10A)! Επίσης κακώς το χρησιμοποιείς για οτιδήποτε καθώς δεν έχει έγκριση CE για χρήση στη ευρωπαϊκή ένωση! Μη χρησιμοποιείς κινέζικα εξαρτήματα στον πίνακα. ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ.
    4 points
  2. Στα βιβλία η στήλη "ΔΑΠΑΝΕΣ ΧΩΡΙΣ δικαίωμα ΕΚΠΤΩΣΗΣ", το "δικαίωμα ΕΚΠΤΩΣΗΣ" αναφέρεται στον ΦΠΑ και όχι στο αν εκπίπτει η δαπάνη (ως καθαρή αξία) στην φορολογία εισοδήματος. Για το άλλο που ρωτάς θα σου πω πως τα έχω (εγώ) καταχωρίσει (χωρίς να είναι προτροπή, αλλά η άποψή μου), διαβάζοντας τις αναλυτικές ανα κωδικό οδηγίες του Ε3 που έχει εκδώσει η ΑΑΔΕ) Εχω προσπαθήσει να έχω το βιβλίο πάρα πολύ κοντα στην λογική του πίνακα Ζ του Ε3, οπότε στο τέλος του χρόνου φτιάχνω μία συγκεντρωτική "Κατάσταση Δεδομένων" (έσοδα και έξοδα) όπου αναφέρω το που πάνε τα ποσά του βιβλίου στο Ε3 και ειδικότερα στους κωδικούς του πίνακα Ζ. Με βάση αυτή την κατάσταση φτιάχνω ένα "Φύλλο Μερισμού Εξόδων", όπου διαχωρίζω τα έξοδά μου σε άμεσα και έμμεσα για να τα μεταφέρω στον πίνακα Δ. Οπότε για αυτό που ρωτάς, δηλαδή για τα "Τέλη/προσαυξήσεις/πρόστιμα & προμήθεις" έχω φτιάξει μια στήλη στα βιβλία με τίτλο: "Διάφορα λοιπά έξοδα με ΦΠΑ 0% / Προμήθειες-Φόροι-Τέλη" και τα καταχωρώ εκεί και σε συνδιασμό με τους δυο παραπάνω πίνακες έχω: α) "Τέλη/προσαυξήσεις/πρόστιμα" δεν εκπίπτουν φορολογικά. Στο Ε3 τα καταχωρώ σε Ζ2(488), Δ9(423) --τα θεωρώ ως έμμεσα έξοδα--, πίνακα αναμόρφωσης κωδ.2005 και ΣΤ(443) β) "Προμήθεις" εκπίπτουν φορολογικά. Στο Ε3 τις καταχωρώ σε Ζ2(486), πάνε αυτόματα στον Δ14(428) πάλι ως έμμεσα έξοδα.
    2 points
  3. Να προσθέσω οτι ο λογιστής μου οταν του ειχα πει για τη χρέωση-προμήθεια 2 ευρω μηνιαιως στον οψεως της εθνικης απο το Σεπτέμβρη του 2019 μου ειχε πει οτι αυτο δεν το περναμε κάπου. Το μονο που εχω δει οτι και η τράπεζα περνάει στις ΜΥΦ και εμεις ειναι η χρεωση του pos.
    2 points
  4. Χρόνια πολλά!-άρθρο 96 ,κατ.4 όπως διαμορφώθηκε η παράγραφος που σε αφορά με τον ν.4759: Δεν συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα περίπτωση και δεν εξαιρούνται της κατεδάφισης αυθαίρετες κατασκευές, εφόσον βρίσκονται εντός προκηπίου κατά περισσότερο από είκοσι (20) εκατοστά. Συνεπώς (και δυστυχώς),όχι.
    2 points
  5. Μπορούν, χωρίς σεμινάρια και χωρίς εξετάσεις! (με κάποια διαδικτυακή αναγγελία ...) (πολύ κακώς κατά την γεροπαράξενη άποψή μου!)
    2 points
  6. τιμή γυρω στα 130 ....ελληνικό προϊόν κατασκευάζεται στην πάτρα..... https://vtimer.eu/smart-wifi-v-timer/
    2 points
  7. @backaftias Θα συμφωνήσω με τον @majakoulas. Και μάλιστα θα πρόσθετα και αυτό , Α82 παρ.2 θ) --->Α81 παρ.3 α) Επομένως θα μπορούσες και δίχως τακτοποίηση να προχωρήσεις σε βεβαίωση. Βέβαια την αιτιολόγηση πρέπει να την αναφέρεις στην τεχνική έκθεση του 5-σέλιδου. Οπότε θα το διαβάσει ο συμβολαιογράφος, ο οποίος θα το συμπεριελάβει στην περιγραφή που θα κάνει στον τίτλο και εκεί ίσως να ξεκινήσουν τα προβλήματα από τον αγοραστή, ή και από τον μηχανικό του και ίσως όχι άδικα...
    2 points
  8. Μπορεί και όχι. Με ΕΕΜΚ μπορείς να κάνεις συνένωση και διαχωρισμό ιδιοκτησιών, και τα δύο μαζί μας κάνουν ΔΔ. Άρα πολεοδομική παράβαση άρθρο 81 παρ 3.ε, και άρα πάει όπως κατηγορία 3. Αλλά προσωπικά θεωρώ καλύτερα να τακτοποιήσεις.
    2 points
  9. Συνάδελφοι η μόνη ''τρύπα΄΄ στην ιδέα αλλαγής πρωτοκόλλου, είναι ότι στο σύστημα θα εμφανίζεται πάντα , στην εντολή πληρωμής του αρχικού παράβολου , το όνομα του πρώην ιδιοκτήτη . ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με νέες ιδέες !!
    2 points
  10. Για το 1ο, Αυτό που έχω να πω είναι ότι δεν έχω αυτό τον "εθνικό όψεως με τα 2€ μηνιαία χρέωση (buisness basic νομίζω πλέον)" για να προσθέσω κάτι επ' αυτού. Για το 2ο, αυτό που έχω να πω είναι ότι "Ποτέ δεν είναι αργά 😄 ". Σε 'μένα που έχω τον "ΤΡΕΧΟΥΜΕΝΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ PLUS" από αυτό τον μήνα είδα έχει χρέωση 0,30€. Δεν είναι τόσο το ποσό, όσο η αλητεία. Εννοώ ότι και για άλλες πληρωμές (π.χ. ΟΤΕ, ΔΕΗ, γενικότερα τηλεγωνάι κλπ) υπάρχουν προμήθειες, αλλά από την άλλη υπάρχει όμως και η δυνατότητα να μην έχεις προμήθειες πληρώνοντας απευθείας μέσω του παρόχου. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι θα έπρεπε ο ΕΦΚΑ να έχει διαδικασία γαι απευθείας πληρωμή με χρέωση κάρτας, όπως π.χ. έχει το taxis.
    2 points
  11. Σύμφωνα με την παρ. 3, άρθρου 51 του Ν. 4710/2020 ορίζονται τα εξής: Για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον Ν. 4178/2013, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον Ν. 4495/2017 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον Ν. 4014/2011 που έχουν μεταφερθεί στον Ν. 4178/2013, ο μηχανικός υποχρεούται να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών μέχρι: α) 8.11.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 (Α΄ 209) στον Ν. 4178/2013 (Α΄ 174) ή εξόφλησης του παραβόλου έως την 31η Δεκεμβρίου 2013, β) 8.11.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον Ν. 4014/2011 στον Ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παράβολου από 1.1.2014 έως 31.12.2014, γ) 8.2.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον Ν. 4014/2011 στον Ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παράβολου από 1.1.2015 έως 31.12.2015, δ) 8.5.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον Ν. 4014/2011 στον Ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 1.1.2016 έως 31.12.2016, ε) 8.8.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον Ν. 4014/2011 στον Ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 1.1.2017 έως 3.11.2017.
    2 points
  12. Version X6.3

    85.815 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  13. Ρίξε μια ματιά στην σελίδα του ΕΟΠΠΕΠ, κάτω κάτω με το γαλάζιο φόντο, στην 2η στήλη "ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ" έχει επιλογη "ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΑΔΕΙΩΝ".
    1 point
  14. Μιλάμε για το πρόγραμμα. Εννοείται ότι πρέπει να πληρούνται οι ελάχιστες απαιτήσεις του ΚΕΝΑΚ, αλλιώς δεν είναι αποδεκτές ο όποιες παρεμβάσεις (Κεφ. 3, παρ. 3.1. του οδηγού). Άλλωστε αυτό είναι υποχρεωμένος να το βεβαιώσει και ο Ενεργειακός Επιθεωρητής στο παράρτημα ΙΙΙ, που συνυποβάλλεται στην αίτηση.
    1 point
  15. αρχικα ηταν ιβιβ) αποθήκη μέγιστης επιφάνειας 15 τ.μ. και ύψους έως 2,50 μέτρα, μετα τροποποιηθηκε «ιβιβ) αποθήκη μέγιστης επιφάνειας 15 τ.μ. και μέσου ύψους έως 2,50 μέτρα,». γιβ) αποθήκη μέγιστης επιφάνειας δεκαπέντε (15) τ.μ. και μέσου ύψους έως δυόμισι (2,50) μέτρα, Γνωμη μου ειναι οτι: αν ηθελε να προσμετραται το συνολο των αποθηκων θα ελεγε "αποθηκες μεγιστης συνολικης επιφανειας 15 τμ" Αφου λεει "αποθηκη", δικαιουμαι να εχω μια 10 τμ αλλη μια 5 αλλη μια 8. Καθε μια ειναι ξεχωριστη αποθηκη. Και ουτε λεει "μια αποθηκη" Ας το εγραφαν αλλοιως αν δε το ηθελαν .... [20 μηνες μετα τον 4495, εβγαλαν μια διευκρινιστικη στο ποδι την ωρα που εφευγαν...]
    1 point
  16. Σίγουρα; Θα μπορούσαμε να αγοράσουμε κατι σημαντικά ακριβό απο το εξωτερικό (πχ15000€) για την επιχείρησή μας και στην πληρωμή να υπήρχε (νομίζω γύρω στο 2,5%) μια προμήθεια τραπέζης. (αυτά πιστεύω οτι λογίζονται στα έξοδα της επιχείρησης) ...νταξ τώρα είναι λίγα (Αν και 12*,3=3,6€ ή 12*,6=7,2€) αλλά έχω την αίσθηση οτ μπορείς να τα καταχωρείς (ίσως και ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ) ..οι ειδικοί στα λογιστικά αργά ή γρήγορα θα μας δώσουν τα φώτα τους!
    1 point
  17. Όχι, δεν καταχωρούνται οι προμήθειες.
    1 point
  18. Μπορείς σε κάθε δήλωση 4495, να βάλεις όσες αποθήκες γουστάρεις, που θα πληρούν τις απαιτήσεις της Κατηγορίας 3, σε οποιαδήποτε στάθμη του ακινήτου αυτές κι αν βρίσκονται. Ο νόμος σου δίδει αυτό το δικαίωμα!!! Η εγκύκλιος δυστυχώς νομοθετεί διαφορετικά από το νόμο, οπότε να τους προτείνεις κι εσύ (αν χρειαστεί) όπως κι εγώ να την τυπώσουν και να τη βάλουν εκεί που ξέρουν....
    1 point
  19. Λες ότι θα είσαι μισθωτής, δηλαδή δεν το έχεις ενοικιάσει ακόμα. Μπορείς να προχωρήσεις, δεν υπάρχει ασυμβίβαστο.
    1 point
  20. Aπό οποιονδήποτε λογαριασμό έχει χρέωση
    1 point
  21. Έχω διαπιστώσει και γω, σε άλλες περιπτώσεις, ότι η αντιμετώπιση των νέων τεχνολογιών από το δημόσιο, είναι ίδια με την αντιμετώπιση (σύμφωνα με αρχαίο ανέκδοτο) ενός ποντίου, όταν κυκλοφόρησαν τα πρώτα υπεραυτόματα πλυντήρια ρούχων. Εγκατέστησε δύο, το ένα δίπλα στο άλλο, για να στηρίζεται καλά η σκάφη, πάνω τους!
    1 point
  22. "Ευχαριστώ.... μπορεί όντως με το 98 να λύνεται το θέμα, αν και η συμβολαιογραφος ερμηνεύει οτι το καταστατικό της πολυκατοικίας, που χρειάζεται τη συναινεση του 100% ειναι ισχυρότερο του νόμου... " Πολυ σωστα τα λεει η κ. συμβολαιογραφος Αυτοι εφτιαξαν εναν νομο που δεν μπορει να εφαρμοσθει "κατα νομον". υγ αυτα ειχαν συζητηθει προ μηνων και ετσι ειχε η προταση για το αρθρο 98 https://www.pomida.gr/newspost.php?nsl=aythaireta-kai-taytotita-ktirioy-i-protasi-tis-pomida τελικα ψηφισθηκε οπως ψηφίσθηκε..... μπηκε και μια "προσθηκη" με την παρ. 10 για καποια δηλωση για Φορο μεταβιβασης ακινητου [απο ποιον σε ποιόν ...και με ποιό τιμημα] και ολοι περιμενουν "εγκυκλιους οδηγιας"
    1 point
  23. Καθώς δεν ντρέπομαι να παραδεχτώ τα λάθη μου, (γιατί, πιστεύω, λάθη δεν κάνει μόνο αυτός που δεν κάνει τίποτα), θα σου πώ ένα λάθος που έκανα κάποτε εγώ, και είχα βγάλει άχρηστα 3 καινούργια ρελέ, που όπως αποδείχτηκε μετά, δούλευαν τέλεια! Ενώ είχα συνδέσει τις εισόδους των 3 φάσεων από πάνω και τις εξόδους από κάτω, σύνδεσα (γιατί έτσι βόλευαν τα καλώδια) την είσοδο του Ν από κάτω και την έξοδο από πάνω!!!
    1 point
  24. φυσικα αυτο που ΔΕΝ μπορεις να κανεις ειναι να εχεις ανοιχτη την ιδια αιτηση σε δυο υπολογιστες
    1 point
  25. Καλημέρα, Ευχαριστώ για την απάντηση. Τείνω κι εγώ προς την ίδια άποψη βασιζόμενος στο ίδιο σκεπτικό. Εφόσον μιλάμε για Υπαγωγή προ της εγκυκλίου τότε ουσιαστικά η ερμηνευτική εγκύκλιος δεν εχει εφαρμογή... Πάντως ο νόμος μιλάει για αποθήκη έως 2,50μ κλπ. Τώρα αυτό το 2,50μ άλλος το ερμηνεύει ότι αφορά ισόγειες αποθήκες καθώς πρέπει συνολικά να μην υπερβαίνει τα 2,50μ από το έδαφος, άλλος το ερμηνεύει οτι απλά το ύψος της αποθήκης (εδραση-κορυφή) να είναι κάτω απο 2,50μ. Και εκεί που ειχαμε καταλήξει στο δεύτερο, ήρθε η εγκύκλιος να μας πεί το πρώτο...
    1 point
  26. δες την κωδικοποιηση του καν62 πώς εχει το αρθρο Δεν συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα περίπτωση και δεν εξαιρούνται της κατεδάφισης αυθαίρετες κατασκευές, εφόσον βρίσκονται εντός προκηπίου κατά περισσότερο από είκοσι (20) εκατοστά. Στην κατηγορία 4, υπάγονται αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετη αλλαγή χρήσης σε οικόπεδο/γήπεδο, για το οποίο έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια. Τα μεγέθη συγκρίνονται με τους επιτρεπόμενους όρους δόμησης που ισχύουν σήμερα στην περιοχή ή αυτούς που ίσχυαν κατά την ημερομηνία έκδοσης της οικοδομικής άδειας.Για την περίπτωση αα)η μέγιστη υπέρβαση έως 20% μπορεί να αναφέρεται ταυτόχρονα σε όλα τα μεγέθη (κάλυψη, δόμηση και ύψος) σε σχέση με τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής αδείας.Παράδειγμα :Οικόπεδο με επιφάνεια 3.000,00 τ.μ. και σ.δ.=0,6Έχει επιτρεπόμενη δόμηση (κατοικία) 3.000 Χ 0,6 = 1.800 τ.μ.Εάν υπάρχει υπέρβαση έως 20% = 360,00 τ.μ. υπάγεται στην Κατηγορία 4 ανεξάρτητα εάν είναι πάνω από 250,00 τ.μ.Σε περίπτωση συγκυριότητας ακινήτου και κατ’ ανάλογη εφαρμογή της παρ.2 του άρθρου 100 του νόμου, για τον υπολογισμό του ποσοστού των υπερβάσεων των αυθαιρεσιών, τα μεγέθη τους συγκρίνονται με το μέρος των πολεοδομικών μεγεθών της οικοδομικής άδειας, που αναλογεί στο ποσοστό συνιδιοκτησίας της οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας εκάστου συγκυρίου.Η περίπτωση ββ)αφορά υπερβάσεις όπου δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) το πολεοδομικό μέγεθος του ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας και δεν υπερβαίνουν τα 250 τ.μ. για χρήση κατοικίας ανά ιδιοκτησία και μέχρι τα 1000 τ.μ. κτιρίου συνολικά, τα 1000 τ.μ. για τις λοιπές χρήσεις. Παράδειγμα :Οικόπεδο με επιφάνεια 1.200,00 τ.μ. και σ.δ.=0,6Έχει επιτρεπόμενη δόμηση (κατοικία) 1.200 Χ 0,6 = 720,00 τ.μ.Με υπέρβαση 40% = 288,00τ.μ. υπάγεται στην Κατηγορία 5, αφού η υπέρβαση ξεπερνά τα 250 μ2.Στην περίπτωση ββ) εκτός από τον έλεγχο του ποσοστού υπέρβασης της άδειας, ελέγχεται παράλληλα και η επιφάνεια του αυθαιρέτου με βάση τη χρήση του, καθώς και η συνολική επιφάνεια αυθαιρέτων κατασκευών σε όλο το κτίριο η οποία σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1000 τ.μ. Ειδικά για τις κατοικίες, η υπέρβαση ανά ιδιοκτησία δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 250 τ.μ. Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότερα του ενός κτίρια στο οικόπεδο, τα ανωτέρω μεγέθη ελέγχονται στο σύνολο της πραγματοποιούμενης δόμησης του ακινήτου.Ο έλεγχος του υπολογισμού της υπέρβασης έως 40% μπορεί να γίνεται για μέρος ή το σύνολο του κτιρίου, μετά από συναίνεση του συνόλου των αντίστοιχων συνιδιοκτητών, ακόμα και στην περίπτωση που έχουν υποβληθεί μεμονωμένες δηλώσεις υπαγωγής για επιμέρους ιδιοκτησίες του ακινήτου.Για τον υπολογισμό του ποσοστού των υπερβάσεων των αυθαιρεσιών συνυπολογίζονται όλοι οι αυθαίρετοι κλειστοί χώροι που προσαυξάνουν τον συντελεστή δόμησης του ακινήτου, με την εξαίρεση μη αυτοτελών αυθαίρετων χώρων εντός του νομίμου περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές, καθώς και τακτοποιηθέντων ημιυπαιθρίων χώρων με τους νόμους ν.3775/09, ν.3843/10, ν.4014/11 και ν.4178/13 για τους οποίους έχει περαιωθεί η διαδικασία υπαγωγής ωπα οπως το ανεφερε η ταχυτερη χριστινα [με τις καλημερες μου]
    1 point
  27. Καλημέρα-άρθρο 107,παρ.5β αα): αα) εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους, καθώς και εργασιών προσαρμογής, σύμφωνα με τα άρθρα 116 και 117, (Τα 116 και 117 αναφέρονται μόνο ως προς τις εργασίες προσαρμογής που επιβάλλονται από επιτροπές σε κτίρια αυτών των άρθρων.Δεν σε αφορά αυτό.) Εγκύκλιος 2: Οι εργασίες της περίπτωσης β της παρ.5 επιτρέπονται σε αυθαίρετες κατασκευές για τις οποίες δεν έχει περαιωθεί η διαδικασία της υπαγωγής ή δεν έχουν εξαιρεθεί οριστικά της κατεδάφισης.
    1 point
  28. Καλημέρα...-δεν μπορείς να μπεις στην λογική του να αλλάζεις, ό,τι "άλλαξε" μετά την εγκύκλιο...Τότε,θα πρέπει να πάρεις όλες τις δηλώσεις σου πριν τον Μάιο του ΄19 και να τις διαμορφώσεις διαφορετικά.Έχεις ημερομηνίες που αποδεικνύουν ότι,όταν δήλωνες,όπως δήλωνες,δούλευες με τον νόμο και οι διευκρινήσεις αυτές δεν είχαν δοθεί.Δεν είναι ευθύνη σου αυτό,ούτε κανενός από εμάς.Και τονίζω ξανά,δήλωνες βάσει νόμου.-Αυτή είναι η άποψη μου απλά..
    1 point
  29. 2.050 και 600, αν η 28ης είναι παράλληλη στην Δενδροποτάμου και εννοείς αυτή.
    1 point
  30. Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις, τελικά θα γίνει τακτοποίηση για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.
    1 point
  31. Δε νομίζω ότι πρέπει να σε ανησυχεί (μη ξεχνάς ότι αγοράζεις Leica), πιστεύω ότι έτυχε. Από κει και πέρα τι να πω. Αυτό με το ειδικό πρόγραμμα, δεν το ήξερα. Βοηθάει σίγουρα, γιατί το s910 κατά τη γνώμη δεν το παίρνεις για να αποτυπώσεις ένα δωμάτιο αλλά για ένα πιο πολύπλοκο χώρο ή χώρους. πχ μπορεί να είναι ένα κτίριο με κολώνες (βιομηχανικό ή οικοδομή στα μπετά) οπότε τα 30 σημεία είναι λίγα.
    1 point
  32. Αυτό που έχεις τώρα στον πίνακα δεν είναι ρελέ, αλλά διπολική ασφάλεια. Και εννοείται ότι δεν το πειράζεις από τη θέση του. Ότι προστεθεί (από ηλεκτρολόγο απαραίτητα) θα μπεί σε σειρά με αυτό, κατά προτίμηση πριν από αυτό, κατά προτίμηση διπολικό, με όσο το δυνατόν περισσότερα Αμπέρ και κατά προτίμηση όχι κινεζιά σαν αυτό που ...καλοβλέπεις.
    1 point
  33. Καλησπέρα. Και γω αποστασιόμετρα της Leica (D5&S910) έχω, όπως και ένα πιο απλό της Bosch. Εργονομικά με βολεύει της Leica το D5 και γενικά είμαι ευχαριστημένος. Η κάμερα όντως βολεύει στις περιπτώσεις που δεν μπορείς να δεις την κουκίδα. Το S910 είναι άλλη κατηγορία, μιας και αξίζει να το πάρεις με τον τρίποδα και τη βάση. Οριζοντιώνεις και μετράς σημεία τα οποία στα αποδίδει σε dxf, οπότε δεν χρειάζεται να πάρει διαγωνίους σε μια εσωτερική αποτύπωση. Από ένα σημείο μετράς και σου βγάζει το περίγραμμα εσωτερικού χώρου. Η μέθοδος που εφαρμόζει (point to point νομίζω), δεν το έχω ψάξει για να καταλάβω ακριβώς πως το κάνει (διανυσματικά;) αλλά σίγουρα έχει καλή ακρίβεια και στήνεται πολύ γρήγορα. Μετράει όμως μόνο 30 σημεία από κάθε "στάση". Αυτό που έχω κάνει πολλές φορές είναι σε εσωτερική αποτύπωση αν δεν βλέπω όλα τα σημεία, να χτυπάω 3 ίδια (με στόχους που δίνει το όργανο) και να συνδέω δύο και τρεις "στάσεις" ή ακόμη και να εξαρτώ σημεία που τα έχω χτυπήσει με gps. Το αναλυτικό κροκί είναι απαραίτητο σε αυτή την περίπτωση. Από εμπειρία όσο πιο σχολαστικά&μεθοδικά γίνεται αυτή η διαδικασία, τόσο καλύτερο είναι το αποτέλεσμα, δηλαδή να κουμπώνουν μεταξύ τους οι μετρήσεις. Τέλος, το s910 σου δίνει τη δυνατότητα να βγάζεις φωτογραφία το κάθε σημείο που μετράς, όπως επίσης σου μετράει και υψόμετρα (βγάζει δύο αρχεία, ένα 2d και ένα 3d). Tο αγόρασα πριν 4 χρόνια, φέτος μου έβγαλε πρόβλημα και το αντικατέστησα στη μισή τιμή. Προφανώς δεν είναι total station, έχει όμως πολλές δυνατότητες και για αυτό το χρησιμοποιώ.
    1 point
  34. Ν 4258/2014: Ν 4258/2014: Αρθρο21 Αρθρο 21 Τροποποιήσεις διατάξεων περί Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής και Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων 1. Η παρ. 1 του άρθρου 21 του ν. 4030/2011 (Α 249) αντικαθίσταται ως εξής: «Τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής είναι αρμόδια για τη γνωμοδότηση επί των αρχιτεκτονικών μελετών στις παρακάτω περιπτώσεις: α. Για κάθε οικοδομική εργασία σε κτίρια ή γήπεδα, που βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, σε περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, σε αρχαιολογικούς χώρους και ειδικά κτίρια. διεγραψα το ανωτερω για να μην οδηγει σε λαθη σωστα εγραψε ο majakoulas [+1] σημερα ισχυει το 7 του 4495.
    1 point
  35. Για να βγάλεις την απόδοση (COP) μιας κλιματιστικής μονάδας χρειάζεσαι εργαστήριο και θα πρέπει να βγάλεις 2 COP τουλάχιστον, ένα για ψύξη και ένα για θέρμανση. Θεωρητικά, το COP βγαίνει από το διάγραμμα πίεσης-ενθαλπίας (p-h) Το παραπάνω είναι ο θεωρητικός κύκλος, με υπόψυξη και υπερθέρμανση. Στην πραγματικότητα υπάρχουν απώλειες στους εναλάκτες και τις σωληνώσεις, καθως και στον κομπρέσσορα (isentropic efficiency, volumentric efficiency κλπ) Το COP (ψυκτικό) ορίζεται ως ο λόγος της ψυκτικής ισχύος (Qevap) με την ισχύ που δίνεται στον κομπρέσσορα (Wcomp). Σε ορισμένα manulas ισως να δίνεται με άλλη ονομασία (W/W efficiency) αλλά όπως είπε και ο συνάδλεφος παραπάνω, η μέτρηση αυτή γίνεται κάτω από συγκεκριμένες και ελεγχόμενες συνθήκες θερμοκρασίας και απόλυτης υγρασίας. Υπάρχουν πρότυπα για αυτές τις συνθήκες από ASHRAE, ISO, ANSI/AHRI αλλά ο κάθε κατασκευαστής μπορεί να έχει τις δικές του συνθήκες. Για παράδειγμα, η Hitachi αναφέρει σαν COP 3,8 (δηλάδή για κάθε 1 Watt ισχύος στον κομπρέσσορα θα πάρουμε 3.8 Watt ψυκτικής ισχύος) αλλά δεν αναφέρει σε τι συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας. https://www.hitachi-hvac.co.uk/ranges/residential-air-conditioning/summit-ped-wall-mounted Παρόμοια και η Inventor δεν αναφέρει τις συνθήκες αλλά αναφέρει μόνο το COP https://www.inventorairconditioner.com/air-conditioning/domestic-wall-mounted-air-conditioners-on-off/core-on-off-heat-pump-r410a#tech-specs To COP αλλάζει κατά πολύ όταν οι συνθήκες αυτές αλλάζουν γιατί αλλάζουν και οι θερμοκρασίες/πιέσεις του ψυκτικού στο κύκλωμα. Επίσης, η ίδια κλιματιστική μονάδα θα έχει διαφορετική απόδοση αν το μήκος των σωληνώσεων είναι μικρό και διαφορετική αν το μήκος των σωληνώσεων είναι μεγάλο, αν οι σωληνώσεις είναι μονωμένες ή όχι κλπ. Υποθέτω ότι τα κλιματιστικά που είναι διαθέσιμα στην Ευρώπη, δηλώνουν την απόδοσή τους με βαση το πρότυπο ISO 15042:2017 https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:15042:ed-2:v1:en
    1 point
  36. Λαμβάνονται υπόψη τα εισοδήματα του 2019, άρα έγγαμη και οικογενειακό.
    1 point
  37. Δεν υπάρχει άξια λόγου αυθαιρεσία. Μπορεί να εκδοθεί βεβαίωση συνάδελφε.
    1 point
  38. Κάνεις λάθος! Εϊναι υπουργική απόφαση και δεν προέκυψε εν νυχτί από την κυρά μας τη μαμή. Το εαν εναρμονίζεται με άλλους νόμους του κράτους είναι πρόβλημα του υπουργού (τα παράπονα σε αυτόν). Το θέμα της παλαιότητας επίσης δεν σχετίζεται. Για το σκοπό του προγράμματος Εξοικονομώ-Αυτονομώ αυτή η απόφαση είναι το σημείο αναφοράς. Σε σχέση με το τεστ γνώσεων σε διαβεβαιώ ότι έχω μελετήσει (όχι απλά διαβάσει) όλους τους νόμους και διατάξεις που αφορούν την εργασία μου (και δεν έχω άποψη για τίποτα πέρα απο αυτά). Εάν κάποιος χρειάζεται επιπλέον πληροφορίες ας μου στείλει πμ. Το σταματώ εδώ για να μην ξεφύγουμε από το σκοπό του νήματος που είναι η εφαρμογή του εξοικονομώ σε πολυκατοικίες.
    1 point
  39. Πολύ σωστό αυτό περί πίστης Το βασικό ερώτημα είναι εαν ο ΝΟΚ ο 4495 και ότι άλλο προκύψει αναιρεί την πρώτη πρόταση του οδηγού για τους σκοπούς του εξοικονομώ και μόνον για αυτό: Το ενιαίο κτήριο που περιλαμβάνει περισσότερες από μία κτηριακές μονάδες - ιδιοκτησίες με κύρια χρήση κατοικίας, σε οριζόντια ή/και κατακόρυφη διάταξη. Το "περισσότερες απο μια κτηριακές μονάδες" δεν ισούται με τουλάχιστον 2 ορόφους (+ ισόγειο). Επίσης στην μια περίπτωση που έχω υπόψην υπάρχει ένας μόνο όροφος (λόγω περιορισμού ύψους στην περιοχή) αλλά περιλαμβάνονται 4 ανέξάρτητες ιδιοκτησίες / διαμερίσματα στον όροφο και 2 στο ισόγειο! Σκέψου τι εχει να γίνει αν δώσουν τώρα διευκρίνιση που να πετάει έξω όσους έχουν διοροφες οικοδομές με σύσταση ΟΙ που σκοπεύουν να κάνουν αίτηση ως πολυκατοικία (με δεδομένο ότι στις περισσότερες περιοχές έχει κλείσει ήδη το πρόγραμμα)
    1 point
  40. Κατα πόσο δεσμεύεται το ΥΠΕΚΑ να ακολουθήσει αυτόν τον ορισμό; Θα μπορούσε κάποιος να ισχυιρστεί ότι αυτός ο ορισμός δεν είναι επαρκής ή ισχυρός στα πλαίσια του προγράμματος; Παραθέτω παρακάτω τι όρίζεται ως πολυκατοικία στον οδηγό του προγράμματος. Το ενιαίο κτήριο που περιλαμβάνει περισσότερες από μία κτηριακές μονάδες - ιδιοκτησίες με κύρια χρήση κατοικίας, σε οριζόντια ή/και κατακόρυφη διάταξη. Στον ορισμό της πολυκατοικίας εμπίπτουν και οι περιπτώσεις κτηρίων κατοικίας δύο και πλέον ορόφων με χρήσεις άλλες από κατοικία στη στάθμη του ισόγειου / ημιυπόγειου / ημιώροφου με ανεξάρτητη πρόσβαση (π.χ. καταστήματα, εργαστήρια κ.ά. με είσοδο από το δρόμο). Με βάση αυτό, πιστεύω ότι και ένα διαμέρισμα σε όροφο που βρίσκεται πάνω από κατάστημα με ανεξάρτητη είσοδο, μπορεί να ονομαστεί "πολυκατοικία". Το αν θα πάρει ΑΦΜ είναι άλλο θέμα.
    1 point
  41. Σύμφωνα με το νομοθέτημα από τα Lidl, το άρθρο 10 του xΝΟΚ έγινε : Όταν το ύψος ορίζεται από ειδικές πολεοδομικές διατάξεις, οι οποίες ισχύουν στην περιοχή, δίνεται κίνητρο προσαύξησης του επιτρεπόμενου ύψους κατά ένα (1) μέτρο σύμφωνα με τις παραπάνω προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου και επιπλέον κατά ένα (1) μέτρο εφόσον ισχύει μία από τις προϋποθέσεις α, β, γ, δ της παρ.8 του άρθρου 15. και το άρθρο 15, παρ.8.δ έγινε : 8. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του ν.3028/2002 (Α153), επιτρέπεται προσαύξηση του μέγιστου επιτρεπόμενου ύψους μέχρι ένα (1,00) μ., στις περιπτώσεις στις οποίες ισχύει μία από τις παρακάτω προϋποθέσεις : δ) πραγματοποιείται μείωση του επιτρεπόμενου ποσοστού κάλυψης του οικοπέδου κατά 5%. Δηλαδή όποιο κίνητρο του άρθρου 10 και να πετύχεις σε περιοχή ειδικών πολεοδομικών διατάξεων, έχεις δύο μέτρα (2 μ.) 😁 επιπλέον. Ή μήπως 1+1 δεν κάνουν 2 ?
    1 point
  42. Είναι λογικό, αλλά δυστυχώς όχι σύνομο απ'οσο έχω καταλάβει και γω. Δεν υπάρχει επίσημη διευκρίνυση από άνωθεν για αυτό, οπότε δεν θα το 'κανα με το Εξοικονομώ.
    1 point
  43. Για ποιο ΤΕΕ μιλάς; Για το παραμάγαζο των συνδικαλιστικών βολεψάκηδων; Για να σου παρέχει το ΤΕΕ τα 1,2,3,4 πρέπει να του πληρώνεις τέλος ανταπόδοσης και συνδρομές με πάγια μηνιαία εντολή για όλη σου τη ζωή. Το θεωρώ πιο πιθανό τα 1,2,3,4 να τα πετύχουμε εδώ μέσα αν κάνουμε μια ομάδα >10 ατόμων. Ειδικά για το 4, το να ερμηνεύει νόμους που ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ αφορούν μηχανικούς ο σύλλογος συμβ/φων, αν δεν είναι ξεφτίλα, τότε είναι ακόμα πιο κάτω από την ξεφτίλα, απλά δεν βρίσκω την λέξη.
    1 point
  44. ..ΥΑ α.π 31685/7-7-2017 "Προσαύξηση ύψους κτιρίου βάσει της παρ.8 και του τελευταίου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 15 του ν.4067/12...λόγω διαφορετικών ερμηνειών των αρμόδιων υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 28, παρ. 2, του Ν.4067/2012, όπως ισχύει.». Προσαύξηση ύψους κτιρίου βάσει της παρ.8 και του τελευταίου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 15 του ν.4067/12 ως ισχύει σήμερα, ανεξαρτήτως του τρόπου καθορισμού του μέγιστου επιτρεπόμενου ύψους σε αυτές, σε περιοχές για τις οποίες δεν συντρέχουν ειδικοί λόγοι προστασίας, λόγω διαφορετικών ερμηνειών των αρμόδιων υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 28, παρ. 2, του Ν.4067/2012, όπως ισχύει.». Δείτε τη σχετική ΥΑ http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=778&sni[1155]=5015&language=el-GR edit αφορα αυτες τις περιπτωσεις «Αρθρο 15 Υψος Κτιρίου-αφετηρία μέτρησης υψών- πλάτος δρόμου «1. Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος του κτιρίου ορίζεται σε συνάρτηση με τον επιτρεπόμενο συντελεστή δόμησης της περιοχής ως εξής: α) για συντελεστή δόμησης έως και 0,4 ύψος 10,75 μ., β) για συντελεστή δόμησης έως και 0,8 ύψος 14,00 μ., γ) για συντελεστή δόμησης έως και 1,2 ύψος 17,25 μ., δ) για συντελεστή δόμησης έως και 1,6 ύψος 19,50 μ., ε) για συντελεστή δόμησης έως και 2,0 ύψος 22,75 μ., στ) για συντελεστή δόμησης έως και 2,6 ύψος 26,00 μ. και ζ) για συντελεστή δόμησης 2,6 και άνω, το δεκαπλάσιο του επιτρεπόμενου συντελεστή με μέγιστο ύψος 32,00 μ.. Σε περιπτώσεις κατασκευής φυτεμένων δωμάτων επιφάνειας μεγαλύτερης του 50% από την καθαρή επιφάνεια του δώματος επιτρέπεται η υπέρβαση του ύψους, όπως αυτό εκάστοτε ισχύει, κατά 1,00 μ. και των στεγών κατά 0,40 μ. και ομοίως σε υφιστάμενα κτίρια στα οποία έχει γίνει εξάντληση ύψους περιοχής.» 8. Επιτρέπεται υπέρβαση του ύψους, όπως αυτό εκάστοτε ισχύει, μέχρι 1,00 μ., στις περιπτώσεις όπου το ισόγειο του κτιρίου χρησιμοποιείται κατά ποσοστό 50% τουλάχιστον για στάθμευση αυτοκινήτων. Το ίδιο ισχύει όταν στην πιο πάνω περίπτωση το κτίριο κατασκευά ζεται σε υποστυλώματα (πυλωτές) κατ εφαρμογή της παραγράφου 6 ιζ του άρθρου 11 του παρόντος νόμου και ο ελεύθερος ημιυπαίθριος χώρος της διατίθεται αποκλειστικά για στάθμευση αυτοκινήτων.» «Στις περιπτώσεις κτιρίων που επιπλέον των ανωτέρω κατασκευάζεται φυτεμένο δώμα κατά τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου ή πραγματοποιείται μείωση του επιτρεπόμενου ποσοστού κάλυψης του οικοπέδου κατά 5%, επιτρέπεται υπέρβαση του ύψους όπως αυτό εκάστοτε ισχύει μέχρι 2,00 μ., μετά από έγκριση του αρμοδίου Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.» Αρθρο 28 Εξουσιοδοτικές διατάξεις 2. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, μετά από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων, επιλύεται κάθε ερμηνευτικό ζήτημα που προκύπτει από την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου, καθώς και κάθε διάταξη της κείμενης πολεοδομικής νομοθεσίας, λόγω διαφορετικών ερμηνειών των αρμόδιων υπηρεσιών.
    1 point
  45. ΚΑΤΟΙΚΙΑ ‘ΠΛΑΙΣΙΑ’ | room B | architects Αρχιτέκτονες: Σωτήρης Βίττης 2012 | Υλοποιημένο | 310 τ.μ. Αραδίππου, Λάρνακα Το προς ανάπτυξη τεμάχιο προσφερόταν για ένα πιο εσωστρεφή σχεδιασμό με στόχο την δημιουργία μιας ενδιαφέρουσας εσωτερικής αυλής. Η εσωτερική αυτή αυλή και η τρισδιάστατη ροή αέρα που δημιουργείται (λόγω του καδραρισμένου κενού στην πρόσοψη, καθώς και του χωρικού ανοίγματος μεταξύ του αποκολλημένου δωματίου εργασίας με το υπόλοιπο σπίτι), αποτελεί και τον κεντρικό άξονα ανάπτυξης του σχεδιασμού. Προς αύξηση της ροηκότητας που επιτυγχάνεται με το τρισδιάστατο της εσωτερικής αυλής, στο σχεδιασμό εισάγεται επίσης η ιδέα των πλαισίων. Το πλαίσιο ή το καδράρισμα του χώρου δημιουργεί μία αρχική εικόνα. Παράλληλα, ένεκα τρισδιάστατης γεωμετρίας, το πλαίσιο λειτουργεί ως πύλη αντιληπτικής εισροής στο χώρο, και δημιουργείται ένα βάθος χώρου, το οποίο μεταλλάσσει το περιεχόμενο της αρχικής εικόνας, βάσει της υποκειμενικότητας του χρήστη-δράστη. Επίσης το πλαίσιο μπορεί να δημιουργήσει διαφορετικά καδραρίσματα, ανάλογα της θέσης του χρήστη, οπότε διαφορετικές εικόνες. Οι αρχικές εικόνες, οι τελικές υποκειμενικές εικόνες, καθώς και διαφορετικές εικόνες του ιδίου κάδρου δημιουργούν μια πολυπλοκότητα, η οποία απελευθερώνει το αντικείμενο από την στατική του σύλληψη. Αυτή η μετακίνηση μεταφέρεται στο χώρο, που είναι και η δράση που κυρίως μας ενδιαφέρει, και μαζί με την τρισδιάστατη ροή αέρα, η οποία σημαίνει και τρισδιάστατη ροή χώρου ή πραγματικές αντιληπτικές δυνατότητες περιήγησης του χώρου, τα δύο στοιχεία συνηγορούν προς ένα πιο δυνητικό ή απο-αντικειμενοποιημένο χώρο. Επίσης θα μπορούσαμε να αναφερθούμε στην ιδέα της διαπερατότητας του χώρου, το οποίο επιτυγχάνεται με τα ‘πλαίσια’ και παρόμοια δημιουργεί συνθήκες υποκειμενικότητας. Μία τρίτη συνθετική αρχή, η οποία επίσης συνηγορεί προς την μη-στατικότητα του χώρου είναι το παιχνίδισμα των όγκων, και πιο συγκεκριμένα, η κίνηση των όγκων και η μεταξύ τους σχέση που δημιουργείται. Η κατοικία αποτελείται από δύο άσπρους δακτυλίους, ένα ισόγειο και ένα διπλού ύψους και μια ”υπό-κίνηση” ουσία (γκρίζος όγκος), η οποία συνδέει ή διαπερνά τους δακτυλίους. Οι ζωτικοί χώροι της κατοικίας δημιουργούνται από τα κενά και τα πλήρη των άνωθεν σχέσεων. Προσανατολισμός Η νοτιοδυτική μεσοτοιχία δημιουργεί ένα τυφλό μέτωπο, προς περιορισμό της υπερβολικής ηλιακής δυτικής έκθεσης του κτιρίου. Παράλληλα με μία μερική υποχώρηση της μεσοτοιχίας δημιουργείται ένας φωταγωγός ο οποίος λούζει επαρκώς όλο το σπίτι με διακριτικό δυτικό (χαμηλό) φωτισμό. Η μεγάλη τζαμαρία της πρόσοψης επιτρέπει αργά το απόγευμα το δυτικό φωτισμό, όταν αυτός είναι ήδη πιο ήπιος. Ο νότιος ηλιασμός παντού αποκόπτεται με οριζόντιους προβόλους, ενώ το φως εισέρχεται έμμεσα και δια της αυλής αλλά και δια του ανοίγματος που δημιουργεί το ισόγειο δωμάτιο εργασίας. Η κουζίνα λούζεται απευθείας από το πρωινό ήπιο ανατολικό ήλιο μέσω της μεγάλης τζαμαρίας, ενώ το απόγευμα δια του δυτικού φωταγωγού. Τα υπνοδωμάτια είναι νότια προστατευόμενα, ενώ το κυρίως υπνοδωμάτιο είναι διαμπερές. Η αυλή, όπως δηλώνουν οι χρήστες, δημιουργεί καταπληκτικό μικρόκλιμα και κατά την εμπειρία τους αναφέρουν ότι το ρεύμα που δημιουργείται (νότιος άνεμος) δια του ανοίγματος μεταξύ του δωματίου εργασίας και του κυρίως όγκου είναι τόσο έντονο και ευχάριστο το καλοκαίρι, που η καλυμμένη βεράντα έχει γίνει το αγαπημένο τους σημείο, ενώ αναφέρουν ότι δεν έχουν χρειαστεί ποτέ μέχρι τώρα κλιματισμό. πηγή εδώ
    1 point
  46. Και μια διευκρίνηση. Οι σημερινοί ιδιοκτήτες υπογράφοντας το συμβόλαιο αγοράς αποδέχονται τη σύσταση και τον κανονισμό της πολυκατοικίας. Επομένως δεν μπορούν να προσφύγουν στα δικαστήρια για κάτι που εγγράφως το αποδέχτηκαν (παραχώρηση αποκλειστικής χρήσης).
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.