Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      3.821


  3. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      857


  4. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.714


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/12/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Vatraxos δυστυχώς θα σε δυσαρεστήσω με την γνώμη μου . Δεν μπορεί να κατεδαφιστεί ούτε νόμιμα ούτε νομότυπα . Το συμβόλαιο είναι άκυρο γιατί παράνομα συντάχτηκε , επειδή μηχανικός και ιδιοκτήτης απέκρυψαν την αυθαίρετη κατασκευή τόσο στο συμβόλαιο όσο και στην νέα άδεια . Μόνη παράνομη λύση η εξαφάνιση του υπόσκαφου χωρίς άδεια . Τις τυχόν συνέπειες ας στις εξηγήσει ο μηχανικός σου .
    2 points
  2. Να διορθώσεις την εγκατάσταση, άλλη λύση δεν υπάρχει. Αυτό που έχει γίνει είναι αντιοικονομικό και ζορίζει τον κυκλοφορητή.
    2 points
  3. Καλησπέρα,εννοείται ότι αποτυπώνονται όλες οι κατασκευές στο Τ.Δ.Σχετικά με τον κωδικό ΕΜΣΥ.Αν η γεώτρηση έχει καταχωρηθεί στο ΕΜΣΥ,έχει έναν μοναδικό κωδικό,τον οποίο γράφεις δίπλα στην γεώτρηση στο διάγραμμα.Αν η γεώτρηση δεν έχει καταχωρηθεί στο ΕΜΣΥ,υπάρχει διαδικασία που ακολουθείται ώστε να καταχωρηθεί( και η οποία δεν μπορεί να αναλυθεί εδώ). Αν τέλος,το Τ.Δ. θα χρησιμοποιηθεί σε συμβολαιογραφική πράξη,η ύπαρξη κωδικού ΕΜΣΥ είναι απαραίτητη. (Με άλλα λόγια,δεν μεταβιβάζεται γεώτρηση η οποία δεν έχει καταγραφεί στο Εθνικό Μητρώο).
    2 points
  4. Γιατί, μήπως ξέρεις εμάς; Ερώτηση: Το κτίριο είναι πράγματι Νεόδμητο ή απλώς το λέμε "νεόδμητο" επειδή τελειώνει τώρα; Πότε έχει βγει η άδειά του; Ρωτάω γιατί αν πράγματι είναι Νεόδμητο υποχρεωτικά πρέπει να είναι ενεργειακής κλάσης Α. Η ενεργειακή αυτή κλάση είναι πολύ δύσκολο να πιαστεί χωρίς Αντλία Θερμότητας. Πως το κατάφεραν;
    2 points
  5. Καθώς στο forum αυτό δεν επιτρέπεται να μιλάμε για τιμές, η μόνη συμβουλή που μπορεί να σας δοθεί, είναι να συγκρίνετε όμοιες προσφορές (που είναι και το λογικό). Για να το πετύχετε αυτό θα πρέπει να βρείτε ένα μηχανολόγο της εμπιστοσύνης σας, θα συζητήσετε μαζί του και θα καταλήξετε αν θα κάνετε ενδοδαπέδιο +FCU ή μόνο FCU και θα σας κάνει μιά πραγματική* μελέτη με πληρωμή. Ακολούθως θα ζητήσετε προσφορές για υλοποίηση αυτής της μελέτης. *Πραγματική και σωστή μελέτη γίνεται μόνο με πληρωμή έμπειρου μηχανολόγου που ασχολείται με θέρμανση - κλιματισμό σπιτιών και δεν έχει σχέση με εμπόρους. "Μελέτες" (με πολλά εισαγωγικά) δωρεάν, απλά δεν είναι μελέτες και μάλλον οδηγούν σε πολλές αστοχίες. Μία πραγματική μελέτη αποσβένει γρήγορα το κόστος της, ενώ μία "μελέτη" οδηγεί σε επιπλέον έξοδα "μπαλωμάτων" που σπάνια λύνουν το πρόβλημα.
    2 points
  6. Version excel

    5.763 downloads

    Πίνακας Αναλογισμού και κατανομής χιλιοστών
    1 point
  7. 265 downloads

    Εκδόθηκε η με Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/124964/1561 απόφαση με θέμα: Αντικατάσταση της υπ’ αρ. 52907/2009 υπουργικής απόφασης «Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών» (Β’ 2621) στο ΦΕΚ 6213/Β'/07.12.2022. Με τις διατάξεις της παρούσας θεσπίζονται Τεχνικές Προδιαγραφές σε σχέση με τις ειδικές ρυθμίσεις, επεμβάσεις και κατασκευές για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους (Κ.Χ.) των οικισμών που προορίζονται για την κίνηση, στάση και δραστηριότητα πεζών όπως αυτοί περιγράφονται στο άρθρο 2. Οι ανωτέρω προδιαγραφές εφαρμόζονται σε κάθε μελέτη και έργο νέου Κ.Χ. και σε κάθε μελέτη και έργο ανακατασκευής και ανάπλασης Κ.Χ. καθώς και στις μελέτες προσβασιμότητας για υπαίθριους Κ.Χ. Η παρούσα εφαρμόζεται από (α) τους μελετητές και κατασκευαστές έργων στο αστικό περιβάλλον, που αφορούν σε υπαίθριους δημόσιους Κ.Χ. και στην ζώνη εισόδου σε δημόσια κτίρια ή κτίρια που φιλοξενούν κοινόχρηστες ή/και κοινωφελείς χρήσεις, (β) από φορείς εκπόνησης και (γ) από τις αρμόδιες υπηρεσίες αδειοδότησης και έγκρισης σχετικών μελετών και έργων. Οι διατάξεις της παρούσας λαμβάνονται επιπλέον υπόψη στις μελέτες εφαρμογής - υλοποίησης των προτεινόμενων παρεμβάσεων από τα Σχέδια Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.) των δήμων (Β’ 5553/2021).
    1 point
  8. Μάλιστα.... και ψήφισαν και πήραν και απόφαση.... και αλλάζουν με βάση τα "τοπικά γούστα" τους όρους δόμησης.... Δημοκρατία έχουμε κι αφού έχουμε ας αρχίσουν και να ψηφίζουν ανά Δημοτικά Διαμερίσματα ή ακόμα πιο Δημοκρατικά ανά Οικοδομικό τετράγωνο να ορίζουν όρους δόμησης.... και εμείς ως Μηχανικοί να αναζητάμε τι ισχύει ανά γειτονιά στο τέλος και αν άλλαξε κάτι την τελευταία εβδομάδα με κάποια άλλη απόφαση.
    1 point
  9. Υπόψη ότι η Η.Τ.Κ εκδίδεται αντί της βεβαίωσης του άρθρου 83 (που αν δεν κάνω λάθος περιλαμβάνει και τις αποκλίσεις και μετρήσεις "κτίστου")
    1 point
  10. dimitri απορώ πως συνάδελφοι αβασάνιστα προβαίνουν στις παραπάνω πράξεις .... την καλησπέρα και από μένα
    1 point
  11. Καλησπέρα συνάδελφοι Για την βεβαίωση όρων δόμησης βλέπω ότι χρειάζεται δήλωση ανάθεσης - ανάληψης. Η δήλωση αυτή θα αφορά την έκδοση βεβαίωσης όρων δόμησης ή την έκδοση της οικοδομικής άδειας που σκοπεύουμε να βγάλουμε;
    1 point
  12. σωστα... ...Αυτο δεν ειναι που περασε πανω του προχτες το διπλανο ρεμα που ξεχειλισε και το "μπαζωσε";;; [εχεις και τον ελεγκτη δομησης...ολα τα καλα τα εχεις] venezia, τις καλησπερες μου
    1 point
  13. 1. 2016-2017 ήθελα να γράψω στο παραπάνω μήνυμα 2. για ψάξε ...εδώ κάτι θα βρεις Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας Εγκύκλιος Συντονιστικής Συμβ/φων 21/2017-Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας 28 Απριλίου 2017admin Πλοήγηση άρθρων ΘΕΜΑ: Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι, Με την υπ’ αριθμ. 9/2014 Εγκύκλιό μας, σας είχαμε κοινοποιήσει την υπ’ αριθμ. 145026/10-1-2014 (ΦΕΚ 31/14-1-2014 τευχ. Β’) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας – Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με τίτλο «Σύσταση, διαχείριση και λειτουργία Εθνικού Μητρώου Σημείων Υδροληψίας (Ε.Μ.Σ.Υ.) από Επιφανειακά και Υπόγεια Υδατικά Συστήματα». Κατά τη διάταξη του άρθρ. 63 παρ. 6 της απόφασης αυτής «Το Ε.Μ.Σ.Υ. τίθεται σε λειτουργία με Διαπιστωτική Πράξη του Υπουργού Π.Ε.Κ.Α.. Με την ίδια ή άλλη Διαπιστωτική Πράξη μπορεί να διασυνδέεται το Ε.Μ.Σ.Υ. με άλλες βάσεις δεδομένων που λειτουργούν στο Υ.Π.Ε.Κ.Α. ή/και στους εποπτευόμενους φορείς». Με την υπ’ αριθμ. 721/21-11-2016 Διαπιστωτική Πράξη του Υ.Π.Ε.Κ.Α. (ΑΔΑ: 60ΩΛ4653Π8-Τ2Δ) διαπιστώθηκε η επιχειρησιακή λειτουργία του Ε.Μ.Σ.Υ.. Συνεπώς, εφ’ εξής πρέπει να τηρούνται οι διατάξεις του άρθρ. 9 παρ. 2 και 3 της προαναφερθείσας υπ’ αριθμ. 145026/10-1-2014 Κοινής Υπουργικής Απόφασης, σύμφωνα με τις οποίες: «2. Για τη σύνταξη κάθε συμβολαίου μεταβίβασης, δωρεάς, γονικής παροχής, αποδοχής κληρονομίας ή σύστασης εμπραγμάτου δικαιώματος που αφορά στο ακίνητο που πραγματοποιείται υδροληψία, πρέπει να προσκομίζεται από τον ενδιαφερόμενο το πιστοποιητικό εγγραφής του εν λόγω σημείου υδροληψίας στο Ε.Μ.Σ.Υ. ή να αποτυπώνεται στο τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδεύει το συμβόλαιο ο κωδικός εγγραφής στο Ε.Μ.Σ.Υ.. Σε κάθε ιδιωτικό συμφωνητικό για μίσθωση ή κατά παραχώρηση χρήση του ακινήτου στο οποίο πραγματοποιείται υδροληψία, πρέπει να αναγράφεται ρητά και ο κωδικός εγγραφής στο Ε.Μ.Σ.Υ.». Με την παρούσα κοινοποιούνται η υπ’ αριθμ. 145026/10-1-2014 Κοινή Υπουργική Απόφαση και η υπ’ αριθμ. 721/21-11-2016 Διαπιστωτική Πράξη. Με τιμή Ο Πρόεδρος Γεώργιος Ρούσκας Με την υπ’ αριθμ. 721/21-11-2016 Διαπιστωτική Πράξη του Υ.Π.Ε.Κ.Α. (ΑΔΑ: 60ΩΛ4653Π8-Τ2Δ) διαπιστώθηκε η επιχειρησιακή λειτουργία του Ε.Μ.Σ.Υ.. Συνεπώς, εφ’ εξής πρέπει να τηρούνται οι διατάξεις του άρθρ. 9 παρ. 2 και 3 της προαναφερθείσας υπ’ αριθμ. 145026/10-1-2014 Κοινής Υπουργικής Απόφασης, σύμφωνα με τις οποίες: ΦΕΚ Β 31/14 Άρθρο 9 Υποχρεώσεις δημόσιων αρχών -Έννομες συνέπειες 1. Δημόσιες αρχές και υπηρεσίες αρμόδιες για τη χορήγηση των αδειών και εγκρίσεων που απαιτούνται από την κείμενη νομοθεσία για την πραγματοποίηση κάθε έργου ή δραστηριότητας στο ακίνητο που πραγματοποιείται ή πρόκειται να πραγματοποιηθεί υδροληψία, υποχρεούνται να ζητούν από τον ενδιαφερόμενο το πιστοποιητικό εγγραφής του σημείου υδροληψίας στο Ε.Μ.Σ.Υ. ως προϋπόθεση για την έκδοση των ανωτέρω πράξεων. [υποθετω πως, οταν γραφει οτι "σε καθε ακινητο που υπαρχει υδροληψια ή εχει ζητηθει αδεια για να γινει υδροληψια, για να χορηγηθει αδεια και εγκρισεις ...για καθε ειδους εργου ή δραστηριοτητας..." εννοει και τις αδειες δομησης...] 2. Για τη σύνταξη κάθε συμβολαίου μεταβίβασης, δωρεάς, γονικής παροχής, αποδοχής κληρονομιάς ή σύστασης εμπραγμάτου δικαιώματος που αφορά στο ακίνητο που πραγματοποιείται υδροληψία, πρέπει να προσκομίζεται από τον ενδιαφερόμενο το πιστοποιητικό εγγραφής του εν λόγω σημείου υδροληψίας στο Ε.Μ.Σ.Υ. ή να αποτυπώνεται στο τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδεύει το συμβόλαιο ο κωδικός εγγραφής στο Ε.Μ.Σ.Υ. 3. Σε κάθε ιδιωτικό συμφωνητικό για μίσθωση ή κατά παραχώρηση χρήση του ακινήτου στο οποίο πραγματοποιείται υδροληψία, πρέπει να αναγράφεται ρητά και ο κωδικός εγγραφής στο Ε.Μ.Σ.Υ.
    1 point
  14. Αν θα παει για μεταβίβαση, όπως ορθά προαναφέρθηκε θα πρέπει να κινηθεί η διαδικασία να δηλωθεί το πηγάδι ακόμα και ανενεργό (χωρίς νερό). Είναι από τις μεγαλύτερες ανοησίες που έχει εφεύρει η διοίκηση να ταλαιπωρεί τον κόσμο και αναφέρομαι στα ξερικά και πολλές φορές μισογκρεμισμένα πηγάδια στα κτήματα του κόσμου, όπου κάποτε πριν πολλές δεκαετίες πότιζαν από αυτά. Η διαδικασία περιλαμβάνει και πρόστιμο 100 Ευρώ (εκτός αν έχει αλλάξει αυτό) και γίνεται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Για μένα, όταν ένας νόμος δεν λειτουργεί για το κοινό καλό και δεν το αφορά, θα πρέπει να διορθώνεται διότι έτσι και αλλιώς ο νόμος αυτός καταστρατηγείται στην πράξη. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν δηλώνουν ανενεργά πηγάδια και προσωπικά τους δίνω δίκιο. Η δική μου προτροπή είναι να το μπαζώσουν και έτσι θα υπάρχει και ασφάλεια για πρόληψη τυχόν ατυχήματος. Εσύ τώρα ως τοπογράφος δεν μπορείς να μυρίσεις τα νύχια σου αν μέσα σε μια έκταση 20 στρμ μπορεί να υπάρξει πηγάδι πολλές φορές εγκαταλελειμμένο, θαμμένο και κρυμμένο σε βλάστηση κλπ. Στα συμβόλαια, αν στο τοπογραφικό δεν αναγράφεται ο αριθμός ΕΜΣΥ, η συμβολαιογράφος μνημονεύει ότι ο πωλητής δηλώνει ότι δεν υπάρχει σημείο υδροληψίας. Τώρα που έχεις σχηματίσει άποψη πράξε και συμβούλευσε αναλόγως. Στην δική σου περίπτωση, επειδή αναφέρεις γεώτρηση, να τσεκάρεις μήπως με την άδεια χρήσης νερού (ελπίζω να υπάρχει τέτοια) έχει δηλωθεί στο ΕΜΣΥ και το ξερικό πηγάδι. Για την Η.Τ προσωπικά θεωρώ ότι το πηγάδι δεν έχει καμία υποχρέωση καταγραφής. Δεν αποτελεί κτίριο, κτίσμα κλπ. Egiklios_9-2014-Leitourgia_Ethnikou_Mitroou_Simeiwn_Ydrolipsias.pdf
    1 point
  15. απλα θα συμφωνησε καπως ο εκμισθωτης να πληρωσει το ΠΕΑ η μισθωτρια εταιρεια
    1 point
  16. Mίλησα με την ΥΔΟΜ της Λευκάδας, μου είπαν ότι είναι οκ αυτά τα στοιχεία που αναφέρεις, το βασικό είναι το 1ο "Γήπεδα εκτός σχεδίου, κατά παρέκκλιση άρτια, άρθρου 40, παρ. 1 ν. 4759" και τα υπόλοιπα μπορούν να συμπληρωθούν και κατά τον έλεγχο
    1 point
  17. Ατομικός λέβητας + splitakia για ψύξη, έναντι ΑΘ για όλα... μάλλον η οικονομική διαφορά θα είναι αμεληταία και σίγουρα θα αποσβεστεί, ενώ θα έχετε σίγουρα ποιοτική - αισθητική βελτίωση καθώς θα υπάρχει μόνο 1 μηχάνημα έξω.
    1 point
  18. O τσέι, αυτός ξέρει, εγώ απλώς ρώτησα. Όντως στο φόρουμ δε μιλάμε για τιμές. Αλλά...εγώ θα προτιμούσα, σαν μηχανικός δηλαδή, να έχω μια βασική μελέτη. Μόνο έτσι μπορείς να συγκρίνεις τιμές. Και μετά πας στα υλικά. Τι σωλήνας είναι ο ένας, τι ο άλλος, οι συλλέκτες ποιας εταιρείας είναι, τα εξαρτήματα, κλπ. Π.χ το να έρθει ο άλλος να σου βάλλει συλλέκτες χωρίς ρυθμιστές ροής και να παίζεις με τα βανάκια δεξιά - αριστερά, και να ζητάς μετά βοήθεια από το φόρουμ δε λέει. Ψάξε συζητήσεις εδώ να κουφαθείς. Μετά μελέτη as build θα σου δώσουν; Βασικό. Μέση απόδοση watt/m2; Θερμοκρασίες λειτουργίας; Αν πχ σου δώσουν ως βάση το 42-37 πάει η οικονομία που μπορεί να σου κάνει η Α.Θ. Και άλλα πολλά. Αυτά κοίτα προς το παρόν.
    1 point
  19. Σε θέματα τιμών δεν μπορώ να βοηθήσω καθώς, συνταξιούχος ών, έχω αποκοπεί από την πιάτσα για περισσότερα από 10 χρόνια. Στο θέμα του setup που αναφέρετε, αποτελεί και αυτό αντικείμενο της μελέτης θέρμανσης, όπου θα έχουν υπολογιστεί πού, πόσα και με τι αποδόσεις FCU απαιτούνται, διαστασιολόγηση και διαδρομές σωλήνων, τι κυκλοφορητής, υδραυλικό διάγραμμα, καλώδια αυτοματισμών κλπ. Η μελέτη που μάλλον έχει γίνει είναι από ότι συμπεραίνω η μελέτη απωλειών, που βέβαια είναι προαπαιτούμενο για τη μελέτη "setup" όπως την αναφέρετε.
    1 point
  20. Αν το σύστημα σε αφήνει, μην τη μεταφέρεις. Από τη στιγμή που ξαναμπεί σε οριστική υπαγωγή (στον 4178 θεωρείται ως περαίωση) έχεις μία έγκυρη δήλωση για χρήση σε ταυτότητα κτιρίου, συμβόλαιο κτλ. Τα συναφή συστήματα δεν τα ενδιαφέρει αν ξανάνοιξε και πότε.
    1 point
  21. Ναι καλέ το ξέρω απλά είδα ότι έχει αλλάξει ο τρόπος που γράφεται ο Τύπος πράξης
    1 point
  22. Τον A/A αμοιβών θα στον ζητήσει μάλλον στην τελική υποβολή .
    1 point
  23. Γιατί όχι ? Δεν υπάρχει αλλαγή στα στοιχεία δόμησης. Θέσεις στάθμευσης δεν απαιτούνται.
    1 point
  24. Νομίζω πως το θέμα έληξε Ας μην το τραβήξουμε άλλο Τουλάχιστον εμείς
    1 point
  25. νομίζω είναι περισσότερο νομικό το ζήτημα και σε περίπτωση ελέγχου θα μπλέξεις. Αν κατάλαβα καλά λες πως ενώ δεν έχεις το δικαίωμα να εκδώσεις την ΗΤ, πρόσεξες ότι ενώ έφτιαχνες μια, μπορείς να εκδόσεις το Πιστοποιητικό. Ας το πούμε malfunction του συστήματος, το μεγάλο πρόβλημα κατά εμένα θα παρουσιαστεί αν ελεγχθείς και βρεθεί ότι δεν είχες το δικαίωμα να εκδώσεις εσύ. Και β)αν έχει γίνει κανένα συμβόλαιο, το ακυρώσει κάποιος, δεν μπορώ να φανταστώ το ποιός και πότε' Και ξαφνικά όλα τα φώτα που θα δείξουν το ποιός φταίει, θα φωτίσουν εσένα. 😟
    1 point
  26. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση και να προσθέσω ότι η 136860/2018 δεν είναι μόνο για νεόδμητα αλλά και για κτίρια υφιστάμενα με το π.δ. 71/88.
    1 point
  27. κατέβασε αυτό,βρες που εμπίπτει το αυθαίρετο σου,επιβεβαίωσε αν έχεις κάνει λάθος και στείλε μήνυμα για επαναφορά σε Αρχική
    1 point
  28. Καλησπέρα,επειδή δεν ασκεί πλέον το επάγγελμα δεν μπορούν να "κλειδώσουν" οι δηλώσεις του για πάντα.Υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία για αλλαγή διαχειριστή.Επικοινώνησε με το ΤΕΕ.
    1 point
  29. Οι ελάχιστες αμοιβές δεν έχουν την παραμικρή σχέση με κόστη ζωής ή συντήρησης γραφείων (ούτε με κοινωνικο-εργατικούς ιδεολογικούς μανδύες). Αντιπροσώπευαν το γεγονός ότι η δουλειά του μηχανικού πρέπει να έχει ένα ελάχιστο επίπεδο ποιότητας. Η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, με παράλληλη καταβαράθρωση των συντάξεων, έγινε για το "καλό" (του εισοδήματός) μας; Το θέμα δεν είναι μόνο να μειωθούν οι φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις, αλλά να μην αποψιλωθούν περαιτέρω οι αποδοχές οποιασδήποτε μορφής με πρόσχημα τη μείωση των εισφορών.
    1 point
  30. Εχοντας μιλήσει με γνωστό λεπτολόγο υπάλληλο της πολεοδομίας αυτής πριν 2-3 χρόνια το μόνο που έπρεπε ήταν το έρκερ να είναι σε προβολάκι δηλαδή να απέχει κάποια εκατοστά από το δώμα ορόφου. Στην περίπτωση μου βέβαια το δώμα ορόφου προκύπτει λόγω υποχώρησης από το στερεό , για το πλάτος του δρόμου, οπότε το έρκερ είναι εκτός οικοδομικής γραμμής και δεν υπάρχει θέμα εκεί να το συζητήσουμε με όποια υπάλληλο και τις απόψεις της. Εννοείται ότι μόνο παράθυρο μπορείς να κάνεις.
    1 point
  31. Πληροφοριακά, στην ίδια ΥΔΟΜ (Αγ.Παρασκευή) η υπάλληλος πλέον δεν το δέχεται Καλά ξεμπερδέματα...!
    1 point
  32. Όμως λεβέντες, ως ο περίεργος της παρέας, έχω την εξής απορία: Eγώ που ως Πολιτικός Μηχανικός θα μπω σε μια δήλωση ως συμμετέχων μηχανικός αυτής, με διαχειριστή άλλο συνάδελφο π.χ. Μηχανολόγο Μηχανικό, ποιές θα είναι οι ευθύνες μου (π.χ. θα ελέγξω το ακίνητο; θα ελέγξω την ορθότητα κ.λπ. του πιστοποιητικού; θα με γνωρίσει κ.λπ. ο ιδιοκτήτης πελάτης του συναδέλφου; κ.λπ.) και το σημαντικότερο, πόση θα είναι η αμοιβή μου γι' αυτή τη διαδικασία και ποιός θα την αναλάβει; Μήπως τελικά το όλο θέμα είναι, μια μπαρούφα που ψάχνει για "αδαείς" ή "κορόιδα"; Η' μήπως στο χώρο μας δεν υπάρχουν πια "αδαείς" ή "κορόιδα";
    1 point
  33. θα υπογράψει μηχανολόγος βεβαίωση? !!! και γω ως ΑΜ μια ενεργητική τότε. Ειναι κρίμα να διαφωνούμε στα βασικά.
    1 point
  34. 1. Αν πατήσεις την οριστική υπαγωγή στον 4178, θα σου βγάλει μήνυμα ότι η δήλωση προέρχεται απο τον 4014 και πρέπει να μεταφερθεί στις διατάξεις του 4495. Στον 4495 μεταφέρεις τη δήλωση του 4178 (τρενάκι). Δε θα σου ζητήσει 2ο ανταποδοτικό στον 4495. 2. Κατηγορία 3, δεν υπήρχε στον 4014. Μπορεί ο αρχικός μηχανικός να τα αποτυπώνει στην κάτοψη και να μην έχει βάλει παράβαση αναλυτικού. Πάντως αν είσαι σίγουρος ότι οι μετακινήσεις έγιναν πριν το 11, έχεις το δικαίωμα να ενημερώσεις την κάτοψη ή όποιο δικαιολογητικό νομίζεις ότι χρειάζεται.
    1 point
  35. Δεν είναι κάτι που ισχυρίζομαι εγώ. Άνοιξε το σύστημα ταυτότητας κτιρίου και δοκίμασε να καταχωρίσεις δήλωση Ν.4014. Βλέπεις κάπου τέτοια επιλογή; Δεν κατηγορώ κανένα συνάδερφο για αλληγορία, που δε μετέφερε δηλώσεις. Θα μπορούσε να έχει συμβεί για 1000 λόγους. Το ΤΕΕ μας δημιουργεί προβλήματα εκεί που δε θα έπρεπε να υπάρχουν. Από την άλλη υπάρχει και η επιλογή "άλλη νομοθεσία" για τους πιο τολμηρούς.
    1 point
  36. Version 1.0.0

    207 downloads

    Παραδειγματικές εφαρμογές και αστοχίες όσον αφορά την χρήση από Άτομα με Αναπηρίες και Εμποδιζόμενα Άτομα, κατά τη διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων!
    1 point
  37. Version 1.0.0

    230 downloads

    Διατάξειςπερί ΑμεΑ και εμποδιζομένων ατόμων, κανονισμοί σχετικοί με χρηματοδοτήσεις έργων/δράσεων. Το υλικό παρουσιάστηκε σε ημερίδα της ΕλΕΜ
    1 point
  38. ευχαριστώ ..πρόσθετα υπάρχουν και κάποιες τεχνικές προδιαγραφές (προτεινόμενες από οτι αντιλαμβάνομαι ) για Ράμπες ΑΜΕΑ κλπ στο Σχεδιάζοντας Για όλους http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=380&language=el-GR
    1 point
  39. Η προστασία έναντι του φαινομένου της νησιδοποίησης για τον αντιστροφέα solaredge 10k έχει γίνει σύμφωνα με το πρότυπο VDE 0126-1-1. Η προστασία επιτυγχάνεται με μέτρηση της τάσης, της συχνότητας και της σύνθετης αντίστασης του δικτύου. Ο μετατροπέας συνδέεται στο σημείο εισαγωγής ισχύος και αποσυνδέεται από αυτό με την βοήθεια εσωτερικών ηλεκτρονόμων που ελέγχονται μέσω του λογισμικού το οποίο πραγματοποιεί: Αυτόματη (επανα-)σύνδεση στο δίκτυο εφόσον οι τιμές τάσης και συχνότητας εμπίπτουν εντός του εύρους 0.8 x Vnom – 1.15 x Vnom και 49.5Hz – 50.5Hz. Άμεση (<0.5 s) αποσύνδεση, εφόσον η τάση, η συχνότητα ή και τα δύο μεγέθη δεν εμπίτπουν εντός του προαναφερόμενου εύρους τιμών. Ο χρόνος επανασύνδεσης μετά τηνε επαναφορά του δικτύου είναι τουλάχιστον 180s αυτό περνάει σε Αθήνα
    1 point
  40. Τα πράγματα δεν είναι έτσι ακριβώς. Στην Ελλάδα, δυστυχώς, έχουμε τρεις διαφορετικές κατηγορίες για τη δόμηση ενός γεωτεμαχίου: 1. τις περιοχές εντός σχεδίου, 2. τις περιοχές εκτός σχεδίου και 3. τις περιοχές εντός ορίων οικισμών. (το "δυστυχώς" δεν αναφέρεται μόνο στις τρεις κατηγορίες αλλά, κυρίως, στο γεγονός ότι από το 1923 δεν έχουμε ένα σωστό χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, που θα ξεκαθάριζαν όλα αυτά τα προβλήματα) Κάθε κατηγορία έχει το δικό της πλαίσιο κανόνων δόμησης και, επομένως, δεν είναι δυνατόν να έχουμε μια περιοχή εντός οικισμού είτε με είτε χωρίς ρυμοτομικό σχέδιο γιατί εάν ο οικισμός έχει ρυμοτομικό σχέδιο θα ανήκει στην κατηγορία των εντός σχεδίου και τα οικόπεδα θα δομούνται με το συγκεκριμένο πλαίσιο κανόνων και όχι με εκείνο των οικισμών. Όπως είναι προφανές, μία περιοχή που έχει ρυμοτομικό σχέδιο σημαίνει ότι έχει μελετηθεί πολεοδομικά, έχει τους αναγκαίους ΚΧ (δρόμους, πλατείες κλπ), με τα αναγκαία πλάτη δρόμων, τους αναγκαίους κοινωφελείς χώρους κλπ για τη λειτουργία της περιοχής (πόλη, κώμη, οικισμός κλπ). Αντίθετα, οι οικισμοί χωρίς ρυμοτομικό σχέδιο (οικισμοί προ '23, οικισμοί <2000 κλπ) δεν έχουν μελετηθεί πολεοδομικά, οριοθετούνται τα τμήματά τους (συνεκτικό, μη συνεκτικό κλπ), με βάση το αντίστοιχο πλαίσιο προδιαγραφών, και δομούνται με το αντίστοιχο πλαίσιο κανόνων. Υπάρχουν, βέβαια, και μικροί οικισμοί που δεν έχουν οριοθετηθεί. Τέλος, όλες οι υπόλοιπες περιοχές της χώρας, εκτός εκείνων που προστατεύονται για διάφορους λόγους, χαρακτηρίζονται ως εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών και δομούνται με ένα διαφορετικό πλαίσιο κανόνων. Επομένως, και το ακόλουθο συμπέρασμα είναι εσφαλμένο. Και η απάντηση στο ερώτημα είναι ότι πρέπει να πας στην οικεία πολεοδομία ή δήμο, να ρωτήσεις σε ποια κατηγορία, από τις παραπάνω, περιλαμβάνεται το γεωτεμάχιο με το αυθαίρετο που εξετάζεις. Τοπογραφικό διάγραμμα είναι ενδεχόμενο να μην υπάρχει και, εάν υπάρχει, να μην αναγράφεται σ' αυτό η κατηγορία στην οποία περιλαμβάνεται το γεωτεμάχιο. Επομένως, σ' αυτές τις περιπτώσεις, μόνο η δική σου έρευνα θα δώσει απάντηση στο σχετικό ερώτημα. Ο συνάδελφος tanasi απασχολείται, όπως κατάλαβα από το προφίλ του, σε περιοχές με διανομές του τέως Υπ. Γεωργίας, από τις οποίες, όσες είναι αστικές έχουν τις ιδιότητες ενός ρυμοτομικού σχεδίου, σύμφωνα με το ν. 1337/1983, και για το λόγο αυτό αναφέρει είτε ότι "παίρνεις το σχέδιο διανομής (ρυμοτομικό)", είτε ότι "ζητάς τον αριθμό του οικοπέδου" κλπ. Συνάδελφε gp1, εάν δεν θέλεις να μετακινηθείς από το γραφείο σου, ώστε να μάθεις το πολεοδομικό καθεστώς της περιοχής που βρίσκεται το γεωτεμάχιο της πελάτισσάς σου, ο μόνος τρόπος είναι να αναγράψεις την περιοχή και να ζητήσεις τη βοήθεια των συναδέλφων που γνωρίζουν την περιοχή.
    1 point
  41. Βεβαίωση υπογράφει αλλά με την συμμετοχή της ειδικότητας που ανέφερες κι εσύ. Το ΤΕΕ το αποφάσισε αυτό. Κάνεις ύδρευση / αποχέτευση, κάνεις ΠΕΑ με Η/Μ εξοπλισμό, είσαι ενεργειακός ελεγκτής (εδώ γελάμε όντως). Όντως διαφωνούμε στα βασικά.
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.