Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/01/2023 σε όλες τις περιοχές
-
χμ.... όσο πάει αρχίζω να έχω την σκέψη να πάει στην χαλαρή ενότητα.... αν μη τι άλλο να μη γίνονται "ρόμπα" καταστάσεις και ευκαιρία να ξυπνήσουν τα αίματα....2 points
-
πάτε φιρί-φιρί, να το κάνετε "παγκοσμιοποίηση" και να κλειδώσει για κατεβάστε λίγο τους τόνους2 points
-
Κογωπί είναι η σωστή προφορά. Η πρόταση σου που παρέθεσα, δείχνει ότι αγνοείς (-τε) το αντικείμενο. Απλά. Είναι να σαν να βλέπεις κάποιον να τρέχει να κουτουλήσει τον τοίχο φωνάζοντας "το'χω το'χω. Του το λες μια, του το λες δύο, ε μετά παίρνεις ποπκορν. Αυτά από μένα, δεν περιγράφω άλλο.2 points
-
2 points
-
Γλυκούλια.... Τεσπα, εγώ σας προειδοποίησα τι σας περιμένει, κάντε ότι νομίζετε, καλού κακου βρείτε κ ένα δικηγόρο να τον έχετε εύκαιρο.2 points
-
Θα μπορούσες να διαβάσεις πρώτα αυτό που παρέθεσες και μετά να κάνεις την προσπάθεια να απαντήσεις Η ορατότητα σου (φαντάζομαι) πρέπει να είναι επιλεκτική2 points
-
2 points
-
Προσωπικά δεν θα ανέβαζα δικαιολογητικό, ούτε θα προχωρούσα δήλωση με εμφανώς ψευδή στοιχεία. Αν δω στη ΑΦ οτι δεν υπάρχει το κτίριο προ83, δεν θα επιλέξω την κατ2 όσο και να χτυπιέται ο τύπος.2 points
-
Ένα σημαντικό ζήτημα στον σχεδιασμό των κτιρίων και των δημόσιων χώρων, αποτελεί και η ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων των ατόμων ανεξαρτήτως ηλικίας ή/και φυσικής κατάστασης. Σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία και τις Οδηγίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, απαιτείται ο σχεδιασμός των κτιρίων καθώς και των κοινόχρηστων χώρων να γίνεται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η προσπέλαση των ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Γι’ αυτό το λόγο μέχρι 31 Μαρτίου 2023 θα πρέπει όλα τα κτίρια στη χώρα μας, να έχουν προβεί στις κατάλληλες παρεμβάσεις δεδομένου ότι πέρα των ατόμων με κινητικά προβλήματα, τα άτομα με παροδικές αναπηρίες και τα λοιπά εμποδιζόμενα άτομα (έγκυες, νήπια, μικρά παιδιά, υπερήλικες κ.λπ.) αποτελούν το 50% περίπου του πληθυσμού της χώρας (δηλ. ένας στους δύο πολίτες) με αυξητικές ανάγκες. Τι θα ισχύει από 1η Απριλίου 2023; Από την 1η Απριλίου 2023 γίνεται υποχρεωτική στις νέες οικοδομικές άδειες η σύνταξη μελέτης προσβασιμότητας με ευθύνη του μηχανικού. Τα ιδιωτικά κτίρια κατοικίας, που έχουν ανεγερθεί με οικοδομική άδεια από τις 9/4/2012 που είναι η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής του ΝΟΚ (Ν.4067/2012) και μετά, και στα υφιστάμενα κτίρια, αυτά που έχουν ανεγερθεί με οικοδομική άδεια προ της 9/4/2012 πρέπει να έχουν γίνει έργα και να τηρούνται οι κανόνες προσβασιμότητας. Επίσης στα κτίρια του δημοσίου και των δήμων και πλήθος άλλων κτιρίων δημοσίου ενδιαφέροντος επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, ώστε οι λειτουργικοί χώροι τους να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα. Ποιες είναι οι συνέπειες σε όσους δεν συμμορφωθούν; Τα έργα καθώς και οι μελέτες προσβασιμότητας στα κτίρια επαφίενται στους ιδιοκτήτες, ωστόσο όσοι δεν τηρήσουν το νόμο θα έλθουν αντιμέτωποι με την υποχρέωση πλήρους προσαρμογής και τις κυρώσεις που προβλέπονται με την πρώτη δυνητική πράξη, όταν θελήσουν να μισθώσουν, να μεταβιβάσουν, να τροποποιήσουν ή να τακτοποιήσουν αυθαίρετες χρήσεις για να μπουν σε επιδοτούμενα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας είτε να εκδώσουν οικοδομική άδεια του ακινήτου τους, για οποιοδήποτε πολεοδομικό η κατασκευαστικό σκοπό. Οι κυρώσεις έχουν προβλεφθεί από το άρθρο 26 του ΝΟΚ από το 2012. Η αναστολή των κυρώσεων αρχικά έληγε την 31.12.2020 παρατάθηκε για μια διετία έως την 31/12/2022 και τώρα θεσμοθετήθηκε νέα τρίμηνη παράταση μέχρι στις 31 Μαρτίου 2023. Ποιες είναι οι Βασικές Τεχνικές Προδιαγραφές; Βασική αρχή των Τεχνικών Προδιαγραφών Μελέτης Προσβασιμότητας είναι η δημιουργία «προσβάσιμης αλυσίδας», δηλαδή η κατασκευή έργων με στόχο τη συνεχόμενη, αλυσιδωτή προσβάσιμη μετακίνηση στον χώρο, χωρίς ασυνέχειες και εμπόδια. Βασικές τεχνικές προδιαγραφές για κτίρια: Προσβάσιμη είσοδος (>0,90μ) και πρόσβαση από την εξωτερική θύρα στον ανελκυστήρα (ελάχιστου αποδεκτού πλάτους 0,90μ με ταυτόχρονη πρόβλεψη χώρων ελιγμών αμαξιδίου) Κατακόρυφη κυκλοφορία (προσβάσιμος ανελκυστήρας ή αναβατόριο) Προσβάσιμες οδεύσεις διαφυγής και προστατευμένων προσβάσιμων χώρων αναμονής σε περίπτωση έκτακτων αναγκών Ενας τουλάχιστον προσβάσιμος χώρος υγιεινής Βασικές προδιαγραφές για τον υπαίθριο χώρο: Οριζόντια κυκλοφορία και πρόσβαση στον δημόσιο χώρο με ελάχιστο πλάτος χωρίς εμπόδια 1,50μ. Προβλέπεται οδηγός τυφλών και ράμπες για προσβάσιμα πεζοδρόμια και πεζοδρόμους, οδούς ήπιας κυκλοφορίας και πλατείες. Προσβάσιμες διαβάσεις και στάσεις Μέσων Μαζικής Μεταφοράς Θέσεις στάθμευσης αναπηρικών αυτοκινήτων Τι ισχύει με τα νέα κτίρια κατοικιών; Στις νέες κατοικίες, που ανεγείρονται εντός ή εκτός σχεδίων, για τα άτομα με αναπηρία και τα «εμποδιζόμενα» άτομα, θα πρέπει να εξασφαλίζονται: Αυτόνομη (χωρίς τη βοήθεια κανενός) & ασφαλής (από κάθε άποψη) οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση, σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες του ΥΠΕΚΑ «Σχεδιάζοντας για όλους» (με διαδρόμους, ράμπες, μηχανικά μέσα κλπ) Συνθήκες εύκολης μετατρεψιμότητας των κατοικιών σε κατοικίες μελλοντικών χρηστών με αναπηρία/εμποδιζόμενων ατόμων, χωρίς να θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου. Προσβάσιμος χώρος αναμονής μίας θέσης αμαξιδίου Τι ισχύει για τις παλιές κατοικίες; Για τις κατοικίες που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα και δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα, είναι δυνατή η τοποθέτηση διάταξης ράμπας ή αναβατορίου, που θα διασφαλίζει την πρόσβαση των ΑμεΑ κλπ. από το πεζοδρόμιο στους εσωτερικούς/εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους κατά παρέκκλιση κάθε ισχύουσας διάταξης ή κανονισμού. Τι ισχύει όταν γίνεται αλλαγή χρήσης στο κτίριο; Σε περίπτωση, που γίνεται αλλαγή χρήσης σε όλο ή σε τμήμα (π.χ. όροφος) του κτιρίου θα πρέπει να διασφαλίζεται υποχρεωτικά η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου με την προϋπόθεση να μην θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου. Σε αντίθετη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. Οταν τα κτίρια είναι υφιστάμενα τι υποχρεώσεις έχουν; Ειδικά για την περίπτωση των υφιστάμενων κτιρίων, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση: Α) Ανελκυστήρας με ελάχιστες εσωτερικές διαστάσεις θαλάμου: πλάτος 0,90 μ και μήκος 1,20μ, ελεύθερο άνοιγμα πόρτας στη μικρότερη από τις παραπάνω διαστάσεις 0,80μ. Β) Ενός τουλάχιστον προσβάσιμου σε άτομα με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενα άτομα χώρου υγιεινής με κοινή χρήση ανδρών/γυναικών. Γ) Υφιστάμενα κτίρια με χρήσεις εμπορίου, γραφείων και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους. Ποιες είναι οι εξαιρέσεις γενικά για όλα τα κτίρια; Εξαιρούνται όλα τα κτίρια που έχουν μοναδική πρόσβαση σε δρόμο με βαθμίδες ή βρίσκονται σε οικόπεδα στα οποία η ελάχιστη διαφορά στάθμης του φυσικού εδάφους στην οικοδομική γραμμή από την επιφάνεια του πεζοδρομίου είναι μεγαλύτερη από 2.50 μ. Απαλλάσσονται τα νέα κτίρια από την υποχρέωση διαμόρφωσης πρόσβασης στους πάνω από το ισόγειο ορόφους ή τους εσωτερικούς εξώστες ή αναβαθμούς τα κτίρια, εφόσον: α) Το εμβαδόν των εσωτερικών εξωστών (πατάρια) ή αναβαθμών αποτελεί ποσοστό μέχρι 50% του εμβαδού της κυρίως αίθουσας και όχι περισσότερο των 100.0 τ.μ. και η χρήση του είναι ίδια με αυτή της κυρίως αίθουσας ή οι εσωτερικοί εξώστες ή αναβαθμοί έχουν βοηθητική χρήση. β) Το συνολικό μικτό εμβαδόν των πάνω από το ισόγειο ορόφων είναι μικρότερο των 200,00 τ.μ. και συγχρόνως γ) το μικτό εμβαδόν κάθε ορόφου είναι μικρότερο των 70,0 τ.μ. Προσοχή! Οι εξαιρέσεις αυτές δεν ισχύουν, αν η χρήση του κτιρίου είναι η μοναδική στον οικισμό και ταυτόχρονα στους πάνω από το ισόγειο ορόφους υπάρχουν χρήσεις για εξυπηρέτηση κοινού διαφορετικές από αυτές που υπάρχουν στον ισόγειο όροφο. Τι γίνεται όταν δεν συμφωνούν οι συνιδιοκτήτες, για να γίνουν οι διαμορφώσεις; Μπορούν να γίνουν οι διαμορφώσεις από τον ενδιαφερόμενο και με δαπάνες του, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών, κατά παρέκκλιση των προβλεπόμενων στον Κανονισμό του κτιρίου, κατόπιν απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής Προσβασιμότητας, που εκδίδεται μετά από σχετική αίτηση του ενδιαφερόμενου, η οποία συνοδεύεται από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (έγγραφη πρόσκληση συνιδιοκτητών, τεχνική έκθεση μηχανικού, μελέτη στατικής επάρκειας).1 point
-
κατά κανόνα απόληξη κλιμακοστασίου και λεβητοστάσια τα ορίζουμε ως κοινόχρηστους χώρους και άρα χωρίς χιλιοστά. Φυσικά εάν η ιδιοκτησία /ες για ειδικούς λόγους θέλει να μη είναι κοινόχρηστα τότε αλλάζει. Ο πίνακας σου θέλει συμπληρώματα αρκετά και βασικά στήλη ανά όροφο με περιγραφή κοινοχρήστων επιφανειών τους και όγκου. Δεν κατάλαβα γιατί τονίζεις το "δεν υπάρχει δικαίωμα υψούν". Αφού τώρα φτιάχνεις τον πίνακα αν θέλετε δικαίωμα υψούν το ορίζεις στον πίνακα.1 point
-
Aν δεν θες να ξαναγράψεις κανείς δεν σε εμποδίζει. Επειδή ανά καιρούς επιστρέφεις και δημιουργείς ξανά αρνητικές εντυπώσεις, όσο δεν παραβιάζεις έντονα τους κανόνες συμμετοχής, αποβολή από εμάς δεν θα γίνει διότι δεν αιτιολογείται. Θα σε παραπέμψω στο να διαβάσεις μια φορά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ για να έχεις μια απρόσκοπτη συμμετοχή (εφόσον φυσικά το επιθυμείς). Το αν κάποιοι δεν δέχονται ότι η κοινότητά μας έχει κανόνες και αποχωρούν όπως ισχυρίζεσαι, ουδόλως αφορά τα χιλιάδες μέλη που βρίσκονται εδώ και θέλουν αυτή η κοινότητα να έχει κανόνες για να μπορούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να δημοσιεύουν τις ερωτήσεις τους σεβόμενοι τους συνομιλητές τους. Η ομάδα διαχείρισης το μόνο που κάνει είναι να προασπίζει αυτό το δικαίωμα με την αμερόληπτη τήρηση των κανόνων συμμετοχής. Εάν, για κάποιο λόγο, δεν καλύπτεσαι από αυτή την εξήγηση, μπορείς να στείλεις p.m σε όποιον αρμόδιο συντονιστή της ενότητας θέλεις για να σου εξηγήσει λεπτομερώς τις όποιες διαφωνίες έχεις.1 point
-
Καλησπέρα Άκη. Αν είναι μονοκατοικία, το εξετάζεις ενιαία αφού ακουμπάει και το θεωρείς μια θερμική ζώνη και χώρο χωρίς θέρμανση.1 point
-
Εντωμεταξύ τις πιο πολλές φορές η ΗΤΚ για να γίνει σωστά χρειάζεται και δικηγόρο. Συνεχίστε όμως...1 point
-
Αφού εχεις την τύχη να διακρίνονται από ΑΦ, μην ασχολείσαι περαιτέρω.1 point
-
διακρίνω να εχω κανει διαγώνια αναγνωση και να δηλώνω λάθος εκτίμηση... την καλημέρα μου ( μεσημέριασε! )1 point
-
Άργησα να δω το παρακάτω @avgoust συγνώμη αλλά .....1 point
-
@P_G_B Είναι πιο απλό να θεωρήσεις ολόκληρο το κτίριο ως μία θερμική ζώνη (βλ. σελ. 23 ΤΟΤΕΕ, παράδειγμα ψευδοροφής). Αντίθετα, αν ορίσεις ΜΘΧ, θα πρέπει να ορίσεις κ' την επιφάνειά του, οπότε στο ΠΕΑ θα εμφανίζεται επιφάνεια κύριων χώρων 100τμ κ' συνολική επιφάνεια >100τμ.1 point
-
@Bill22δεν λέει πουθενά ότι ζήτησε την βοήθεια του πελάτη για να κάνει την αίτηση απλά του είπε την αλήθεια, ότι είναι καινούριο φρούτο και πρέπει να δει πως γίνεται.... Και τελικά, έμαθε και την έκανε.... Οπότε μήπως η αρνητική μπήκε γιατί βιάστηκες να κατακρίνεις? υ.γ. Δεν σου έβαλα αρνητική μιας και δεν αξίζει, δεν θα είχα πρόβλημα να σου το πω, άλλωστε αυτά που γράφω σαν αρνητική είναι...1 point
-
Την εχω πατησει ετσι 3 φορες. Εκτοτε δηλωνα παραιτηση (με διαφορες δικαιολογιες ). Μακαρι να βγαλεις ακρη, Μονο ενημερωτικα .Το ΠΔ 696/74 αφορα μελετες (με την γενικη εννοια) του δημοσιου.Γιαυτο και δεν βασιζεται σε αυτο ο εντολεας του Υπουργειου Δικαιοσυνης (συνηθως δικαστικος) . Θα πρεπει να εχεις πειστικα παραστατικα στοιχεια δαπανων και ενα ευλογο οφελος (τρεχα γυρευε δηλαδη). Και για να καταλαβεις την συγχυση στον εγκεφαλο τους διαβασε ενα προσωπικο μου παραδειγμα. Διαταχθηκα να κανω δικαστικη πραγματογνωμοσυνη στα πλαισια προανακρισης για τον θανατο 2 ανθρωπων μετα απο καταρρευση τμηματος σπιτιου . Η αποσταση του συμβαντος απο τον τοπο διαμονης μου ηταν 50 χιλ. Πηγα στον τοπο του δυστυχηματος 2 φορες.Χρησιμοποιησα εργαστηριο για θεματα ελεγχου υλικων.Συνομιλησα με γειτονες για να εχω διαφορα στοιχεια.Αναζητησα σε πολεοδομια στοιχεια αδειας κ.λ.π Στην δικη που εγινε κατα του υπευθυνου (κατα την γνωμη του Εισαγγελεα) με καλεσε το δικαστηριο μαρτυρα. Η δικη αναβληθηκε 4 φορες και περαιωθηκε σε 3 χρονια (ευτυχως χωρις εφετειο γιατι τοτε θα πηγαινα και εκει ). Κινδυνευα με μηνυση απο τους φταιχτες (κατ εμε) με μηνυση και αγωγη . Ξερεις ποση ηταν η πληρωμη μου απο το Υπουργειο; ούτε 320 ευρω (βγαλε τον φορο 250 καθαρα).1 point
-
Καλημερα συναδελφε. Σε παρεμφερη περιπτωση οπου στον πινακα ειχαν δηλωθει 2 προμηθευτες αναποδα σε 2 παρεμβασεις(ολα τα αλλα ηταν σωστα ),μετα απο 2 αναλυτικα email που τους εστειλα χωρις απαντηση και τελικα μετα απο τηλ επικοινωνια και αρκετη προσπαθεια να βρω καποιον να μιλησω ο πινακας διορθωθηκε απο αυτους και η αιτηση προχωρησε σε εκταμιευση .1 point
-
1 point
-
Προχώρα άφοβα, έχεις κατοχυρωμένη την ημ/νία υπαγωγής από τότε που επιτρεπόταν η κατ.5, άρα κανένα πρόβλημα σε εκ των υστέρων επέμβαση.1 point
-
@SOKntos Ότι γουστάρει ο καθένας κάνει. Μήπως αν ντύσεις ένα δοκάρι με πανέλο πετροβάμβακα επιτυγχάνει σίγουρα πυραντοχή 90 λεπτά; Δεν ελέγχει κανένας τίποτε!1 point
-
Συμφωνώ, δεν το 'γραψα σωστά. Ο ιδιοκτήτης δίνει τον χρόνο ανέγερσης, με τα κατάλληλα δικαιολογητικά το αποδεικνύει, και ο μηχανικός αναρτά.1 point
-
1 point
-
Από τη μία είναι λυπηρό, από την άλλη έχει λίγο πλάκα η προσπάθεια τεκμηρίωσης του δικαιώματος ή όχι μιας ειδικότητας. Όπου οι Η/Μ στην προσπάθεια τους να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα το ξεχειλώνουν όσο μπορούν ενώ οι λοιποί ενδιαφερόμενοι εφαρμόζουν τα 2μέτρα και 2 σταθμά. Για να εξηγηθώ (με πολύ απλά λόγια καθότι δεν θα γράψω κατεβατά για λεπτομερή ανάλυση), ένας Η/Μ ουσιαστικά δεν έχει λόγο να ασχολείται με ΗΤΚ καθώς δεν εμπίπτει στο επαγγελματικό του πεδίο. Από την άλλη θα πρέπει να κατανοήσουν οι ΠΜ και λοιποί ότι (περίπου) με την ίδια (τυπική ή ουσιαστική) λογική που μπορούν να κάνουν (υπογράφουν) ΠΕΑ (κτιρίων και συστημάτων) και λοιπά συναφή, έτσι και οι Η/Μ μπορούν να κάνουν ΗΤΚ.1 point
-
Οπότε αρχικώς αν στο εν λόγω ακίνητο όλα είναι νομίμως υφιστάμενα (αν δεν είναι κάνεις υπαγωγή στον 4495 και γίνονται), δημιουργείς μια ΗΤΑ (με τις συνολικές επιφάνειες κ.λπ.), εκδίδεις το ΠΠ και υπολοιείται η ΣΟΙ. Αφού ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία, μπορεί στη συνέχεια ν' ακυρωθεί (το ΤΕΕ έχει πει τη διαδικασία γι' αυτό) αυτή η "πρώτη" ΗΤΑ και στη θέση της στο ίδιο "οικόπεδο" να δημιουργηθούν τόσες νέες ΗΤΑ, όσες και οι ΟΙ αυτού (θα σου πει ο συμβολαιογράφος τότε). Προσοχή, καλό είναι να βρεις τρόπο να το συμπεριλάβεις από τώρα στην αμοιβή σου αυτό....1 point
-
Να είσαι καλά. Καλή επιτυχία στις εξετάσεις.1 point
-
Θα πρεπε να ντρεπεσαι καταρχην να λες τετοια λογια και σε συναδελφους σου, που γνωριζουμε επ ακριβως το προγραμμα σπουδων του καθενος και το τι ειναι.Στο δια ταυτα, απο που τεκμαιρεται οτι εσυ ως Πολιτικος μηχανικος κατανοεις καλυτερα απο εμενα Γοκ,Νοκ,4014,4178,4495,1337 κοκ..Ειναι δυνατον να λες εσυ σε εμενα(επαγγελματικα ως ειδικοτητες αναφερομαι στο εγω και στο εσυ) οτι δε μπορω να κατανοησω ΔΚ,Τοπογραφικο , και αν νομιζω οτι η ΗΤΚ ειναι απλη ηλεκτρονικη καταγραφη στοιχειων? Ξερω επ ακριβως τι ειναι , ολα τα αρθρα και τη κειμενη νομοθεσια, και θα πρεπε να ντρεπεσαι παρα πολυ επαναλαμβανω να μιλας ετσι σε συναδελφο....η γλωσσα που χρησιμοποιεις στους πελατες, δεν εχει θεση εδω. Τα ΝΤΑΒΑΤΖΙΛΙΚΙΑ λοιπον του τυπου, κανε μελετες ΗΜ και τις υπογραφω εγω (ΠΜ) κανε Αρχιτεκτονικα και τα υπογραφω εγω(ΠΜ) τελειωσαν(επαναλαμβανω οτι επαγγελματικα ως ειδικοτητες αναφερομαι στο εγω και στο εσυ)....Ο καθεενας θα κριθει επι του πρακτεου το αν γνωριζει καλα τη δουλεια του και το τι ποιοτητας υπηρεσιες παραδιδει. Αυτο που κανεις, ειναι τελειως αντιδεοντολογικο,καθ οτι αποθαρρυνεις ειδκοτητες συναδελφικες να υπογραφουν δουλειες, το οποιο μεταφραζεται στο οτι προσπαθεις να αυξησεις τη πιτα(με συγκεκριμενη κατευθυνση). Το αν τη κανει ενας διοικητικος υπαλληλος , γενικα, δε καταλαβες οτι η πιτα στο επαγγελμα εχει αυξηθει σε τετοιο σημαντικο βαθμο επειδη εχουν διαλυσει ολες τις υπηρεσιες ( πολεοδομιες, τεχνικες υπηρεσιες Δημους κλπ) και τα εχουν αναθεσει ολα στους ιδιωτες στους οποιος εχει περασει και η ευθυνη? Διοικητικος υπαλληλος δε θα μπορουσε οντας μηχανικος να βγαλει ΗΤΚ? τι σχεση εχει αυτο? Μα ακομα δε μπορω να το χωνεψω......το εννοουσες ως Πολ Μηχ(δε ξερω και απο που) ρωτωντας Ηλ Μηχ Μηχ ΕΜΠ αν μπορει να κατανοησει ΝΟΚ ΓΟΚ Πολεοδομικη νομοθεσια εν γενει? Παρεπιπτοντως ειμαι και Πολ Μηχ Τ.Ε. , στην οποια σχολη πηγα με κατατακτηριες,και ολα τα παραπανω τα λεω μετα πληρους λογου γνωσεως και με ιδιαιτερη βαρυτητα εχοντας περασει και απο τα δυο(Μαλιστα,εχοντας την εμπειρια το θεωρω γελοιο απλα και ως επιχειρημα το αν υπαρχει επιστημονικη επαρκεια και δυνατοτητα κατανοησης!!). Αλλα επιμενω και μιλαω ως Ηλ Μηχ Μηχ. Εγω μιλαω συναδελφικα, θεωρωντας ενιαιο το επαγγελμα των μηχανικων και ξεκινωντας απο τη βαση οτι τα συμφεροντα ειναι κοινα(πρεπει να υπαρχει αλληλουποστηριξη και οχι ανταγωνισμος), ενω εσυ εκει.....το παιρνεις συντεχνιακα και μονο. Αντι να θεσετε το θεμα των αμοιβων και σε ποιο επιπεδο εχουν φτασει,ωστε να συννενοηθουμε να υπαρχει μια κοινη βαση ωστε να μην απαξιωνεται το επαγγελμα και οι υπηρεσιες, εσυ εκει , λες και αν αμοιφθει η ΗΤΚ με 100ευρω και ειναι Πολ Μηχ θα παρασχει υπηρεσιες επιπεδου. Τελοσπαντων.....οσον αφορα αυτα τα περι ποινων και οτι τα ματια ειναι ολα πανω μου, τα ακουω εκ του περισσου, και δε ξερω σε τι αποσκοπουν και τι νοημα εχουν.1 point
-
Συναδελφοι βγαλτε κανονικα ΗΤΚ.....το ΤΕΕ, δλδη οι Πολ Μηχ(και λιγοι Αρχ) , βγαλαν μια ανακοινωση που αποφασισαν μονοι τους(για το μεροκαματο τους δλδη), οτι πρεπει να συμμετεχει και Πολ Μη ή Αρχ γιατι εκδιδεται Πιστοποιητικο Πληροτητας. Με λιγα λογια, σου βαζει νταβατζη σε δουλεια δικια σου.Ειναι καθαρα θεμα αμοιβων και μεροκαματων, και φυσικα σε οποιοδηποτε δικαστηριο δε προκειται να περασει αφου υπαρχει ΦΕΚ των επαγγελματικων δικαιωματων για τους διπλωματουχους το 2018. Ειναι ξεκαθαρο τι ρολο παιζει το ΤΕΕ, και τι εξυπηρετει.Εγω ως Διπλ. Ηλ Μηχ ΕΜΠ, σαφεστατα και θα βγαζω ΗΤΚ , γιατι δε ξερει τη πολεοδομικη νομοθεσια καλυτερα απο μενα κανενας Πολ Μηχ(απο που τεκμαιρεται κατι τετοιο?), και φυσικα εχω την επιστημονικη επαρκεια να ελεγξω μια κατοψη σε σχεση με τη πραγματικοτητα, οπως επισης και να κανω αρχιτεκτονικες κατοψεις και τομες(δισδιαστατες) για οποιαδηποτε αδειοδοτηση πλην Οικ. Αδειων. Εχει καταντησει γελοιο αυτο με τα επαγγελματικα δικαιωματα.Δε τιθεται θεμα νομου. Το ΤΕΕ εστελνε οδηγιες στις πολεοδομιες απο ποιους να δεχεται τι, και εκ των πραγματων καθοριζε τη πιτα του επαγγελματος με βαση τα συμφεροντα που εκπροσωπει.Απο την αλλη δε μπορει φυσικα να μη σε αφησει να εκδοσεις ΗΤΚ, ως μελος του ΤΕΕ και ως διπλωματουχο, γιατι το πληρωνεις και συ, και θα ηταν και παρανομο βασει επαγγελματικων δικαιωματων.Βγαζουμε, γινονται δεκτες και τερμα το παραμυθι. Μη το συζητατε αλλο,δεν εχει νοημα. Συναδελφοι καντε τη δουλεια σας, και αφηστε στην ακρη τα αστεια ποιος θα υπογραφει και τι? Οποιος ειναι σε θεση να κανει μια δουλεια θα την υπογραφει, και οποιος δεν ειναι σε θεση, δε θα την υπογραφει (και μαλιστα οχι αλλωνων μελετες και δουλειες) Τερμα τα νταβατζιλικια......ειναι προτιμοτερο να λειτουργουμε συναδελφικα και ολοι οι μηχανικοι συλλογικα, παρα να κατακερματιζουμε το επαγγελμα δημιουργωντας αντιπαλοτητες λογω του μεροκαματου. Ειτε θα υπογραφει ο καθεενας την ειδικοτητα του(στην Ελλαδα δε γινεται αυτο), ητοι ο Πολ Μηχ στατικα ΜΟΝΟ, ο Αρχ αρχιτεκτονικα ΜΟΝΟ, ο Τοπογραφος τοπογραφικα ΜΟΝΟ κλπ......ή θα τα υπογραφουμε ολοι συμφωνα με τη δουλεια μας. Τα αλλα ειναι γελοιοτητες........1 point
-
Και να μην βρίσκεται μια Τομή, φτιάχνουμε μια καινούργια βρε αδελφέ κι αν την περάσουμε κι από το σύστημα των δηλώσεων κ.λπ., αποκτά και τον μανδύα του "εγκεκριμένου σχεδίου"... Υ.Γ. Ορισμένες φορές, βλέποντας μακρυά, τόσο το συμφέρον του ιδιοκτήτη, όσο και το "συμφέρον" του ίδιου του ακινήτου, κάνουμε κινήσεις που ξεφεύγουν από την πεπατημένη! Δηλαδή, δεν έχει σημασία το τι σχέδια ζητά ο νόμος σε μια υπαγωγή.... Εκμεταλλευόμαστε τη δυνατότητα που μας δίνει η εφαρμογή του ΤΕΕ και υποβάλλουμε (ή δημιουργούμε) κι άλλα σχέδια κ.λπ.1 point
-
Δες μήπως το έχει εδώ, είναι από προσπάθεια συναδέλφων μέσω Facebook win2.gr_KH_YDOM_ver.3.00.xlsx1 point
-
Version 1.0.0
1.736 downloads
σε συνέχεια αυτού Ανεβάζω ως ένα άλλο γενικό δείγμα εκθέσεως κατεδάφισης -αποκατάστασης αυθαιρέτων που απαιτείται να υποβάλλεται κατά την έκδοση πράξεων έγκρισης εργασιών κατεδάφισης. Αφορά κατεδάφιση-αποκατάσταση μικρής έκτασης αυθαιρέτων του άρθρου 106 Ν.4495/17 με χειρονακτική μέθοδο1 point -
Ν 4014 (εδιτ απλά τότε δεν κάναμε νομ/σεις λόγω υψηλών αμοιβών μας κλπ) Άρθρο 27 Πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης μη δηλούμενων κατασκευών/ χρήσεων 1. Αν δεν υποβληθεί δήλωση ή αν δεν περατωθεί εμπρόθεσμα η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 24, εφαρμόζονται οι ισχύουσες, περί αυθαιρέτων, διατάξεις για την κατεδάφιση της αυθαίρετης κατασκευής ή την επαναφορά της χρήσης που προβλέπεται από την οικοδομική άδεια, τα δε πρόστιμα που επιβάλλονται υπολογίζονται ως εξής: α. Πρόστιμο ανέγερσης σε ποσοστό 30% επί της αξίας του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την επιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης. β. Πρόστιμο διατήρησης σε ποσοστό 5% επί της αξίας του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την επιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης, το οποίο επιβάλλεται για κάθε έτος διατήρησης του κτιρίου από την ανέγερσή του ή την εγκατάσταση της χρήσης μέχρι την κατεδάφιση των κατασκευών και την επαναφορά της χρήσης ή την έκδοση ή αναθεώρηση οικοδομικής αδείας.1 point
-
Εκδίδω οικ. άδεια νομιμοποίησης για κατασκευή μετά την 28-7-11 και η ΥΔΟΜ μου ζητάει την ημερομηνία ανέγερσης. Της λέω μα δεν χρειάζεται πλέον γιατί τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης υπολογίζονται από το χρόνο διαπίστωσης και της παραθέτω την παρακάτω νομοθεσία Έχει δίκαιο η ΥΔΟΜ ή εγώ? Όλοι οι παλιοί νόμοι και ο Ν 4178/13 (άρθρο 26 παρ 1β -β. Πρόστιμο διατήρησης σε ποσοστό 5% επί της αξίας του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την επιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών και τα οριζόμενα στο άρθρο 22 του παρόντος νόμου κατά το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης, το οποίο επιβάλλεται για κάθε έτος διατήρησης του κτιρίου, από την ανέγερσή του ή την εγκατάσταση της χρήσης μέχρι την κατεδάφιση των κατασκευών και την επαναφορά της χρήσης ή την έκδοση άδειας δόμησης ή αναθεώρηση οικοδομικής αδείας.) αναφέρονταν σε ημερομηνία ανέγερσης -οπότε και υποβάλαμε Υ.Δ του ιδιοκτήτη για το χρόνο ανέγερσης, ενώ ο 4495/17 για μεν το ανέγερσης αναφέρει α) το πρόστιμο ανέγερσης είναι ίσο με την αξία του αυθαιρέτου (Αα) επί το συντελεστή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (Σπ). Η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται ως το γινόμενο της επιφάνειάς του, πολλαπλασιαζόμενης επί την τιμή ζώνης (Τ.Ζ.) της περιοχής του ακινήτου, όπως αυτή ισχύει κατά την ημερομηνία διαπίστωσης της παράβασης, ενώ για το διατήρησης αναφέρει β) Το πρόστιμο διατήρησης είναι ίσο με το πενήντα τοις εκατό (50%) του προστίμου ανέγερσης και καταβάλλεται από το χρόνο σύνταξης της έκθεσης αυτοψίας του αυθαιρέτου και για κάθε συνεχόμενο χρόνο, μέχρι την κατεδάφιση ή την νομιμοποίησή του. Το ελάχιστο ύψος του προστίμου διατήρησης είναι εκατό (100) ευρώ Άρθρο 92 ΝΟΜΟΣ 4495/2017 Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτου 1. Η διαπίστωση και ο χαρακτηρισμός αυθαιρέτου γίνεται ύστερα από αυτοψία δύο (2) ελεγκτών δόμησης, οι οποίοι ειδοποιούνται ύστερα από κλήρωση από το αρμόδιο Περιφερειακό Παρατηρητήριο για να διενεργήσουν την αυτοψία. Οι υπάλληλοι του Τοπικού Παρατηρητηρίου μεριμνούν για την παροχή στους Ελεγκτές Δόμησης των απαιτούμενων πληροφοριών και στοιχείων, όπως την ύπαρξη οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης και την Τιμή Ζώνης που ισχύει στην περιοχή. 2. Οι δύο Ελεγκτές Δόμησης διενεργούν επιτόπια αυτοψία και συντάσσουν έκθεση αυτοψίας, την οποία υποβάλλουν στην οικεία ηλεκτρονική πλατφόρμα σε διάστημα δύο ημερών. Την ημέρα της αυτοψίας τοιχοκολλούν στο αυθαίρετο πρόσκληση προς το φερόμενο κύριο, νομέα, κάτοχο ή κατασκευαστή να προσέλθει το νωρίτερο τρεις (3) ημέρες και το αργότερο επτά (7) ημέρες μετά τη διενέργεια της αυτοψίας στο Τοπικό Παρατηρητήριο, προκειμένου να λάβει γνώση αντιγράφου της έκθεσης αυτοψίας. Η έκθεση αυτή αφορά το αυθαίρετο και μόνο και όχι τον ιδιοκτήτη, νομέα, κάτοχο ή κατασκευαστή του. Η μη αναφορά τους ή η εσφαλμένη αναφορά τους δεν ασκεί επιρροή στην πρόοδο της διαδικασίας. 3. Στην έκθεση αυτοψίας αναφέρεται η θέση του αυθαιρέτου με συντεταγμένες σε σύστημα αναφοράς ΕΓΣΑ ‘87, συνοπτική περιγραφή με σκαρίφημα, οι διαστάσεις του και οι πολεοδομικές διατάξεις που έχουν παραβιαστεί. Η ίδια έκθεση περιλαμβάνει υπολογισμό προστίμων διατήρησης και ανέγερσης, καθώς και σημείωση ότι κάθε ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα, μέσα σε ανατρεπτική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από τη λήψη γνώσης της έκθεσης αυτοψίας, να υποβάλει ενδικοφανή προσφυγή στο κατά τόπο αρμόδιο Τοπικό Παρατηρητήριο.1 point
-
Σε συνέχεια του θέματος "Παράταση ισχύος οικοδομικών αδειών" όπως αναφέρει το άρθρο 60 (ΦΕΚ 150/Α/30.07.2022) που τροποποιεί το άρθρο 52 του Ν.4710/2020 : Οι προθεσμίες του άρθρου 52 του ν. 4710/2020(Α’ 142), περί ισχύος των οικοδομικών αδειών, παρατείνονται, εισάγονται ειδικές ρυθμίσεις για τις άδειες του ν. 4030/2011 (Α’ 249) και το άρθρο 52 διαμορφώνεται ως εξής: Άρθρο 52 Παρατάσεις οικοδομικών αδειών Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών που προβλέπονται στις παρ. 5 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4495/2017, καθώς και όσων εκδόθηκαν σύμφωνα με τον ν. 4030/2011 (Α’ 249) μετά την 31.12.2017 ή τον ν. 4495/2017 έως τις 30.12.2020, παρατείνεται από τη λήξη της έως τις 31.12.2024.» 4964.2022.pdf1 point
-
Η ΗΤ αποδεικνύεται αποτυχία και, σε αυτό τον τομέα. Λες και είναι επιστήμη να διαβάσεις τι έχει χτιστεί και να συμπληρώσεις κάποια κουτάκια. Αν ήταν έτσι να βάζανε και όρια εμπειρίας και άλλους κοφτές. Τόση κουβέντα γιατί έχουμε ξεχάσει πως η ΗΤ θα πρέπει να είναι μια πράξη της διοίκησης, δηλαδή του κράτους. Μιλάμε δηλαδή για τι ποινές θα έχει κάποιος αν δεν γίνει σωστά; Σε λίγο ας πουν ότι νέες άδειες θα βγαίνουν από τους έχοντες τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα χωρίς κανένα έλεγχο από την διοίκηση. Δεν καταλαβαίνω την διαφορά στο μεν (ΗΤ) και στο δε (Νέα Αδεια) με τα επιχειρήματα που διαβαζω. Όπως να έχει το ΤΕΕ σαν φορέας δεν παράγει το έργο που όλοι θέλουμε. Αντί να βγάζει τις γνωστες ανακοινώσεις και γνωμοδότησεις που θα πρέπει να ψάχνουμε μια βδομάδα να καταλάβουμε τι ισχύει, ας τις εφαρμόσει άμεσα στο σύστημα και να απαγορεύει ή να βγάζει κάποιο μήνυμα στους μη έχοντες δικαίωμα να συνταξουν την ΗΤ. Να εφαρμόσει σύστημα ψηφιακής υπογραφής και ελέγχου ειδικότητας όπως με τα εξαρτημένα Τοπογραφικά και να λέει ότι φίλε απλα δεν περνάει η ειδικότητα σου. Τώρα δηλαδή υποβάλει καποιος πχ την ΗΤ, βγαίνει μια βεβαίωση και συζητάμε εάν κάποιοι μπορούν να την υπογράψουν η όχι. Δεν στέκει. Θα μπορούσε, και ίσως θα επρεπε να βγαίνει έτοιμη με ψηφ. Υπογραφή και όλα. Κοινως αφήνοντας αυτή την κουβέντα, πιο σοφοί δεν γινόμαστε. Προχωρώντας, ψάχνοντας και ο Θεός βοηθός ή μάλλον ότι πει ο Συμβολαιογραφος. Δεν παίρνει χαμπάρι το ΤΕΕ.1 point
-
Καλημέρα σε όλους τους συναδέλφους! Για άλλη μια φορά το τιτανοτεράστιο ΤΕΕ κατάφερε με ανακοίνωση που πρέπει να είσαι η Πυθία για να καταλάβεις τι θέλει να πει ο ποιητής, να φέρει το μπάχαλο μεταξύ μας. Προσωπικά μιλώντας είμαι υπέρ της έκδοσης ΗΤΚ με συνεργασία και συμμετοχή όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων που χρειάζονται για τον σωστό έλεγχο της πολεοδομικής νομιμότητας ή όχι ενός κτιρίου όπως πολύ σωστά προανέφεραν κάποιοι συνάδελφοι ΠΕ και συμφωνώ μαζί τους. Ξέχασαν όμως να επισημάνουν πως στην ανακοίνωση του ΤΕΕ στις ειδικότητες των συναδέλφων συμπεριλαμβάνονται και οι ΑΤΜ. Αυτοί γιατί λοιπόν; Ποιες γνώσεις έχουν πέραν του ελέγχου του τοπογραφικού διαγράμματος (άντε και τις τυχόν υπερβάσεις δόμησης και κάλυψης) στις υπόλοιπες μελέτες που συνοδεύουν μια οικοδομική άδεια; Γνωρίζουν από στατικές μελέτες; Από ηλεκτρολογικά; Από μηχανολογικά; Νομίζω την απάντηση την γνωρίζουμε όλοι και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας. Αντί να εστιάσουμε στο πως θα μπορούσε να διαμορφωθεί πιο σωστά ο θεσμός της ΗΤΚ και να συμμετέχουν όλες οι αρμόδιες ειδικότητες έτσι ώστε αυτή να συμπληρώνεται και να εκδίδεται σωστά, λογομαχούμε μεταξύ μας και μας έχουν πάρει "φαλάγγι" οι συμβολαιογράφοι και κάνουν και υποδείξεις επί της εργασίας μας πολλές φορές. Φυσικά δεν έχω κάτι συνολικά με τους συμβολαιογράφους αλλά μιλάω για περιπτώσεις που τις έχω συναντήσει σε καθημερινή βάση στην εργασία μας. Καλοί και οι προβληματισμοί για την ΗΤΚ αλλά βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος....οι αμοιβές πολλές φορές είναι στα τάρταρα, το ΤΕΕ είναι τελείως διακοσμητικό, η νομοθεσία έχει γίνει τέτοια που μας έχει κάνει να πεταγόμαστε σαν ελατήρια στις 02:00 τα μεσάνυχτα μήπως μας ξέφυγε η άνω τελεία και είμαστε καθημερινά έρμαια του κάθε δημοσίου υπαλλήλου που μπορεί να ξύπνησε στραβά. "Τι θες εσύ τώρα εδώ μεσημεριάτικα έλα αύριο το πρωί" μου είπε η Χ υπάλληλος της πολεοδομίας Καλαμάτας προχθές κυρίες και κύριοι αξιότιμοι συνάδελφοι....έτσι ακριβώς....και κάτι τελευταίο....χθες ήμουν παρών σε συμβολαιογραφική πράξη πώλησης αγροτεμαχίου διότι είχα συντάξει το τοπογραφικό, για να πληρωθώ. Εγώ έλαβα 300 ευρώ συν το ΦΠΑ και ο μεσίτης έλαβε από το σχήμα πωλητή-αγοραστή 8000 ευρώ τα οποία δεν φάνηκαν και πουθενά.....εντάξει είμαστε; Εντάξει είμαστε! (που λέει και μια ψυχή) Συγνώμη αν κούρασε η μακροσκελής ανάρτηση μου αλλά πραγματικά φτάνει με αυτή τη φαγωμάρα μεταξύ μας.1 point
-
Τα πράγματα είναι απλά η ΗΤΚ πλέον χρειάζεται παντού…ακομη και σε μια απλή μεταβίβαση αγροτεμαχίου… «Οι ειδικότητες» που ελέγχουν το ΤΕΕ πέταξαν ξανά έξω Ηλεκτρολόγους/Μηχανολόγους όπως έγινε και στο Κτηματολόγιο για να μοιραστούν σε λιγότερους τα έσοδα… Το αποτέλεσμα είναι να ολοκληρώνουμε την ΗΤΚ και να βάζουμε κάποιον από τις 3 ειδικότητες εικονικά στην ομάδα έργου..με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά…1 point
-
τότε η ανακοίνωση θα έπρεπε να ήταν "εξουσιοδοτούμενος μηχανικός θα είναι ΜΟΝΟ ΠΜ κλπ" και θα γινόταν η μάχη του Δράμαλη...αλλά η ανακοίνωση δεν λέει κάτι τέτοιο.1 point
-
Φαντάζομαι συζητάμε για αυτή την απόφαση του ΤΕΕ... https://news.b2green.gr/20377/τεε-καθορισμός-ειδικοτήτων-μηχανικώ Δεν υπάρχουν πουθενά οι λέξεις ''διαχειριστής'' ή ''εξουσιοδοτημένος'' μηχανικός, αντίθετα υπάρχουν μόνο οι λέξεις ''συμμετέχει'' και ''ομάδα έργου''. Η κατανόηση της ελληνικής γλώσσας δεν είναι θέμα ειδικοτήτων. Ο πολεοδομικός έλεγχος του ακινήτου προφανώς έχει γίνει από τον συμμετέχοντα ΠΜ ή ΑΜ ή ΑΤΜ ή ΤΕ δομικών έργων που είναι αρμόδιος και πρέπει να συμμετέχει υποχρεωτικά στην ομάδα . Από εκεί και πέρα δεν αναφέρει τίποτα για το ποιος θα πατήσει το κουμπί (διαχειριστής). Αυτό διαβάζω εγώ, αν εννοούν κάτι άλλο υπάρχει τεράστιο πρόβλημα γλώσσας και έκφρασης στο ΤΕΕ...τι να πω...1 point
-
1 point
-
Ευχαριστώ για την απάντηση. Στην περίπτωση που ΟΑ προέβλεπε 40 τμ ΚΧ (αποθήκη) κι εγώ με τον 4495 είχα αλλαγή από ΚΧ (αποθήκη) -> Βοηθητική Χρήση με ίδια τμ, πώς θα έκανα τις εγγραφές; ΟΑ: ΚΧ: 40 τμ 4495: ΚΧ: -40 τμ ΒΘ: 40 τμ1 point
-
Αυθαίρετα συμπέρασμα βγάζεις που δεν προκύπτουν από πουθενά, για αυτό και η αντιμετώπιση από τους συμβολαιογράφους οι οποίοι προσπαθούν να τηρούν στο ακέραιο την νομοθεσία. Νομίζω όλοι καταλαβαίνουν την διαφορά του ΑΝ ή του Δεν χρειάζεται αποτύπωση. Με απλά λόγια αν το ακίνητο είναι νόμιμο, ή τακτοποιημένο τότε όλες οι ειδικότητες μπορούν να εκδώσουν την ΗΤΚ. Αν όχι τότε πρώτα θα γίνει η τακτοποίηση και μετά θα εκδοθεί η ΗΤΚ. Πιο απλά δεν μπορώ να γράψω, λυπάμαι. Είμαστε σίγουροι και για την κατάληξη που θα έχει το θέμα, την ίδια με το ΠΕΑ. Οι Αρχ. και οι Πολιτικοί Μηχανικοί θα περάσουν αυτό που θέλουν.1 point
-
αν καταλαβα καλα, υπαρχει πρακτικο συμβιβασμου, επίσημο. Προφανως η αποφαση/πρακτικο δεν μεταγραφεται ετσι οπως ειναι. Η διαδικασια ειναι [ ν. 4495, αρθρο 83 παρ.1] α] εκδοση τελεσιδικης δικαστικης αποφασης ή πρακτικου β] τακτοποιηση αυθαιρεσιων απο τον νομιμο κυριο γ] ταυτοτητα δ] μεταγραφη Οποιος, μετα ταυτα, "αρνειται", υποχρεουται να διατυπωσει γραπτως την αρνηση του.1 point
-
εγω συμπληρώνω τους ΑΗΧ στη στήλη ημιυπαίθριοι ανεξάρτητα αν εχουν κλείσει ή όχι. Επίσης τις αποκλειστικές χρήσεις τις περνάω μόνο στις παρατηρήσεις της γραμμής της ιδιοκτησίας που ανήκει και όχι στους λοιπούς χώρους (όπως επίσης στον τίτλο και στην τεχνική περιγραφή). Όταν αποφασίσουν τι εννοούν αυτοί που το έφτιαξαν και πως θέλουν να τα περνάμε βγάζοντας αναλυτικά ΓΡΑΠΤΑ παραδείγματα και οδηγίες τότε θα ακολουθήσω.1 point
-
Έχω την εντύπωση ότι οι ανοιχτοί ημιϋπαίθριοι δεν χρειάζεται να δηλωθούν στην ηλεκτρονική ταυτότητα... κάνω λάθος ?? Αντιθέτως πρέπει κάπως να δηλωθούν οι χώροι αποκλειστικής χρήσης με την επιφάνειά τους... Αν καταλαβαίνω καλά, στην ηλεκτρονική ταυτότητα δηλώνεται οτιδήποτε έχει "αξία" στη μεταβίβαση, οπότε και πρέπει να είναι σαφώς ορισμένο για να μπορεί ο εκάστοτε συμβολαιογράφος να συντάξει σωστά τη δήλωση υπολογισμού φόρου μεταβίβασης. edit: Λάθος απάντηση έδωσα... κανονικά δηλώνονται οι ΑΗΧ.. συγγνώμη για τη σύγχυση1 point
-
13 μήνες μετά και τα πράγματα δεν είναι τόσο ιδανικά πια με το ΡΑΦ. Η φιλοσοφία του ΡΑΦ είναι τέλεια. Η υλοποίηση της όμως δυστυχώς είναι προβληματική. Σημαντικές ελλείψεις και σφάλματα στους ελέγχους με αναγκάζουν να το εγκαταλείψω σύντομα αφού ακόμα και οι τεκμηριωμένες παρατηρήσεις μου για διορθώσεις αγνούνται. Ισως πρέπει να ανοίξουμε ειδικό θέμα για τα προβλήματα, του να τα συζητάμε για να λαμβάνουν γνώση όλοι οι χρήστες.1 point
-
Το ερώτημά σου τελικά αφορά ιδιοκτησιακές διαφορές ή καθαρά πολεοδομικό ζήτημα. Το αν δεν έχουν υλοποιηθεί σωστά τα όρια του γηπέδου, ή αν υπάρχουν αμφισβητήσεις αυτό δεν αφορά την πολεοδομική νομοθεσία. Αν κάποιος όμορος θεωρεί ότι του έχουν καταπατήσει τμήμα γηπέδου μπορεί να προβεί σε νομικές ενέργειες. Βλέπεις το άρθρο 29 Ν. 4495/17 (*) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Σε εκτός σχεδίου γήπεδο επιτρέπεται απλή συρματοπερίφραξη χωρίς σενάζ ή λιθοδομή μέχρι 1 μ. Αποκλείονται στοιχεία σκυροδέματος σε κάθε περίπτωση. Συνεπώς περιτοίχιση από οπλισμένο σκυρόδεμα απαιτεί πρώτα την έκδοση οικοδομικής άδειας, ανεξαρτήτως ύψους. Βλέπεις ΦΕΚ 270/Δ/85 και ΝΟΚ παρακάτω. Έχω τη γνώμη ότι το ΠΔ περί εκτός σχεδίου δόμηση, κατισχύει της διάταξης του άρθρου 17 περί ύψους περιτοίχισης και συνεχίζει να ισχύει ο περιορισμός μέγιστου ύψους περίφραξης 2,50 μ (και όχι 3μ που αναφέρει ο ΝΟΚ). (*) απλή περιτοίχιση από λιθοδομή μέχρι ύψους ενός (1,00) μέτρου ή περίφραξη από ελαφρύ υλικό γηπέδων σε εκτός σχεδίου περιοχές και σε οικισμούς που στερούνται σχέδιο πόλης. Για γήπεδα όπου προβλέπεται η λειτουργία κέντρων κράτησης παράτυπων μεταναστών δεν απαιτείται η έγκριση εργασιών, έστω και αν η περίφραξη γίνεται με χρήση οποιουδήποτε υλικού και σενάζ, άρθρο 1 ΦΕΚ 270/Δ/85: 13. Επιτρέπεται η περίφραξη των αρτίων γηπέδων με μόνιμη κατασκευή. Το ύψος του περιγράμματος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα δύο και μισό (2,50) μ. μετρούμενο από το έδαφος. Κατ' εξαίρεση το ύψος του περιφράγματος μπορεί να υπερβαίνει το ανωτέρω καθοριζόμενο ύψος όταν λόγοι ασφαλείας το επιβάλλουν σε περιπτώσεις ειδικών κτιρίων. Οι λόγοι αυτοί πιστοποιούνται από τον αρμόδιο εκάστοτε φορέα απαιτείται δε και η γνώμη της Επιτροπής Ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου. α) 'Οταν από τις κείμενες διατάξεις προβλέπεται η τήρηση προκηπίου το ύψος του συμπαγούς περιφράγματος δεν μπορεί να υπερβαίνει το ένα (1) μ. μετρούμενο από το έδαφος. β) Επιτρέπεται η περίφραξη μη αρτίων γηπέδων με πρόχειρο κατασκευή (συρματόπλεγμα κλπ.). Άρθρο 17 ΝΟΚ : 9. Περιφράγματα α) Τα οικόπεδα οριοθετούνται με σταθερούς οριοδείκτες ή με περιφράγματα. Επιτρέπεται η περίφραξη των αρτίων οικοπέδων και γηπέδων και των μη ρυμοτομούμενων τμημάτων των μη αρτίων και μη οικοδομήσιμων οικοπέδων, που βρίσκονται σε εντός σχεδίου περιοχές. Επιτρέπεται η περίφραξη μη αρτίων γηπέδων με πρόχειρη κατασκευή, όπως συρματόπλεγμα. β) Τα περιφράγματα τοποθετούνται είτε κατά μήκος των ορίων των ομόρων οικοπέδων είτε στο πρόσωπο αυτών. Όλα τα περιφράγματα κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου εντός του οικοπέδου. γ) Τα περιφράγματα του οικοπέδου ή γηπέδου σε κανένα σημείο δεν μπορεί να έχουν ύψος μεγαλύτερο από 3,00 μ. και το συμπαγές τμήμα τους μεγαλύτερο από 1,50 μ.. Τα αυλόθυρα - πορτασιές για την είσοδο πεζών και οχημάτων που κατασκευάζονται σε συνέχεια της περίφραξης έχουν μέγιστο ύψος 2,50 μ. και μπορεί να αποτελούνται από συμπαγή στοιχεία. Αφετηρία μέτρησης των υψών είναι η υψηλότερη από τις οριστικές στάθμες του εδάφους εκατέρωθεν του περιφράγματος. Για τα περιφράγματα που βρίσκονται στο πρόσωπο του οικοπέδου, τα παραπάνω ύψη μετρούνται από τη στάθμη του πεζοδρομίου. Επιτρέπεται παρέκκλιση των παραπάνω διατάξεων όσον αφορά την κατασκευή συμπαγούς περιφράγματος έως ύψους 3,00 μ., σε ειδικές περιπτώσεις, ή σε παραδοσιακούς οικισμούς, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής. δ) Αν το φυσικό έδαφος στη ρυμοτομική γραμμή είναι υψηλότερο από τη στάθμη του πεζοδρομίου από 1,00 μ. έως 2,50 μ., το περίφραγμα μπορεί να κατασκευαστεί συμπαγές έως τη στάθμη του φυσικού εδάφους. Αν από τη στάθμη του πεζοδρομίου έως τη στάθμη του φυσικού εδάφους στη ρυμοτομική γραμμή υπάρχει υψομετρική διαφορά μεγαλύτερη από 2,50 μ., το συμπαγές τμήμα του περιφράγματος μπορεί να έχει ύψος έως 2,50 μ. και το έδαφος κλιμακώνεται έτσι ώστε κάθε κλιμάκωση να έχει ύψος έως 2,50 μ. και πλάτος τουλάχιστον 1,50 μ. ε) Στα οικόπεδα και γήπεδα, στα οποία ανεγείρονται ειδικά κτίρια, επιτρέπεται, ύστερα από έγκριση του αρμόδιου από άποψη λειτουργίας του συγκεκριμένου κτιρίου φορέα να κατασκευάζεται συμπαγές περίφραγμα, με ύψος μεγαλύτερο από 3,00 μ., εφόσον απαιτείται από λόγους ασφάλειας ή λειτουργίας. στ) Οι ιδιοκτησίες που καθορίζονται με κάθετη σύσταση ιδιοκτησίας, περιφράσονται μόνον στα όρια του οικοπέδου ή του γηπέδου.1 point
-
Μου έτυχε περίπτωση σύστασης ο.ι. μετά από τακτοποίηση μίας αποθήκης 40τμ (σε σοφίτα) με τον ν.4178. Τα επιπλέον τετραγωνικά της αποθήκης που τακτοποιήθηκαν μπαίνουν μαζί με όλα τα υπόλοιπα ή δεν τα λαμβάνω υπόψη για τον πίνακα ποσοστών;1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-