Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.742


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. TBD

    TBD

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      312


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.533


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/11/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Να διαβάσεις ότι κανείς μας δεν σου είπε αυτά που ισχυρίζεσαι. Όλοι μας όταν έχουμε άλλα θέματα και δεν μπορούμε να συμμετάσχουμε στο διάλογο, το αποφεύγουμε. Δεν είναι υποχρεωτικός ...
    3 points
  2. Φύλαγε τα ρούχα σου λέει. Εξάλλου 1,99 με 1,6 με 1,7 δεν έχει και μεγάλη διαφορά. Ποιος θα σου δώσει πιστοποίηση κιόλας προτού βάλει κουφώματα; Είσαι σίγουρος ότι θα πιάσεις 1,55 και όχι 1,58 για παράδειγμα, για να στηρίξεις τη χρηματοδότησή σου σ' αυτό;
    2 points
  3. Αίρεται η υποχρεωτικοτητα λέει,όχι καταργούνται πλήρως. Σου ξεκαθαρίζει ότι υπάρχει η δυνατότητα επιλογής και τον τρόπο στον λέει και στα άρθρα 4,5,6. Από εκεί κι έπειτα τι άλλο να συζητήσουμε? Ο μελετητής αναλαμβάνει τις ευθύνες του και προχωράει.Προφανως δεν θα πάει κάποιος να μελετήσει ένα μεταλλικό υπόστεγο με τον κανονισμό του 1946, θα πάει με Ευρωκώδικα 1 για να κατανείμει άνεμο και χιόνι. Απ' την άλλη τον κανονισμό φορτίσεων του 1946 μπορούμε να τον συμβουλευτούμε σε άλλες περιπτώσεις.Νομιζω ότι γίνεται κουβέντα απλά για να γίνεται..
    2 points
  4. Σε ισχύ είναι το ΦΕΚ 1457Β/2014. Ισχύουν και οι ευρωκώδικες και οι "παλαιότεροι κανονισμοί" (εακ-εκως-κανονισμός φορτίσεων του 1946 κλπ). Στα άρθρα 4,5,6 του παραπάνω φεκ λέει ότι επιλέγεις ποιο κανονιστικό πλαίσιο θα χρησιμοποιήσεις και δεν επιτρέπεται η μίξη τους κατηγορηματικά.
    2 points
  5. Version 1.0.0

    1.247 downloads

    Τα αρχεία προέρχονται απο μετατροπή docx των pdf που βρισκονται στο: https://ypen.gov.gr/xekina-stis-9-dekemvriou-to-exoikonomo-aftonomo-dyo-prosarmoges-logo-ton-ektakton-synthikon-tou-koronoiou/ Τα πνευματικά δικαιώματα προφανώς δεν μου ανήκουν. 🙂 Update 4/12/2020: Πλέον, μπορειτε να κατεβάσετε τα παραρτήματα σε μορφή doc απο την επίσημη σελίδα του προγράμματος: https://exoikonomo2020.gov.gr/odegos
    1 point
  6. Η εργασία εξαιρείται από την απαγόρευση Άλλωστε, υποθέτω ότι έχεις το "χαρτί" της Εργάνης
    1 point
  7. Επίσης ενδιαφέρον, απ' τη στιγμή που το ζητάει στο έντυπο παρεμβάσεων...
    1 point
  8. Υπάρχουν..με τριπλό υαλοπίνακα!
    1 point
  9. Σωστά, αυτό όμως θα μας απασχολούσε αν ήμασταν συμβολαιογράφοι.... Διότι και οι συμβολαιογράφοι, όπως και οι μηχανικοί, όπως και όλοι οι επαγγελματίες κ.λπ. φτιάχνουν τη δική τους "ομάδα συνεργατών" με απώτερο στόχο να βοηθούνται αμφότερα, να εξυπηρετούν μεγαλύτερο εύρος πελατών, να έχουν τις εκπτώσεις τους, να μοιράζονται τις ευθύνες, να λαμβάνουν το κατιτίς τους κ.λπ.
    1 point
  10. Ξεχνάμε τον 1337/1983 και αντιμετωπίζουμε το ακίνητο ωσάν να μην έχει υπαχθεί κάπου.... Με αποδεικτικό ένα καλό Ε9 κάλλιστα βγαίνει Κατηγορία 2. Έτσι αποκτά και εγκεκριμένα σχέδια και βεβαίως εξαρτημένο τοπογραφικό (ανεξαρτήτως αν το ζητάει ο νόμος).
    1 point
  11. δεν έγινε και τίποτα να μπούν, αφού είναι ορθό για τεχνικούς λόγυς. Τα 10cm ειδικά κακώς δεν τα βάζεις να τα πληρωθείς.
    1 point
  12. Μη τον παρεξηγείτε τον ατσαλενιο ανθρωπο συνάδελφοι. Έχει πληρώσει τον ΕΛΟΤ για τους ευρωκώδικες γιαυτό κανει πως δεν καταλαβαίνει τι σημαινει η φραση "αιρεται η υποχρεωτικότητα"
    1 point
  13. 10 εκ κατω απο πλακα κατεβαινουμε αλλα δεν το βαζουμε στα μετρα
    1 point
  14. δεν μπαίνουν τα παραπάνω διότι δεν θα συμφωνούν και με τα περασμένα στο πρόγραμμα (καθε ιδιοκτήτης θέλει μεχρι κατω αλλά αυτα είναι extra δεν μπαινουν στο πρόγραμμα)
    1 point
  15. μην βιάζεσαι ακόμη 27/11 έχουμε !!! αθ τα φτιάξουν ... πιστεύω ... Προσωπικά κατέθεσα τον Οκτ'20 κανονικά και έχω δηλώσει συμψηφισμό ... δεν τους εμπιστευομαι ... ας μεινει μέσα το υπόλοιπο για τον επόμενο μήνα ...
    1 point
  16. Εγώ τα βάζω όλα στο σενάριο 1.99 και μετά σύμφωνα με την πιστοποίηση του αλουμινά - που πάντα είναι μικρότερη.
    1 point
  17. Τα νεότερα είναι ότι, χθες, πελάτης μου έστειλε μήνυμα στην Επιθεώρηση Ενέργειας με συνημμένη ΥΔ περί ανάκλησης ΠΕΑ κ' απάντησαν ότι η διαδικασία πρέπει να γίνει από τον 1ο ΕΕ στον οποίον κ' κοινοποίησαν την απάντηση.
    1 point
  18. Αυτό είναι λίγο παράξενο να συμβαίνει συνάδελφε...ή υπήρχε νομίμως υφιστάμενο ισόγειο (προ 55)- οπότε σωστά εκδόθηκε προσθήκη σε αυτό το 67- ή έχει χαθεί η άδεια του αρχικού κτίσματος.(?).Κάτι άλλο δεν μπορώ να σκεφτώ.Σε κάθε περίπτωση,νόμιμη άδεια προσθήκης σε αυθαίρετο κτίσμα,δεν υφίσταται ως έννοια.
    1 point
  19. Σωστά. Με τη μελέτη επίσης γίνεται και η επιλογή του Κανονιστικού πλαισίου με ΥΔ του ιδιοκτήτη.
    1 point
  20. Και πολύ σωστά δεν είναι... Θεωρώ τελείως παράλογη και χωρίς κανένα όφελος την εγκατάστασή τους σήμερα....
    1 point
  21. Δεν είναι επιλέξιμοι, όπως και στους προηγούμενους κύκλους του προγράμματος.
    1 point
  22. Structural Integrity Assessment is an approach to assess whether a structure is fit to withstand the service conditions safely and reliability throughout its predicted lifetime.
    1 point
  23. συμφωνα με οσα γραφεις ..... ανηκει στην παρ. 4 εδ. γ "κατεδαφιση ή αποκατασταση κατασκευων..." του αρθρου 29 και αν σου ζητησει στοιχεια για "αποβλητα" να τους πεις θα τα βαλει κολονακια στον ακαλυπτο να παιζει...μπακοτερμα [κι αυτος ....ου πατριωτ'ς... δεν εφτιαχνε κανα καλο κοκορετσι...τι ασχολουνταν με κολονακια...] τις καλησπερες μου
    1 point
  24. παυλε, σωστα και την αλλη φορα που θα σας προκυψει "σχολαστικος" ελεγκτης, οπλισμενος με παχύμετρο... να τον ρωτήσετε πώς μετριεται το παχος οταν εχει η σιδεροβεργα "μουστακι" και αν μετριεται μεσα-μεσα ή με τις ραβδωσεις και να του ζητησετε να σας γραψει αναλυτικά "πώς μετρησε"🙂 [εσείς να ειστε "οπλισμενοι" με αυτη την πολυ διδακτικη συζητηση] καλη συνεχεια
    1 point
  25. Αν αναφέρεσαι στο δικό μου ερώτημα για ρυθμίσεις ν. 720/77 & 1337/83 έχω την ίδια αμφιβολία όπως και πριν. Είναι τουλάχιστον περίεργο που δεν έχουν κάνει σαφή αναφορά στο ν. 1337 (α+β φάση) στις δυο αποφάσεις ΕΕΔΜΚ. @laxanos H ολη ιστορία είναι να φορτώνουν συνεχώς το μηχανικό με extra υπεύθυνες δηλώσεις για άναληψη ότι ευθύνης αναλογούσε στην Διοίκηση και να προσπαθούμε να βρούμε άκρη στο όλο μπάχαλο του κράτους. Επίσης μόνο για αστείο μπορεί να πει κανείς ότι πλέον οι ΕΕΔΜΚ είναι όντως μικρής κλίμακας άδειες αφού απαιτούν σχέδια, τεχνικές εκθέσεις, μελέτες, εγκρίσεις κλπ. Συνεχίζω να απορώ γιατί παραμένει αυτή η κατηγορία αδειών αφού στην ουσία τις έχουν μετατρέψει σχεδόν σε κανονικές άδειες με όσα ζητάνε.
    1 point
  26. Και η παράνοια με την πολεοδομική νομοθεσία συνεχίζεται με αμείωτη ένταση....
    1 point
  27. Όλα τα σχήματα είναι αποδεκτά... Βέβαια κάτι έχεις λάθος... 1. Έχεις 3 γραμμές... Πρασιά, ρυμοτομική και οικοδομική? Το οικόπεδό σου είναι μέχρι την ρυμοτομική και πρασιά είναι μεταξύ ρυμοτομικής και οικοδομικής... 2. Στο πίσω όριο έχεις μόνο Δ
    1 point
  28. Επειδή δεν αναφέρεται κάτι σχετικά με την νομιμότητα ή όχι της γεώτρησης [όχι του οικίσκου] να συμβάλλω (βγαίνοντας λιγο off-topic) με το παρακάτω: Υπάρχει στο άρθρο 9 της υπ’αρ.145026/2014 ΚΥΑ (ΦΕΚ 31Β’/14-1-2014), όπως ισχύει : "[...] Άρθρο 9 - Υποχρεώσεις δημόσιων αρχών -Έννομες συνέπειες ... 2. Για τη σύνταξη κάθε συμβολαίου μεταβίβασης, δωρεάς, γονικής παροχής, αποδοχής κληρονομιάς ή σύστασης εμπραγμάτου δικαιώματος που αφορά στο ακίνητο που πραγματοποιείται υδροληψία, πρέπει να προσκομίζεται από τον ενδιαφερόμενο το πιστοποιητικό εγγραφής του εν λόγω σημείου υδροληψίας στο Ε.Μ.Σ.Υ. ή να αποτυπώνεται στο τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδεύει το συμβόλαιο ο κωδικός εγγραφής στο Ε.Μ.Σ.Υ. [...]" Η εν λόγω 145026/2014 ΚΥΑ κοινοποιήθηκε στους συμβολαιογράφους με την υπ’ αριθμόν 9η/17.1.2014 εγκύκλιο της Συντονιστικής Επιτροπής Συμ/φικών Συλλόγων Ελλάδος. Επίσης σχετικά με το εν λόγω 145097/2014 έγγραφο, εκδόθηκε από τον Συμβολαιογραφικό Σύλλογο Εφετείου Θεσσαλονίκης το υπ’ αριθ. πρωτ. 82/21.1.2014 έγγραφο, με το οποίο γνωστοποιήθηκε στα μέλη του ότι : "Σε συνέχεια της 9ης εγκυκλίου της ΣΕΣΣΕ που αφορά τη σύσταση του Ε.Μ.Σ.Υ. και αφού επικοινωνήσαμε με την αρμόδια διεύθυνση του Υ.ΠΕ.Κ.Α., σας διευκρινίζουμε τα εξής: Σύμφωνα με το αρ. 1 της ΥΑ 145026/10-01-2014 (ΦΕΚ Β’ 31/14-01-2014), συστήνεται το Ε.Μ.Σ.Υ. όμως θα τεθεί σε λειτουργία με Διαπιστωτική Πράξη του Υπουργού ΠΕ.Κ.Α. (αρ.2 παρ.6). Η διαπιστωτική πράξη αυτή δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα συνεπώς δεν απαιτείται ακόμη το πιστοποιητικό εγγραφής στο Ε.Μ.Σ.Υ. που προβλέπεται στο αρ. 9 παρ. 2 της απόφασης." Στις 21.11.2016 εκδόθηκε από την Ειδική Γραμματεία Υδάτων του ΥΠΕΚΑ η με Αρ.Πρωτ.:οικ.721 διαπιστωτική πράξη λειτουργίας του Ε.Μ.Σ.Υ. diapistotiki_praxi_YPEKA721-21.11.2016.pdf EMSY_82.pdf Εγκ.9.pdf
    1 point
  29. κατά τα άλλα , ΠΕΑ από όλους (ειδικότητες μηχανικών) και για όλα και ο Θεός βοηθός.........
    1 point
  30. την διαφώτιση την ζητάς σε κείμενο απο χρήστη που είχε αναρτηθεί το 2010
    -1 points
  31. Tι να διαβάσω συνάδελφε ? Ελληνικές ιστορίες ? Ο ΦΕΚ ορίζει Ευρωκώδικα μαζί με τα προσαρτήματα. Αίρεται η υποχρεωτικότητα εφαρμογής των προϋπαρχόντων κανονιστικών κειμένων δόμησης που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα 3 της παρούσας. Σου λέει δεν είσαι υποχρεωμένος να ακολουθήσεις τους παλιούς κανονισμούς. Δηλαδή με το ζόρι να ακολουθήσω τους παλιούς εν έτη 2020 ?
    -1 points
  32. Δεν ειναι προ του 1955, οσο αφορα την αδεια προσθηκης υπαρχει το στελεχος μονο και θα παρω βεβαιωση μη υπαρξης σχεδιων, το περιγραμμα της αδειας συμφωνει με το ισογειο.Μιλαμε για αδεια του 1967 μη περιμενεις πολλες πληροφοριες, το ισογειο αναφερεται απλα σαν υπαρχον. Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos 33
    -1 points
  33. Θα ήθελα να κάνω εγγραφή ΜΕΚ και ΜΕΕΠ θα ήθελα να ρωτήσω τα δικαιολογητικά και κάποιος έμπειρος να μου πεί το κόστος που θα έχω το έτος σας εργολήπτης για την συντήρηση του εργοληπτικού μου πτυχίου. Πρέπει να γραφτώ και σε συλλόγους;
    -1 points
  34. Ισχύει/ουν μόνο οι Ευρωκώδικες με τα εθνικά προσαρτήματα και ο KAN.ΕΠΕ.
    -2 points
  35. Αίρεται η υποχρεωτικότητα εφαρμογής των προϋπαρχόντων κανονιστικών κειμένων δόμησης που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα 3 της παρούσας. Παράρτημα 3 : Πίνακας τίτλων προϋπαρχόντων κανονιστικών κειμένων.
    -3 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.