Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      1.515


  3. Geo-engineer

    Geo-engineer

    Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      170


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.557


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/03/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Η λοιπή παράβαση έχει πάει 300€, νομίζω και η διαμερισμάτωση, αλλά δεν είμαι σίγουρος. Το παράβολο δεν έχει πάρει αύξηση. Δεν έχει σημασία πάντως ακόμα. Θα βγάλεις το παράβολο και μετά κατά την υπαγωγή θα επιλέξεις εφάπαξ καταβολή με έκπτωση 20%, οπότε το πρόστιμο θα γίνει 0,8 * 300 = 240€ και δεν θα πληρώσεις κάτι παραπάνω. (το ίδιο θα συμβαίνει και από σεπτέμβρη που πάμε στο +25%, το 321.5 *80% =250)
    2 points
  2. Η ΕΕΜΚ κοινοποιείτε στο ΙΚΑ αρα αυτοι θα πρέπει με κάποιο τρόπο να πληρωθούν... Μίλησα και με helpdesk Αθήνας για ΗΤΚ μ είπαν μόνο ενημέρωση, αλλά η κοπέλα δεν ήταν σίγουρη και είπε θα το συζητήσουν και θα με ξαναπάρουν. Η ουσία είναι πως έχω χάσει 2 μέρες να διαβάζω νόμους κλπ... για να δώσω προσφορά...εξηγώντας τα στάδια κ πιθανόν να έχει βρεί ήδη τον ''Σαλτανατζή Μηχανικό" π να έχει δόσει βεβ. μηχ. με κανα 100ρικο πως δεν επηρεάζεται δόμηση κάλυψη και ύψος κ αντε γεια...
    2 points
  3. Την καλημέρα μου, εννοείται ότι σε καμία περίπτωση ΔΕΝ ΠΡΟΤΕΙΝΩ, απλά έγραψα τι Οπώς θα πω τι θα κάνω εγώ σε αυτό που ρωτάς: Για την εγγραφή αυτή θα κάνω ένα λογιστικό σημείωμα τακτοποίησης της δαπάνης: με αριθμό παραστατικού: έναν α/α συνεχόμενο του όποιου χρονολογικά προηγούμενου έχω (εννοώ ανεξάρτητα του τι αφορά το προηγούμενο λογιστικό σημείωμα) με ημερομηνία: στο τέλος της χρήσης (ημερομηνία 31/12), και στο λογιστικό σημείωμα, θα παραθέσω τις λογιστικές εγγραφές που αφορούν στις πληρωμές, με συνημμένα αντίγραφα των πληρωμών. Σε κάθε περίπτωση η ορθή αντιμετώπιση θεωρώ ότι δίνεται από τον λογιστή.
    2 points
  4. ΑΡ. 29 ΠΑΡ.5 Ν4495/17 με τις αλλαγές του Ν4546/2018 Σε περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής, που τηρεί τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις ή αυτές που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής της, αυτή είναι δυνατόν να νομιμοποιηθεί ύστερα από έκδοση ή αναθεώρηση ή ενημέρωση της άδειας δόμησης είτε μετά από την έκδοση έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας για τις εργασίες της παραγράφου 2. Μετά την έκδοση ή αναθεώρηση της παραπάνω οικοδομικής άδειας ή έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας, η κατασκευή παύει να είναι αυθαίρετη και κατεδαφιστέα. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι πως θα εκδόσω ΕΕΔΜΚ σε υφιστάμενη κατασκευή. Για παράδειγμα τι θα εμφανίσω για την διαχείριση των αποβλήτων από ΑΕKK. Νομίζω πως η ενημέρωση είναι μια επιλογή αλλά θα προσπαθήσω να επικοινωνήσω με την αρμόδια πολεοδομία να ακούσω την άποψή τους. Ν4495/17 ΑΡ42 10. Ενημέρωση του φακέλου της οικοδομικής άδειας, ανεξάρτητα από το χρόνο ισχύος της οικοδομικής άδειας, πραγματοποιείται στις εξής περιπτώσεις : α) αλλαγή ιδιοκτήτη, β) τροποποιήσεις των μελετών, που δεν αλλάζουν το διάγραμμα δόμησης και με την προϋπόθεση ότι δεν είναι απαραίτητες εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα, γ) μεταβολές των διαστάσεων του κτιρίου ή του οικοπέδου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται κοινόχρηστοι χώροι. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα δέκα (10) εκατοστά όσον αφορά το κτίσμα, ή μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα είκοσι (20) εκατοστά όσον αφορά τα μήκη τωνπλευρών του οικοπέδου.
    2 points
  5. Είναι όντως δύσκολο να γίνει λεκτικά κατανοητή η κατάσταση, αλλά αν κατάλαβα καλά έχεις υπερύψωση του υπογείου προς τα πάνω και όχι σε βάθος, χωρίς επέκταση της επιφάνειάς του. Και επειδή εξετάζεις συνολικά το κτίριο ως κατακόρυφη ιδιοκτησία υπολογίζεις το ολικό ύψος του το οποίο συγκρίνεις με την άδεια και προεξέχει 27εκ., μέγεθος μικρότερο από το 5% του αδειοδοτημένου. Συνεπώς μπορείς να το κατατάξεις κατηγορία 3.
    1 point
  6. αφου θα εχτιζαν υποχρεωτικα εν επαφη...εστω και με εκεινη την συνδετήρια υπογεια πέργκολα...😄 μπορουσαν να συστησουν ΟΙ στα δυο κτισματα και να κανουν διανομη προ πασης ανεγερσης. Τεσπα, σημερα ειναι εξ αδιαιρετου. Θα πας με το αρθρο 98 παρ. 1 τα λεει αναλυτικα. Να μιλησεις με τον συμβ/φο σου για την ολη διαδικασια.
    1 point
  7. Καλό θα ήταν να ανεβάσεις τομή εγκεκριμένης και διαμορφωμένης κατάστασης για να γίνει πιο κατανοητό.
    1 point
  8. εκτιμώ πολύ την άμεση απάντησή σου 😊 σου έχω στείλει προσωπικό μνμ,ευχαριστώ
    1 point
  9. @efoulaόχι εννοώ αυτό: Ο έλεγχος του υπολογισμού της υπέρβασης έως 40% μπορεί να γίνεται για μέρος ή το σύνολο του κτιρίου, μετά από συναίνεση του συνόλου των αντίστοιχων συνιδιοκτητών, ακόμα και στην περίπτωση που έχουν υποβληθεί μεμονωμένες δηλώσεις υπαγωγής για επιμέρους ιδιοκτησίες του ακινήτου. προφανώς τη θέση σταύθμευσης την έχει κάποιος ιδιοκτήτης οριζόντιας, οπότε έτσι μπορείς να εκμεταλλευτείς και τα χιλιοστά του, αμφιλεγόμενο, όπως όλη η εγκύκλιος, αλλά για το συγκεκριμένο δεν βλέπω άλλη λύση
    1 point
  10. Δεν έχει σημασία ποιος είναι ο αιτών. Σημασία έχει το φύλλο καταγραφής στο οποίο βάζεις την έκπτωση. Εδώ οκ δεν παίζει ρόλο, αν είχες όμως ας πούμε μια υπέρβαση 100τμ θα την έσπαγες σε δυο φύλλα καταγραφή από 50τμ έκαστο (ή όπως είναι τα ποσοστά τους) και στο ένα θα έβαζες κάτοικος Θράκης και στο άλλο όχι. Α με πρόλαβε ο Ιάσονας. Καλησπέρα!
    1 point
  11. Ανεξάρτητα από τα 50άρικα.... Μπορείς να βάλεις όποιον θέλεις, είτε έναν από τους δύο, είτε και τους δύο. Δεν έχει απολύτως καμία σημασία. Σημασία όμως έχει το ότι, νόμιμα έκπτωση θα πάρει (αν παίρνει) μόνο ο ένας από τους δύο και για το ποσοστό του! Ανεξαρτήτως του αν το σύστημα του ΤΕΕ είναι φτιαγμένο κατά τέτοιον τρόπο που να εξυπηρετεί κάτι τέτοιο.... Πρόσεχε διότι οι "εξυπνάδες" πληρώνονται εκ των υστέρων ακριβότερα....
    1 point
  12. Θεωρώ αυτονόητο ότι όταν μπαίνει σχέδιο σε μια τακτοποίηση αποτυπώνεται η πραγματική κατάσταση του ακινήτου ακόμα και αν δεν απαιτείται να φαίνεται η εσωτερική διαρρύθμιση που ως γνωστόν δεν αποτελεί αυθαιρεσία. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεις τον πελάτη σου και την εργασία σου σε μεταγενέστερες αλλαγές που μπορεί να προβεί ο ιδιοκτήτης και αποκτά το ακίνητο μια ενημερωμένη νόμιμη κάτοψη.
    1 point
  13. Μεγάλη φασαρία για το τίποτε . Ενα φαραωνικής εμπνεύσεως σύστημα με στόχους που αν μη τι άλλο δεν δικαιολογούνται από την κοινή λογική που έχουμε και την γνώση των καταστάσεων ..
    1 point
  14. Αυτό και για το λόγο αυτόν που αναφέρεις, δεν πρόκειται να γίνει ούτε κατά τη Δευτέρα Παρουσία....
    1 point
  15. Έχει δικά της χιλιοστά ή είναι παρακολούθημα/χώρος αποκλειστικής χρήσης κάποιας ΟΙ;
    1 point
  16. 1. Έχω την εντύπωση ότι το ε9 αλλάζει και λόγω τακτοποίησης (είναι στη λίστα λόγων τροποποίησης, θα προσπαθήσω να δω κ τι άλλο). 2. Η σύσταση έγινε πριν χτιστεί η οικοδομή; Προφανώς έχουν βάλει την κάλυψη/2, συχνά το συναντάς σε κτίσματα ΓΟΚ73 (και βάζουν μέσα και ημιυπαίθριους, φωταγωγούς κλπ). Άρα αποτι βλέπω δεν έχεις να τακτοποιήσεις κάτι, διόρθωση θέλει η σύσταση κ μετά εφορία. Πάρε και το σχέδιο της σύστασης καλού κακού, αλλά 99% αυτό έχει γίνει*. (Φοβόμουν μήπως έχει γίνει καμμιά βλακεία με μικτό/καθαρό εμβαδό, άλλο τρικ της εποχής, αλλά δεν φαίνεται κάτι τέτοιο από την αποτύπωση σου). Το πιο δύσκολο θα είναι πείσεις το συμβολαιογράφο ότι έχει λάθος η σύσταση, έχουν μια τάση να αντιμετωπίζουν τις πράξεις συστασης σαν τις πλάκες του Μωυσή ένα πράγμα (του βιβλικού). * Λογικά ίδιο με της άδειας θα είναι, κ επειδή δεν έγραφε κάπου Εδιαμερισματος = 129, ή έγραφε πάνω στην κάτοψη ΕΟρόφου = 280 ή στο τσακιρ κέφι το πήραν από το διάγραμμα κάλυψης και το έκαναν δια 2. Και πολύ είναι για συμβολαιογράφο, δεν είναι κ η δουλειά τους άλλωστε. Υπόψη το σχέδιο αν δεν το έχει ο ιδιοκτήτης μόνο στον αρχειοφυλακα θα το βρεις, στα υποθηκοφυλακεία δεν τα πήγαιναν.
    1 point
  17. Δεν υπονοείται απλά, εξυπακούεται κιόλας ... ο οικισμός που έκανε τη ζώνη. Η ζώνη δημιουργείται από έναν οικισμό που υπήρχε πραγματικά προ '23. Αν οι παραπέρα επεκτάσεις του δημιουργούν πλέον δικαιώματα ζώνης είναι θέμα που έχει ξεκαθαρίσει πλήθος εγκυκλίων. Επεκτάσεις υπάρχοντος σχεδίου του δημιουργούν. Οι επεκτάσεις μέσω οριοθέτησης με το ΠΔ των οικισμών κάτω των 2000 κατοίκων, έχει κριθεί οριστικά ότι δεν δημιουργούν. Άλλες επεκτάσεις έχουν κριθεί με εγκυκλίους όπως η 3/99 που ρώτησα παραπάνω ...
    1 point
  18. Έναρξη μπορείς να κάνεις κανονικότατα με τους ΚΑΔ για υπηρεσίες μηχανικού. Όλοι οι Μηχανικοί ΤΕ έτσι έχουμε κάνει έναρξη εργασιών. Στο ΤΕΕ να γραφτείς στο μητρώο πτυχιούχων μηχανικών και όχι στις τεχνικές επωνυμίες.
    1 point
  19. Περίεργο, στις κανονικές άδειες νομιμοποίησης δεν ξέρω αν συμβαίνει κάτι αντίστοιχο. Για τα υπόλοιπα δεν πειράζει, θα σου μείνει το διάβασμα για την επόμενη φορά και αν έχει παέι στον σαλταπήδα θα έχει πάρει ο καθένας αυτό που του αξίζει. (κ εσύ θα έχεις γλυτώσει έναν αμφιλεγόμενο πελάτη) keep us posted για το τι θα κάνεις τελικά
    1 point
  20. Προσυπογράφω. Ας πάει πρώτα ο ίδιος να τα βρει και μετά πήγαινε εσύ.
    1 point
  21. Αν ο ιδιοκτήτης δεν μπορεί ο ίδιος να σου δείξει τα χωράφια του, δυστυχώς εσύ ως μηχανικός του, δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα! Ούτε υπάρχει πιθανότητα να πληρωθείς για το χρόνο και τις υπηρεσίες σου. Άσε το "συγγενή" να βγάλει το φίδι από την τρύπα, αλλιώς να τα ξεχάσει τα χωράφια....
    1 point
  22. Νομίζω πως είναι προσβολή για τον κλάδο μας να ασχοληθεί κάποιος συνάδελφος με τέτοιες υποθέσεις. Δηλαδή, ο ιδιοκτήτης ανέθεσε σε κάποιον μη μηχανικό να αναλάβει εργασίες εσωτερικών διαρρυθμίσεων και έρχεται τώρα να αναθέσει σε μηχανικό την γραφειοκρατική διαδικασία?
    1 point
  23. Επανέρχομαι μετά πο συνομιλία με αρμόδιο υπάλληλο πολεοδομίας. Κατέληξα πως βγάζω πρώτα ΕΕΕΔΚ αφού πρώτα πληρώσει πρόστιμο αυθαιρέτου 200€ που θα κοινοποιήσει η πολεοδομία στην ΔΟΥ και ανεβάσω την απόδειξη στο σύστημα και μετά εκδόσω την μικρής. Αυτό που δεν ξέρω ακόμη κ δν ήξερε να μ απαντήσει με σιγουριά κ ο υπάλληλος είναι αν πρέπει μετα την μικρής να κάνω και ενημέρωση φακέλου οα και μετά να πάω σε έκδοση βεβ. μηχανικού ή σε ταυτότητα. Επίσης αν πάω με βεβαίωση χωρίς ταυτότητα θα πρέπει να βάλω ημ/νία αυτοψίας 31/01/2021 ππου είναι λίγο κουφό όταν θα κάνω νομιμοποίηση σήμερα. Για το τι θα κάνω με ΙΚΑ και ΑΕΚΚ αύριο...
    1 point
  24. Δυστυχώς δεν ανήκω σε καμία εξαίρεση 2 στα 2 άκυρο με τις υποθέσεις μου Τι σαχλαμάρα η κατάργηση της κατ.5 Πάντως αν σκεφτεί κανείς οτι για ακίνητο με άδεια που μετακινήθηκε ολόκληρο εκτός εγκεκριμένου περιγράμματος δεν μπορεί να δηλωθει κατηγορία 4 επειδή στη δήλωση επιλέγουμε «Χωρίς Οικοδομική άδεια» και Σε κτίριο προ 55 ενω επιλέγουμε «με οικοδομική άδεια » πάλι δεν μπορούμε να βάλουμε κατ.4 επειδή δεν υπάρχει στην πράξη οικοδομική άδεια, μου φαίνεται τελείως οξύμωρο .
    1 point
  25. Πρακτικά σημαίνει ότι είναι άλλης μορφής έκτασης που δεν υπάγεται στις δασικές διατάξεις, αλλά υπάρχει και ο χαρακτηρισμός ΑΝ (κήρυξη ως αναδασωτέα, προφανώς μέσα σε μία ευρύτερη έκταση). Ο χαρακτηρισμός ΑΝ θα πρέπει να αρθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.998/1979 (απόφαση δασάρχη και δημοσίευση σε ΦΕΚ). Μέχρι τότε το ακίνητο είναι δεσμευμένο από το χαρακτηρισμό ΑΝ.΄Μετά την άρση της αναδάσωσης, αναμορφώνεται και ο δασικός χάρτης σε όποιο στάδιο κι αν βρίσκεται. Μια επίσκεψη στο δασαρχείο που έχει κηρύξει την αναδάσωση θα σε διαφωτίσει για το αν πρέπει να κινήσεις κάποια ενέργεια για λογαριασμό του πελάτη σου ή αν θα κινηθούν αυτεπάγγελτα για την άρση της αναδάσωσης.
    1 point
  26. να είσαι καλά-κάθε ερώτηση έχει την σημασία της για αυτόν που την κάνειαπλά λέω ότι δεν χρειάζεται να μπεις στην διαδικασία του τι ίσχυε κατά τον χρόνο έκδοσης της άδειας ή τι ισχύει σήμερα,όταν μια ψησταριά χτιστή(όχι χώρος),υπολογίζεται ως λοιπή παράβαση.
    1 point
  27. Παρ'όλα αυτά,είναι μια σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών που συνεχίζει να ισχύει.Άρα,η λογική μου,μου λέει ότι ο καθένας θα πουλήσει την οριζόντια του με την βεβαίωση της. Το θέμα φυσικά χρήζει και συνεννόησης-επιβεβαίωσης με τον συμβ/φο.
    1 point
  28. @EiriniAΤο υπολογίζεις ως λοιπή παράβαση. @BrascoΘα μεταβιβαστεί μετά την κατεδάφιση οπότε και θα παραμείνει ένα αδόμητο οικόπεδο?
    1 point
  29. Καλησπέρα,αν μπεις στο πεδίο "στοιχεία υφισταμένου" και ανοίξεις την μπάρα με τις προγενέστερες πράξεις που μπορούν να συμπληρωθούν, και δεν υπάρχει καμία από αυτές για το συγκεκριμένο ακίνητο,(που μάλλον δεν υπάρχει από την περιγραφή),θ'αφήσεις το πεδίο κενό.
    1 point
  30. Πάντως συνάδερφοι, το θέμα της διαφορετικής εσωτερικής διαρρύθμισης θα είναι ένα συχνό φαινόμενο που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε, ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή της ΗΤΚ (βέβαια όταν και άμα εφαρμοστεί), κατά την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού. Άποψη μου λοιπόν είναι να εφαρμόζεται η παρ. η) του άρθρου 28 του Ν.4495, η οποία δίνει τον ορισμό της ενημέρωσης φακέλου, σε συνδυασμό με την παρ. 10) του άρθρου 42 και όχι να εκδίδεται ΕΕΔΜΚ.
    1 point
  31. Ναι σε δεσμεύει σε αυτήν την περίπτωση. Νόμιζα ότι άφησες την αποτύπωση της κατοψης της ΟΑ. Μικρη κλίμακα λοιπόν και νομιμοποίηση.
    1 point
  32. Και οι 2 οικισμοί εκτός αντικειμενικού, οπότε 500 ευρώ για εντός-εκτός.
    1 point
  33. Γιατί η τακτοποίηση σημαίνει πως οι εσωτερικές διαρρυθμίσεις έγιναν εκ των υστέρων??? Πως προκύπτει αυτό???
    1 point
  34. https://www.michanikos.gr/forums/topic/62025-kαμπινγ/?tab=comments#comment-1106069 δες και τα ΠΜ και αυτο το σημερινο απο την κ. Μπακλατζή για τα προδηλα λάθη. https://news.b2green.gr/4113/γρ-μπακλατσή-πότε-υποβάλλουμε-ατελώς
    1 point
  35. Γίνεται! Να το κάνεις! Άσε το ΤΕΕ στην τρ.... του! Τα πάντα αλλάζουν όταν μια δήλωση είναι σε κατάσταση "υπαγωγή". Να δώσετε όμως πρωτίστως το ποσό του παραβόλου σε εκείνον που αρχικώς το είχε καταβάλλει.
    1 point
  36. Καλησπέρα,η επιλογή Κατηγορίας για την σταυλική εγκατάσταση γίνεται όπως και για τις άλλες κατηγορίες αυθαιρέτων.Επομένως, α.οικοδομική άδεια υπάρχει? β.πόση επιφάνεια έχουν οι αυθαίρετες επεκτάσεις και πόση επιφάνεια υφίσταται νόμιμα βάσει άδειας? (αν η απάντηση στο ερώτημα α. είναι "δεν υπάρχει άδεια",αυτομάτως- και δυστυχώς κατ'εμέ- η Κατηγορία είναι 5) (αν υπάρχει άδεια πρέπει να γίνει η σύγκριση ποσοστών του άρθρου 96 για την επιλογή Κατηγορίας) Στο τελευταίο σου ερώτημα,δεν υπάρχει απάντηση στην παρούσα φάση,εκτός αν ανήκει η Κατηγορία 5 στις εξαιρέσεις που μπορούν να ενταχθούν στο άρθρο 96,Κατ.5 ,όπως διαμορφώθηκε με τον ν.4759.
    1 point
  37. Αυτές είναι του 2011, δες του 2007 https://www.minfin.gr/documents/31361/666096/08._N.XALKIDIKHS.pdf/a73c2141-cb4c-40a5-8ec6-ff028c94cbfe
    1 point
  38. @panosges Δεν ασχολούμαι ούτε με προσωρινές διαφορές ούτε με λογιστική και φορολογική βάση. Αυτά αφορούν ποσά άλλης τάξης μεγέθους από το μικρό εισόδημα ενός μηχανικού. Φυσικά συμβουλεύτηκα τον λογιστή μου, όμως επειδή δεν είμαι εγώ λογιστής δεν προτρέπω κανέναν να πράξει το ίδιο.
    1 point
  39. Καλημέρα,με τον Ν.4759/2020 τροποποιήθηκε η Κατηγορία 2 ως εξής: Άρθρο 36 2) Κατηγορία 2: α) ανέγερση κτιρίου σε οικόπεδο εντός οικισμού προϋφισταμένου του έτους 1923, χωρίς εγκεκριμένα όρια, β) νομιμοποιήσεις κτιρίων και κατασκευών και αλλαγών χρήσης του άρθρου 106, γ) ανέγερση ή προσθήκη ή κατασκευές και εργασίες σε οικόπεδα ή γήπεδα, όπου από γενικές ή ειδικές διατάξεις προβλέπεται αυτοψία από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.) Άρθρο 110,παρ.3: 3. Δεν υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος κτίσματα που έχουν κριθεί αυθαίρετα με αμετάκλητη απόφαση του αρμόδιου δικαστηρίου. Κατ΄ εξαίρεση και με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του άρθρου 97, υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του ΠΕ.ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ., κτίσματα των οποίων οι οικοδομικές άδειες ή και αναθεωρήσεις αυτών ακυρώθηκαν με αμετάκλητη απόφαση του αρμόδιου διοικητικού δικαστηρίου, χωρίς να έχουν υποβληθεί για την έκδοση τους ψευδή ή αναληθή στοιχεία, αν: .........δ) η διαπιστωθείσα πλημμέλεια της οικοδομικής αδείας ή της αναθεώρησής της συνίσταται σε παράλειψη της πολεοδομικής υπηρεσίας,δύναται να αρθεί με την έκδοση άδειας νομιμοποίησης. Συνεπώς,λογικά η άδεια θα είναι Κατηγορίας 2.
    1 point
  40. Αν και τυπικά το εμβαδό είναι μέσα στην αποδεκτή απόκλιση, για μένα ξεκάθαρα πρέπει να κάνετε διόρθωση σχήματος. Τα 750τ.μ. είναι πολλά, πρέπει να ελέγξεις και την συμβατότητα σχήματος. Στα εκτός σχεδίου, οι αποκλίσεις άνω των 2μ μελλοντικά θα χρήζουν διόρθωσης γεωμετρικού σχήματος και με γνώμονα αυτό ακριβώς πρέπει να λειτουργούμε από τώρα. Καταρχήν, η γεωμετρική αυτή μεταβολή μπορεί να σου ζητηθεί ακόμα και σήμερα από την ΥΔΟΜ, αν πας να εκδόσεις άδεια και υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις με τους ομόρους. Δεν κοιτάνε μόνο το εμβαδό πλέον, ζητάνε διορθώσεις και για τα σύνορα. Το ακόμα σοβαρότερο επιχείρημα είναι, μετά από χρόνια, πόσο εύκολο νομίζεις θα είναι να διεκδικήσεις αυτό το τμήμα των 750τ.μ. από τους ομόρους? Πολύ δύσκολο θα είναι... Όλοι επαναπαύονται στη συμβατότητα εμβαδού αλλά είναι λάθος. Το οικόπεδό μου, με αυτή τη λογική, μπορώ να το δείξω σαν "σωλήνα" μήκους 10 χιλιομέτρων... Απορώ που γίνονται συναλλαγές χωρίς έλεγχο συμβατότητας σχήματος... Δεν το πίστευα όταν το πρωτοείδα...
    1 point
  41. Καλησπέρα,εφόσον τηρούνται όλοι οι ισχύοντες όροι δόμησης,υπάρχει η δυνατότητα νομιμοποίησης με άδεια βάσει του άρθρου 106,με υπαγωγή στον ν.4495 και πληρωμή του παραβόλου. Οι κατασκευές του 2020 συμπεριλαμβάνονται στην άδεια ως αυθαίρετες κατασκευές μετά τις 28-7-11,για τις οποίες ακολουθεί αυτοψία της πολεοδομίας,καταγραφή τους,υπολογισμός προστίμου και έκθεση αυθαιρέτων.Ο υπολογισμός του προστίμου αναλύεται στο άρθρο 94 του 4495,καθώς και οι εκπτώσεις εφόσον εκδοθεί η άδεια νομιμοποίησης. Οι μελέτες καθορίζονται στην περίπτωση σου (κτίσμα χωρίς καμία οικοδομική άδεια),από την χρήση του κτιρίου και τις επί μέρους απαιτήσεις που ορίζονται βάσει νομοθεσίας. Οι εγκρίσεις φορέων καθορίζονται από την χρήση,την περιοχή και την παλαιότητα του κτίσματος.☺
    1 point
  42. Καλημέρα @st2 @desptsouk @pirsogiannis ... σας έχω το καλύτερο, γιατί πραγματικά κι εγώ είχα κουραστεί με τις αλλαγές συντελεστών κάτω απ' τη μύτη μας ... (και χθες τα ίδια πάλι 🤪) Λοιπόν όταν συμπληρώνουμε την ΑΠΔ, στο πακέτο κάλυψης δίπλα έχει ένα ερωτηματικό, το επιλέγουμε και μετά πατάμε αναζήτηση ή απλά πατάμε enter.... Στη συνέχεια επιλέγουμε πακέτο 781 και ...... ιδού τα ποσοστά !!!! (για να λειτουργήσει πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε ήδη επιλέξει κωδικό ειδικότητας) Απολαύστε υπεύθυνα !!!
    1 point
  43. Τουλάχιστον με αυτόν τον τρόπο δεν θα αλλάζει η γεωμετρία του κτιρίου. Τίμιο κλέψιμο
    1 point
  44. Καλημέρα Δέσποινα!Έχει σημασία στην περίπτωση σου αν το ισόγειο κατάστημα με πατάρι,αποτελεί αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία ή αν δεν υπάρχει σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών.Τι εννοώ:αν ρυθμίζεις μόνο την αυτοτελή Ο.Ι. (κατάστημα με πατάρι), δεν μπορείς να συμπεριλάβεις στην δήλωση σου ως υπέρβαση δόμησης το κεντρικό κλιμακοστάσιο της οικοδομής σε αυτό το επίπεδο (ημιορόφου),καθώς είναι κοινόχρηστος της οικοδομής(ακόμη και αν εξυπηρετεί την πρόσβαση προς το πατάρι,ωστόσο αποτελεί το κεντρικό κλιμακοστάσιο που εξυπηρετεί και τους υπερκείμενους ορόφους,σωστά?).Αν πάλι,στο ακίνητο δεν υπάρχει σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών,και δημιουργήθηκε κλιμακοστάσιο του επιπέδου του ημιορόφου,το οποίο δεν υπήρχε στην οικοδομική άδεια,θα πρέπει να το δηλώσεις ως υπέρβαση δόμησης του ενιαίου ακινήτου.
    1 point
  45. Ναι η τροποποίηση του νόμου αναφορικά με την κατηγορία 4, αναφέρει ακίνητα στα οποία έχει εκδοθεί άδεια. Σε ακίνητο με προ 55 κτίριο (το οποίο θεωρείται νομίμως υφιστάμενο) προσιδιάζει με αυτό που έχει εκδοθεί Ο.Α και μπορείς να το επικαλεστείς. Η επιλογή "ΝΑΙ" στην έκδοση Ο.Α στο Π.Σ σε κατοχυρώνει και ενεργείς βάσει του νόμου (παράρτημα Α). Διαφορετικά θα έπρεπε να γράφουν στο νόμο ότι επιλέγεται "ΟΧΙ" στην Ο.Α στην περίπτωση των προ 55. Άνετα το "εκμεταλλευόμαστε" για να εντάξουμε αυθαιρεσίες κατηγορίας 4.
    1 point
  46. Καλημέρα,Χρόνια Πολλά! 1)Ο έλεγχος του μέσου ύψους 2,20 μ. αφορούσε στην επιφάνεια σοφίτας που δεν προσμετρούσε στον ΣΔ με προϋποθέσεις το μέσο ύψος μέχρι 2,20 μ. και την επιφάνεια < 50% του υποκείμενου χώρου (άρθρο 11,παρ.6,ιε).Από τις παραπάνω προϋποθέσεις για μη προσμέτρηση στον ΣΔ αφαιρέθηκε η προϋπόθεση του μέσου ύψους 2,20 μ. ιε. Σοφίτες με συνολικό εμβαδόν μικρότερο ή ίσο του 1/2 του χώρου του υποκείμενου ορόφου με τον οποίο συνδέονται λειτουργικά, χωρίς να αποτελούν ανεξάρτητο όροφο και εφόσον το μέσο ελεύθερο ύψος είναι μικρότερο από 2,20 μ.. Ως υποκείμενος όροφος νοείται η συνολική επιφάνεια της κάτοψης συμπεριλαμβανομένων των τοίχων που την ορίζουν. Εφόσον κάτω από τη σοφίτα υπάρχει πατάρι ως υποκείμενος όροφος νοείται ο όροφος κάτω από το πατάρι. Στο συνολικό εμβαδόν των σοφιτών δεν προσμετράται η κλίμακα ανόδου προς αυτές με τους διαδρόμους της. Άρα,για νέα σοφίτα, από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι δεν απαιτείται περιορισμός του μέσου ελεύθερου ύψους,προκειμένου να μην προσμετράται στον ΣΔ,αν αυτή έχει επιφάνεια < 50% του υποκείμενου χώρου. 2)Ναι,πλέον το δάπεδο της σοφίτας μπορεί να είναι σε χαμηλότερη στάθμη από την στάθμη έδρασης της στέγης. 3)Πιθανώς κακή διατύπωση:Αν διαβάσεις όλον τον νέο ορισμό........ ....θα δεις παρακάτω το διαζευκτικό ή (δεν προσμετράται η κλίμακα του κοινόχρηστου κλιμακοστασίου ή του κεντρικού κλιμακοστασίου αυτοτελούς ανεξάρτητης ιδιοκτησίας)
    1 point
  47. Geo-engineer θα διατηρήσω που είναι και αυτό που έχω 10χρόνια τώρα που ακολουθώ πιστά τους κανόνες. Άλλαξα windows και είχα θέμα με τους κωδικούς... Δεν φαντάστηκα πως υπάρχει πρόβλημα και δεν καταλαβαίνω γιατί τόση αυστηρότητα σε κάποιον που δεν έχει δημιουργήσει ποτέ θέμα στο φόρουμ.
    1 point
  48. μπα θα καταλαβουν οτι "ξεχασαν" και θα το συμπληρωσουν Αλλοιως, ειτε γιατι υπαρχει κανονισμος και δεν προβλεψε κατι ειτε γιατι δεν υπαρχει κανονισμος θα τρεχουν ολοι στα δικαστηρια να ζηταμε να εγκρινει ο δικαστης τις σχετικες πραξεις... οσον αφορα αυτο "Για να μην αναφερθώ στο τρόπο γραφής της ΥΑ. Στο άρθρο 4, για να βλέπουμε για ποια εργασία μιλάμε κάθε φορά, πρέπει να ανατρέχουμε στον 4495. Εξοργιστικό! " τό έλυσε ο ιμχοτεπ με την παραθεση των εργασιων διπλα σε καθε περίπτωση. https://www.michanikos.gr/files/file/1670-εργασίες-μικρής-κλίμακας-2020-φεκ-b-1843-13052020-απόφαση-υπενδαοκα432661174/
    1 point
  49. ευχαριστώ, αλλά δεν μπορώ να δεχθώ ότι, όλα είναι "σάλτσα" Πολλά απ' αυτά τα ένοιωθα, καθώς επίσης ότι επιδίωξα πολλά, αν όχι όλα, να εφαρμοσθούν και στη πράξη (σε αυτό συνετέλεσε και το ότι, πράγματι είχα έναν ιδιοκτήτη, φίλο του νεοκλασικού)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.