Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/11/2020 σε όλες τις περιοχές
-
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του ν.4122/2013 για την «Ενεργειακή Απόδοση Κτιρίων». ΨΛ424653Π8-Ρ77.pdf3 points
-
Τα 7τ.μ. δεν αφορουν το θεμα αυθαιρεσίας. Εάν υπαρχει αυθαιρεσία (όπως αναφέρει ο συνάδελφος για άλλο περίγραμμα) πρέπει να ειναι λυμένες και τακτοποιημένες. Τα 7τ.μ. αφορούν διαφορά απο το ε9 γιατι ο λογιστής μπορει να πέρασε 2 διαμερίσματα μαζί με το μισό κλιμακοστάσιο στο καθένα ή να λογίζονται ελαφρώς διαφορετικές οι διαστάσεις σε ένα πεα από οτι σε ειδικές πολεοδομικές περιπτώσεις (ειδικά σε παλια κτίσματα ή αν πχ λείπουν τα παράθυρα σε κάποιο τακτοποιήμενο χώρο άρα ολο το δομικό και όχι η μεσοτοιχία μετρά στο πεα).3 points
-
2 points
-
2 points
-
1 point
-
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση ΓΔΟΥ 281/13.11.2020 (ΦΕΚ Β' 5047/14-11-2020) σχετικά με τη διαδικασία και προϋποθέσεις χορήγησης ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής Νο 4, σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης της νόσου του κορωνοϊού COVID-19, κατά τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο 2020. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν, πλέον, όλες οι ατομικές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως εάν απασχολούν εργαζόμενους ή έχουν ταμειακή μηχανή (συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών και επιστημόνων) .Οπότε ενδιαφέρει και τους μηχανικούς (επιστήμονες γενικότερα), όπου πρακτικά είναι κατά το ήμισυ επιστρεπτέα, ήτοι αν π.χ. εγκριθεί ποσό 1.000€, επιστρέφεται στο κράτος το 50% σε (40) ισόποσες τοκοχρεωλυτικές μηνιαίες δόσεις από την 1/1/2022 (το χρονικό διάστημα ως την 31η Δεκεμβρίου 2021 παρέχεται άτοκη περίοδος χάριτος κατά την οποία η δικαιούχος επιχείρηση δεν υποχρεούται να επιστρέψει οιοδήποτε τμήμα κεφαλαίου ή τόκων) Ητοι το ένα τμήμα της επιστρεπτέας είναι μια επιδότηση, δηλαδή στο παράδειγμα ύψους 500€ που δεν επιστρέφονται, όπως π.χ. το επίδομα των 600€ που είχαμε πάρει ...το voucher) Προθεσμία υποβολής είναι η 30/11/2020 Είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται από εδώ. Τα σχετικά τα ανεβάζω και ως αρχεία, αν για κάποιον λόγο δεν λειτουργούν οι παρακάτω παραπομπές. Διαδικασία και προϋποθέσεις επιστρεπτέας προκαταβολής Νο4 ΓΔΟΥ 281/13.11.2020 (ΦΕΚ Β' 5047/14-11-2020) Τροποποίηση στα κριτήρια της επιστρεπτέας προκαταβολής 4 - Οι δικαιούχοι πρέπει να είναι υπόχρεοι σε τήρηση και έκδοση λογιστικών αρχείων ΓΔΟΥ 282/17-11-2020 (ΦΕΚ Β 5081/17.1.2020) Δελτίο Τύπου, της 16/11/2020 όπου αναφέρει και το παραπάνω για το δικαίωμα συμμετοχής των επιστημόνων Διαδικασία και προϋποθέσεις επιστρεπτέας προκαταβολής Νο4 ΓΔΟΥ 281_13.11.2020.pdf Τροποποίηση στα κριτήρια της επιστρεπτέας προκαταβολής 4.pdf ΔΤ_Επιστρεπτέα_Προκαταβολή_4_16112020.pdf1 point
-
Εμμένει το υπουργείο Περιβάλλοντος στον σχεδιασμό του για κατάργηση της δόμησης σε οικόπεδα κάτω των τεσσάρων στρεμμάτων. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως οι ιδιοκτήτες που διαθέτουν οικόπεδα 750, 1.200 και 2.000 τετραγωνικών μέτρων δεν θα μπορούν πλέον να βγάλουν οικοδομική άδεια έπειτα από δύο χρόνια από την ψήφιση του σχετικού νόμου. Ωστόσο, από το υπουργείο Περιβάλλοντος προχωρούν σε παραχωρήσεις-διευκολύνσεις αφήνοντας τους ιδιοκτήτες να καταθέσουν αίτηση για οικοδομική άδεια - μέσα στο προαναφερόμενο χρονικό διάστημα των δύο χρόνων - με λιγότερα δικαιολογητικά. Αυτή τη στιγμή, το σχέδιο νόμου για τον εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας βρίσκεται για τις τελικές ρυθμίσεις στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή (ΚΕΝΕ) της Βουλής. «ΤΑ ΝΕΑ», σε μια προσπάθεια να διευκολυνθούν οι ιδιοκτήτες ακινήτων όσο και οι επαγγελματίες (μηχανικοί, δικηγόροι, μεσίτες κ.ά.), παρουσιάζουν έναν οδηγό επιβίωσης στην εκτός σχεδίου δόμησης εστιάζοντας στις βασικές αλλαγές που έχουν - μέχρι στιγμής - καταγραφεί στο υπό επεξεργασία κείμενο σε σχέση με αυτό που είχε δοθεί για διαβούλευση. Η… διευκόλυνση Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα οικόπεδα που είναι μικρότερα από τέσσερα στρέμματα, προβλέπεται η δυνατότητα μέχρι την έγκριση του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου, και για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα δύο χρόνια από τη δημοσίευση του νέου νόμου, να μπορεί να υποβληθεί αίτηση για οικοδόμηση, ακόμη κι αν αυτή δεν συνοδεύεται από το σύνολο των δικαιολογητικών που απαιτούνται. Τέτοια δικαιολογητικά είναι, για παράδειγμα, οι βεβαιώσεις της αρχαιολογικής και της δασικής υπηρεσίας. Την ίδια ώρα, για την κατοικία, μειώνεται κατά 25% η μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια που μπορεί να κτιστεί στις εκτός σχεδίου περιοχές. Σήμερα, στα τέσσερα στρέμματα μπορείς να κτίσεις 200 τετραγωνικά μέτρα. Με το νέο καθεστώς η... μπίλια κάθεται στα 150 τετραγωνικά μέτρα (στη διαβούλευση η έκταση ήταν 180 τετραγωνικά μέτρα). Συγκεκριμένα, με το νομοσχέδιο μπαίνουν μέγιστα όρια: Για μέχρι τα τέσσερα στρέμματα η συνολική επιφάνεια κάλυψης είναι τα 186 τετραγωνικά και μέχρι τα οκτώ στρέμματα 258 τετραγωνικά μέτρα. Για μεγαλύτερες εκτάσεις, ο συντελεστής δόμησης μειώνεται στο μισό (0,009) και με ανώτατο όριο κάλυψης τα 360 τετραγωνικά μέτρα. Σε αυτή τη φάση - και μπροστά στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από μηχανικούς και ιδιοκτήτες - από το υπουργείο Περιβάλλοντος επέλεξαν να μην κάνουν τον πολεοδομικό σχεδιασμό των δρόμων με ξεχωριστά Προεδρικά Διατάγματα, αλλά αυτό να γίνει με τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια (κάθε περιοχής) όταν αυτά ολοκληρωθούν. Ρυθμίσεις Ετσι, στο μεσοδιάστημα των δύο χρόνων θα μπορεί κάποιος να κτίσει με ρυθμίσεις που θα είναι κοντά στις σημερινές. Σημειώνεται πως σήμερα, προκειμένου να κτίσει ένας ενδιαφερόμενος σε εκτός σχεδίου περιοχή, θα πρέπει το αγροτεμάχιό του, όταν αυτό υφίσταται από το 2004 και μετά, να έχει ελάχιστο εμβαδόν τέσσερα στρέμματα και ελάχιστο πρόσωπο 25 μέτρα σε κοινόχρηστο δρόμο. Ωστόσο, μέχρι τώρα, από το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν έχουν προχωρήσει στη θεσμοθέτηση της διαδικασίας καθορισμού ενός δρόμου ως κοινόχρηστου εκτός σχεδίου. Ολες οι νέες οικοδομικές άδειες στις εκτός σχεδίου περιοχές θα επιβαρύνονται με - επιπλέον - τέλος 5% επί του κόστους έκδοσης, το οποίο θα αποδίδεται στο Πράσινο Ταμείο, για τη χρηματοδότηση δράσεων σε περιοχές εκτός σχεδίου. Ωστόσο, στα εκτός σχεδίου γήπεδα (οικόπεδα) που θα βρίσκονται σε περιοχές που θα έχουν ολοκληρωθεί τα Τοπικά Χωροταξικά Σχέδια ή άλλα πολεοδομικά «εργαλεία», δηλαδή θα έχουν καθοριστεί για παράδειγμα χρήσεις γης, οι όροι δόμησης και ιδίως ο συντελεστής δόμησης μπορούν να είναι, κατά maximum, ευνοϊκότεροι για τη δόμηση μέχρι και 10%, από τα οικόπεδα εντός σχεδίου ή οικισμού. Στο μεταξύ, ο γενικός κανόνας σε ό,τι αφορά τον μέγιστο συντελεστή δόμησης - συμπεριλαμβανομένων και των τυχόν επιτρεπόμενων παρεκκλίσεων - είναι αυτός να ανέρχεται σε 0,18. Kαι υπάρχει μια διαβάθμιση για data centers, κέντρα ελέγχου οχημάτων (0,8), για νοσοκομεία και βιομηχανικές εγκαταστάσεις (0,6), για κτίρια εκπαίδευσης (0,27) κ.ά. Επιπλέον, με το νέο καθεστώς που διαμορφώνεται, επιτρέπεται να δημιουργούνται μικρά σύνθετα τουριστικά καταλύματα και εντός εγκαταλελειμμένων οικισμών προ του 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων σε συνδυασμό με την ανάπλαση τμήματος ή του συνόλου του οικισμού. Παράλληλα, σε βιομηχανικές περιοχές αλλά και σε μορφές Βιομηχανικών και Επιχειρηματικών Πάρκων (ΒΕΠΕ) επιτρέπεται η οικοδόμηση χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πολεοδόμησής τους υπό τις εξής προϋποθέσεις: η οικοδόμηση να γίνει σε συνεχόμενα όμορα μεταξύ τους γήπεδα, σε έκταση που δεν υπερβαίνει αθροιστικά το 20% της έκτασης, για την οποία δεν υπάρχει συγκεκριμένη οικοδομική μελέτη.1 point
-
@tsx @vagom Το προσάρτημα κυρίως εγώ το κάνω και σε μικρές αλλαγές γι αυτό το λόγο ακριβώς (όχι τόσο πολύ για το κείμενο του σεναρίου που δε μου χωράει και πάνω από 200-250 χαρακτήρες στο ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ) όσο για την εξοικονόμηση πρωτογενούς που βγάζει στο 1ο σενάριο και θα τη μετρήσει στο πληροφοριακό. Αλλά και για 2ο λόγο να συμβαδίζω με το έντυπο που επίσης προσθέτω την τιμή της εξοικονόμησης. Εφόσον σε καλύπτει το [1.2 x τ.μ. ΠΕΑ x εξοικονόμηση 1ου σεναρίου] ως μέγιστο ακόμα και για τις extra παρεμβάσεις που κάνεις δε θα έχεις κανένα "κόφτη" για τα extra. Πάντως το προσάρτημα είναι 1 λεπτό υπόθεση αν έχεις κάνει εσύ την επιθεώρηση οπότε γιατί όχι. Από τα ωραία που έγιναν αυτή τη φορά πάντως.1 point
-
Αν συνδεθείς με το ένα μέσο (κινητό ή υπολογιστής) "κλειδώνει" και δε μπορείς μετά με το άλλο. Είναι μια ιδιότητα που έχουν κάποιες εφαρμογές τέτοιου τύπου, ίσως και αυτή. Λογικά θα υπάρχει τρόπος να "ξεκλειδώσει" για να μπεις από την άλλη συσκευή. Αναζήτησέ το με τον όρο "home vs mobile data connection" . Ελπίζω να βοηθήσει.1 point
-
@Dim DesmoDesmo Καλησπέρα. Η μοναδική γκαφα που έχετε κάνει από την πλευρά σας είναι ότι επιλέξατε μείωση προστίμου λόγω ενεργειακής αναβάθμισης. Το τι έχει ανεβάσει κ τι όχι μπορείτε να το βρείτε με μια επίσκεψη στο Τεχνικό επιμελητήριο. Στο τεχνικό επιμελητήριο επίσης μπορείτε να αιτηθειτε αλλαγή μηχανικού, αλλά αν το κάνετε να ξέρετε ότι τα λ7 σας προς τον πρώτο μηχανικο έχουν κάνει φτερά, ωστόσο θα καταφέρετε να τελειώσετε την υπόθεση πληρώνοντας έναν άλλο μηχανικό που εμπιστεύεστε. Αν το ακίνητο έχει αξία για εσάς, όντως μπορείτε να ακολουθήσετε τη συμβουλή του συναδέλφου Ιάσονα. Αν δεν έχει κ τόσο μεγάλη αξία, αναμένετε όπως είστε κ με υπομονή κ προσπάθεια όλα θα γίνουν.1 point
-
@Dim Desmo Δεν πρόκειται να χάσεις ούτε τα λεφτά σου ούτε το σπίτι σου. Δεν χρειάζεται να ασχολείσαι με την ανάρτηση των εγγράφων και σχεδίων της τακτοποίησης. Αν έχεις πληρώσει το πρόστιμο, ζήτησε και πάρε το τεύχος της οριστικής υπαγωγής η οποία μπορεί να γίνει χωρίς την ανάρτηση δικαιολογητικών. Για όσα είναι υπεύθυνος ο μηχανικός δεν έχεις κάποια ευθύνη, οπότε δεν υπάρχει λόγος να αγχώνεσαι για το 18μηνο ή οποιαδήποτε άλλη προθεσμία.1 point
-
@Calibrator Εάν το ΠΕΑ πριν τον 11ο/2017 -> ανάκληση εάν θέλει να ενταχθεί. Εάν το ΠΕΑ μετά από 11ο/2017 και έχει υπολογιστεί αναβάθμιση 3ων κατηγοριών στο 1ο σενάριο και συνεχίζει με τις ίδιες εργασίες -> μένει ως έχει το ΠΕΑ Εάν το ΠΕΑ μετά τον 11ο/2017 και δεν πληρεί το κριτήριο 3ων κατηγοριών ή ακόμα και αν το πληρεί θέλει να αλλάξει εργασίες -> Προσάρτημα @despoina_pa Το 1ο ΠΕΑ επιδοτείται κατά 100% από το πρόγραμμα εφόσον ενταχθεί και ολοκληρώσει το έργο. Δεν έχει να κάνει με το προσάρτημα αυτό. To bc σε προειδοποιεί μην εκδώσεις ΠΕΑ εκεί που έχει εκδοθεί ήδη (πρώτα το ανακαλείς) και 2ον σου λέει πως μπορείς να αλλάξεις την πρόταση παρεμβάσεων.1 point
-
1 point
-
Σε νέα κτίρια (ακόμη και κατοικίες) είναι υποχρεωτική η δυνατότητα πρόσβασης ΑΜΕΑ επίσης Υπουργική Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/65826/699/2020 ΦΕΚ 2998/Β/20-7-20201 point
-
@vagom ευχαριστώ για την επεξήγηση (+1) Όντως, το Φλεβάρη του '20, έκανα το 2ο ΠΕΑ για το ΕΚΟ ΙΙ (Α), και έκανα ακριβώς τη διαδικασία που μόλις περιέγραψες (στο 1ο είχα λέβητα και στο σενάριο έβαλα Α/Θ). Στο 2ο ΠΕΑ μου έβγαλε ακριβώς τις τιμές του σεναρίου απο το 1ο ΠΕΑ και όλα κύλησαν ομαλά. Η παραπάνω ερώτηση μου ήταν μήπως απο τότε είχε αλλάξει κάτι και δεν το είχα πάρει χαμπάρι! Και πάλι ευχαριστώ συνάδελφε.1 point
-
@dib Το λογισμικό ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ μεταβάλει τις απαιτήσεις του κτιρίου αναφοράς ανάλογα με το αρχικά δηλωθέν σύστημα θέρμανσης. Αλλάζοντας το, μεταβάλλονται οι υπολογισμοί των ενεργειακών κατηγοριών, και έτσι το 2ο ΠΕΑ, που θα έχει άλλο σύστημα θέρμανσης και άλλο κτίριο αναφοράς, δεν θα πετύχει την ενεργειακή κατηγορία που μας έδειχνε το σενάριο του 1ου ΠΕΑ (για το λόγο αυτό η επίτευξη στόχου έως τώρα γίνονταν σε ποσοστό επί του αρχικού κτιρίου αναφοράς). Για να είμαστε σίγουροι για την ενεργειακή κατηγορία που θα προκύψει από το 2ο ΠΕΑ, θα πρέπει να υλοποιήσουμε το σενάριο μας σε νέο «καθαρό» αρχείο xml. (Δεν είναι όμως ακριβώς "bug". Δεν το κάνει δηλαδή από λάθος. Έχει του λόγους του, αλλά για τους περισσότερους, ως "bug" εκλαμβάνεται...)1 point
-
Ένα δεκάλεπτο θα σου πάρει, το πολύ. Αντιγράφεις τις καρτέλες του σεναρίου σε ένα καινούριο xml (στις περισσότερες δουλεύει και το copy-paste), και το εκτελείς. Ή, αν βιάζεσαι, απλά αλλάζεις το σύστημα θέρμανσης του υφιστάμενου κτιρίου με αυτό του σεναρίου… Το μεγάλο πρόβλημα είναι στους νέους συναδέλφους που δε γνωρίζουν την ύπαρξη του bug (για τους παλαιότερους, το πρόβλημα υπήρχε και στο ΕΚΟ Ι), και αν δεν ακολουθήσουν την ως άνω διαδικασία κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς επίτευξη στόχου…1 point
-
Συνάδελφοι, αν ειναι να κάνουμε από τώρα και το Β ΠΕΑ να διαπιστώσουμε αυτό το "bug" του προγραμματος-ενω δε θα είμαστε οι υπεύθυνοι για το Β ΠΕΑ - τοτε τα αυξημένα χρήματα αμοιβής φαντάζουν λίγα στα γλισχρά περσινά (βαλτε και προσάρτημα στην εξίσωση, μάλλον τζάμπα θα το κάνουμε οι περισσότεροι...)1 point
-
@zazeng Ναι, ουσιαστικά απαιτείται. Αν πρόκειται για φαρμακείο ΕΟΠΠΥ (χορήγηση φαρμάκων υψηλού κόστους) αναφέρεται στις προδιαγραφές ότι πρέπει να είναι προσβάσιμο σε ΑμεΑ αλλά δεν είναι υποχρεωτικό να είναι ισόγειο. Στη συνηθισμένη περίπτωση φαρμακείου, ο χώρος πώλησης είναι υποχρεωτικά ισόγειος. Οπότε ουσιαστικά πάλι υπάρχει πρόσβαση. Ρητή αναφορά πάντως όταν (για παράδειγμα) το ισόγειο είναι υπερυψωμένο μάλλον δεν υπάρχει. Στην πράξη όμως, όταν υπάρχει υψομετρική διαφορά με το δρόμο, έχουν όλα ράμπες.1 point
-
1 point
-
Δεν μου έχει τύχει, αλλά υποθέτω πως ναι. Σε κάθε περίπτωση, κάνεις εξαρχής και το Β ΠΕΑ, και ελέγχεις...1 point
-
@l_zrs Στο ΦΕΚ για τη διαδικασία έγκρισης και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εργασιών μικρής κλίμακας, αναφέρεται ότι στην περίπτωση που από την τεχνική έκθεση του μηχανικού προκύπτει ότι θα χρησιμοποιηθεί ακριβώς το ίδιο υλικό δεν απαιτείται η υποβολή όψεων του κτιρίου. Σύμφωνα με το 1α εδάφιο του 7ου άρθρου του Ν.4495, δεν απαιτείται έγκριση για οικοδομικές εργασίες στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού. Από αυτό συνάγεται ότι όταν δεν αλλάζει η όψη δεν χρειάζεται έγκριση. Βασιζόμενος σε αυτές τις δύο νομοθετικές διατάξεις θα σου έλεγα να προσέξεις την τεχνική σου έκθεση και ότι κατά τη δική μου ερμηνεία δεν απαιτείται ούτε γνωμοδότηση ΣΑ ούτε όψεις. Βεβαίως οι υπηρεσίες δόμησης (ιδιαιτέρως σε περιπτώσεις ιστορικών τόπων, παραδοσιακών οικισμών κ.ά.) σπανίως κάνουν παρέα με τη λογική.1 point
-
@SOPHIA A B Ερ. 1) Αν υπήρχε το κατάστημα πριν το 79 δεν έχει γίνει κάποια εξαγορά αφού δεν υπήρχε υποχρέωση θέσεων στάθμευσης τότε. Ερ. 2) Για τον υπολογισμό των απαιτούμενων θέσεων υπολογίζεις τις θέσεις για τη νέα χρήση μείον τις θέσεις για την παλιά, σύμφωνα με τους νόμους που αναφέρεις. Αν ήταν εμπορικό κατάστημα παλιά, το αποτέλεσμα είναι μία θέση. Αν ήταν κατάστημα εστίασης, το αποτέλεσμα είναι μηδέν. Ο όρος “κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος” δεν είναι ξεχωριστή χρήση ούτε έπρεπε να ενδιαφέρει την πολεοδομία. Διάβασε τις δημοσιεύσεις του συναδέλφου kan62 στη σελίδα του θέματος που παραθέτω: 26η σελίδα του θέματος “ Αλλαγή χρήσης από κατάστημα σε ΚΥΕ” Αφού είσαι νέα συνάδελφος έχω να σου πω δύο πράγματα. Σύντομα θα έρθεις αντιμέτωπη με την παράνοια των διαφόρων υπηρεσιών που ξεκινάει από την αυθαίρετη ερμηνεία των νόμων και φτάνει μέχρι την παντελή αγνόησή τους. Πρέπει να είσαι προετοιμασμένη και να παραμένεις ψύχραιμη. Στο φόρουμ υπάρχουν πολλά χρήσιμα πράγματα αλλά θέλει λίγο ψάξιμο.1 point
-
Δε νομίζω ότι χρειάζεται ανάκληση. Μπορείς με προσάρτημα. Τι απόδειξη, αφού δεν θα αφορά έκδοση ΠΕΑ;1 point
-
Μετάβασης από μια κατάσταση σε μια άλλη νομίζω. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα μεταβατικού επιχώματος είναι το επίχωμα πίσω από το ακρόβαθρο μιας γέφυρας εγκιβωτισμένο εντός πτερυγότοιχου συνήθως, που χρησιμοποιείται για να μεταβείς με ασφάλεια από την οδό κυκλοφορίας στην γέφυρα. Βέβαια και η μεταβατική κυβέρνηση το ίδιο είναι ουσιαστικά: προσωρινή μεν, αλλά για να μεταβείς από μια κατάσταση σε μια άλλη δε. Όχι, το μεταβατικό επίχωμα δεν είναι προσωρινό. Ίσα-ίσα είναι επίχωμα κρίσιμο και ιδιαιτέρων απαιτήσεων.Πχ ακούς και σε μια θεμελίωση κτιριακού όπου η επανεπίχωση των πεδιλοδοκών μπορεί να είναι μεγάλου πάχους και ιδιαιτέρων απαιτήσεων (πχ κυκλοφορία βαρέων οχημάτων) να λένε "το επίχωμα θα γίνει με προδιαγραφές μεταβατικού επιχώματος".1 point
-
Kmax, εκτός αν θέλεις να βελτιώσεις το υπάρχον κτίριο οπότε και παίρνεις τις τιμές της μελέτης.1 point
-
1 point
-
Στο 1 εμένα μου είχαν απαντήσει από helpdesk Έκο 2 β κύκλος ότι δέχονται και βεβαίωση προεδρου...1 point
-
1 point
-
Τρεις περιπτώσεις: 1. Εάν έχει πεα πριν τον 11ο του 2017 αναγκαστικά ανάκληση. Το ΠΕΑ ανακαλεί αυτός που το εξέδωσε ή σε αδυναμία εύρεσής του (πχ συνταξιοδότηση) ο ιδιοκτήτης. Το νέο ΠΕΑ εκδίδεται είτε απο τον ίδιο επιθεωρητή είτε από άλλο. 2. Εάν έχει πεα μετά τον 11ο του 2017 και ο ιδιοκτήτης θέλει να συνεχίσει με τον ίδιο επιθεωρητή μπορεί εάν δεν πληρεί το κριτήριο ένταξης ή θέλει να επιλέξει άλλες παρεμβάσεις να συντάξει προσάρτημα. 3. Εάν έχει πεα μετά τον 11ο του 2017 και ο ιδιοκτήτης δε θέλει να συνεχίσει με τον ίδιο επιθεωρητή μπορει να επιλέξει εκδοση από άλλον. Ανάκληση του παλιού και έκδοση νέου. Σε κάθε περίπτωση το νέο πεα πρέπει να έχει προστεθεί στο ΒC πριν το αίτημα ώστε να ξέρουν τα αρμόδια οργανα ποιό ΠΕΑ θα αντικαταστήσει το παλιό για τη "συσχέτιση". Εφόσον το ΠΕΑ έχει παραδοθεί στον ιδιοκτήτη ανεβάζει ο παλιός επιθεωρητής μέσω του BC ή στέλνει ο ιδιοκτήτης σε αδυναμία εύρεσης την ΥΔ με θεωρημένο το γνήσιο με το αιτημα ανάκληση (αναφορά στο παλιό πεα, στο νέο και στο λόγο ανάκλησης).1 point
-
Θα σου δώσει τη μελέτη ο μηχανολόγος του εγκαταστάτη.1 point
-
Απαιτείται έγκριση ΥΠΠΟ και Σ.Α. (4495 Αρθ. 7 παρ. 1α ) και ΦΑΥ-ΣΑΥ. και υπογραφή αρχιτέκτονα .1 point
-
λεει: "δεν επιτρεπεται", οχι "απαγορευεται" Γι αυτο και δεν επιβαλλει την εκδοση/προσαρτηση βεβαιωσης. [εδιτ, ουτε επιβαλλει ποινες] Τόνισα, ομως πιο πανω [και άλλες φορές], προς αποφυγη υποχρέωσης αποζημιωσεων σε βαρος του εκμισθωτή.... "κατ' αρχάς, για εκμισθωση, δεν απαιτειται η τακτοποίηση, αλλά, θα πρεπει να υπαρχει, ωστε να μην βρει μπροστα του ο μισθωτης καποιο εμποδιο ως προς την άδεια λειτουργιας. " [καλησπερα]1 point
-
@dimpinak συνάδελφε είχα την ίδια εντύπωση με σένα πριν απο καιρό. Ομως πραγματικά δεν έχω δει κάτι στον οδηγό επ'αυτού. Το περίεργο με την υπόθεση των 7 τ.μ. είναι ότι αντιμετωπίζεται οριζόντια ένα μικρό διαμέρισμα 40 τ.μ. με μια μεζονέτα πχ 160 τ.μ. Επίσης δεν έχει ξεκαθαριστεί απ'όσο ξέρω το θέμα με τον συμψηφισμό προστίμου 4495. Σε ότι αφορά τη βεβαίωση περαίωσης και την εξόφληση του προστίμου τακτοποίησης μέχρι την τελική εκταμίευση είναι πρόβλημα για πολλούς με κατ. 5, αλλά και για τους συναδέλφους που ασχολούνται με τακτοποιήσεις για τη χρονική πίεση που αυτό συνεπάγεται.1 point
-
1 point
-
Αν και έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που έκανα μια και μοναδική πραγματογνωμοσύνη μετά από εισαγγελική εντολή και κατάλαβα ότι δεν αξίζει να ασχοληθεί μηχανικός με αυτόν το τομέα, θυμάμαι ότι ζήτησαν πίνακα αμοιβής, συνέταξα ένα με βάση τα τότε ισχύοντα άρθρα και μετά από αρκετό καιρό με κάλεσαν να εισπράξω ένα μικρό ποσοστό από το ποσό που είχε προκύψει, κόβοντας αυθαίρετα τα υπόλοιπα. Συμπερασματικά, πρέπει να πας στο πρωτοδικείο της περιοχής που είσαι και κατέθεσες την έκθεση, να βρεις την υπόθεση και να μάθεις σε ποιο στάδιο βρίσκεται το θέμα της αμοιβής σου. Δεν θέλω να σε απογοητεύσω, αλλά ξεκίνα με τη σκέψη ότι ... δούλεψες τσάμπα για το δημόσιο ...1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Δες κι άλλες μάρκες (π.χ. Epson). Δες τις κριτικές (αν υπάρχουν). Επίσης, κι επειδή το σκανάρισμα είναι από τα βασικότερα, να έχει αυτόματο διπλής όψης. Το κακό με αυτά τα μηχανήματα είναι ότι έχουν χαμηλή (σχετικά) τιμή αγοράς, αλλά πανάκριβα αναλώσιμα (μελάνια)1 point
-
Δεν ξερω αν εχετε δει την οδηγια gdpr περι προσωπικων δεδομενων πελατων, προμηθευτων, υπαλληλων, εν δυναμη πελατων κ.λπ. Καπως πρεπει να το εφαρμοσουμε εως το Μαιο του 2018. Τα προστιμα φτανουν το 4% του τζιρου.1 point
-
@ΜανόληςΜα και μια που με ανέφερες... να συμπληρώσω στα παραπάνω ότι αν θέλουμε την αεροφωτογραφία που βρήκαμε σε jpg, αντιγράφουμε το όνομα της αεροφωτογραφίας π.χ. "O_CL_01_913021" και στη γραμμή διευθύνσεων του browser γράφουμε: "http://gis.ktimanet.gr/wms/public1/okxe_preview/O_CL_01_913021.jpg" όταν εμφανιστεί η αεροφωτογραφία κάνουμε δεξί κλικ και αποθήκευση εικόνας.... αν θέλουμε καλύτερη ποιότητα και σφραγίδα γνησιότητας, τότε πάμε μια βόλτα από νομισματοκοπείο !!!1 point
-
Στο dxf μπορείς να εχεις και τα δικά σου LAYERS , BLOCK , TEXT κ.λπ. δηλαδή το τοπογραφικό σου ακριβώς οπως το εχεις σχεδιάσει , αρκεί να εχεις και τα απαιτουμενα layers του κτηματολογίου που θα περιέχουν τις απαιτούμενες οντότητες για την κάθε περίπτωση.1 point
-
Τελικά υπάρχει δυνατότητα για on Line παραγγελία; Προσπαθώ να επικοινωνήσω με το αρμόδιο τμήμα για να ρωτήσω και φυσικά δεν απαντούν, τα δε άλλα τμήματα δεν γνωρίζουν...1 point
-
Ξέρω οτι σε κάποιους μπορει να ΜΗΝ υπήρχαν στην Α/Φ ολόκληρα κτίρια (σε αντίθεση με όσα ορκίζεται ο πελάτης και σου υπογράφει και δέκα υπεύθυνες δηλώσεις οτι ΤΟΤΕ γινικανε...!) Αλλα σε μένα ..αντε να βρείς αεροφωτογραφία με ανάλυση που να δείχνει οτι υπήρχε/δεν υπήρχε την τάδε χρονολογία μια εξωτερική τουαλέτα 2*2 κάτω/διπλα απο Αειθαλές δέντρο φτιαγμένη με τσιμεντοσανίδες (ενδεχομένως και Αμιαντο-τσιμεντοσανίδες). Απλά έλεγα μήπως υπήρχε Α/Φ ωστε να μπορούσαμε να "θωρακιστούμε" ως προς την περίοδο κατασκευής (παλαιότητα) έναντι δυνητικού/μελλοντικου "αυστηρού" ελεγκτή .1 point
-
@MHD πάνω αριστερά, στα εργαλεία, επέλεξε το πολύγωνο με τα κόκκινα σημεία (Γραφικός ορισμός περιοχής αναζήτησης) και κάνε ένα πολύγωνο που να περλικλύει όλη την περιοχή που σε ενδιαφέρει και μόνο... (το πολύγωνο κλείνει με δεξί κλικ) ... ( τα Χ,Υ κλπ τα έχει μόνο για να βρεις γρηγορότερα την περιοχή) Αυτόματα θα σου εμφανίσει τις διαθέσιμες αεροφωτογραφίες !!! Καλό ψάξιμο1 point
-
Οριοθετημένοι είναι οι οικισμοί των οποίων τα όρια έχουν καθοριστεί επίσημα και δημοσιευτεί σε ΦΕΚ. Για αυτούς ισχύουν οι διατάξεις του 181/Δ/3-5-85, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. "Οικισμοί κάτω από 2000 κατοίκους" είναι μια εναλλακτική ονομασία για τους οριοθετημένους. Προ '23 οι οικισμοί που προϋφίστανται του '23 οι οποίοι έχουν το "συνεκτικό προ του '23 τμήμα" (αν θες ο παλαιός "πυρήνας" του οικισμού), για το οποίο ισχύει το 138/Δ/13-3-81. Ό,τι είναι εκτός του τμήματος αυτού θεωρείται εκτός οικισμού. Τα όρια αυτού στην πολεοδομία. Στάσιμοι είναι οι οικισμοί που έχουν χαρακτηριστεί έτσι και για τους οποίους ισχύει το 588/Δ/23-12-82, η λεγόμενη ακτίνα των 800μ από το καθορισμένο κέντρο του στασίμου. (Στο 588/Δ προβλέπεται χωρισμός σε ζώνες, κάτι το οποίο έμπρακτα δεν έχω δει ποτέ εγώ.) Ο χαρακτηρισμός ενός οικισμού ως προ '23 ή/και ως στάσιμος δεν είναι απαραίτητο να έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ, επομένως είναι απαραίτητη η ερώτηση σε πολεοδομία. Πολλοί προ '23 είναι ταυτόχρονα και στάσιμοι. Η ζώνη των 500 είναι παρέκκλιση για εκτός σχεδίου. Αν είσαι εκτός σχεδίου, μέσα στη απόσταση 500 μ από όριο προ του '23 οικισμού μπορείς να πας με το Αρ.1 παρ. 2α του 270/Δ για αρτιότητα με 2 στρέμματα. Για παραδοσιακούς πρέπει αντίστοιχα να έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ ο χαρακτηρισμός και οι ειδικοί όροι που ισχύουν για τον εκάστοτε οικισμό.1 point
-
Λοιπόν... Ι. Ε.Α.Κ. 2.2.1 [1] κεφ2,σ45: "Οι σεισμικές διεγέρσεις σχεδιασμού ορίζονται στην ελέυθερη επιφάνεια του εδάφους"...Δηλαδή το φάσμα δίνει επιτάχυνση στην επιφάνεια και όχι στη θεμελίωση! ΙΙ. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά οτι το έδαφος κάτω από την επιφάνεια δεν έχει επιτάχυνση αλλά εσείς σαφώς υπερεκτιμάται χρησιμοποιόντας επιτάχυνση σχεδιασμού . (Ε.Α.Κ 2.2.1 [3] (επεξηγήσεις) κεφ2,σ46: "...Σημειώνεται τέλος οτι οι σεισμικές διεγέρσεις μειώνονται γενικά με το βάθος της θεμελίωσης . ΙΙΙ. Ε.Α.Κ Σ3.4.3 (επεξηγήσεις) κεφ3,σ90: "...Συνολική ταλαντούμενη μάζα είναι η μάζα άνωθεν της διεπιφάνειας κατασκευής - εδάφους η οποία υφίσταται ελεύθερη μετατόπιση κατά τη διέυθυνση υπολογισμού.Σε κτίρια με υπόγειο η παραπάνω διεπιφάνεια λαμβάνεται στην οροφή του υπογείου." ΙV. Και το κυριότερο... Ε.Α.Κ. 5.2.4.3 [2] κεφ5,σ173 : "Σε κτίρια με υπόγειους ορόφους που διαθέτουν περιμετρικά τοιχώματα οι πλαστικές αρθρώσεις των τοιχίων σχηματίζονται στην οροφή υπογείου και από εκεί μεταφέρονται με διαφραγματική λειτουργία της πλάκας υπογείου στα περιμετρικά τοιχώματα και από εκεί στο έδαφος.Τα περ. τοιχώματα πρέπει να κατασκευάζονται και να οπλίζονται για να παραλαμβάνουν τις δυνάμεις αυτές." Τα συμπεράσματα που κάνω εγώ είναι οτι. α)Ακόμη και αν θεωρήσουμε το υπόγειο ανεξάρτητο από το αν περικλοίεται από έδαφος, με τι επιτάχυνση θα κάνουμε την ανάλυση αφού ο ΕΑΚ δίνει επιτάχυνση στην επιφάνειας του εδάφους? β)Πουθενά ο ΕΑΚ δεν διαχωρίζει το υπόγειο από το αν έχει έδαφος ή όχι παρόλο που θα μπορούσε να το κάνει.Θα μπορούσε να γράφει π.χ κλειστό σύστημα τοιχωμάτων πλάκας ή κάτι άλλο.Αντίθετα πάντα το αναφέρει ως υπόγειο με περιμετρικά τοιχώματα. γ)Το υπόγειο δεν έχει ταλαντούμενη μάζα κατά τον κανονισμό και εξαιρείται δυναμικής ανάλυσης.Νομίζω το αναφέρει σαφώς στο III.Επομένως πως θα το βάλουμε στο χωρικό πλαίσιο για να του κάνουμε δυναμική ανάλυση?Με λίγα λόγια η βάση του κτιρίου είναι η οροφή υπογείου και όχι η θεμελίωση. δ)Τα περιμετρικά τοιχώματα κατ'εμέ κάνουν το ΙV.Αναλαμβάνουν την τέμνουσα των τοιχωμάτων ανωδομής το οποίο δεν θα μπορούσε να γίνει με απλή επιφανειακή θεμελίωση.Αυτό το νόημα έχει και ο οριζόντιος οπλισμός διάτμησης (συνήθως Φ10/20) .Οπλίζονται σαν τοίχοι αντιστήριξης (κατακόρυφος οπλισμός) και παραλαμβάνουν τέμνουσα από την πλάκα υπογείου (οριζόντιος οπλισμός). ...Με λίγα λόγια πιστεύω οτι η σεισμική δύναμη στο κτίριο λαμβάνεται από την επιφάνεια του εδάφους και πάνω και οτι τα τοιχώματα υπογείου παραλαμβάνουν τις αντδράσεις του φορέα και μόνο!Δεν ταλαντώνονται σεισμικά τα ίδια!1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-