Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.742


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.999


  3. karanus

    karanus

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.395


  4. Ρerustum

    Ρerustum

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      33


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/01/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Τα φορτία του ανωτάτου ορόφου μπορεί να είναι λίγα έτσι όπως τα λες, με την προυπόθεση ότι το δομικό στοιχείο διαστασιολογήθηκε και υλοποιήθηκε όπως έπρεπε. Αυτό δεν το ξέρεις. Κι επειδή κανείς δεν μπορεί να στο εγγυηθεί σύμμαχος σου είναι τα τεστ. Εντάξει δεν θα πάρεις την καροτιέρα να πάρεις πυρήνες αύριο το πρωί, αλλά σίγουρα θα αποκαλύψεις επίχρισμα, θα μελετήσεις υφιστάμενο θεωρημένο ξυλότυπο και τεύχος μελέτης, και θα συγκεντρώσεις όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείς από ιδιοκτήτη-επιβλέποντα, ενδεικτικά πότε σχηματίστηκε η ρωγμή, αν έχει τιμολόγια και δοκίμια ώστε να δεις με τί μπετό σκυροδέτησε , φωτογραφίες από την κατασκευή (λες είναι πρόσφατο, δεν είναι απίθανο να υπάρχουν..)κλπ. Εν συνεχεία θα σταθμίσεις αν μπορείς να δώσεις με βάση τα όσα θα δεις υπεύθυνη απάντηση ή αν θα πας σε ελέγχους. Να θυμίσω κάποια πράγματα: την ενανθράκωση δεν την πιστοποιούμε με το μάτι αλλά παίζει και κάποιο τεστ. Ομοίως τα χλωριόντα (ακόμη πιο σημαντικό) ανιχνεύονται με τεστ ΚΑΝΟΝΙΚΑ... Εκτός από τους καταστροφικούς υπάρχουν και μη καταστροφικοί έλεγχοι.. Αν χρειαστεί και κάτι δεν σου κάθεται καλά δεν είναι δύσκολο με μια σφύρα schmidt να δεις τί παίζει με το σκυρόδεμα..Η λογική είναι ότι αυτές οι παθογένειες, ακόμη κι αν η περιρρέουσα ατμόσφαιρα στο επάγγελμα μας είναι "έλα μωρέ, θα το φτιάξει ο μάστορας με ένα ζουμί" , πρέπει να να αντιμετωπίζονται με χειρουργική ακρίβεια γιατί μπορεί να είναι από "εγχείρηση ρουτίνας σκωληκοειδίτιδας" έως καρκίνος.
    3 points
  2. Χρειάζεται διερεύνηση μακροσκοπικά και μικροσκοπικά.Εξηγούμαι: παίρνεις στατική μελέτη στα χέρια σου και κοιτάζεις αν καταρχήν έχει εφαρμοστεί η γεωμετρία του φ.ο. και αν υπάρχουν τροποποιήσεις, αύξηση των φορτίων κλπ. Γενικά το μελετάς με χειρουργική ακρίβεια. Κατεβάζεις σοβά, παίρνεις πυρήνες, σκανάρεις οπλισμό, επικοινωνείς με τον επιβλέποντα και πάει λέγοντας. Κατεβάζοντας τον οπλισμό σοβά () θα έχεις μια πρώτη εικόνα αν υπάρχει θέμα με το μπετόν, αν έχεις εκτίναξη οπλισμού,αν υπάρχει λυγισμός διαμήκων, αν υπάρχει θέμα με συνδετήρες, αν δεν έχουν τηρηθεί οι επικαλύψεις πολλά αν. Είναι πιθανό να είναι από ενανθράκωση και χλωριόντα, αλλά μπορεί και να μην είναι η μόνη αιτία. Πχ συγκεντρώνοντας πληροφορίες, θα διερευνήσεις και το πότε εμφανίστηκε η ρωγμή η οποία σημειωτέον δεν είναι μόνο 3mm, και είναι κοντά σε κόμβο. Επίσης το υποστύλωμα είναι θέσει κοντό. Γενικώς μπορεί να την βγάλει καθαρή απλώς με ανόδια + επισκευαστικό αν είναι μόνο θέμα χλωριόντων-ενανθράκωσης και επισκευής γεωμετρίας αλλά μπορεί να χρειαστεί ενίσχυση, κατόπιν μελέτης φυσικά γιατί ενισχύοντας έστω και ένα μόνο δομικό στοιχείο ανακατανέμεις την ένταση στον φορέα. Δεν μου αρέσει που η ρωγμή εμφανίστηκε εσωτερικά, συνήθως χλωριόντα+ενανθράκωση πετάνε πρώτα απ'έξω. εδιτ: η κεκλιμμένη πλάκα είναι μυκητοειδής (χωρίς δοκούς) ?
    2 points
  3. Αναζητάς λάθος «πράγματα» (τοπογραφικά έγραφα που δεν σου ανήκουν) με το «στο περίπου περιγραφές» (κτηματολόγιο λες στην αρχή και τώρα το ιταλικό κτηματολόγιο) …… Πρώτον. Εσύ γιατί δεν αναθέτεις να σου κάνουν Τοπογραφικό της ιδιοκτησίας σου με βάση τους όποιους τίτλους σου και καλά υλοποιημένα όρια που έχεις? Δεύτερον, και δικαστικά να πας για να σου δώσουν το δικό τους τοπογραφικό θα χάσεις. Τα τοπογραφικά ή και τα όποια σχέδια κάνει κάποιος Μηχανικός ανήκουν τα δικαιώματα στον Μηχανικό Μελετητή και στον εργοδότη που του το ανέθεσε και τον πλήρωσε για να τα κάνει. Αποκτούν δε μια «δημόσια» χρήση μόνο όταν έχουν επισυναφθεί σε πράξεις (άδειες, κτηματολόγια, τίτλους κλπ.) και εκεί έχεις κάθε δικαίωμα να λάβεις αντίγραφα και ενίοτε έχεις και μια χρέωση για αυτό (συμβολαιογράφοι, υποθηκοφυλακεία κλπ.) Αρα τι να σου δώσει? Την δουλειά του που τον πλήρωσε άλλος να την κάνει? Γιατί να το κάνει?? Εσύ γιατί δεν αναθέτεις να σου κάνουν το δικό σου να ξέρεις και τι έχεις και που είναι τα όρια του. Λες ότι το ακίνητο σου είναι «τακτοποιημένο από το 1973» … το τσέκαρες αυτό που λες με Μηχανικό της εμπιστοσύνης ή κι αυτό είναι πάλι στο περίπου περιγραφή ή ότι κατάλαβες εσύ? Κι από τότε μέχρι τώρα με όλους τους καβγάδες το μόνο που έκανες είναι να αναζητάς συμβουλές στο ίντερνετ? Πράγματι φιρι φιρί το πας όπως προβλέπει ο συνάδερφος @tetris να μη δικαιωθείς.
    2 points
  4. Τα κουφώματα μετριούνται και μπαίνουν 10mm μικρότερα ανά πλευρά, από το υπάρχον άνοιγμα για ευνόητους λόγους, δεν μπορούν να μπουν σπρωχτά, φρακαριστά. H παραπάνω ανοχή των 10mm μπορεί να γίνει 15-20mm όταν μιλάμε για πολύ μεγάλο άνοιγμα. Στην περίπτωση σας η ανοχή είναι 10mm ανά πλευρά, δηλαδή max 20mm, γιατί το κούφωμα δεν είναι πολύ μεγάλο. Στερεώνονται είτε πάνω σε ψευτόκασα (μεταλλική κοιλοδοκός που βοηθάει τον σοβατζή να γωνιάσει το σοβάτισμα και δημιουργεί σωστό υπόστρωμα για να πατήσει το αλουμίνιο) είτε πάνω στο υφιστάμενο υπόστρωμα της τοιχοποιίας. Στερεώνονται με αγκύρια στερέωσης και επιλέγουμε καλές ,επώνυμες εταιρείες τύπου hilti. Υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος που στηρίζουμε κούφωμα: ξεκινάμε τα αγκύρια από τις γωνίες (πάνω-κάτω-δεξιά-αριστερά, δηλαδή δύο αγκύρια ανά γωνία, στην περίπτωση σου χωρίς το "πάνω" γιατί έχεις ρολό) και μοιράζουμε την υπόλοιπη απόσταση ανά περίπου 50cm. Προσέχουμε να μην τρυπήσουμε το πολυαμίδιο (την θερμομόνωση του κουφώματος) και φυσικά τρυπάμε μόνο κάσα. Υπάρχει ένα καλό εγχειρίδιο να διαβάσει ο εργολάβος που έχει εκδόσει ο "ποβας". Το -μικρό- κενό που θα μείνει το γεμίζουμε για λόγους ηχομόνωσης-θερμομόνωσης με αφρό πολυουρεθάνης. Σε καμία περίπτωση δεν στηρίζουμε κούφωμα μόνο με αφρό πολυουρεθάνης, αυτό είναι εγκληματικό. Η στερέωση με τα αγκύρια καλείται να παραλάβει τα φορτία του ιδίου βάρους του κουφώματος και την ανεμοπίεση, φυσικά και τον σεισμό..Μάλλον από την φωτογραφία βλέπω ότι αφήνει μεγάλο κενό και έχει κόψει κοντύτερο το πλαίσιο του αλουμινίου κάτω, για να βάλει την μαρμαροποδιά μετά. Κοινώς πρώτα τον γάιδαρο και μετά το σαμάρι. Επίσης για ρώτα τον τί μέριμνα έχει λάβει για να μην έχεις θερμογέφυρα στην μαρμαροποδιά.. Είμαι περίεργος.. Αν κρίνω από την πόρτα είχατε ωραία ξύλινα κουφώματα που τα έφαγε η μαρμάγκα. Θα μπορούσαν να έχουν επιδιορθωθεί, να έχει μπει διπλό τζαμιλίκι και να έχει μπει μια ωραία ξύλινη ποδιά που θα ήταν και κακός (σαν ξύλινη) αγωγός της θερμότητας. Εγώ τα λέω εγώ τ'ακούω, αφού ο "εργολάβος" αποφάσισε αλλιώς. Αυτές οι πλάκες πορόλιθου που βλέπω είναι διακοσμητική επικάλυψη?
    2 points
  5. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.450 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. 5.385 downloads

    Πρόκειται για τη μετατροπή του αρχείου oikismoi2000.kmz της πλατφόρμας geodata.gov.gr σε αρχείο dwg σε ΕΓΣΑ 87 ***ΠΡΟΣΟΧΗ***: Χρησιμοποιείστε το αρχείο με δική σας ευθύνη
    1 point
  7. Version 1.0.0

    11.309 downloads

    Μια πρώτη απόπειρα γιατί αρκετοί συνάδελφοι, και κυρίως νέοι, ψάχνουν κάτι αντίστοιχο. Όσοι μπορούν ας το αναπτύξουν έτσι ώστε να έχουμε κάτι αξιοπρεπές όλοι.
    1 point
  8. Version v.1b

    32.605 downloads

    Οδηγίες για να συντάξετε πίνακα κατανομής χιλιοστών μαζί με πίνακα σε excel ως σημείο αναφοράς για να στήσετε τον δικό σας
    1 point
  9. Version 1.1.0

    7.926 downloads

    Απλό πρότυπο σε Excel 2007 ή νεώτερο με σκοπό την δημιουργία του διαγράμματος Gantt . Περισσότερα υποδείγματα καθώς και σχολιασμό - τεκμηρίωση , θα βρείτε εδώ . Προστέθηκε νέο πρότυπο (έκδοση 1.0.1) 2/12/2014 Προστέθηκε υπόδειγμα σε PowerPoint 2007 (18/2/2015)
    1 point
  10. Version 1,0

    3.600 downloads

    Συλλογή από καναπέδες και πολυθρόνες σε κάτοψη και όψη καθώς επίσης και σε συνδυασμού μεταξύ τους.
    1 point
  11. 5.790 downloads

    Γενικά blocks για το Autocad. Περιέχει: Γήπεδα Έπιπλα Ιατρικά Καρέκλες Κρεβάτια Τραπέζια Είδη WC & Κουζίνας Πόρτες και παράθυρα
    1 point
  12. Καμία, κάνεις ότι θέλεις, απλά υποχρεούσαι να αναβαθμιστείς τουλάχιστον 3 κατηγορίες.
    1 point
  13. Ναι αλλά αυτό δεν σε απασχολεί διότι όπως σου είπε και ο συνάδελφος παραπάνω εφόσον είσαι κατηγορία 1 το πρόστιμο δεν αλλάζει. (Επίσης εδω που τα λέμε και να άλλαζε το πρόστιμο επίσης δεν απασχολεί εσένα αλλά τον ιδιοκτήτη. Εσένα αυτό που πρέπει να σε απασχολεί είναι μόνο να κάνεις σωστά τη δουλειά σου)
    1 point
  14. "1. Οικόπεδα εντός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων που δεν καλύπτουν όλες τις προϋποθέσεις αρτιότητας κατά τον κανόνα ή την παρέκκλιση της περιοχής και που έχουν δημιουργηθεί πριν από την ισχύ του Ν-651/77 "περί καταργήσεως του ΝΔ-349/74 κλπ" μπορεί κατ' εξαίρεση να οικοδομηθούν εφόσον: α. 'Εχουν μια πλευρά τους τουλάχιστον 5 μ σε κοινόχρηστο χώρο. β. Μέσα σ' αυτά, βάσει του ισχύοντος ΣΔ της περιοχής και μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικά ακάλυπτων χώρων εγγράφεται κτίριο εμβαδού τουλάχιστον 50 τμ και ελάχιστης πλευράς 5 μ. Mε προβληματίζει η προϋπόθεση β. Έχεις οικόπεδο 120,13 τμ με επιτρεπόμενο ποσοστό κάλυψης 33%. Άρα υποχρεωτικός ακάλυπτος 67%Χ 120,13=80,49 ΤΜ και οικοδομήσιμο περίγραμμα, 120,13-80,49=39,64 τμ. Πως θα χωρέσει το ορθογώνιο των 50 τμ;
    1 point
  15. Εάν οι παραβάσεις είναι πριν το 1975 , τοτε όλα αυτά περι τμ , υδ και υκ δεν έχουν κάποια σημασία. Αποτυπώνεις την πργαγματική κατάσταση σήμερα και βάζεις 1Κ1 με 250 ευρώ πρόστιμο και τελείωσες. Εννοείται και η αμοιβή σου... Η Κ1 είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει ο Ν4495... Για μελλοντική ΟΑ θα χρεωθείς έως τώρα , αυτά που θα αποτυπώσεις. Δλδ τα πραγματικά που υπάρχουν σήμερα. (τα 78,00τμ , αν έχω καταλάβει σωστά)
    1 point
  16. Η εικόνα της κάτοψης που ανέβασες όπως είναι σήμερα , δεν φαίνεται καθαρά. Καλύτερα ανέβασέ την σε pdf. Πάντως αν οι παραβάσεις είναι πριν το 1972 , (που από ότι μπορώ να καταλάβω έτσι είναι), τότε όλες οι παραβάσεις μπαίνουν σαν 1Κ1(μία παράβαση κατηγορίας 1) και τελείωσες.
    1 point
  17. Η αλήθεια είναι ότι είναι ένα μπερδεμένο θέμα σήμερα, η κατάντησε να είναι μπερδεμένο σε σχέση με το ποιός είναι αρμόδιος να βεβαιώσει, εάν ένα κτήριο είναι προ του έτους 1955. Ενδεικτικά θα αναφέρω μερικούς τρόπους που ίσχυαν κατά το παρελθόν ή και ισχύουν έως σήμερα. 1. Παλιά είχαμε την υπεύθυνη δήλωση των κοινοταρχών , ή και των δημάρχων που βεβαίωναν την παλαιότητα πριν το 1955 , αν και πολλοί από αυτούς δεν είχαν καν γεννηθεί τότε.... Τέτοιες υπεύθυνες δηλώσεις θα βρεις σε πάρα πολλές ΟΑ , επικυρωμένες και απο τις αντίστοιχες Πολεοδομίες. 2. Υπήρχαν Πολεοδομίες που έδιναν βεβαιώσεις ότι ένα κτήριο ήταν προ του 1955 , κατόπιν αιτιολογημένης έκθεσης μηχανικού σε σχέση και με τους χάρτες της διανομής, τα υλικά και τον τρόπο κατασκευής. Σήμερα ο μηχανικός είναι υπεύθυνος για την βεβαίωση αυτή και θα ανφέρω κάποιυς από τους τρόπους που υπάρχουν. 1. Απο συμβόλαιο όπου μπορεί να αναφέρεται η παλαιότητα του πριν το έτος 1955. 2. Από διανομή της περιοχής , η οποία πρέπει να είναι πριν το 1955 και το δείχνει αποτυπωμένο , η ακόμα και οποιοσδήποτε επίσημος χάρτης. 3. Παλιά ΟΑ στο τοπογραφικό της οποίας φαίνεται αποτυπωμένο και η Πολεοδομία έκανε δεκτή σαν δικαιολογητικό την υπεύθυνη δήλωση που ανέφερα προηγουμένως. (από κοινοτάρχη , δήμαρχο , κ.λ.π.). 4. Ημερομηνία 1ης ηλεκτροδότησης. 5. Απο δικιά σου τεκμηρίωση και εμπειρία που έχει να κάνει με τον τρόπο κατασκευής ,τα υλικά της εποχής εκείνης και τον τρόπο σύνδεσής τους. Το τελευταίο θα έλεγα ότι πρέπει να το συνεκτιμάς σε κάθε περίπτωση.
    1 point
  18. από μακριά κάνει μπαμ! ότι δεν είναι υποστύλωμα 1. από την αλλαγή απόχρωσης παράλληλα με τον λαμπά παραθύρουα και 2. από την μορφή -διεύθυνση της ρωγμής
    1 point
  19. Έχεις κάνει αυτοψία? Το χτύπησες με το χέρι να δείς αν είναι όντως υποστύλωμα? Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην είναι υποστύλωμα αλλά περασμα για σωλήνες-καμινάδα κλπ. Δε φαίνεται και δοκάρι να έρχεται απο τα δεξιά όπως κοιτάμε την φωτό.
    1 point
  20. @APSP Από την τρίτη σελίδα του παρόντος θέματος: Για το νόμο έχεις δίκιο, δεν αναφέρει κάτι για το θέμα. Παλιότερα είχα σίγουρα χρησιμοποιήσει τη συμβολαιογραφική δέσμευση θέσης στάθμευσης. Όμως δεν θυμάμαι τη σχετική διάταξη.
    1 point
  21. Για ξαναδές καλύτερα αυτό. Στην κοντινή φώτο μοιάζει να αλλάζει υλικό, εκεί που τελειώνει δοκάρι αλλάζει και υφή. Μήπως είναι καμιά γυψοσανίδα να κρύβει σωλήνες. Όπως και να χει με ένα σφυρί και καλέμι κάτι θα ρίξεις να δεις τι παίζει
    1 point
  22. Ευχαριστώ για την απάντηση! Εννοείται ότι δε θα υπογράψω τίποτα μέχρι να είμαι εντελώς σίγουρος για το τι κάνω και όπως κατάλαβες έχω όντως μηδενική εμπειρία με τέτοια θέματα καθώς πρόσφατα άρχισα να διαβάζω τη νομοθεσία. Τώρα έτυχε αυτό που πρόκειται για 40-50 τετραγωνικά ισόγειας κατοικίας και επειδή μου φάνηκε εύκολο θεώρησα πως είναι καλή ευκαιρία να αρχίσω να ασχολούμαι.
    1 point
  23. με βάση τα γραφόμενα σου έχεις προς το παρόν μηδενική εμπειρία με τον Ν. 4495/17 και γενικά Πολεοδομική Νομοθεσία. Σου συνιστώ έντονα να μη υπογράψεις τίποτα για μεταβίβαση (ούτε αυτό ως προ 55 που πιθανά να αποδειχτεί ευκολάκι) μέχρι να συνεργαστείς με συνάδερφο σου που να έχει μια σχετική τουλάχιστον εμπειρία. Αν κάνεις λάθος και δώσεις λάθος βεβαίωση ξεκινάς με πρόστιμο διοικητικό από 30000€ έως και 100000€, + ότι θα σου απαιτήσουν οι αγοραστές ή οι πωλητές ..... Εσύ ξεκίνα να μελετάς ΝΟΚ και ΓΟΚ όπως και όλα τα άλλα τα πρόσφατα (10 ετίας πια)
    1 point
  24. Όχι, προφανώς δεν πρέπει να φέρνετε να μετράτε κάθε χρόνο. Αλλά από τότε που εσείς τα θεωρείτε "τακτοποιημένα" έχουν περάσει σχεδόν 50 χρόνια! Μετά από 50 χρόνια ε ναι πρέπει να φέρετε κάποιον επαγγελματία να μετρήσει και να μελετήσει τα στοιχεία ώστε και εσείς πλέον να ξέρετε τι συμβαίνει. Κατά τα λοιπά συμφωνώ με τους συναδέλφους.
    1 point
  25. εξαρτάται την περιφέρεια. Στην Πατρα Χ3 στην Λάμια Χ2 Εν ταχει, τα έγγραφα που πρέπει να έχεις είναι τα εξής: • Βεβαίωση Χρήση Χρήσεων Γης. • Βεβαίωση από τη ΔΑΟΚ. • Βεβαίωση από την Εφορία Αρχαιοτήτων. • Βεβαίωση από την εφορία Νεωτέρων Μνημείων. • Ειδική οικολογική αξιολόγηση αν απαιτείται. • Πράξη χαρακτηρισμού από το Δασαρχείο αν απαιτείται. • Έκδοση Π.Π.Δ. ή εξαίρεση από έκδοση απόφασης Ε.Π.Ο.
    1 point
  26. Το συμπέρασμα είναι ότι κατάλαβες λάθος.
    1 point
  27. σωστοί σε ολα... "Πράγματι φιρι φιρί το πας όπως προβλέπει ο συνάδερφος @tetris να μη δικαιωθείς." Το θεμα δεν ειναι τί "στοιχεια εχει αυτος" Το θεμα ειναι τι στοιχεια εχεις εσυ.
    1 point
  28. Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά βρίσκονται εδώ: https://www.deddie.gr/el/themata-stathmon-ape-sithia/sundeseis-stathmwn-ananewsimwn-pigwn-energeias-ape/entupa-aitisewn/aitiseis-gia-fwtovoltaikous-stathmous/έντυπο-αίτησης-σύνδεσης-για-φβ-ισχύος-άνω-των-100-kw-και-έως-1mw-στο-δίκτυο-μτ/ Ωστόσο μάλλον είναι αργά... καθώς υπάρχουν χιλιάδες εκκρεμείς αιτήσεις και σχεδόν ανύπαρκτος διαθέσιμος ηλεκτρικός χώρος στο δίκτυο...
    1 point
  29. Απ΄ό,τι βλέπω θα χρειαστείς μηχανικό και δικηγορο. Αν και, από τα παρατεθέντα στοιχεία, μάλλον είναι δύσκολο να δικαιωθείς, δεδομένου ότι έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς αντίδρασή σου.
    1 point
  30. να είσαι καλά και γω το σκέφτομαι λίγο τώρα πως να το πω, ρώτησε τον στερεώνεται καλά πάνω στον τοίχο το αλουμίνιο? Πάντως σε κάθε περίπτωση, πες του μα δεν μπορεί να κόψει κάποιος αυτόν τον αφρό που το στερεώνει και βλέπουμε τι θα σου πει.
    1 point
  31. Χρόνια πολλά!Εκτός από την περίπτωση που περιγράφεται στο Παράρτημα Α,στην οποία όταν αντί λυόμενου κτίσματος της οικοδ.άδειας διαπιστωθεί ύπαρξη συμβατικής κατασκευής,ρυθμίζουμε επιλέγοντας "όχι" στο πεδίο Οικοδομική άδεια,άλλες αναφορές σχετικά με τον υπολογισμό διαφορετικού Φ.Ο.,δεν γνωρίζω. Η συνήθης απάντηση του ΤΕΕ (από τον 4178 ακόμη) είναι ότι, για τέτοιες περιπτώσεις και εφόσον τηρούνται οι ισχύουσες πολεοδ. διατάξεις ή οι διατάξεις που ίσχυαν κατά τον χρόνο εκτέλεσης,το καλύτερο είναι να εκδοθεί άδεια νομιμοποίησης η οποία προφανώς θα συμπεριλαμβάνει και τον έλεγχο στατικής επάρκειας του κτιρίου(όπως κατασκευάστηκε) και την μελέτη ενίσχυσης,αν απαιτείται.
    1 point
  32. Διαφωνω καθετα με τη λογικη των "κοινωνικων κριτηριων". Ας μπει ενας κοφτης στο εισοδημα, κανενα προβλημα, αλλα οταν πχ υπαρχει στατιστικη του ιδιου του ΟΑΕΔ που λεει οτι το 70% των μακροχρονια ανεργων δεν αναζητα καν εργασια, κριτηριο που "μοριοδοτει" μακροχρονια ανεργους ειναι ξεκαθαρα λαθος. Θα μοριοδοτηθουν οσοι/οσες επιλεγουν να παραμενουν εγγεγραμενοι/ες στους καταλογους του ΟΕΑΔ ακριβως για να μαζευουν μορια (για διορισμους του/της συζηγου στο δημοσιο κλπ) πλεον και για το Εξοικονομω. Για μενα το μοναδικο κριτηριο που πρεπει να υπαρχει ειναι το ποσο "τοπο" πιανουν τα χρηματα, δηλαδη η μεγιστη δυνατη αναβαθμιση οσο δυνατον μεγαλυτερου αριθμου κτιριων της χωρας. Και αυτο βεβαια, για να τα λεμε ολα, απαιτει συναδελφους που κανουν σωστα τη δουλεια τους κατα την ενεργειακη επιθεωρηση ... γιατι μη μου πειτε οτι ειμαι ο μονος που ξερω συναδελφους που κανουν ενεργειακες επιθερεωσεις απο ... τηλεφωνου κατα παραγγελια του πελατη. Και το αλλο που γκρινιαζουν οι συναδελφοι, μειωστε λεει τον προυπολογισμο απο 50,000 στις 30,000 ... οταν οι μεσες επιδοτησεις που εγκρινονται σε καμια περιφερεια δεν εχουν ξεπερασει τις 25,000 ανα αιτηση, ειναι ξεκαθαρο οτι το "ταβανι" δεν ειναι προβλημα. Αντιθετα, η αυξηση της επιδοτησης εδωσε κινητρο σε πολυ παλιες οικιες (δεκαετιας 60-70) να ενδιαφερθουν για το προγραμμα, και σε πολλους ακομα να ενδιαφερθουν για ΑΠΕ που με μικρους προυπολογισμους ειναι αδυνατο να συμπεριληφθουν. Για να προσθεσω τη δικη μου προταση, για να μην δημιουργηθει η εντυπωση οτι μονο κριτικη ασκω, για μενα η λυση ειναι απλη. Νομος που λεει 2 εξοικονομω το χρονο, ανα 6 μηνες, με συγκεκριμενα ποσοστα επιδοτησης ανελαστικα (οχι τρεξε τωρα εχει 10% παραπανω). Ο κοσμος και οι μηχανικοι θα ξερουν οτι ακομα και αν δε μπεις τωρα, θα μπεις σε εξι μηνες. Δε θα υπαρχει αυτος ο χαμος που υπαρχει τωρα αν ο κοσμος ξερει οτι για τα επομενα 10 χρονια θα τρεξουν 20 κυκλοι εξοικονομω με τους ιδιους ορους. Και ενδελεχης ελεγχος των κτιριων που εντασσονται στο προγραμμα κατα το σταδιο της εφαρμογης παρεμβασεων. Τα αλλα, βαλτε κοινωνικα κριτηρια κλπ, για μενα ειναι επικοινωνιακες κορωνες.
    1 point
  33. Αναφέρομαι στο ύψος των ορόφων. Άλλο ζήτημα είναι η επίχωση του υπογείου.
    1 point
  34. Θεωρώ από το έδαφος. Το υπόγειο το έχω δει να το αντιμετωπίζουν ξέχωρα τα αδειόχαρτα στους υπολογισμούς και επίσης το υπόγειο δεν συμμετέχει στον έλεγχο του ύψους του κτιρίου με βάση τα επιτρεπόμενα.
    1 point
  35. Για το ζήτημα του ύψους, θα ήθελα να πω (καθαρά υποκειμενικά και χωρίς να υποδεικνύω κάτι σε κανένα συνάδελφο) ότι αν μου έλεγε ένας ιδιοκτήτης: "Μέτρησα το ύψος της διώροφης οικοδομής μου και το βρήκα 8 εκατοστά παραπάνω από της άδειας. Τι να κάνω;". Θα του απαντούσα (ανεξαρτήτως διατάξεων και ανοχών) να μην ασχοληθεί περαιτέρω.
    1 point
  36. Συνάδελφε @archAD για πες του προϊσταμένου της υδομ να ξαναδιαβάσει το Ν. 4122/2013 (που σίγουρα δεν τον έχει διαβάσει) και πιστεύω οτι θα αλλάξει γνώμη και θα σου δώσει διαφορετική απάντηση απο αυτή που πήρες.
    1 point
  37. Προς το παρόν δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο ή πιστοποίηση για τις τριδιάστατες εκτυπωμένες κατασκευές. Μάλιστα δεν υπάρχει ούτε η στοιχειώδης ενημέρωση για τους απλούς 3D printer που τυπώνουν πλαστικό, ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε πολύ καλά αεριζόμενο χώρο. Κατά την εκτύπωση δημιουργούνται αμέτρητα μικροσωματίδια πλαστικού που δεν κάνει να τα εισπνέουμε.
    1 point
  38. Version v30-1

    1.490 downloads

    Αρχείο DWG (Autocad 2010) με τα όρια του δικτύου Natura 2000 (ver30 - Απρίλιος 2018) σε προβολή ΕΓΣΑ '87 Τα αρχικά δεδομένα προέρχονται από το παρακάτω αρχείο GIS που έχει αναρτηθεί στον ιστοτόπο του ΥΠΕΝ. Διανυσματικά αρχεία των εξωτερικών ορίων των περιοχών Natura 2000.
    1 point
  39. Αν ξέρεις έτος αδείας , δ/ση και ιοδκτήτη πας στην πολεοδομία που έχει τον τόμο με τα στελέχη πχ του 1964. Ανοίγεις και αρχίζεις το διάβασμα μέχρι να πέσεις πάνω στην δικιά σου. Από τον αριθμό στη συνέχεια ζητάς τον φάκελο από το αρμόδιο αρχείο. (Εκείνα τα χρόνια οι πολεοδομίες ήταν ελάχιστες. Πχ όλο το λεκανοπέδιο το εξυπηρετούσαν μια ή δύο αν δεν κάνω λάθος πολεοδομίες. Ολες οι τότε άδειες είναι δεμένες σε τόμο χρονολογικά και καλύπτουν διάφορες περιοχές.) Αν ένας συμβολαιογράφος δεν είναι εν ενεργεία , κάποιος εν ενεργεία έχει πάρει το αρχείο του. Τηλέφωνείς στον σύλλογο συμβολαιογράφων 2103307465 , 2103307450-60-70 , και σου λενε ποιός έχει το αρχείο , δ/ση και τηλέφωνο. Ελπιζω να βοήθησα κάπως.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.