Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.962


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.738


  4. becoming_i

    becoming_i

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      63


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/10/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. 3 points
  2. Το ανέβασα να το έχουμε πρόχειρο (Άρθρο 76) ΦΕΚ A 193_2021.pdf
    3 points
  3. βγήκε το φεκ της παράτασης ΦΕΚ A 193
    3 points
  4. Υπάρχει εγκύκλιος του ΥΠΕΚΑ που έχει κοινοποιηθεί και στην συντονιστική επιτροπή των συμβολαιογραφικών συλλόγων. Αντιγράφω από την σελίδα 3: "Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση κτιρίου με ενιαία χρήση, δεν απαιτείται η έκδοση ΠΕΑ για κάθε επιμέρους κτιριακή μονάδα αυτού, αλλά η πιστοποίηση των κτιριακών μονάδων του μπορεί να βασίζεται στην πιστοποίηση ολόκληρου του κτιρίου (π.χ. σε πολυώροφο κτίριο με κτιριακές μονάδες – διαμερίσματα με χρήση κατοικίας, το ΠΕΑ της πολυκατοικίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ΠΕΑ για κάθε κατοικία - διαμέρισμα)." Εγκύκλιος - Διευκρινήσεις για ΠΕΑ (Ορθή Επανάληψη).pdf
    2 points
  5. Γνωρίζετε βεβαίως ότι, το συγκεκριμένο ακίνητο οφείλετε να το αγοράσετε στο 50% της πραγματικής του αξίας;
    2 points
  6. Φυσικά με χρέωση εκτός ελαχίστων περιπτώσεων.
    2 points
  7. Στο παρόν θέμα ξεκινάμε να συζητάμε σχετικά με την προανάρτηση Κτηματολογίου κτηματογραφούμενων περιοχών. Στο απόσπασμα κτηματολογικού διαγράμματος προανάρτησης μας δίνονται οι συντεταγμένες κορυφών γεωτεμαχίου σύμφωνα με το Κτηματολόγιο. Στη φάση της προαναρτησης ζητείται από τους ιδιοκτήτες να ελέγξουν για την ορθότητα του διαγράμματος. Ξεκινώ με μερικές σκέψεις-ερωτήματα που αργά η γρήγορα θα μας απασχολήσουν. - Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι, εάν οι συντεταγμένες δίνονται σε ψηφιακό αρχείο (πχ dxf) για χρήση από εμάς τους μηχανικούς. - Τι θα πρέπει ως μηχανικοί-σύμβουλοι των ιδιοκτητών να ελέγξουμε στην φάση της προανάρτησης; Συνήθως τα αποσπάσματα έχουν μικρές ή μεγαλύτερες εμβαδομετρικές αποκλίσεις ακόμη και σε ιδιοκτησίες για τις οποίες κατατέθηκαν πρόσφατα και πολύ προσεγμένα τοπογραφικά διαγράμματα. Στα αποσπάσματα δίνεται και η επιτρεπόμενη απόκλιση εμβαδού. - Τι κάνουμε λοιπόν βλέποντας αποκλίσεις, αρχικά εντός των επιτρεπόμενων που αναγράφει το απόσπασμα; Αν δηλαδή το εμβαδόν είναι εντός των ορίων ο έλεγχος μας σταματάει εκεί; - Δεν θα πρέπει να ελεγχθεί και η περίμετρος μαζί με τις κλίσεις πλευρών και αν ναι πως θα γίνει αυτό αν δεν μας χορηγούνται τα dxf των αποσπασμάτων; - Που οφείλονται οι εμβαδομετρικές διαφορές ακόμη και με την κατάθεση πρόσφατων και λεπτομερών τοπογραφικών που κατατέθηκαν κατά την υποβολή δηλώσεων; -Ποια διαδικασία ακολουθούμε αν βλέπουμε στο απόσπασμα μας διαφορά εμβαδού (έστω εντός αποδεκτής απόκλισης;) και ποια στοιχεία προσκομίζουμε; - Τι κάνουμε σε περίπτωση που στο υποβληθέν τοπογραφικό μας το γεωτεμάχιο είχε πρόσωπο σε αγροτικό δρόμο ενώ στο Α.Κ.Δ μας το δείχνουν "τυφλό"; Ποια τα στοιχεία που θα πρέπει να προσκομιστούν για την ένσταση
    1 point
  8. Έκδοση Εγκρίσεων και Πιστοποιητικών Πυροσβεστικής Υπηρεσίας μέσω του συστήματος «e-Άδειες» στο ΦΕΚ 4874Δ_21.10.2021 ΦΕΚ4874Δ_2021.pdf
    1 point
  9. Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση και την εγκύκλιο!!!
    1 point
  10. Συνάδελφε κάθε παρέμβαση επιδοτείται για να μειώσει την κατανάλωση. Έχει διαφορά το xml πριν και μετά αν δεν συνδεθεί σε w.c.; Όχι. Επομένως όχι δε μπορεί. Κανονικά έπρεπε να έχει ήδη w.c. ως κατοικία αλλά λόγω του θεωρητικού συστήματος στα ΖΝΧ δε φαίνεται στο 1ο ΠΕΑ. Για να φανεί στο 2ο ΠΕΑ η εξοικονόμηση πρέπει να υπάρχει εγκατάσταση.
    1 point
  11. Και αν τραβήξει μια παροχή από τον ηλιακό μέσα στο Υ/δ; Προσωπικά το βρίσκω απαράδεκτο αλλά αναρωτιέμαι αν κάνει κλικ στο κουτάκι;
    1 point
  12. Σαν πληροφορία το αναφέρω ότι για την ανανέωση ψηφιακής υπογραφής δεν απαιτήθηκε η αλλαγή του flash disk. Την διαδικασία την έκανε τεχνικός εταιρίας υπολογιστών εξ αποστάσεως (team viewer), αφού πρώτα είχα ολοκληρώσει την διαδικασία στο ΚΕΠ.
    1 point
  13. δεν εχει υπάρξει καποια αλλαγη. Δεν απαιτειται. Βεβαιωση θα θελει
    1 point
  14. επιβεβαιώνω και εγώ. άντε να ξαναβγάζουμε βεβαιώσεις. άντε να ξαναχάνεις ώρες εργασίας. (εκτός και αν τις χρεώνετε 😉 )
    1 point
  15. Έπεσαν και τα πρώτα τηλέφωνα απο συμβολαιογράφους για να βγάλω βεβαιώσεις με καινούργια ημερομηνία γιατί αυτές με 31/1 δεν μπορούν να τις περάσουν.
    1 point
  16. Giallou Η βεβαίωση μπορεί να εκδοθεί. Βεβαίως, ο αγοραστής πρέπει να ενημερωθεί για την οπή.
    1 point
  17. Γουδί έχει δρόμους σε Δήμο Αθηναίων και σε Δήμο Ζωγράφου. Βλέπεις σε ποιο Δήμο ανήκεις και απευθύνεσαι ή Ζωγράφου ή Σωκράτους για Αθήνα.
    1 point
  18. Στην περίπτωση λοιπόν που η μεταβίβαση γίνει εντός του έτους απαιτείται βεβαίωση μηχανικού. Σε περίπτωση όμως που γίνει η μεταβίβαση αρχές του 2022 τότε θα απαιτηθεί ΗΤΚ η οποία απαιτεί μελέτη στατικής επάρκειας για όλη την οικοδομή που σημαίνει κόστος και συναίνεση από όλους τους ιδιοκτήτες .................................. Πάντως είναι ενδιαφέρουσα η πιθανή προοπτική νομιμοποίησης έστω και μετά την αγορά
    1 point
  19. Επικαλείσαι τα σχετικά αναφερόμενα στην εγκ. 3 Ν. 4178 για εξώστες προ ΓΟΚ 85 κατ αντιστοιχία. Με κατηγορία 3 (ξεχωριστό Φ.Κ) μπορείς να το υπάγεις. Το άλλο εδάφιο δεν μπορείς να το επικαλεστείς καθώς ο πρόβολος δεν σχετίζεται με διαστάσεις περιγράμματος της ιδιοκτησίας.
    1 point
  20. Όχι, δεν είναι εφικτή η μεταφορά. Ο Ν 4495/2017 δεν προσφέρει κάτι παραπάνω, ως προς την οριστική εξαίρεση, από τον Ν 4178/2013.
    1 point
  21. Εν τέλει στις βεβαιώσεις τι ημερομηνία βάζουμε;
    1 point
  22. Κατά τη γνώμη μου μπορείς να αναθεωρήσεις με το τις προ Ν. 4759/20 διατάξεις. (...) 4. Εκδίδονται με βάση τους όρους δόμησης που ισχύουν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου οικοδομικές άδειες στις παρακάτω περιπτώσεις: α) εάν έχει χορηγηθεί προέγκριση οικοδομικής άδειας ή έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα, β) εάν έχει χορηγηθεί άδεια εγκατάστασης ή άδεια ίδρυσης ή λειτουργίας ή παράταση ή τροποποίηση αυτής με ή χωρίς παρεκκλίσεις με βάση τις προϊσχύουσες διατάξεις, γ) εάν έχει χορηγηθεί από το αρμόδιο ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. έγκριση παρέκκλισης από τους ισχύοντες όρους δόμησης, δ) εάν έχει υποβληθεί στην αρμόδια υπηρεσία ή στο αρμόδιο όργανο (Σ.Α., ΚΕ.Σ.Α. κ.λπ.) αίτηση με πλήρη αρχιτεκτονική μελέτη, η οποία προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις για τη χορήγηση οικοδομικής άδειας, ε) εάν έχει υποβληθεί αίτηση για χορήγηση άδειας εκσκαφής στην αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, στ) εάν έχει υποβληθεί φάκελος παρέκκλισης στην αρμόδια Υ.ΔΟΜ. με πλήρη αρχιτεκτονική μελέτη, ζ) εάν έχει υποβληθεί Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την εγκατάσταση και λειτουργία έργου ή δραστηριότητας ή έχει χορηγηθεί Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.), η) εάν έχει εγκριθεί χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους για εργασίες που πρόκειται να αδειοδοτηθούν. 5. Οι αναθεωρήσεις οικοδομικών αδειών και προεγκρίσεων, που έχουν εκδοθεί σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 40, συνεχίζουν να εκδίδονται με βάση τους όρους δόμησης που ισχύουν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
    1 point
  23. Μπορείς να τα απεικονίσεις στο ίδιο σχέδιο. Κατά την υποβολή θα βάλεις τα περιγράμματα στα σχετικά layer. Το σύστημα διαβάζει τις 2 κλειστές polyline topo_prop και κατά τα στοιχεία γεωτεμαχίου σου βγάζει 2 σειρές. Αρίθμησέ τα ως οικόπεδο 1 και οικόπεδο 2 για να κάνεις την αντιστοιχία στο βήμα που θα ζητηθεί. Η υποβολή θα γίνει μια φορά, καθώς ο ΚΗΔ αφορά το τοπογραφικό διάγραμμα και όχι τα ακίνητα. Αυτό το μπερδεύουν κάποιες συμβολαιογράφοι και ζητάνε δυο ΚΗΔ κάτι που δεν είναι σωστό εφόσον τα ακίνητα αποτυπώνονται στο ίδιο τοπογραφικό.
    1 point
  24. χμ... οχι μονον οταν "μπαινει" μια ΟΙ σε διπλανη, αλλα εχει και συμβολαιο γι αυτο Οπότε τακτοποιει την αδεια που εδειχνε 60/60 με την συσταση που ειναι 55/65 Εαν ομως, η πραγματικοτητα ειναι διαφορετικη [εστω 50/70] αυτο δεν σωζεται με την ΔΔ. [γι αυτο προτεινε προσφατα η ΠΟΜΙΔΑ τροποποιηση του 98, ωστε να καλυπτει και αυτες τις περιπτωσεις της επεκτασης σε διπλανη ΟΙ] δυσκολο
    1 point
  25. Πέρα των σωστών που αναφέρεις, για διαμερισμάτωση το είχα και εγώ κάποτε, αλλά με συμβούλεψε ο νομικός μας σχετικά και διαμερισμάτωση στον 4495 (κατάλαβα ότι) έχουμε όταν κάτι μπαίνει μέσα κάτι σε άλλο (οικοδομικά μιλώντας πάντα).
    1 point
  26. Υπάρχουν σίγουρα και σε πάχος 2cm, που είναι το συνηθέστερο για ορθομαρμαρώσεις (μιας και σε απασχολεί απ'ότι βλέπω). Δεν γνωρίζω όμως εάν χρησιμοποιείται σε δάπεδο και αν υπάρχει λόγος που (δεν) γίνεται αυτό.
    1 point
  27. Μετά από επικοινωνία με την κ. Γκαδολου, προϊσταμένη της ΥΠΠΟ, μου επιβεβαιώθηκε ότι το άρθρο 116, παράγραφος 9 αναφέρεται σε κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους και ουχι σε αρχαιολογικούς χώρους εν γένει....η δίκη μου περίπτωση αφορούσε σε περιοχή εκτός κηρυγμένου αρχαιολογικου χώρου, όπου όμως οι εργασίες επιτρέπονται παρουσία αρχαιολόγου με μικρό σκαπτικό μέσο.....και με καθησύχασε ότι το άρθρο 116 δεν αφορά στην περίπτωση μου...μου ανέφερε επίσης και το σχετικά ενημερωμένο site https://www.arxaiologikoktimatologio.gov.gr/.
    1 point
  28. @Giallou Από την περιγραφή σου, δεν προκύπτει κάτι που να χρήζει τακτοποίησης.
    1 point
  29. Καλησπέρα Giallou-ένα σκαρίφημα θα βοηθούσε😊 (Για να μην ρωτάμε :τμήμα που δεν κατασκευάστηκε?υπέρβαση?ποιου εις βάρος ποιου?κλπ κλπ)
    1 point
  30. Μάλλον δεν ισχύει στον 4495 η προηγούμενη απάντηση μου . Αναφερόταν στον 4178 . Δες Αρθρο 100 παρ. 11. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου που αφορά την υπέρβαση ύψους, στην περίπτωση οικοδομής με οικοδομική άδεια, δεν προσμετράται το πρόσθετο ύψος αυτής, που έχει προκύψει από τη μη ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου της ή από εκχωματώσεις που έχουν εκτελεστεί σε αυτόν. Το ειδικό πρόστιμο για το ύψος, που έχει προκύψει από τη μη ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου της ή από εκχωματώσεις, υπολογίζεται αναλυτικά σύμφωνα με την παρ.5.
    1 point
  31. Αν το σύστημα ΤΕΕ ήταν εκσυγχρονισμένο, θα έπρεπε να την είχε "προεπιλεγμένη" για να μην κάνετε τον κόπο να την γράφετε!
    1 point
  32. Καλημερα, με τα ρέματα έχει γίνει ενα μπαχαλο γενικώς. Τα μικρά ρέματα τυπικά εξαιρούνται της (οριστικής) οριοθέτησης μετά απο αίτηση στην Δ/νση υδάτων της Αποκεντρωμένης διοίκησης. Αν δοθεί η εξαίρεση (υπάρχει και η περίπτωση να μην δοθεί εξαίρεση λόγω παρεμβάσεων στο ρέμα) τοτε πας Περιφέρεια με μελέτη προσωρινής οριοθέτησης για καθορισμό γραμμών πλημμύρας και αφού σου θεωρήσουν τη μελέτη μετά πας πολεοδομία. Αν η Δ/νση υδάτων αποφανθεί ότι το ρέμα χρήζει οριοθέτησης με ή χωρίς έργα διευθέτησης τότε μπορεί να οριοθετηθεί οριστικά το μικρό ρέμα. Γενικά σε μας (Ηράκλειο) δεν υπάρχει υπηρεσία που θα σου απαντήσει αν είναι ή δεν είναι μικρό το ρέμα παρά μόνο αν υποβάλεις αίτημα για εξαίρεση όπου θα το ελέγξουν και θα απαντήσουν. Επίσης κάποιες ΥΔΟΜ ερμήνευαν ότι αν πάρεις εξαίρεση απο οριοθέτηση σε μικρό ρέμα τοτε δεν χρειάζεται μελέτη προσωρινής οριοθέτησης και προχωράς μονο με τις πλάγιες αποστάσεις, πράγμα το οποίο όμως είναι λάθος κατά τη γνώμη μου (και πολλών άλλων συναδέλφων που ασχολούμαστε με τα ρέματα) διότι στις προδιαγραφές μελετών αναφέρει (ΚΥΑ 2017 αρθ.7 παρ.3 ΦΕΚ-428/Β/15-2-17) ότι "οι αποστάσεις δόμησης από μικρά υδατορέματα για τα οποία δεν απαιτείται οριοθέτηση, λαμβάνονται κατ' αντιστοιχία με τις αποστάσεις που τηρούνται κατά τη διαδικασία της προσωρινής οριοθέτησης ( Αρθ-9 παρ.4 του Ν-4258/14)." Αυτά, ελπίζω να βοήθησα.
    1 point
  33. Πολύ ωραία, είχαμε τα διάφορα δημοσιογραφικά τηλε-δικεία, τώρα θα έχουμε διαδικτυακό ξεκατίνιασμα μεταξύ μηχανικών για την ευθύνη και το ποιός την έχει πιό μεγάλη την εμπειρία, την ευσυνειδησία και την ηθική υπεροχή... Αστεία πράγματα, και συζητήσεις ανάξιες μηχανικών. Όσο για το "αστείο σιδέρωμα", δείτε λίγο πιο προσεκτικά, μήπως βγει και κάτι ωφέλιμο από αυτή την συζήτηση: Μήπως πλάκα του εξώστη δεν είναι πρόβολος, αλλά είναι τετραέρειστη; Βλέπετε τις τρεις περιμετρικές δοκούς στο κάτω μπαλκόνι; Εντοπίσατε τους οπλισμούς κάμψης και διάτμησης στην δοκό που απέμεινε στην θέση της; Είδατε τους οπλισμούς κάμψης στην ομόλογή της δοκό; Παρατηρήσατε την -μάλλον εσφαλμένη- διαμόρφωση της αγκύρωσης του κύριου οπλισμού στον κόμβο δοκού-δοκού; Υ.Γ: Αφήστε τις κρίσεις και τις επικρίσεις κατά μέρος, είναι τουλάχιστον αντιδεοντολογικό. Δεν ξέρετε γιατί αστόχησε ο εξώστης, υποθέτετε. Μάλλον αβάσιμα. Ασχοληθείτε με το επιστημονικό μέρος του προβλήματος με αξιοπρέπεια.
    1 point
  34. Πώς "είναι τα πράγματα" στη οικοδομή συνάδελφε? Κι αν είναι τόσο άσχημα, όσο υπονοείς, ποιός φταίει? Μόνο το "κακό κράτος"? Το να αποδεχόμαστε το κακώς έχειν, μας κάνει συνένοχους σε εγκληματικές ενέργειες. Η γνώμη σου είναι εντελώς λανθασμένη. Το να επιμερίζεις τις ευθύνες, και μάλιστα κατά το μεγαλύτερο ποσοστό στα "συνεργεία", είναι επικίνδυνο. Εκτός κι αν ανήκεις στους μηχανικούς που κάνουν επίβλεψη εκ του μακρόθεν. Η όποια "πιστοποίηση" των συνεργείων, ΔΕΝ απαλλάσσει τον επιβλέποντα από τις ευθύνες του. Κι αν δεν το γνωρίζεις, μάθε πως έχει δικαίωμα να απορρίψει και συνεργεία και υλικά. Προκειμένου δε να προστατέψει την επαγγελματική κι επιστημονική του αξιοπρέπεια, καθώς και την ψυχική του υγεία, δεν διστάζει να ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ. Οι απόψεις μου είναι προϊόν εμπειρίας 40 χρόνων στο εργοτάξιο και στις μελέτες. Σε αυτό το διάστημα έχω δει πολλά (κυρίως τα αποτελέσματα των σεισμών), και μπορώ να είμαι βέβαιος για την ορθότητα της σκέψης μου.
    1 point
  35. Ρε παιδιά γράφετε και κουνάτε το δάχτυλο λες και δεν ξέρετε πως είναι τα πράγματα στην οικοδομή . Η κατασκευή αστοχησε σε εφελκυσμό . Το συνεργείο πετούσε χαρταετό και μάλλον εκείνη την εποχή μόλις θα είχε περάσει τα συνορα . Ο μηχανικός δεν έδειξε την προσοχή που έπρεπε . Τέλος πάντων , ευτυχώς δεν έπαθε κανένας τίποτα . Ποιστοποιηση στα συνεργεία χθες , αν και κάποιους τους βολεύει αυτό το χύμα γιατί με την ποιστοποιηση θα ανέβουν και τα μεροκάματα. Τώρα όλοι τα κάνουν όλα και ο μηχανικός υπογράφει . Ο καθένας έχει την γνώμη του , αυτή είναι η δική μου .
    1 point
  36. Η απάντηση είναι όντως αυτή επειδή το λέει το άρθρο 89 που σωστά επεσήμανες. Όμως και εσύ έκανες το λάθος να υποστηρίξεις τον νόμο με εγκύκλιο και μάλιστα με την εγκύκλιο 2... Οι παρακάτω απόψεις έγιναν μακροσκελείς μόνο για τις λεπτομέρειες και για τα μάτια της Λεμπέση.
    1 point
  37. Εσύ τώρα έχεις δημιουργία κλειστών χώρων με αυθαίρετες επεμβάσεις. Τα στέγαστρα και οι πέργκολες είναι κατασκευές που δεν δημιουργούν κλειστούς χώρους. Εκεί, σωστά, εφαρμόζεται ο αναλυτικός προϋπολογισμός. Οι παραβάσεις κατηγορίας 3 δεν χρειάζονται επιπλέον αναλυτικό. Αντιλαμβάνομαι πως χρειάζεται να διαβάσεις αρκετά ακόμα. Χωρίς να εννοώ πως αν έχεις συγκεκριμένες απορίες δεν θα προσπαθήσω -αν γνωρίζω- να σου απαντήσω.
    1 point
  38. Καλησπέρα,πριν φτάσεις στο ΔΓΜ απαιτείται μια προσεκτική έρευνα τίτλων,εγγραφών,ΚΑΕΚ κλπ διότι: Στο ένα τμήμα έχεις ιδιοκτησία με ΚΑΕΚ σε Κτημ/γιο σε λειτουργία,άρα επιδέχεται ΔΓΜ Στο άλλο Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η κτηματογράφηση?
    1 point
  39. Καλημέρα,πρόσεξε λίγο για την περίπτωση ε του άρθρου 29 του Ν.4495: ε) εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ.74 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, που συνοδεύεται από πιστοποιητικό στατικής επάρκειας, η οποία στο ΦΕΚ4520Β/2018 περιγράφεται ως εξής: ε) Για την εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ. 74 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 σε κοινόχρηστους χώρους, και μέχρι να εκδοθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 21 του ν. 4067/2012 υπουργική απόφα- ση, κατατίθενται: και παραπέμπει στο άρθρο 21 του 4067 όπου 1. Η προσωρινή κατασκευή τοποθετείται σε ιδιωτικούς χώρους παραχωρημένους σε δημόσια κοινή χρήση όπως ορίζεται στο άρθρο 10 και σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, υπαίθριους ή στεγασμένους, κατά παρέκκλιση των κείμενων πολεοδομικών όρων της περιοχής και υπό την προϋπόθεση ότι επιτρέπονται οι συγκεκριμένες χρήσεις. Για τις προσωρινές κατασκευές απαιτείται έγκριση τοποθέτησης και λειτουργίας από τον αρμόδιο κατά περίπτωση φορέα, κατόπιν υποβολής απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την κατασκευή ή συναρμολόγηση και τοποθέτηση, καθώς και προσδιορισμός του χρονικού διαστήματος διατήρησής τους.
    1 point
  40. Καλησπέρα,παρότι η επισήμανση μου είναι εκτός του παρόντος θέματος,εγώ θα έλεγα να ξεκινήσουμε από το ερώτημα: πώς προέκυψε η κατάταξη στην Κατηγορία 5,αφού απορρίψουμε την υπέρβαση δόμησης,κάλυψης,ύψους από τα στοιχεία που μας δίνεις,σαν πρώτη προσέγγιση? (Πριν φτάσουμε στο άρθρο 23 του ΝΟΚ και τα περαιτέρω)
    1 point
  41. Καλησπέρα,δεν είναι σαφές το ερώτημα.Πώς συνδέεται η ημερομηνία υπαγωγής με την απαίτηση ή μη έγκρισης ΚΕΣΑ?
    1 point
  42. Ποιος είναι ο χρόνος δημιουργίας του αρχικού γηπέδου?Με απασχολεί α)ότι η παρ.ε του άρθρου 40 του Ν.4759 αναφέρεται μόνο σε απαλλοτριώσεις επαρχιακών ή εθνικών ώστε να ακολουθηθεί η αρτιότητα της παρ.δ και β)ότι η ζώνη δεν μετακινείται μαζί με την επέκταση,άρα πρέπει να διερευνηθεί αν παρέμεινε εντός ζώνης λόγω της επέκτασης του σχεδίου "μέσα στην περιοχή της παλιάς ζώνης". Άλλη σκέψη σε τελείως άλλη κατεύθυνση:το πρόσωπο εφάπτεται στην ρυμοτομική γραμμή ? υ.γ.πρέπει να γράφαμε συγχρόνως με τον dimitris GM
    1 point
  43. να είσαι καλά-κάθε ερώτηση έχει την σημασία της για αυτόν που την κάνειαπλά λέω ότι δεν χρειάζεται να μπεις στην διαδικασία του τι ίσχυε κατά τον χρόνο έκδοσης της άδειας ή τι ισχύει σήμερα,όταν μια ψησταριά χτιστή(όχι χώρος),υπολογίζεται ως λοιπή παράβαση.
    1 point
  44. Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους, ---Αν ανήκουν σε προηγούμενο φορολογικό έτος δεν γνωρίζω αν σε αφήνει να αποδοθούν τώρα όλα μαζεμένα στο έτος που ανήκουν. Αν υποθετικά δεν μπορείς και τα υποβάλλεις τώρα πιθανόν σε έλεγχο να εντοπισθεί ότι δεν είχαν υποβληθεί και ικανοποιηθεί χρονικά όταν έπρεπε, οπότε και θα καταλογισθούν πρόστιμα. ---Αν ανήκουν στο αυτό φορολογικό έτος (2018) δεν έχεις θέμα υποβολής και πληρωμής, πλην αν σε έλεγχο εντοπισθεί ότι δεν είχαν υποβληθεί και ικανοποιηθεί χρονικά όταν έπρεπε θα καταλογισθούν πρόστιμα. Οπότε σε γενικές γραμμές, σε έλεγχο της δήλωσης υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί τόσο αναφορικά στο πότε γεννάται η υποχρέωση όσο και στο πότε πρέπει αυτή να ικανοποιηθεί. Κατά τα λοιπά, σχετ. ΠΟΛ. 1067/2015 "Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 9, 67, 69 και 70 του N . 4172/2013." "[...] Περαιτέρω, με την παρ.4 του άρθρου αυτού, σε προκαταβολή φόρου 4% ή 10% κατά περίπτωση υπόκεινται μόνο οι αμοιβές των αρχιτεκτόνων και μηχανικών επί μελετών για τις οποίες προβλέπεται θεώρηση των σχεδίων ή μελετών ή χορήγηση σχετικής άδειας από την αρμόδια Υπηρεσία. ... Για τις λοιπές περιπτώσεις που δεν προβλέπεται θεώρηση ή χορήγηση σχετικής άδειας, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου αυτού αλλά μόνο οι διατάξεις του άρθρου 64, δηλαδή παρακρατείται φόρος με συντελεστή 20% (σχετ. ΠΟΛ. 1120/2014 ). [...]"
    1 point
  45. Από τη στιγμή που δεν ελέγχονται σοβαρότερες μελέτες (στατικά, ΕΝΑΚ, κλπ) αλλά θεωρούνται, τί σε κάνει να πιστεύεις ότι το συγκεκριμένο έντυπο ελέγχεται?
    1 point
  46. Πάντα ισχύει η δυσμενέστερη των αποστάσεων και επιπλέον : Απόφαση ΔΜΕΟ/ο/9244/ε/1242/07 Χαρακτηρισμός των κάτωθι οδικών τμημάτων: 1) Του παράπλευρου οδικού δικτύου των Εθνικών Οδών της Χώρας. 2) Του παράπλευρου οδικού δικτύου των Επαρχιακών Οδών της Χώρας ............................................................................................... Εγκρίνουμε τον χαρακτηρισμό των οδικών τμημάτων του θέματος ως εξής: 1) α) Οι παράπλευρες οδοί (SR) των οδικών αξόνων του Πρωτεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου της Χώρας εντάσσονται στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο. β) Οι παράπλευρες οδοί (SR) των οδικών αξόνων του Δευτερεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου της Χώρας εντάσσονται στο Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο. 2) Οι παράπλευρες οδοί (SR) των οδικών αξόνων του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου της Χώρας - Πρωτεύοντος και Δευτερεύοντος - εντάσσονται στο Δευτερεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο.
    1 point
  47. για μελέτη-επίβλεψη οικοδομικής άδειας πληρώνεις ΦΕΜ (προκαταβλητέος φόρος) 10% για όλες τις μελέτες πλην τοπογραφικού 4% μόνο για τοπογραφικο για μελέτη-επίβλεψη εκτός οικοδομικής άδειας ΔΕΝ πληρώνεις ΦΕΜ για επιχείρηση (επαγγελματία) εκτός οικοδομικής άδειας γίνεται παρακράτηση 20% (παρακρατηθείς φόρος) τον οποίο ο επαγγελματίας αποδίδει στην εφορία μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και σου δίνει βεβαίωση πως τον έχει πληρώσει την οποία προσκομιζεις στην εφορία με την φορολογική σου δήλωση για ιδιώτη εκτός οικοδομικής άδειας ΔΕΝ πληρώνεις ούτε ΦΕΜ ούτε γίνεται παρακράτηση
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.