Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      8.098


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.106


  4. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      840


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/10/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Είναι εκτός αντικειμενικού εκεί. Αν είναι εντός σχεδίου 1750, αν είναι εκτός 900 ή 1250 ανάλογα με το τι λέει η διαπιστωτική.
    2 points
  2. Καλησπέρα,για ποιον λόγο;είναι κύριος χώρος ισογείου-κατοικία.
    2 points
  3. Καλησπέρα,γενικά η επιλογή των όρων που συμφέρουν για τη νομιμοποίηση,δεν σημαίνει συνδυασμό τους (τότε με τώρα).Συνεπώς ,στο ερώτημα σου η απάντηση είναι το β-πρέπει να επιλεχθεί η χρονική περίοδος και ό,τι ίσχυε ή ό,τι ισχύει σε αυτήν.
    2 points
  4. Version X6.4

    92.863 downloads

    Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Με σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Πώς "είναι τα πράγματα" στη οικοδομή συνάδελφε? Κι αν είναι τόσο άσχημα, όσο υπονοείς, ποιός φταίει? Μόνο το "κακό κράτος"? Το να αποδεχόμαστε το κακώς έχειν, μας κάνει συνένοχους σε εγκληματικές ενέργειες. Η γνώμη σου είναι εντελώς λανθασμένη. Το να επιμερίζεις τις ευθύνες, και μάλιστα κατά το μεγαλύτερο ποσοστό στα "συνεργεία", είναι επικίνδυνο. Εκτός κι αν ανήκεις στους μηχανικούς που κάνουν επίβλεψη εκ του μακρόθεν. Η όποια "πιστοποίηση" των συνεργείων, ΔΕΝ απαλλάσσει τον επιβλέποντα από τις ευθύνες του. Κι αν δεν το γνωρίζεις, μάθε πως έχει δικαίωμα να απορρίψει και συνεργεία και υλικά. Προκειμένου δε να προστατέψει την επαγγελματική κι επιστημονική του αξιοπρέπεια, καθώς και την ψυχική του υγεία, δεν διστάζει να ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ. Οι απόψεις μου είναι προϊόν εμπειρίας 40 χρόνων στο εργοτάξιο και στις μελέτες. Σε αυτό το διάστημα έχω δει πολλά (κυρίως τα αποτελέσματα των σεισμών), και μπορώ να είμαι βέβαιος για την ορθότητα της σκέψης μου.
    1 point
  6. @killertomato Ο ΦΕΜ (φόρος επιτηδεύματος μηχανικού) δεν είναι φόρος παραστατικού. Ούτε στις παρατηρήσεις είναι απαραίτητο να αναφερθεί. Κάποιοι γράφουν επάνω στην ΑΠΥ πόσος είναι ο ΦΕΜ, παρασυρόμενοι από τον παρακρατούμενο φόρο της εξαρτημένης εργασίας. Όμως, ο προκαταβλητέος αυτός φόρος αφορά το επάγγελμα του μηχανικού και δεν έχει άμεση σχέση με το παραστατικό.
    1 point
  7. δες εδω μια παρομοια περιπτωση και πώς αντιμετωπιζεται https://www.rethemnosnews.gr/rethymno/306389_syghysi-me-ti-domisi-sta-ektos-shedioy-oikopeda να δουμε και το ΓΠΣ ...αν- δεν- γραφει κατι. Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 6 , 2019 θα δεις τις τροποποιησεις/διορθωσεις στο (ΦΕΚ ΑΑΠ' 227/16/07/2014) Συμπλήρωση - τροποποίησή της με αρ.1660/19-8-2008 εγκριτικής Απόφασης του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την «Έγκριση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) του Δήμου Σιθωνίας Ν. Χαλκιδικής» (ΦΕΚ 406 ΑΑΠ/12-9-2008), όπως συμπληρώθηκε με τις υπ’ αρ. οικ.13467/7-11-2008 (ΦΕΚ/534/ΑΑΠ/25-11-2008) και υπ’ αρ. 3681/20-7-2011(ΦΕΚ 205ΑΑΠ/11-8-2011) εγκριτικές αποφάσεις. και αυτη τη συζητηση https://www.michanikos.gr/forums/topic/7447-εκτός-σχεδίου-δόμηση-στη-χαλκιδική/page/15/?tab=comments#comment-1031203
    1 point
  8. Ο επιβλέπων (οφείλει να) είναι το απόλυτο αφεντικό στην κατασκευή. Αν δεν μπορεί να συνεργαστεί με τα συνεργεία ή τον ιδιοκτήτη. ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ. Οτιδήποτε άλλο, είναι απλώς αποποίηση ευθυνών.
    1 point
  9. Να χρησιμοποιήσεις το εγκεκριμένο σχέδιο της ΟΑ....
    1 point
  10. Κι εγώ (γέρασα) … αλλά για πιστοποίηση σιδεράδων δεν άκουσα ποτέ. Είναι αμέλεια του μηχανικού, ίσως και μια τυχαία-αναγκαστική απουσία του εκείνη την ημέρα από το έργο. Αλλά με όποιον τρόπο κι αν συνέβη είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟ. Έχουμε έναν σοβαρό ρόλο , και δεν θα τον μοιραστούμε με τους σιδεράδες.
    1 point
  11. Ας τον κρεμάσουμε τον Μηχανικό . Σύμφωνος μαζί σου . Για πες μου λίγο κατι και για την πιστοποίηση του συνεργειου . Την Δευτέρα σιδεράς , την Τρίτη πλακάς , την Τετάρτη τουβλάς ? Ήμουνα νιος και γέρασα με αυτή την ποιστοποιηση των συνεργείων. Ουσιαστικά το κράτος ρίχνεις πάντα τις ευθύνες στον μ@@@@@@κα που βάζει την τζιφρα . Λάθος του επιβλέποντα , αλλά και λάθος του συνεργείου που με την ανέχεια του κράτους δεν έχει την απαιτούμενη ποιστοποιηση. Τουλάχιστον οι νεώτεροι μηχανικοί ας μην τραβήξουν ότι τραβήξαμε εμείς οι παλαιότεροι.
    1 point
  12. Πρέπει να καταγγελθούν οι δυνάμεις καταστολής που με τραμπουκισμούς σταμάτησαν και ακύρωσαν (επιχορηγούμενο ?) εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης με τίτλο "μάθε να το κτίζεις για να ξέρεις πως θα το σταματήσεις" ... https://www.in.gr/2021/10/15/greece/polytexneio-prospathisan-na-xtisoun-aythaireto-mesa-sto-panepistimio-gkremise-astynomia/
    1 point
  13. Όχι, δεν μπορείς! Δεν "σπάει" στο υπολογισμό της αυθαιρεσίας, αντιμετωπίζεται ως ενιαίο...
    1 point
  14. Σαχλαμάρες σου λέει και ο "παλιός" μηχανικός και η πολεοδομία.... Ρώτα τους, "....και πως θα κλείσει ωρέ λεβέντες η δήλωση υπαγωγής";;; P.S. Με την ευκαιρία αυτή, επίτρεψέ μου μια συμβουλή προς κάθε άλλο "ναυτιλόμενο": "Μην ασχολείστε με "παλιούς" μηχανικούς ή με την πολεοδομία ή με το ΤΕΕ, για οποιοδήποτε θέμα αφορά σε δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αυθαιρέτων, διότι λένε τις περισσότερες φορές σαχλαμάρες και σας παρασύρουν χωρίς καμία νομική ή άλλη ευθύνη γι' αυτούς"...
    1 point
  15. Από Δελτίο Τύπου Υπουργείο Οικονομικών και ΑΑΔΕ για την πλατφόρμα myDATA: Σημειώνεται ότι ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.
    1 point
  16. Version 1.0

    858 downloads

    Υπολογίζει τις τάξεις των ΜΕΕΠ ή κοινοπραξίας, που απαιτούνται για συμμετοχή σε διακήρυξη δημοσίου έργου, βάσει του συνολικού προϋπολογισμού. Τα όρια λαμβάνονται από την Εγκ-Δ17α/04/44/ΦΝ430/13/03 Το φύλλο εργασίας είναι κλειδωμένο (όχι όμως με κωδικό) ώστε να αποφεύγεται η εισαγωγή δεδομένων σε κελιά με τύπους. Τα δεδομένα εισάγονται σε κίτρινα κελιά και τα αποτελέσματα εμφανίζονται στον πίνακα από κάτω.
    1 point
  17. 1 point
  18. Νομίζω ότι η προθεσμία είναι 30 μέρες
    1 point
  19. 1. δες μεγιστη επ. επέκτασης που δεν προσμετράται στη δόμηση/κάλυψη [Παρ 6β του Αρ17 - 80% σε οικ. 600-1000τμ] 2. νομίζω επιτρέπονται συγκεκριμένες χρήσεις για να μη προσμετράται σε δόμηση/κάλυψη (πχ στάθμευση,,)
    1 point
  20. Για μετά το '79 ισχύει ο ΚΘΚ που ίσχυε μέχρι το 2010 και απο εκεί και πέρα μέχρι σήμερα ισχύει ο ΚΕΝΑΚ. Δες σελ. 63 στη ΤΟΤΕΕ 1, για διάστημα '80 μέχρι 2010 που σε παραπέμπει στους πίνακες 3.5 (α, β), ανάλογα αν είναι με ή χωρίς μόνωση.
    1 point
  21. Γειά και πάλι Βάγια. Είναι οριακα εκτός αντικειμενικού προσδιορισμού, δηλ εκτός χάρτη της εφορίας. Άρα για Αχαρνές 700 αν είναι εντός και 600 για εκτός.
    1 point
  22. Πως λέγεται η οδός που έχεις πρόσοψη; Βρύγου ή Βαμβέτσου; Αν έχεις πρόσοψη ΜΟΝΟ εκεί τότε 750. Διαφορετικά αν έχεις πρόσοψη ΚΑΙ ή ΜΟΝΟ στην Πλαταιών (κάθετη) τότε 900.
    1 point
  23. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 – 13.5.2020 δ) Για τις περιπτώσεις της περ.δ της παρ.2 του άρθρου 29 του ν.4495/2017, κατατίθενται επιπρόσθετα των γενικών δικαιολογητικών του αρθ.3 της παρούσας: αα) Δήλωση αρμόδιου μηχανικού που αναλαμβάνει την ευθύνη της στατικής και ηλεκτρομηχανολογικής ασφάλειας της κατασκευής και των εγκαταστάσεων. ββ) Αντίγραφο τοπογραφικού διαγράμματος ή απόσπασμα ρυμοτομικού ή άλλο διάγραμμα, στο οποίο αποτυπώνονται οι θέσεις των εγκαταστάσεων. γγ) Σχέδια κατόψεων και τομών. Δεν βλέπω πουθενά να λέει ότι απαιτούνται Η/Μ μελέτες.
    1 point
  24. Βάζω και την εσωτερική, το κάνω όμως σχετικά απλοποιημένο ως προς το δυσμενές. Δηλαδή μήκος (απο την αντίστοιχη διαστάση δωματίου) επι καθαρό ύψος. δε κάθομαι να αφαιρέσω ούτε οπές όπως πόρτες ούτε μειώνω το ύψος στα σημεία που έχω κρέμαση δοκαριού.
    1 point
  25. Καλησπέρα κι από μένα-προσοχή!Στέγαστρο κι αποθήκη "προ 5 ετών",με βάση το 2021, ΔΕΝ μπορούν να υπαχθούν στην δήλωση του 4495...
    1 point
  26. Nαι, πρέπει με τη γνωστή διαδικασία ν' αναλάβετε ως διαχειριστής μηχανικός της δήλωσης υπαγωγής (συνεκτιμώντας βεβαίως ότι, αναλαμβάνετε και τις όποιες ευθύνες κ.λπ. προκύπτουν από αυτή σας την ενέργεια)....
    1 point
  27. Μα εδώ άλλα γίνονται! Αντί η "κυβέρνηση" - τα εισαγωγικά δεν είναι τυχαία, έχουν το νόημά τους - να επισπεύδει τα δασοτεχνικά, τα αντιπλημμυρικά και τις αναδασώσεις, προωθεί την εγκατάσταση ανεμογεννητρών! Εντάξει θα μπουν δε λέω, από το 2014 το ψήνουν αλλά...Να ρωτήσω κάτι τον κο Αμυρά: Πότε πρόλαβαν και εγκρίθηκαν οι μελέτες περιβαλλοντικών όρων που μας έλεγε ότι ήταν δύσκολο...Και πότε πρόλαβαν και τις κατέθεσαν...Έτοιμες τις είχαν; Μπα σε καλό τους. Ακόμα δεν έχει λήξει ούτε η αντιπυρική περίοδος που κάηκαν τα συγκεκριμένα δάση. Πολύ μυστήρια πράγματα γίνονται εδώ πέρα. Και σταμάτησε και ο Χαρδαβέλας τις εκπομπές με τον "Κόσμο του Ανεξήγητου". Μαζί με τη σπηλιά του Νταβέλη, το αντιτορπιλικό "Λέων" και τους 'Έψιλον" να βάλει και τις φετινές πυρκαγιές στην Ελλάδα.
    1 point
  28. Καλησπέρα,ουσιαστικά αφορά μόνο το σκέλος "διαχείριση έργου" δηλαδή την έκδοση της βεβαίωσης από το Σύστημα e-adeies,οπότε μπορείς να ανεβάσεις έγγραφο που να λέει ότι είσαι η ίδια Αρχιτέκτων μηχανικός,μέλος του ΤΕΕ,με ΑΜ κλπκλπ και πρόκειται για το ακίνητο "......(περιγραφή)...." ιδιοκτησίας δικής σου.
    1 point
  29. Καλησπέρα,γιατί το πιστεύεις αυτό?Ποιος θα πιστοποιήσει ότι εκτελέστηκαν οι εργασίες κατεδάφισης?
    1 point
  30. Από το άρθρο του κου Μενουδάκου: "Αντιθέτως, η απαγόρευση εγκατάστασης σταθμού αιολικής ενέργειας σε αναδασωτέες εκτάσεις θα δημιουργούσε ισχυρό κίνητρο εμπρησμού για όσους αντιτίθενται σε τέτοιου είδους έργα, οι οποίοι, όπως έχει αποδειχθεί, είναι πολλοί." Δηλαδή όσοι αντιτίθενται σε τέτοιου είδους έργα είναι και εν δυνάμει εγκληματίες...Είναι, σα να λέμε, τόσο το μίσος τους για την αιολική ενέργεια που θα γινόντουσαν ακόμη και εμπρηστές προκειμένου να την αποτρέψουν. Κάτι σαν...ψυχοπαθείς. Και επιπλέον λέει, έχει αποδειχθεί (;) ότι είναι πολλοί όλοι αυτοί... Τα θερμά μου συγχαρητήρια και στον ίδιο και στην κυβέρνηση. Δεν του ζητάμε αποδείξεις γι' αυτά τα οποία ισχυρίζεται, ξέρουμε ότι είναι μάταιος ο κόπος, θέλουμε μόνο να τον πληροφορήσουμε ότι οι κύριες αντιδράσεις κατοίκων και φορέων στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών είναι σε περιοχές Natura και όχι γενικώς δασικές. Να του υπενθυμίσουμε δε ότι οι περιοχές αυτές δεν είναι απαραιτήτως δάση...
    1 point
  31. @moneftsis 1) Τα χιλιοστά ιδιοκτησίας που συμπληρώνουμε είναι επί του οικοπέδου. 2) Εάν δεν έχει γίνει σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας, καταχωρίζεται μία ιδιοκτησία. 3) Οι κοινόχρηστοι χώροι δεν είναι ιδιοκτησία. Το σύνολο των κοινοχρήστων χώρων του οικοπέδου καταχωρίζεται ξεχωριστά και δεν απαιτείται για την ολοκλήρωση της καταχώρισης της ιδιοκτησίας. @Elena Stefanaki Εάν δεν έχει γίνει καταχώριση του οικοπέδου, την κάνεις (μαζί με τον εντοπισμό) εσύ. Στην συνέχεια καταχωρίζεις την ιδιοκτησία που σε ενδιαφέρει. Ναι, έχεις τμήμα κάθετης χωρίς σύσταση οριζόντιας. Περιγραφικά, θα μπορούσαμε να αντιστοιχίσουμε το οικόπεδο (συνολικά) με έναν φάκελο που θα δημιουργηθεί μία φορά (από τον πρώτο μηχανικό που θα ασχοληθεί με το ακίνητο). Οι ιδιοκτησίες που έχουν συσταθεί στο οικόπεδο είναι οι υποφάκελοι του συνολικού φακέλου, την συμπλήρωση των οποίων αναλαμβάνουν εξουσιοδοτημένοι μηχανικοί. @Anemodoura Δεν χρειάζεται να γίνει νέο τοπογραφικό. @skyclad Ουσιαστικά πρόκειται περί παράτασης της δυνατότητας μεταβίβασης χωρίς να χρειάζεται ηλεκτρονική ταυτότητα. Η σχετική συζήτηση: Τρίμηνη παράταση ισχύος βεβαίωσης αυτοψίας μηχανικού.
    1 point
  32. Καλημέρα συνάδελφοι, Στο σύστημα του ΤΕΕ στο πεδίο οικοδομική άδεια πρέπει να συμπληρώσουμε "ναι" όταν το κτίριο είναι προϋφιστάμενο του 1955. Στα αρχεία που ζητάει στέλεχος οικοδομικής άδειας καθώς και τοπογραφικό τι πρέπει να αναρτήσουμε? Ευχαριστώ σε όποιον διαθέσει λίγο χρόνο
    1 point
  33. @agelos100 Επικαλείσαι ένα από τα πλέον δυσνόητα εδάφια του νόμου. Διάβασε την σελίδα 65 του θέματος: Υπερβάσεις Δόμησης - Κάλυψης (γενικά). @the_topo Το δεύτερο (υφιστάμενο προ του 1955).
    1 point
  34. Κωδικοποίηση (όσο είναι εφικτή): -Άρθρο 3 του Ν.4821/21,Παρ.1 και 2: 1. Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών που προβλέπονται στα άρθρα 6, 7, 8, 8α και 8β, το αρμόδιο Γραφείο Κτηματογράφησης αναμορφώνει τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες, λαμβάνοντας υπόψη και κάθε άλλο στοιχείο που έχει συλλεγεί εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. 2. Η κτηματογράφηση περαιώνεται και πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξέτασης των αιτήσεων διόρθωσης του άρθρου 7Α. Σε αυτή την περίπτωση η εξέταση των σχετικών υποθέσεων κτηματογράφησης που εκκρεμούν ενώπιον των Επιτροπών Εξέτασης διεξάγεται κατά το στάδιο λειτουργίας του Κτηματολογίου. Το αρμόδιο γραφείο κτηματογράφησης αναμορφώνει τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες, λαμβάνοντας υπόψη και κάθε άλλο στοιχείο που έχει συλλεγεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. N.2308/95 (όπως έχει τροποιηθεί και ισχύει),άρθρο 7Α: Άρθρο 7α Επιτροπές εξέτασης υποθέσεων κτηματογράφησης Εν ολίγοις,εγώ καταλαβαίνω ότι αφού ακολουθηθούν οι ενστάσεις των άρθρων 6,7,8 για τις υποθέσεις που εκκρεμούν (άλλες περιπτώσεις) δεν θα περιμένουν την εξέταση απο Επιτροπές και θα ανοίγει το Κτηματολογικό γραφείο. Συμπληρώνω,δημοσίευσα καταλάθος πριν! Άρθρο 7Α 1. Συνιστώνται Επιτροπές Εξέτασης υποθέσεων κτηματογράφησης, στις οποίες υποβάλλονται οι υποθέσεις του άρθρου 6Α και οι ενστάσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 2
    1 point
  35. Συγνώμη αλλά χρειάζονται κάποιες διευκρινίσεις . Οχι από την νομική πλευρά , που τα ξεκαθάρισε ο Δημήτρης , αλλά από την πλευρά της εκτίμησης . Δεν έχει καμία σημασία κατ΄ αρχήν αν το ακίνητο έχει προσημείωση και κυρίως δεν αφαιρείται από την αγοραία αξία . Αυτός που θα το αγοράσει θα το πληρώσει κανονικά , απλά μέρος του τιμήματος θα πάει στην τράπεζα . Αυτό που έχει σημασία είναι αν το δάνειο εξυπηρετείται , είτε με την αρχική σύμβαση , είτε με την ρύθμιση την οποία έχει κάνει . Το σωστό είναι να εκτιμήσεις το ακίνητο ως ελεύθερο βαρών και ο ιδιοκτήτης να φέρει ένα χαρτί , που όπως είπες έχει φέρει για το πόσο ακριβώς είναι το χρέος του και αν εξυπηρετείται το δάνειο . Αν θελήσεις να πουλήσεις προσημειωμένο ακίνητο , παίρνεις την βεβαίωση οφειλής και στο συμβόλαιο αναφέρεται η βεβαίωση και γίνεται η πώληση. Η άρση δεν γίνεται αμέσως . Με την υπογραφή του συμβολαίου , αμέσως το τίμημα που αφορά το ποσό της τράπεζας , δίνεται σε χωριστή επιταγή και ο αγοραστής και κάποιος εκπρόσωπος του πωλητή πηγαίνουν μαζί στην τράπεζα και καταθέτουν το ποσό στο δάνειο , ή στον λογαριασμό εξυπηρέτησης του δανείου . Με την κατάθεση , δίνεται και η εντολή από τον πωλητή στην τράπεζα να προχωρήσει στην άρση της προσημείωσης και ταυτόχρονα πληρώνει και τον δικηγόρο της τράπεζας , συνήθως 200 ευρώ . Το πρόβλημα είναι αν το δάνειο δεν εξυπηρετείται και αν η τράπεζα αρνείται να δώσει χαρτί στον φερόμενο ως κληρονόμο , για λόγους προσωπικών δεδομένων. Εκεί μπορεί πράγματι να υπάρχει πρόβλημα και με την αξία του ακινήτου . Αρα για μένα , εκτιμάς κανονικά σαν να μην ήταν προσημειωμένο και αναφέρεις και το χαρτί της τράπεζας και τα λεφτά που ζητάει σήμερα .
    1 point
  36. 1. Καμία δουλειά δεν εχει ο επιβλέπων να μιλάει με τα συνεργεία. Ο επιβλεπων μιλάει με τον Κύριο του έργου ή τον γενικό Εργολαβο. 2. Απόλυτο δικαίωμα του ιδιοκτήτη να αλλάξει τον επιβλέποντα, τον πληρωνει και τον στελνει το καλο.
    1 point
  37. Έχεις απόλυτο δίκιο συνάδελφε. Ένας κόμβος, αλλά και μια έγκριση εισόδου-εξόδου ακόμα, έχουν σημαντικές γεωμετρικές δεσμεύσεις και σε αρκετές περιπτώσεις δύσκολες να επιτευχθούν προδιαγραφές. Και φυσικά θα πρέπει να τηρούνται! Αλλά το πρόβλημα είναι ότι η πολιτεία δίνει σε κάποιον πολίτη άδεια να χτίσει ξενοδοχείο π.χ. και μετά η ίδια πολιτεία, όταν του ζητάει κυκλοφοριακή σύνδεση για να τον αφήσει να λειτουργεί νομίμως, τον ενημερώνει ότι το γεωτεμάχιό του δε δύναται να συνδεθεί με το δίκτυο που το εξυπηρετεί. Είναι να τρελαίνεσαι. Τότε γιατί η πολιτεία αδειοδότησε την ανέγερση κτιρίου, το οποίο όμως δεν μπορεί να εξυπηρετεί οχήματα; Η απάντηση είναι απλή. Κάθε υπηρεσία έχει τη νομοθεσία που την αφορά και τη γνωρίζει. Αυτήν ακολουθεί. Και τελικά η συνεξέταση του συνολικού κανονιστικού πλαισίου σφίγγει σα μέγγενη τον πολίτη, ο οποίος είναι εν τέλει αδικημένος στην πραγματικότητα. Ένα παράδειγμα μιας πολύ συχνής πλέον κατάστασης. Εκδίδεται το 1985 άδεια ανέγερσης οικοδομής για εργαστήριο χαμηλής όχλησης σε εκτός σχεδίου περιοχή. Η αδειοδοτούσες αρχές (ας πούμε Ανάπτυξης και Κτηνιατρική Υπηρεσία) αδειοδοτούν την επιχείρηση, και ανανεώνουν την άδεια και την ξαναανανεώνουν. Και αλλάζει χέρια η επιχείρηση και νέα άδεια κ.λπ. Και κανείς δε ζητάει κυκλοφοριακή σύνδεση. Και το 2018 το Ανάπτυξης λέει στον εγγονό του πρώτου ιδιοκτήτη που πάει να πάρει την άδεια στο όνομά του: "α πλέον θέλουμε κυκλοφοριακή σύνδεση." Πάει ο καημένος σε μηχανικό, το ψάχνει ο μηχανικός, μιλάει με ΔΤΥ ή ΔΤΕ αναλόγως το που βρίσκεται το γεωτεμάχιο και ανακαλύπτουν όλοι μαζί ότι δεν υπάρχει δυνατότητα κυκλοφοριακής σύνδεσης γιατί είτε δεν υπάρχει δρόμος στην πραγματικότητα, είτε ο δρόμος είναι στενός και δεν αλλάζει. 'Η και να αλλάζει πρέπει ο καημένος που η οικογένειά του έχει το μαγαζί εδώ και 30 χρόνια θα ξοδέψει ένα κάρο χρήματα, για να πάρει άδεια λειτουργίας. Και μέχρι τότε πρέπει να παρακαλάει το Ανάπτυξης να κάνει τα στραβά μάτια. Και το τελικό αποτέλεσμα πάντα αμφίβολο.
    1 point
  38. Ο 4495 δεν αναφερει πουθενα οτι πρεπει να κανεις οριοθετηση για να γινει η υπαγωγη του αυθαιρετου. Σου λεει με βαση το μεγεθος της λεκανης του ρεματος σε μη οριοθετημενα ρεματα σε ποια αποσταση επιτρεπεται η υπαγωγη. Αρα εσυ υπολογιζεις τη λεκανη απορροης και ακολουθεις κατα περιπτωση τις αποστασεις. Αν το κτισμα ειναι μεσα στη ζωνη απαγορευσης τοτε εξεταζεις πιθανη οριοθετηση του ρεματος οπότε για να τακτοποιησεις θα πρεπει το κτισμα να βρισκεται εκτος γραμμης οριοθετησης.
    1 point
  39. Τα φορτία δεν είναι σημαντικά για να μην κατασκευαστεί μια εδαφόπλακα όπως την περιγράφεις στο πρώτο μήνυμα με την εξής όμως υποσημείωση: αυτή η εδαφόπλακα, με τον τρόπο που την περιγράφεις, να μην είναι και η θεμελίωση σου..Όπως λέει και ο tetris χρειάζεται περιμετρική θεμελίωση κάτω από τους φέροντες τοίχους που θα έχει την μορφή είτε ορθογωνικής δοκού από μπετόν, είτε ορθογωνικής δοκού με διαπλάτυνση στο πέλμα δηλαδή σαν τις πεδιλοδοκούς που συνηθίζονται στις κατασκευές από σκυρόδεμα κατά κόρον. Εναλλακτικά θα μπορούσε όλη η πλάκα να είναι φέρουσα, όμως πιθανώς θα απαιτούνταν μεγαλύτερο πάχος από τα 20εκ και σίγουρα άλλη όπλιση από αυτή που αναφέρεις.Άρα εκεί η συζήτηση μας θα γινόταν οικονομοτεχνική, τί είναι συμφερότερο οικονομικά... Στην περίπτωση που αναφέρεις, τα περιμετρικά ορθογωνικά δοκάρια είναι η συνηθέστερη λύση.Προφανώς πριν την εδαφόπλακα, θα προσέξεις με τί υλικό θα επιχώσεις και να γίνει σωστή συμπύκνωση για να μην έχει η πλάκα καθιζήσεις...Για το ytong τώρα: δεν είμαι καθόλου θαυμαστής τους, είναι υλικό "ψαθυρότερο" από τον οπτόπλινθο (τούβλο) και ιδιαίτερα ευπαθές στην υγρασία, που σε πολλά κτίρια σαν κι αυτό που περιγράφεις (αποθήκη κάπου στην ελληνική επαρχία να φανταστώ) είναι αρνητικός δυναμικός παράγοντας μακροπρόθεσμα..Θα έφτιαχνα διπλή μπατική τοιχοποιία από οπτοπλινθοδομή. Προφανώς υπάρχει και κανονιστικό πλαίσιο που πρέπει να ακολουθηθεί για την φέρουσα τοιχοποιία και την στατική της μελέτη, ο ευρωκώδικας 6 και το ελληνικό προσάρτημα. υγ: μην αφήνεις τον πελάτη να κάνει αυτό που νομίζει. είσαι ο μηχανικός. αν του φτιάξεις το κτίριο, το κτίριο αυτό το έχεις παντρευτεί για όλη σου την ζωή.
    1 point
  40. Στα πεδία άδεια και τοπογραφικό άδειας μπορείς να ανεβάσεις ένα σημείωμα που θα γράφεις ότι δεν έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια αλλά έχει επιλεγεί "ναι" στο πεδίο σύμφωνα με το νόμο λόγο ύπαρξης κτίσματος προ του 55. Βέβαια εφόσον δεν υπάρχει κανένα τοπογραφικό διάγραμμα για το ακίνητο θα πρέπει να γίνει νέο ώστε να υπάρχει μια αποτύπωση και να γίνει σωστά ο έλεγχος των αυθαιρέτων κατασκευών. Θα χρειαστεί και για τη μεταβίβαση. Αυτό μπορείς να ανεβάσεις στο πεδίο "Τοπογραφικό ΕΓΣΑ"
    1 point
  41. @NikMetal Συνάδελφε θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις πως το αντιμετώπισες εν τέλει. Πάντως εγώ δεν θα έβαζα καθόλου την Δ3 για να λειτουργήσει η πλάκα σου ως τριέρειστη και να αφαιρέσω βάρος από το άκρο της. Και θα όπλιζα απλά το ελεύθερο άκρο της κατά μήκος, κλασσικά ως ελεύθερο άκρο πλάκας. Επίσης για τα Δ1 και Δ2 θα σκεφτόμουνα τη λύση του μεταβλητού ύψους τους (πχ κατά 80% από άκρο σε άκρο), δεν υπάρχει λόγος για ίδιο πάχος παντού, μιας και πάλι θα το ανακούφιζες από περιττά βάρη. Απαραίτητα κατακόρυφος σεισμός και μέριμνα για κατασκευαστικό αρνητικό βέλος στο άκρο. Δύσκολη περίπτωση πάντως ναι........
    1 point
  42. OK μη κάνεις τίποτα. το θέμα έχει απαντηθεί και κλειδώνει.
    1 point
  43. Πολύ χρήσιμο εργαλείο θα είναι αυτό. Είμαι νέος μηχανικός και με ενδιαφέρει πολύ. Κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να υπάρχουν κατηγορίες μέσα στις οποίες θα υπάρχουν οι εργασίες. Για παράδειγμα, κατηγορία "Χωματουργικά", μέσα στην οποία θα υπάρχουν εργασίες όπως "εκθαμνώσεις", "κατάχωση άχρηστων υλικών", "εκσκαφή για δίκτυο αποστράγγισης", "εκσκαφή για θεμελίωση" κλπ. Προτείνω αυτόν τον τρόπο (και όχι εργασίες σε αλφαβητική σειρά) για γρηγορότερη αναζήτηση. Αν είναι κατά αλφαβητική σειρά, μπορεί η εργασία "εκσκαφή για αποστραγγιστικά" να έχει καταχωρηθεί ως "αποστραγγιστικά" (βλέπε γράμμα Α), ή "εκσκαφή για αποστραγγιστικά" (βλέπε γράμμα Ε), ή "χωματουργικά για αποστραγγιστικά" (βλέπε γράμμα Χ) κ.ο.κ. Από μένα ξεκινήστε! Καλή αρχή!
    1 point
  44. Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους. Η ιδέα πίσω από αυτό το thread είναι η εξής απλή: Να φτιάξουμε (όλοι μαζί) ένα database τιμών εργασιών, ρεαλιστικών και σύγχρονων. Βλέπω σε πολλά posts αναφορές στο πόσο κοστίζει ένα μεροκάματο JCB ή ποιο είναι το κόστος για μια σκυροδέτηση πχ, και όλες τους είναι τουλάχιστον 5ετίας ή και παραπάνω. Προφανώς όλοι μας έχουμε τις τιμές των εργασιών που δουλεύουμε συχνότερα στο κεφάλι μας έτοιμες, αλλά θεωρώ πως μόνο καλό θα είναι, τόσο για τους νέους μηχανικούς όσο και για τους παλιότερους να έχουμε ένα σύστημα αναφοράς όταν συντάσσουμε κάποιο προϋπολογισμό και εν συνεχεία υποβάλλουμε μια προσφορά, είτε αυτό είναι για κάποιο ιδιωτικό είτε για κάποιο δημόσιο έργο, έστω και αν μοναδικός σκοπός είναι να διπλοτσεκάρουμε μια προσφορά που μας δίνεται από κάποιο συνεργείο. Εάν το thread προχωρήσει, θα μπορούσαμε και να συγκεντρώσουμε τις πληροφορίες σε ένα excel ανοιχτό για όλους μας, δημιουργώντας ένα καλό και χρήσιμο εργαλείο. Πριν ξεκινήσει κάποιο ποστάρισμα, θα χαιρόμουν να άκουγα κάποιες γνώμες/ιδέες για το όλο εγχείρημα. Φιλικά
    1 point
  45. Aσφαλώς και υπάρχει πρόβλημα. Πρόβλημα υπάρχει ακόμη και με τις αναμονές αυτές καθ'αυτές οι οποίες δεν είναι εγκιβωτισμένες σε σκυρόδεμα. Και στις 2 περιπτώσεις οι οπλισμοί των υποστυλωμάτων των υποκείμενων σταθμών είναι αναγκύρωτοι. Πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα να μην γίνεται εκμεταλλεύσιμο το κανονιστικό (αλλά και το πραγματικό) όριο διαρροής των ράβδων των υποκείμενων υποστυλωμάτων,όπως αυτές σχεδιάζονται στο υπολογιστικό προσομοίωμα. Τζάμπα το Β500C και το Stahl III. ΥΓ. Υπόψην ότι σε μεικτό (τοιχωματικό-πλαισιακό) σύστημα,οι μεγαλύτερες ροπές στα υποστυλώματα εντοπίζονται στους ανώτερους ορόφους. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να δημιουργηθεί ένα "κουτί" από σκυρόδεμα ίδιας αντοχής με αυτό του υποκείμενου ορόφου που θα εγκιβωτίσει τις αναμονές.
    1 point
  46. Το τσουβαλάκι με το τσιμεντο. Στο πίσω μέρος έχει "συνταγή" για απλες εφαρμογές. Πχ το heracles ενισχυμένο σου δίνει στα 25 kg τσιμέντο 40 lt άμμο 50 lt χαλίκι και 15 νερό. Με πρόσθετο και κατεβάζοντας το νερό στα 11-12 lt βγαίνει συνήθως ικανοποιητικό σκυρόδεμα
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.