Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.960


  4. becoming_i

    becoming_i

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      63


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/10/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. 3 points
  2. Το ανέβασα να το έχουμε πρόχειρο (Άρθρο 76) ΦΕΚ A 193_2021.pdf
    3 points
  3. βγήκε το φεκ της παράτασης ΦΕΚ A 193
    3 points
  4. Υπάρχει εγκύκλιος του ΥΠΕΚΑ που έχει κοινοποιηθεί και στην συντονιστική επιτροπή των συμβολαιογραφικών συλλόγων. Αντιγράφω από την σελίδα 3: "Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση κτιρίου με ενιαία χρήση, δεν απαιτείται η έκδοση ΠΕΑ για κάθε επιμέρους κτιριακή μονάδα αυτού, αλλά η πιστοποίηση των κτιριακών μονάδων του μπορεί να βασίζεται στην πιστοποίηση ολόκληρου του κτιρίου (π.χ. σε πολυώροφο κτίριο με κτιριακές μονάδες – διαμερίσματα με χρήση κατοικίας, το ΠΕΑ της πολυκατοικίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ΠΕΑ για κάθε κατοικία - διαμέρισμα)." Εγκύκλιος - Διευκρινήσεις για ΠΕΑ (Ορθή Επανάληψη).pdf
    2 points
  5. Γνωρίζετε βεβαίως ότι, το συγκεκριμένο ακίνητο οφείλετε να το αγοράσετε στο 50% της πραγματικής του αξίας;
    2 points
  6. Φυσικά με χρέωση εκτός ελαχίστων περιπτώσεων.
    2 points
  7. Στο παρόν θέμα ξεκινάμε να συζητάμε σχετικά με την προανάρτηση Κτηματολογίου κτηματογραφούμενων περιοχών. Στο απόσπασμα κτηματολογικού διαγράμματος προανάρτησης μας δίνονται οι συντεταγμένες κορυφών γεωτεμαχίου σύμφωνα με το Κτηματολόγιο. Στη φάση της προαναρτησης ζητείται από τους ιδιοκτήτες να ελέγξουν για την ορθότητα του διαγράμματος. Ξεκινώ με μερικές σκέψεις-ερωτήματα που αργά η γρήγορα θα μας απασχολήσουν. - Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι, εάν οι συντεταγμένες δίνονται σε ψηφιακό αρχείο (πχ dxf) για χρήση από εμάς τους μηχανικούς. - Τι θα πρέπει ως μηχανικοί-σύμβουλοι των ιδιοκτητών να ελέγξουμε στην φάση της προανάρτησης; Συνήθως τα αποσπάσματα έχουν μικρές ή μεγαλύτερες εμβαδομετρικές αποκλίσεις ακόμη και σε ιδιοκτησίες για τις οποίες κατατέθηκαν πρόσφατα και πολύ προσεγμένα τοπογραφικά διαγράμματα. Στα αποσπάσματα δίνεται και η επιτρεπόμενη απόκλιση εμβαδού. - Τι κάνουμε λοιπόν βλέποντας αποκλίσεις, αρχικά εντός των επιτρεπόμενων που αναγράφει το απόσπασμα; Αν δηλαδή το εμβαδόν είναι εντός των ορίων ο έλεγχος μας σταματάει εκεί; - Δεν θα πρέπει να ελεγχθεί και η περίμετρος μαζί με τις κλίσεις πλευρών και αν ναι πως θα γίνει αυτό αν δεν μας χορηγούνται τα dxf των αποσπασμάτων; - Που οφείλονται οι εμβαδομετρικές διαφορές ακόμη και με την κατάθεση πρόσφατων και λεπτομερών τοπογραφικών που κατατέθηκαν κατά την υποβολή δηλώσεων; -Ποια διαδικασία ακολουθούμε αν βλέπουμε στο απόσπασμα μας διαφορά εμβαδού (έστω εντός αποδεκτής απόκλισης;) και ποια στοιχεία προσκομίζουμε; - Τι κάνουμε σε περίπτωση που στο υποβληθέν τοπογραφικό μας το γεωτεμάχιο είχε πρόσωπο σε αγροτικό δρόμο ενώ στο Α.Κ.Δ μας το δείχνουν "τυφλό"; Ποια τα στοιχεία που θα πρέπει να προσκομιστούν για την ένσταση
    1 point
  8. Έκδοση Εγκρίσεων και Πιστοποιητικών Πυροσβεστικής Υπηρεσίας μέσω του συστήματος «e-Άδειες» στο ΦΕΚ 4874Δ_21.10.2021 ΦΕΚ4874Δ_2021.pdf
    1 point
  9. Συνάδελφε κάθε παρέμβαση επιδοτείται για να μειώσει την κατανάλωση. Έχει διαφορά το xml πριν και μετά αν δεν συνδεθεί σε w.c.; Όχι. Επομένως όχι δε μπορεί. Κανονικά έπρεπε να έχει ήδη w.c. ως κατοικία αλλά λόγω του θεωρητικού συστήματος στα ΖΝΧ δε φαίνεται στο 1ο ΠΕΑ. Για να φανεί στο 2ο ΠΕΑ η εξοικονόμηση πρέπει να υπάρχει εγκατάσταση.
    1 point
  10. Και αν τραβήξει μια παροχή από τον ηλιακό μέσα στο Υ/δ; Προσωπικά το βρίσκω απαράδεκτο αλλά αναρωτιέμαι αν κάνει κλικ στο κουτάκι;
    1 point
  11. Eίναι αλήθεια πως μπορεί κάποιος να κτίσει πριν την κύρωση μίας Π.Ε. Εδώ στο φόρουμ, αν ψάξει κάποιος καλά, θα βρει αρκετές συζητήσεις για το θέμα αυτό και γύρο από τις εγκυκλίους 106/1986 &59/87. Ο μεσίτης να πωλήσει θέλει. Εσείς όμως, από την πλευρά σας, έπρεπε να συμβουλευτείτε ένα μηχανικό με πείρα πάνω στα θέματα αυτά. Για να πάρει κάποιο οικόπεδο (το οικόπεδο παίρνει, νομίζω, την έγκριση) πρέπει να γίνουν μία σειρά από ενέργειες που το αποτέλεσμά τους θα είναι : Να πάρει την έγκριση για Ο.Α. ή όχι. Αν ο ιδιοκτήτης έχει στα χέρια του μία τέτοια έγκριση, νομίζω , πως πρέπει να σας την δείξει. Αν και τις έχω ανεβάσει και άλλες φορές αυτές τις εγκυκλίους τις ξανα- δίνω επειδή είσαι ιδιώτης. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΜΗΜΑ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Εγκύκλιος 106/86, 59/87 ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ Προκειμένου να εξετασθεί η δυνατότητα χορήγησης οικοδομικής αδείας πριν την κύρωση της Πράξης Εφαρμογής, πρέπει να κατατεθεί στην Υπηρεσία φάκελος που να περιλαμβάνει: 1. Αίτηση του ιδιοκτήτη όπου θα αναφέρεται η θέση της ιδιοκτησίας (περιοχή, οδός, οικοδομικό τετράγωνο, κωδικός αριθμός). 2. Επικυρωμένο αντίγραφο συμβολαίου,(εις διπλούν) καθώς και του τοπογραφικού διαγράμματος που το συνοδεύει. Στην περίπτωση που η μεταβίβαση έγινε μετά τις 10-3-1982 είναι απαραίτητο, για τον υπολογισμό της οφειλόμενης εισφοράς σε γη, να προσκομισθεί σειρά διαδοχικών συμβολαίων μέχρι την ημερομηνία αυτή σε συνδυασμό με τα πιο πάνω. 3. Πιστοποιητικό μεταγραφής & πρόσφατο Πιστοποιητικό μη εκποίησης (εις διπλούν) από το οικείο Υποθηκοφυλακείο. 4. Δήλωση Ιδιοκτησίας (εις διπλούν) θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής του ιδιοκτήτη 5. Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/86 θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής του ιδιοκτήτη που θα αναφέρονται τα εξής: «Εκτός από την ιδιοκτησία του Οικοδομικού Τετραγώνου ..............., με κωδικό αριθμό...................., όπως αυτή αναφέρεται στο ισχύον Ρυμοτομικό σχέδιο της περιοχής ........................ του Δήμου .......................... την οποία κατέχω σύμφωνα με το αρ. ......................... συμβόλαιο του συμβολαιογράφου. ....................................................................... (αναφέρεται η περιοχή και το ονοματεπώνυμο του συμβολαιογράφου) δεν έχω, ούτε είχα στις 10-3-1982 άλλη ιδιοκτησία, στην περιοχή που εντάχθηκε στο σχέδιο με το ίδιο Διάταγμα Ρυμοτομίας» ή (συμπληρώνεται ανάλογα κατά περίπτωση) «έχω ή είχα στις 10-3-1982,) και τις πιο κάτω ιδιοκτησίες στην περιοχή που εντάχθηκαν στο σχέδιο με το ίδιο Διάταγμα Ρυμοτομίας» (για κάθε μία ιδιοκτησία αναφέρονται κωδικός αριθμός, οικοδομικό τετράγωνο, αριθμός συμβολαίου, το ονοματεπώνυμο του συμβολαιογράφου και προσκομίζονται τα δικαιολογητικά 2, 3, & 4) ΠΡΟΣΟΧΗ Εφ' όσον δεν προσκομίζεται Υ.Δ. του Ν.1599/86 και Δήλωση Ιδιοκτησίας από τον ιδιοκτήτη της 10-3-1982, για τον αριθμό των ιδιοκτησιών του, τότε είναι απαραίτητο για τον υπολογισμό των εισφορών να ζητηθεί από το Υποθηκοφυλακείο αντίγραφο από την μερίδα του καθώς και τα συμβόλαια που αναφέρονται σ' αυτήν και αφορούν την περιοχή. Επίσης στην ίδια Υ.Δ. θα πρέπει να αναφέρεται η τρέχουσα αξία γης του οικοπέδου σε ευρώ/τ.μ. προκειμένου να υπολογίζεται η προκαταβολή της εισφοράς σε χρήμα εφόσον απαιτείται. 6. Κτηματογραφικό διάγραμμα (εις εξαπλούν) σε κλίμακα 1:200 ή 1:500 ανάλογα με το μέγεθος του οικοδομικού τετραγώνου συνταγμένο από αρμόδιο ιδιώτη τεχνικό, στο οποίο θα αποτυπώνεται η υπάρχουσα κατάσταση ολοκλήρου του Ο.Τ. (υλοποιημένα όρια ιδιοκτησιών, κτίσματα, περιφράξεις κ.λ.π.) συμπληρωμένο με τα μή υλοποιημένα όρια τυχόν υπαρχουσών ιδιοκτησιών με διαφοροποίηση σχεδίασης. Οι ιδιοκτησίες θα αριθμούνται σύμφωνα με την κωδικοποίηση. Στο διάγραμμα αυτό: α) Θα γίνεται καθορισμός των Ρ.Γ. & Ο.Γ. σύμφωνα με εγκεκριμένο διάγραμμα της αρμόδιας Πολεοδομικής Υπηρεσίας της περιοχής και θα αναγράφονται οι όροι δόμησης με ευθύνη του μηχανικού. β) Για το οικόπεδο του αιτούντος θα αναφέρεται ο τίτλος κτήσης, θα γίνεται αναλυτικός υπολογισμός του εμβαδού της αρχικής ιδιοκτησίας του, του ρυμοτομούμενου τμήματος, του απομένοντος μετά την ρυμοτόμηση και θα υπολογίζονται οι οφειλόμενες εισφορές σε γη και χρήμα. γ) Θα περιλαμβάνεται πίνακας όλων των ιδιοκτησιών του Ο.Τ. όπου θα έχουν υπολογισθεί για κάθε ιδιοκτησία το αρχικό εμβαδόν της, η ρυμοτόμηση της, η απομένουσα ιδιοκτησία μετά την ρυμοτόμηση και η οφειλόμενη εισφορά της σε γη. δ) Θα περιλαμβάνεται απαραίτητα απόσπασμα στην κλίμακα του εγκεκριμένου σχεδίου, όπου θα σημειώνεται η θέση του οικοπέδου. ε) Τέλος για το διάγραμμα αυτό θα πρέπει να έχει κατατεθεί η αμοιβή του συντάξαντος μηχανικού σύμφωνα με Πινάκιο Αμοιβών και να έχουν καταβληθεί οι νόμιμες κρατήσεις, εκτός από την περίπτωση που αυτό έχει γίνει κατά την σύνταξη του διαγράμματος εφαρμογής και βεβαιώνεται από την αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία. Χωρίς την υποβολή των πιο πάνω δεν είναι δυνατή η εξέταση της δυνατότητας οικοδόμησης του οικοπέδου πριν την κύρωση της Πράξης Εφαρμογής της περιοχής. (Έντυπο αίτησης και δήλωσης ιδιοκτησίας χορηγείται από την Υπηρεσία) Σε συμπλήρωση των παραπάνω πρέπει να πω πως : Δεν παίρνει σίγουρα έγκριση ένα οικόπεδο όταν σ' αυτό και τα όμορά του, γίνεται κάποια προσκύρωση και αν το σύνολο των ρυμοτομούμενων τμημάτων, του όλου Ο.Τ. στο οποίο ανήκει, είναι ίσο ή μεγαλύτερο από ένα άρτιο οικόπεδο (σύμφωνα με το Δ. Ρυμ.). Γράψε μας σε τι φάση είναι η Π.Ε.
    1 point
  12. Συνάδελφε είναι δεδομένο ότι εφόσον δεν καλύπτεις το 60% από ηλιακά σε μια κατοικία αν θες να τηρήσεις τον ΚΕΝΑΚ θα πρέπει να βάλεις. Εφόσον το ΕΚΟ επιδοτεί την εγκατάσταση τέτοιου συστήματος σίγουρα μπορείς να το προτείνεις. Όμως δε μπορείς το σύστημα που ζητάς να επιδοτηθείς να εξυπηρετεί άλλο κτίριο ως προς τα ΖΝΧ, ακόμα και αν ο χρήστης σου από συνήθεια εξυπηρετείται στο w.c. εκεί. Αν έρθει ο 2ος εν. επιθεωρητής να βγάλει το 2ο ΠΕΑ τι θα δείξει στο κτίσμα που έχει ενταχθεί; Λέω εξυπηρετεί και όχι εγκατασταθεί γιατί ο συλλέκτης στην πλειονότητα τοποθετείται σε κοινόχρηστα τμήματα πολυκατοικιών (δώμα) όμως εξυπηρετεί το διαμέρισμα (στο w.c). Εσύ επιθεωρείς το κτίσμα (ή το τμήμα) που εντάσσεται. Το ΠΕΑ βγαίνει ανά κτίσμα (ή στο τμήμα). Άποψή μου: εάν θέλει κάτι τέτοιο θα πρέπει να έχει ή να φτιάξει w.c. ΥΓ: Θεωρείται κατοικία χωρίς κουζίνα και w.c;
    1 point
  13. Ο περιορισμός ύψους κάτω από τον αυθαίιρετο εξώστη, στην τελευταία τροποποίηση του νόμου 4759/20 καταργήθηκε. Μόνο να μην βγαίνει ο εξώστης πέραν του κρασπεδόρειθρου. Για το υπολογιστικό σκέλος, όπως τα είπαμε. Ένα ξεχωριστό ΦΚ κατηγορίας 3. Στην Τ.Ε αναφέρεις ότι επικαλείσαι κατ αναλογία την εγκ. 3 με το σχετικό εδάφιο. Εύκολο είναι μην αγχώνεσαι.
    1 point
  14. δεν εχει υπάρξει καποια αλλαγη. Δεν απαιτειται. Βεβαιωση θα θελει
    1 point
  15. Έπεσαν και τα πρώτα τηλέφωνα απο συμβολαιογράφους για να βγάλω βεβαιώσεις με καινούργια ημερομηνία γιατί αυτές με 31/1 δεν μπορούν να τις περάσουν.
    1 point
  16. Giallou Η βεβαίωση μπορεί να εκδοθεί. Βεβαίως, ο αγοραστής πρέπει να ενημερωθεί για την οπή.
    1 point
  17. Γουδί έχει δρόμους σε Δήμο Αθηναίων και σε Δήμο Ζωγράφου. Βλέπεις σε ποιο Δήμο ανήκεις και απευθύνεσαι ή Ζωγράφου ή Σωκράτους για Αθήνα.
    1 point
  18. Στην περίπτωση λοιπόν που η μεταβίβαση γίνει εντός του έτους απαιτείται βεβαίωση μηχανικού. Σε περίπτωση όμως που γίνει η μεταβίβαση αρχές του 2022 τότε θα απαιτηθεί ΗΤΚ η οποία απαιτεί μελέτη στατικής επάρκειας για όλη την οικοδομή που σημαίνει κόστος και συναίνεση από όλους τους ιδιοκτήτες .................................. Πάντως είναι ενδιαφέρουσα η πιθανή προοπτική νομιμοποίησης έστω και μετά την αγορά
    1 point
  19. Επικαλείσαι τα σχετικά αναφερόμενα στην εγκ. 3 Ν. 4178 για εξώστες προ ΓΟΚ 85 κατ αντιστοιχία. Με κατηγορία 3 (ξεχωριστό Φ.Κ) μπορείς να το υπάγεις. Το άλλο εδάφιο δεν μπορείς να το επικαλεστείς καθώς ο πρόβολος δεν σχετίζεται με διαστάσεις περιγράμματος της ιδιοκτησίας.
    1 point
  20. Όχι, δεν είναι εφικτή η μεταφορά. Ο Ν 4495/2017 δεν προσφέρει κάτι παραπάνω, ως προς την οριστική εξαίρεση, από τον Ν 4178/2013.
    1 point
  21. Εν τέλει στις βεβαιώσεις τι ημερομηνία βάζουμε;
    1 point
  22. Οι παλαιοί Κυκλαδίτες το ήξεραν καλά. Μόλις έπιανε θύελλα, βουτούσαν στο νερό να βγάλουν έξω τις βάρκες χωρίς να λογαριάζουν σε ποιον ανήκαν. Σαν να επρόκειτο για κοινό περιουσιακό στοιχείο που όλοι μαζί πάλευαν να διασώσουν από τη μανία της φύσης. Με τον ίδιο τρόπο χτίζονταν και οι ξερολιθιές κάποτε. Δεν είχε σημασία σε ποιου το βιος έπρεπε να μπει η αναβαθμίδα. Το έκαναν όλοι μαζί γνωρίζοντας ότι το λιγοστό χώμα και νερό που θα κρατηθεί στη θέση του θα παραγάγει τροφή συνολικά για την κοινότητα. Αλλες εποχές, άλλα ήθη τότε. Και όπως τα περισσότερα καΐκια είναι καταδικασμένα εις θάνατον μιας και τα σπάνε μπουλντόζες για να παίρνουν οι ψαράδες τις αποζημιώσεις από την Ευρωπαϊκή Ενωση, ώστε να περιορίζεται, δήθεν, η αλιεία, έτσι και οι ξερολιθιές ρημάζουν σε όλο το Αιγαίο. Εργαστήρι και στο βάθος η Αμοργός. Αχτίδα φωτός μερικές προσπάθειες που κάνουν νέοι άνθρωποι να αναδείξουν την αξία τους και να ξαναθυμίσουν στις τοπικές κοινότητες πως οι αναμασιές, χαλάκια, λούροι, λιθοζώναρα και όπως αλλιώς τις ονόμαζαν σε κάθε νησί, είναι σπουδαία κατάλοιπα του πολιτισμού. Χθες, λ.χ., ολοκληρώθηκε στην Αμοργό μια πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση που οργάνωσε η ΜΚΟ «Το Μιτάτο της Αμοργού»–αποτελούμενη από την κοινωνική ανθρωπολόγο Μαρία Νομικού, την αρχιτέκτονα Σεμέλη Δρυμωνίτη και τον Γιώργο Γαβαλά, πρόεδρο της κοινότητας Αιγιάλης–εστιασμένη στις ξερολιθιές. Επρόκειτο για ένα εργαστήριο που έφερε κοντά τρεις παλιούς τεχνίτες, τους Μιχάλη και Δημοσθένη Θεολογίτη και τον Αντώνη Βλαβιανό, με ομάδες όπως το Μπουλούκι, που θέλουν να διατηρηθεί η τέχνη, και ειδικούς όπως η καθηγήτρια στο τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Θεοδώρα Πετανίδου, η οποία πρόσφατα εξέδωσε το βιβλίο «Αναβαθμίδες καλλιέργειας –μια περιήγηση στα χωράφια του πολιτισμού του Αιγαίου, της Μεσογείου». Κατασκευές εν ξηρώ, σπουδαία κατάλοιπα του πολιτισμού. «Οι αναβαθμίδες άρχισαν να φθίνουν όταν ο πληθυσμός των νησιών έπαψε να έχει γεωργούς και κτηνοτρόφους. Ηταν εκείνοι που ήξεραν, μαζί με τους ειδικούς μάστορες, πώς να φτιάχνουν αλλά και να επιδιορθώνουν τις ξερολιθιές που χαλούσαν από μπόρες, χειμάρρους κ.λπ» λέει στη στήλη η Αμοργιανή Μαρία Νομικού. Η Σεμέλη Δρυμωνίτη συμπληρώνει με τη σειρά της ότι η έλευση του τουρισμού στα νησιά ήταν αυτή που άλλαξε καθοριστικά την κατάσταση, αλλά ότι σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να λειτουργήσει και ευεργετικά –αν έχει ήπια μορφή: «Βλέπουμε την αλλαγή στάσης των ανθρώπων σε ό,τι αφορά τα μονοπάτια. Προχθές που κάναμε το εργαστήρι στην Αμοργό πολλοί τουρίστες πέρασαν για να κάνουν την οδοιπορία τους. Αυτή η αγάπη των επισκεπτών ωθεί και τους ντόπιους να αναγνωρίζουν όσα ταπεινά απομεινάρια του παρελθόντος έχουν αξία» Οι δυο κοπέλες, πάντως, εύχονται ότι με τέτοιες πρωτοβουλίες μπαίνει ένα λιθαράκι (κυριολεκτικά και μεταφορικά) στις ξερολιθιές, που ανήκουν πια στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO. Ταπεινά έργα τέχνης που πλέον ρημάζουν.
    1 point
  23. Μπορείς να τα απεικονίσεις στο ίδιο σχέδιο. Κατά την υποβολή θα βάλεις τα περιγράμματα στα σχετικά layer. Το σύστημα διαβάζει τις 2 κλειστές polyline topo_prop και κατά τα στοιχεία γεωτεμαχίου σου βγάζει 2 σειρές. Αρίθμησέ τα ως οικόπεδο 1 και οικόπεδο 2 για να κάνεις την αντιστοιχία στο βήμα που θα ζητηθεί. Η υποβολή θα γίνει μια φορά, καθώς ο ΚΗΔ αφορά το τοπογραφικό διάγραμμα και όχι τα ακίνητα. Αυτό το μπερδεύουν κάποιες συμβολαιογράφοι και ζητάνε δυο ΚΗΔ κάτι που δεν είναι σωστό εφόσον τα ακίνητα αποτυπώνονται στο ίδιο τοπογραφικό.
    1 point
  24. χμ... οχι μονον οταν "μπαινει" μια ΟΙ σε διπλανη, αλλα εχει και συμβολαιο γι αυτο Οπότε τακτοποιει την αδεια που εδειχνε 60/60 με την συσταση που ειναι 55/65 Εαν ομως, η πραγματικοτητα ειναι διαφορετικη [εστω 50/70] αυτο δεν σωζεται με την ΔΔ. [γι αυτο προτεινε προσφατα η ΠΟΜΙΔΑ τροποποιηση του 98, ωστε να καλυπτει και αυτες τις περιπτωσεις της επεκτασης σε διπλανη ΟΙ] δυσκολο
    1 point
  25. Πέρα των σωστών που αναφέρεις, για διαμερισμάτωση το είχα και εγώ κάποτε, αλλά με συμβούλεψε ο νομικός μας σχετικά και διαμερισμάτωση στον 4495 (κατάλαβα ότι) έχουμε όταν κάτι μπαίνει μέσα κάτι σε άλλο (οικοδομικά μιλώντας πάντα).
    1 point
  26. Υπάρχουν σίγουρα και σε πάχος 2cm, που είναι το συνηθέστερο για ορθομαρμαρώσεις (μιας και σε απασχολεί απ'ότι βλέπω). Δεν γνωρίζω όμως εάν χρησιμοποιείται σε δάπεδο και αν υπάρχει λόγος που (δεν) γίνεται αυτό.
    1 point
  27. Μετά από επικοινωνία με την κ. Γκαδολου, προϊσταμένη της ΥΠΠΟ, μου επιβεβαιώθηκε ότι το άρθρο 116, παράγραφος 9 αναφέρεται σε κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους και ουχι σε αρχαιολογικούς χώρους εν γένει....η δίκη μου περίπτωση αφορούσε σε περιοχή εκτός κηρυγμένου αρχαιολογικου χώρου, όπου όμως οι εργασίες επιτρέπονται παρουσία αρχαιολόγου με μικρό σκαπτικό μέσο.....και με καθησύχασε ότι το άρθρο 116 δεν αφορά στην περίπτωση μου...μου ανέφερε επίσης και το σχετικά ενημερωμένο site https://www.arxaiologikoktimatologio.gov.gr/.
    1 point
  28. Καλησπέρα Giallou-ένα σκαρίφημα θα βοηθούσε😊 (Για να μην ρωτάμε :τμήμα που δεν κατασκευάστηκε?υπέρβαση?ποιου εις βάρος ποιου?κλπ κλπ)
    1 point
  29. Η ΕΕΤΕΜ σε σχετική ανακοίνωση της για τη νέα Υπουργική Απόφαση για τις Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις διαθέτει τα νέα έντυπα των ΥΔΕ, το πρωτόκολλο ελέγχου και το έντυπο Καταγραφής Στοιχείων Εσωτερικής Ηλεκτρικής Εγκατάστασης (ΕΗΕ) Παρατίθενται: H Υπουργική Απόφαση H σχετική ενημέρωση από το Υπουργείο Tα νέα έντυπα των ΥΔΕ: 1.Υπεύθυνη Δήλωση Ηλεκτρολόγου Εγκαταστάτη (ΥΔΕ) Σε μορφή PDF Σε μορφή doc 2.Πρωτόκολλο Ελέγχου A. Κατά KEHE Σε μορφή PDF Σε μορφή doc Β. Κατά πρότυπα ΕΛΟΤ 60364 Σε μορφή PDF Σε μορφή doc Γ. Κατά ΕΛΟΤ HD 384 Σε μορφή PDF Σε μορφή doc 3.Καταγραφή Στοιχείων Εσωτερικής Ηλεκτρικής Εγκατάστασης (ΕΗΕ) Σε μορφή PDF Σε μορφή doc 4.Έντυπο περί Προαιρετικής Εγκατάστασης ΔΔΡ (ΕΠΕ ΔΔΡ) Σε μορφή PDF Σε μορφή doc
    1 point
  30. Μάλλον δεν ισχύει στον 4495 η προηγούμενη απάντηση μου . Αναφερόταν στον 4178 . Δες Αρθρο 100 παρ. 11. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου που αφορά την υπέρβαση ύψους, στην περίπτωση οικοδομής με οικοδομική άδεια, δεν προσμετράται το πρόσθετο ύψος αυτής, που έχει προκύψει από τη μη ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου της ή από εκχωματώσεις που έχουν εκτελεστεί σε αυτόν. Το ειδικό πρόστιμο για το ύψος, που έχει προκύψει από τη μη ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου της ή από εκχωματώσεις, υπολογίζεται αναλυτικά σύμφωνα με την παρ.5.
    1 point
  31. Απλά γιατί εμείς τα λέγαμε το Φλεβάρη και ο νόμος τα είπε τον Δεκέμβρη του ίδιου έτους ...
    1 point
  32. Αν το σύστημα ΤΕΕ ήταν εκσυγχρονισμένο, θα έπρεπε να την είχε "προεπιλεγμένη" για να μην κάνετε τον κόπο να την γράφετε!
    1 point
  33. Version 1.0.0

    313 downloads

    Σε συνέχεια των προηγούμενων,το αρχείο αυτό περιέχει όλες τις ερωταπαντήσεις (1 - 2627 ) που έχουν δημοσθευτεί από το Περιφερειακό Τμήμα Πελοποννήσου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και αφορά στους νόμους Ν.4178/2013 και Ν.4495/2017.
    1 point
  34. Πολύ ωραία, είχαμε τα διάφορα δημοσιογραφικά τηλε-δικεία, τώρα θα έχουμε διαδικτυακό ξεκατίνιασμα μεταξύ μηχανικών για την ευθύνη και το ποιός την έχει πιό μεγάλη την εμπειρία, την ευσυνειδησία και την ηθική υπεροχή... Αστεία πράγματα, και συζητήσεις ανάξιες μηχανικών. Όσο για το "αστείο σιδέρωμα", δείτε λίγο πιο προσεκτικά, μήπως βγει και κάτι ωφέλιμο από αυτή την συζήτηση: Μήπως πλάκα του εξώστη δεν είναι πρόβολος, αλλά είναι τετραέρειστη; Βλέπετε τις τρεις περιμετρικές δοκούς στο κάτω μπαλκόνι; Εντοπίσατε τους οπλισμούς κάμψης και διάτμησης στην δοκό που απέμεινε στην θέση της; Είδατε τους οπλισμούς κάμψης στην ομόλογή της δοκό; Παρατηρήσατε την -μάλλον εσφαλμένη- διαμόρφωση της αγκύρωσης του κύριου οπλισμού στον κόμβο δοκού-δοκού; Υ.Γ: Αφήστε τις κρίσεις και τις επικρίσεις κατά μέρος, είναι τουλάχιστον αντιδεοντολογικό. Δεν ξέρετε γιατί αστόχησε ο εξώστης, υποθέτετε. Μάλλον αβάσιμα. Ασχοληθείτε με το επιστημονικό μέρος του προβλήματος με αξιοπρέπεια.
    1 point
  35. Ρε παιδιά γράφετε και κουνάτε το δάχτυλο λες και δεν ξέρετε πως είναι τα πράγματα στην οικοδομή . Η κατασκευή αστοχησε σε εφελκυσμό . Το συνεργείο πετούσε χαρταετό και μάλλον εκείνη την εποχή μόλις θα είχε περάσει τα συνορα . Ο μηχανικός δεν έδειξε την προσοχή που έπρεπε . Τέλος πάντων , ευτυχώς δεν έπαθε κανένας τίποτα . Ποιστοποιηση στα συνεργεία χθες , αν και κάποιους τους βολεύει αυτό το χύμα γιατί με την ποιστοποιηση θα ανέβουν και τα μεροκάματα. Τώρα όλοι τα κάνουν όλα και ο μηχανικός υπογράφει . Ο καθένας έχει την γνώμη του , αυτή είναι η δική μου .
    1 point
  36. Ο επιβλέπων (οφείλει να) είναι το απόλυτο αφεντικό στην κατασκευή. Αν δεν μπορεί να συνεργαστεί με τα συνεργεία ή τον ιδιοκτήτη. ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ. Οτιδήποτε άλλο, είναι απλώς αποποίηση ευθυνών.
    1 point
  37. Η απάντηση είναι όντως αυτή επειδή το λέει το άρθρο 89 που σωστά επεσήμανες. Όμως και εσύ έκανες το λάθος να υποστηρίξεις τον νόμο με εγκύκλιο και μάλιστα με την εγκύκλιο 2... Οι παρακάτω απόψεις έγιναν μακροσκελείς μόνο για τις λεπτομέρειες και για τα μάτια της Λεμπέση.
    1 point
  38. Εσύ τώρα έχεις δημιουργία κλειστών χώρων με αυθαίρετες επεμβάσεις. Τα στέγαστρα και οι πέργκολες είναι κατασκευές που δεν δημιουργούν κλειστούς χώρους. Εκεί, σωστά, εφαρμόζεται ο αναλυτικός προϋπολογισμός. Οι παραβάσεις κατηγορίας 3 δεν χρειάζονται επιπλέον αναλυτικό. Αντιλαμβάνομαι πως χρειάζεται να διαβάσεις αρκετά ακόμα. Χωρίς να εννοώ πως αν έχεις συγκεκριμένες απορίες δεν θα προσπαθήσω -αν γνωρίζω- να σου απαντήσω.
    1 point
  39. Καλημέρα,πρόσεξε λίγο για την περίπτωση ε του άρθρου 29 του Ν.4495: ε) εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ.74 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, που συνοδεύεται από πιστοποιητικό στατικής επάρκειας, η οποία στο ΦΕΚ4520Β/2018 περιγράφεται ως εξής: ε) Για την εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ. 74 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 σε κοινόχρηστους χώρους, και μέχρι να εκδοθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 21 του ν. 4067/2012 υπουργική απόφα- ση, κατατίθενται: και παραπέμπει στο άρθρο 21 του 4067 όπου 1. Η προσωρινή κατασκευή τοποθετείται σε ιδιωτικούς χώρους παραχωρημένους σε δημόσια κοινή χρήση όπως ορίζεται στο άρθρο 10 και σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, υπαίθριους ή στεγασμένους, κατά παρέκκλιση των κείμενων πολεοδομικών όρων της περιοχής και υπό την προϋπόθεση ότι επιτρέπονται οι συγκεκριμένες χρήσεις. Για τις προσωρινές κατασκευές απαιτείται έγκριση τοποθέτησης και λειτουργίας από τον αρμόδιο κατά περίπτωση φορέα, κατόπιν υποβολής απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την κατασκευή ή συναρμολόγηση και τοποθέτηση, καθώς και προσδιορισμός του χρονικού διαστήματος διατήρησής τους.
    1 point
  40. Καλησπέρα,παρότι η επισήμανση μου είναι εκτός του παρόντος θέματος,εγώ θα έλεγα να ξεκινήσουμε από το ερώτημα: πώς προέκυψε η κατάταξη στην Κατηγορία 5,αφού απορρίψουμε την υπέρβαση δόμησης,κάλυψης,ύψους από τα στοιχεία που μας δίνεις,σαν πρώτη προσέγγιση? (Πριν φτάσουμε στο άρθρο 23 του ΝΟΚ και τα περαιτέρω)
    1 point
  41. Καλησπέρα,δεν είναι σαφές το ερώτημα.Πώς συνδέεται η ημερομηνία υπαγωγής με την απαίτηση ή μη έγκρισης ΚΕΣΑ?
    1 point
  42. Ποιος είναι ο χρόνος δημιουργίας του αρχικού γηπέδου?Με απασχολεί α)ότι η παρ.ε του άρθρου 40 του Ν.4759 αναφέρεται μόνο σε απαλλοτριώσεις επαρχιακών ή εθνικών ώστε να ακολουθηθεί η αρτιότητα της παρ.δ και β)ότι η ζώνη δεν μετακινείται μαζί με την επέκταση,άρα πρέπει να διερευνηθεί αν παρέμεινε εντός ζώνης λόγω της επέκτασης του σχεδίου "μέσα στην περιοχή της παλιάς ζώνης". Άλλη σκέψη σε τελείως άλλη κατεύθυνση:το πρόσωπο εφάπτεται στην ρυμοτομική γραμμή ? υ.γ.πρέπει να γράφαμε συγχρόνως με τον dimitris GM
    1 point
  43. να είσαι καλά-κάθε ερώτηση έχει την σημασία της για αυτόν που την κάνειαπλά λέω ότι δεν χρειάζεται να μπεις στην διαδικασία του τι ίσχυε κατά τον χρόνο έκδοσης της άδειας ή τι ισχύει σήμερα,όταν μια ψησταριά χτιστή(όχι χώρος),υπολογίζεται ως λοιπή παράβαση.
    1 point
  44. Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους, ---Αν ανήκουν σε προηγούμενο φορολογικό έτος δεν γνωρίζω αν σε αφήνει να αποδοθούν τώρα όλα μαζεμένα στο έτος που ανήκουν. Αν υποθετικά δεν μπορείς και τα υποβάλλεις τώρα πιθανόν σε έλεγχο να εντοπισθεί ότι δεν είχαν υποβληθεί και ικανοποιηθεί χρονικά όταν έπρεπε, οπότε και θα καταλογισθούν πρόστιμα. ---Αν ανήκουν στο αυτό φορολογικό έτος (2018) δεν έχεις θέμα υποβολής και πληρωμής, πλην αν σε έλεγχο εντοπισθεί ότι δεν είχαν υποβληθεί και ικανοποιηθεί χρονικά όταν έπρεπε θα καταλογισθούν πρόστιμα. Οπότε σε γενικές γραμμές, σε έλεγχο της δήλωσης υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί τόσο αναφορικά στο πότε γεννάται η υποχρέωση όσο και στο πότε πρέπει αυτή να ικανοποιηθεί. Κατά τα λοιπά, σχετ. ΠΟΛ. 1067/2015 "Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 9, 67, 69 και 70 του N . 4172/2013." "[...] Περαιτέρω, με την παρ.4 του άρθρου αυτού, σε προκαταβολή φόρου 4% ή 10% κατά περίπτωση υπόκεινται μόνο οι αμοιβές των αρχιτεκτόνων και μηχανικών επί μελετών για τις οποίες προβλέπεται θεώρηση των σχεδίων ή μελετών ή χορήγηση σχετικής άδειας από την αρμόδια Υπηρεσία. ... Για τις λοιπές περιπτώσεις που δεν προβλέπεται θεώρηση ή χορήγηση σχετικής άδειας, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου αυτού αλλά μόνο οι διατάξεις του άρθρου 64, δηλαδή παρακρατείται φόρος με συντελεστή 20% (σχετ. ΠΟΛ. 1120/2014 ). [...]"
    1 point
  45. Προσωπικά μου έχει τύχει 2 φορές αντίστοιχη περίπτωση που με προβλημάτισε σοβαρά αλλά ακόμη και σε αυτές πρέπει να βρεθεί μία λύση. Η λύση λοιπόν που βρέθηκε έπειτα από συζητήσεις με συναδέλφους, ΤΕΕ, ΥΔΟΜ και συμβολαιογράφους ήταν η εξής: Περίπτωση α) Γειτονικά οικόπεδα με ιδιοκτήτες συγγενείς όπου υπήρχαν διάφορες κατασκευές πάνω στο μεταξύ τους όριο. Γίνονται 2 δηλώσεις υπαγωγής για το κάθε οικόπεδο ξεχωριστά με τακτοποίηση των αντίστοιχων τμημάτων που "πατάνε" στο κάθε οικόπεδο και μετά αα)Είτε γίνεται συνένωση των 2 οικοπέδων αβ)Είτε ανταλλαγή τμημάτων ώστε τα μεταξύ τους όρια να μην κόβουν κατασκευές. Περίπτωση β) Γειτονικά οικόπεδα με άγνωστους μεταξύ τους ιδιοκτήτες. Ο δικός μου ήθελε να κάνει προσθήκη, ο γείτονας είχε αυθαίρετο που ένα τμήμα του έμπαινε στο δικό μας οικόπεδο. Από την ΥΔΟΜ μου ζήτησαν να τακτοποιήσω το τμήμα του κτιρίου που εισέρχεται σε εμένα (παρόλο που δεν είναι δικό μου) προκειμένου να μπορέσω να εκδόσω άδεια.
    1 point
  46. Από τη στιγμή που δεν ελέγχονται σοβαρότερες μελέτες (στατικά, ΕΝΑΚ, κλπ) αλλά θεωρούνται, τί σε κάνει να πιστεύεις ότι το συγκεκριμένο έντυπο ελέγχεται?
    1 point
  47. για μελέτη-επίβλεψη οικοδομικής άδειας πληρώνεις ΦΕΜ (προκαταβλητέος φόρος) 10% για όλες τις μελέτες πλην τοπογραφικού 4% μόνο για τοπογραφικο για μελέτη-επίβλεψη εκτός οικοδομικής άδειας ΔΕΝ πληρώνεις ΦΕΜ για επιχείρηση (επαγγελματία) εκτός οικοδομικής άδειας γίνεται παρακράτηση 20% (παρακρατηθείς φόρος) τον οποίο ο επαγγελματίας αποδίδει στην εφορία μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και σου δίνει βεβαίωση πως τον έχει πληρώσει την οποία προσκομιζεις στην εφορία με την φορολογική σου δήλωση για ιδιώτη εκτός οικοδομικής άδειας ΔΕΝ πληρώνεις ούτε ΦΕΜ ούτε γίνεται παρακράτηση
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.