Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/11/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Πήγαιν στην καρτέλα οφειλές, να δεις από ποιον μήνα προέρχεται και έλεγξε στις πληρωμές πότε καταχωρήθηκε η πληρωμή του μήνα αυτού σε σχέση με το πότε έληγε η εμπρόθεσμη πληρωμή του.3 points
-
στο τέεεελος α. Εντάσσονται στην κατηγορία 4 και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης οι εξής περιπτώσεις: - αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο. - αυθαίρετες κατασκευές σε ακίνητα που διαθέτουν οικοδομική άδεια, ανεξαρτήτως του ποσοστού υπέρβασης της κάλυψης ή της δόμησης, όταν αυτές δεν ξεπερνούν τα 50 τ.μ. σε συνολική δόμηση. - κατασκευές που έγιναν βάσει νόμιμης οικοδομικής άδειας, όταν έγιναν επί ακινήτου που κατόπιν κατατμήθηκε, και υπερβαίνουν την προβλεπόμενη δόμηση και κάλυψη, όπως αυτή υπολογίζεται επί του ακινήτου που διαμορφώθηκε μετά την κατάτμηση. (Δεν συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα περίπτωση και δεν εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετες κατασκευές εφόσον βρίσκονται εντός προκηπίου κατά περισσότερο από 20 εκ.)2 points
-
Αυτό το "Σε περίπτωση που υπάρχει οικοδομική άδεια είναι δυνατή η σύγκριση με τα μεγέθη της άδειας." του αρ. 100 της Εγκ 2/19 τέθηκε βασικά για να σώσει ιδιοκτήτες με άδεια που βρέθηκαν ξαφνικά εκτός σχεδίου ή χωρίς την κατά παρέκκλιση αρτιότητα (βλ. Δ/μα προστασίας Υμηττού). Εξ΄άλλου, η επίκλιση των όρων της αδείας γίνεται και στο αρ. 96 ΚΑΤ.4: "....τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής αδείας,..." Κοντολογίς πάντως το ίδιο λέμε: Το οικόπεδο, ασχέτως εφαρμοσιμότητας του ρυμοτομικού, είναι κηρυγμένο ως ρυμοτομούμενο και έτσι παραμένει μέχρι την πιθανή άρση της απαλλοτρίωσης. Άρα πολεοδομικώς αντιμετωπίζεται ως ....."κολοβό" ......2 points
-
Ναι αυτό εννοώ. Για μένα έπρεπε να εκδώσεις "έγκριση εργασιών αποπεράτωσης" (άρθρο 107 παρ 5β..... εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους,) Δες και το ΦΕΚ 43Β'/20-01-12 (Άρθρο 1 ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ 1. Ως εργασίες επισκευής που αποβλέπουν στην υγιει− νή, την αισθητική βελτίωση − αποκατάσταση και τη συ− νήθη συντήρηση των αυθαιρέτων κατακευών, που έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 όπως ισχύει, νοούνται οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χρωματισμοί, μικρές εσωτερικές επισκευές ή διασκευ− ές που δεν θίγουν τη φέρουσα κατασκευή του κτιρίου, επισκευές δαπέδου, επισκευές, διασκευές ή συμπληρώ− σεις των εγκαταστάσεων και αγωγών, τοποθέτηση ή αντικατάσταση ειδών υγιεινής, θυρών και παραθύρων, καθώς και μικρές επισκευές θυρών, παραθύρων, στεγών− δωμάτων και γενικά μικρές και μεμονωμένες επισκευές για λόγους χρήσης, υγιεινής, προστασίας και ενεργεια− κής αναβάθμισης του κτιρίου. ..... 5. Σε περίπτωση διάστασης απόψεων μεταξύ της πο− λεοδομικής υπηρεσίας και του ιδιοκτήτη του αυθαιρέτου κτίσματος όσον αφορά στο κατά πόσον οι ζητούμενες εργασίες αποβλέπουν πράγματι στην υγιεινή, τη συνήθη συντήρηση ή την αισθητική βελτίωση – αποκατάσταση της κατασκευής το θέμα παραπέμπεται για γνωμοδό− τηση στην αρμόδια ΕΠΑΕ (Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής από 1−3−2012). Η μικρής κλίμακας προφανώς δεν σε καλύπτει. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα πρόστιμα θα υπολογιστούν με τ.μ αλλά με αναλυτικό. Επομένως το ανώτερο πρόστιμο ανέρχεται σε 1000+200€. Για την νομιμοποίηση εκδίδεις τώρα "έγκριση εργασιών αποπεράτωσης για την νομ/ση" και τελειώνεις.2 points
-
4.728 downloads
Το συνημμένο αρχείο DOC περιέχει τα άρθρα 8031.1 .. 8311.2.4 (Υδραυλικά - Αποχετεύσεις) του ανεπίσημου* Αναλυτικού Τιμολογίου Ηλ/Μηχ Εργασιών με περιγραφή και ανάλυση της τιμής (τρίμηνο Γ'/2011 που είναι το πιο πρόσφατο μέχρι 22-6-2012)**. * Τα επίσημα ΑΤΗΕ έχουν κωδικούς απο ΗΛΜ 1 έως ΗΛΜ 110. Υπάρχουν όμως και τα ανεπίσημα (δηλ. μη εγκεκριμένα απο το ΥΠΕΧΩΔΕ) που έχει δημοσιεύσει η ΠΕΔΜΗΕΔΕ με κωδικούς ΑΤΗΕ8000 ... ΑΤΗΕ9465 Τα άρθρα αυτά χωρίζονται στις ομάδες: 8000 - 8400 : Υδραυλικά - Αποχετεύσεις 8401 - 8700 : Κεντρική θέρμανση - κλιματισμός 8701 - 9000 : Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις (ισχυρά & ασθενή ρεύματα) 9001 - 9100 : Ανελκυστήρες 9101 - 9300 : Ηλεκτρομηχανολογικά εγγείων βελτιώσεων 9301 - 9600 : Ηλεκτροφωτισμοί οδών, Σηματοδοτήσεις πόλεων & αεροδρομίων 9601 - 9999 : Λοιπές ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις ** Για τιμές άλλων τριμήνων και συντελεστές αναθεώρησης, μπορείτε να κατεβάσετε το πρόγραμμα "ΕΡΓΑ" στην κατηγορία 11.11 point -
1 point
-
2.187 downloads
Ένα αρχείο excel που ανέπτυξα και χρησιμοποιώ στη δουλειά μου για τον υπολογισμό απαιτήσεων εξαερισμού επαγγελματικής κουζίνας. Πρέπει να ενεργοποιήσετε τις μακροεντολές για να δουλέψει. Επιλέγετε τον εξοπλισμό που θα υπάρχει στην κουζίνα, τις διαστάσεις του και τον τύπο της φούσκας και σας δίνει την απαιτούμενη ροή αέρα σε m3/s και m3/h, τον αριθμό φίλτρων και τις διαστάσεις των αεραγωγών για εξαγωγή και επιστροφή. Υπάρχει και φύλλο υπολογισμού ταχύτητας ανάλογα με παροχή και διαστάσεις αγωγού. Οι υπολογισμοί είναι βάση του DW172, αγγλικού προτύπου για επαγγελματικές κουζίνες. Το αρχείο είναι στα Αγγλικά.1 point -
Καλό θα ήταν να γράψεις το κομμάτι του σχεδίου νόμου που λύνει το πρόβλημα που αντιμετωπίζεις.1 point
-
δυσαρεστα μαντατα μετα απο 8 χρονια, θυμηθηκαν να προσθεσουν στο 100 παρ. 12, τον ν 1078/80 12. Για κύρια και μοναδική κατοικία, εφόσον ο ιδιοκτήτης ή ο σύζυγος ή οποιοδήποτε από τα ανήλικα τέκνα αυτού δεν έχει δικαίωμα πλήρους κυριότητας ή επικαρπίας ή οίκησης σε κατοικία ή σε ιδανικό μερίδιο αυτής που πληροί τις στεγαστικές ανάγκες της οικογένειάς του σύμφωνα με την παρ. 13 του άρθρου 1 του ν. 1078/1980, ή δικαίωμα πλήρους κυριότητας σε οικόπεδο οικοδομήσιμο ή σε ιδανικό μερίδιο οικοπέδου στο οποίο αντιστοιχεί εμβαδόν κτίσματος που πληροί τις στεγαστικές του ανάγκες και βρίσκονται σε δημοτικό ή κοινοτικό διαμέρισμα με πληθυσμό άνω των τριών χιλιάδων (3.000), καταβάλλεται ποσοστό 40% του ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται με τις διατάξεις του παρόντος. Θεωρείται ότι πληρούνται οι στεγαστικές ανάγκες εφόσον το άθροισμα της συνολικής επιφάνειας που τους αντιστοιχεί δεν υπερβαίνει τα εβδομήντα (70) τ.μ.. Η επιφάνεια αυτή προσαυξάνεται κατά τριάντα (30) τ.μ. για μέχρι δύο τέκνα και κατά είκοσι (20) τ.μ. για πάνω από δύο τέκνα, τα οποία βαρύνουν τον υπόχρεο ή τον άλλο σύζυγο. Η προϋπόθεση της κύριας κατοικίας για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου πληρούται εφόσον για τις στεγαστικές ανάγκες των ανωτέρω προσώπων το άθροισμα της συνολικής επιφάνειας που τους αντιστοιχεί δεν υπερβαίνει τα εβδομήντα (70) τ.μ.. Η επιφάνεια αυτή προσαυξάνεται κατά δεκαπέντε (15) τ.μ. για κάθε τέκνο. το οποιο λεει τα εξης 13.Αν ο αγοραστής ή ο/η σύζυγος ή τα ανήλικα τέκνα τους έχουν δικαίωμα πλήρους κυριότητας ή επικαρπίας ή οίκησης σε κατοικία ή ιδανικό μερίδιο κατοικίας ή δικαίωμα πλήρους κυριότητας σε οικόπεδο ή ιδανικό μερίδιο οικοπέδου, θεωρείται ότι καλύπτονται οι κατά την παρ. 1 του άρθρου αυτού στεγαστικές ανάγκες, αν το συνολικό εμβαδόν των ανωτέρω ακινήτων είναι εβδομήντα (70) τ.μ., προσαυξανόμενα κατά είκοσι πέντε (25) τ.μ. για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα και κατά τριάντα (30) τ.μ. για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα τέκνα, των οποίων την επιμέλεια έχει ο δικαιούχος. Κατ΄ εξαίρεση οι στεγαστικές ανάγκες του αγοραστή με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%) αυξάνονται σε ενενήντα (90) τ.μ..1 point
-
1 point
-
Στο eadeies: Πατάς στo + (Εισαγωγή νέας αίτησης) Πας δεξια στο + (Εισαγωγή πράξης σε συνέχεια προγενέστερης ηλεκτρονικής) Δίνεις το Α/Α της παλιάς σου ΕΕΔΜΚ και αναζήτηση Σου εμφανίζει το πεδίο Αναθεώρηση ΕΕΜΚ κάτω δεξιά Το επιλέγεις και πατάς το + (Εισαγωγή πράξης σε συνέχεια προγενέστερης ηλεκτρονικής)1 point
-
Α.Θα κάνεις "αναθεώρηση" της αρχικής εεμκ α/α ..... για προσθήκη εργασιών της περίπτωσης .... (αλλαγή διαστάσεων ανοιγμάτων),θα πάρεις τις απαραίτητες συναινέσεις γιατί αλλάζεις όψεις,τις απαραίτητες νέες εγκρίσεις εφόσον απαιτούνται κλπ. και θα αναρτήσεις όλα τα πρόσθετα δικαιολογητικά και τις μελέτες που αναθεωρούνται. Β.Ανοίγοντας την αίτηση σου και πατώντας οποιοδήποτε πεδίο στην αίτηση σου,π.χ."στοιχεία υφισταμένου",θα δεις να εμφανίζεται και το πεδίο "Αρχεία".Πατώντας εκεί βλέπεις τα αρχεία που ανέβασες εσύ αλλά και το αρχείο της πράξης που είναι η εκδοθείσα πράξη.1 point
-
Δεν νομίζω ότι το επαναλαμβάνουν-δίνουν διευκρινήσεις στις Δ/νσεις Δασών που έκαναν ερωτήματα, με συγκεκριμένα παραδείγματα.Δες λίγο πάλι και την επόμενη παράγραφο 6...έχει ειδικές περιπτώσεις κλπ.1 point
-
σωστα - πρωτα θα ελεγξει την "κατατμηση" μπορει να παιζει και συσταση καθετων - επισης και σαν κατατμηση να το ξαναδει, αφου υπαρχει θεμα με την απαγορευση κατατμησης σε μη αρτια και μη οικοδομησιμα και να δει και τον ..."επερχομενο" νομο....κατι προβλεπει περι αυτου.. [καλησπερα]1 point
-
Συγγνώμη να συμπληρώσω κάτι σημαντικό σχετικά με την αρχική περιγραφή.Να ελέγξεις τον τίτλο της κατάτμησης και οπωσδήποτε το Τ.Δ. της κατάτμησης και την δήλωση 651 του μηχ/κού ως προς αρτιότητα και οικοδομησιμότητα. Μάλλον γράφαμε ταυτόχρονα-για το 2ο ερώτημα δεν γνωρίζω την απάντηση.1 point
-
1 point
-
Σε κάθε περίπτωση, επειδή δημιουργήθηκε μεταγενέστερη κατάτμηση με αποτέλεσμα οικόπεδο μικρότερο από αυτό της οικοδομικής άδειας,σύμφωνα με το Παράρτημα Α θα πρέπει να δηλώσεις "Όχι " στο πεδίο της άδειας.Έτσι κατατάσσεται στην κατ.5 και κατά συνέπεια η δήλωση αυτή δεν μπορεί να προχωρήσει τώρα-αναμένεις εξελίξεις για την κατηγορία 5...1 point
-
Ναι και εγώ αυτό έχω καταλάβει. Ολοκληρώνεται εκεί που λες η διαδικασία.1 point
-
@gio~Οι προθεσμίες αφορούν την ανάρτηση των αρχείων για τις δηλώσεις του 4178. Δεν υπάρχει παράταση για την τροποποίηση των δηλώσεων του νόμου αυτού.1 point
-
1 point
-
Συμφωνώ ότι το οικόπεδο πολεοδομικώς παραμένει κολοβό και μάλιστα σήμερα που μιλάμε (πρακτικώς μετά τον 1337 ο οποίος "έκοψε" τη δυνατότητα δόμησης σε ρυμοτομούμενα βάσει 5269/31) δεν οικοδομείται αν δε γίνει πράξη αναλογισμού και τακτοποίησης ή αυτοδίκαια άρση απαλλοτρίωσης (Ζήσε Μάη). Η μη αποζημίωση έως σήμερα ανοίγει και το "παράθυρο" ώστε να ρυθμιστούν οι όποιες αυθαιρεσίες επι του όλου οικοπέδου (ρυμμοτομούμενου και μή) βάσει της γνωστής εξαίρεσης του άρθρου 89 παρ.2. Ότι ρυθμίζεται, ρυθμίζεται σε όλη την έκταση, άσχετα αν δε δικαιούται αποζημίωση το αυθαίρετο τμήμα. Ερχόμαστε στη ρύθμιση, εφόσον σήμερα (πρακτικώς ποτέ-δες Υ.Γ) δεν ορίζονται επι του οικοπέδου όροι δόμησης (ούτε επι του κολοβού τμήματος θεωρώ, είτε λόγω μη ύπαρξης πράξη αναλογισμού και τακτοποίησης είτε λόγω μη αρτιότητας κομματιών που προκύπτουν) . Άρα, πρέπει από κάπου να πιαστούν οι συντελεστές. Η μία λύση είναι να πιαστούν από τα κολοβά τμήματα όπως λέτε και τους σημερινούς όρους δόμησης. Ομώς τότε, θα ρυθμίζονται κατασκευές οι οποίες βρίσκονται εκτός του "κολοβού" τμήματος με συντελεστές που θα προκύπτουν από το "κολοβό". Αυτό το σκεπτικό με οδήγησε στη λογική ακολουθία: 1. Όταν βγήκε η άδεια το οικόπεδο, όπως και σήμερα, ήταν ρυμοτομούμενο. 2. Βάσει της άδειας στο οικόπεδο συνολικά (υπάρχον και προσθήκη) προέκυπταν τόσα τ.μ κάλυψη και δόμηση και τόσο ύψος, τα οποία καθώς προέκυψαν απο νόμιμη αδεία μπορούν να θεωρηθούν ως "επιτρεπόμενα" στη λογική ότι όροι δόμησης δεν ορίζονταν ούτε κατά την άδεια (?). Τουλάχιστον επι του ΔΚ της άδειας (αδεια του 1977) αναφέρονται οι όροι δόμησης που ισχύουν στην περιοχή (όρια αρτιότητας, πρόσωπο κλπ) αλλά δεν ανάγονται επί του οικοπέδου και απλά σημειώνεται ότι το οικόπεδο βρίσκεται εντός κοινοχρήστου. 3. Εφόσον η ρύθμιση γίνεται για τα κτίσματα επί του όλου οικοπέδου (μέ την ρυμοτομία) ώς όρια θα ορίσω τα υλοποιημένα για έλεγχο πλαγίων. 4. Με βάση τα 1,2,3 καταλήγω ότι δεν είναι λάθος να χρησιμοποιήσω τα εγκεκριμένα βάσει άδειας μεγέθη κάλυψης δόμησης και ύψους για τον υπολογισμό των συντελεστών. Υ.Γ Αρχικώς είχα σκεφτεί να πάρω το όλο οικόπεδο. Όμως, κι εδώ μπαίνω πιο πολύ στο νομικό κομμάτι του 5269, δεν είμαι σίγουρος αν τότε αυτός μπορούσε να βγάλει άδεια με όρους δόμησης, ανεξάρτητα από την ρυμοτομία επί του όλου, ή απλά να προσθέσει επί υπάρχοντος (προ του 55). Νομίζω μόνο το 2ο. Δλδ εστώ ότι το όλο ήταν 200τ.μ με Σ.Δ 1.0 και υπήρχε υπάρχον 50τ.μ. Δε γνωρίζω, και αν κάποιος παλαιότερος θυμάται ας μας πεί, αν τότε μπορούσε να βγάλει άδεια για προσθήκη καθ'υψος και ανεξάρτητο κτίσμα ώστε να καλύψη το σύνολο του οικοπεδου*ΣΔ, ή περιορίζονταν στην προσθήκη καθ'υψος. Αν ισχύει το πρώτο, τότε και η αρχική μου αντιμετώπιση στο όλο ίσως έχει μια βάση με βάση του τί ίσχυε κατα την εκδοση της Ο.Α1 point
-
και για άλλη μια τροποποίηση του 4495 και στο νέο νομοσκέδιο (sic) έμεινε ίδιο αυτό το σημείο, οπότε όπως λέτε, εγκ2 έχει και κάτι για ρυμοτομήσεις παρακάτω, δε έχω φτάσει μέχρι εκεί ακόμα1 point
-
1 point
-
Όπως τα λες είναι... Ολοκληρώνεται εκεί σε όσα έχω βγάλει και δεν μπορεί να θέλει κάτι άλλο.1 point
-
Καλημέρα. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις @Anton_civeng και @zazeng. Το θεμα μου ειναι ότι απο τη ρυμοτομηση, επειδή το οικόπεδο κοβεται απο 2 δρόμους προκυπτουν κάποια κομμάτια τα οποία το καθένα ειναι μη αρτιο. Σκέφτηκα, προσωπικά, να χρησιμοποιήσω για τον έλεγχο τη αιτουμενη κάλυψη, δόμηση και υψος της ο.α. Ουτως ή άλλως, η προσθήκη βάσει άδειας έγινε σε ρυμοτομουμενο τμημα του οικοπέδου. Σκεφτηκα λοιπον ως λύση εν τέλει να χρησιμοποιήσω τα αιτουμενα της αδειας καθώς ειναι νομιμα μεγέθη εφοσον καλυπτονται απο κάποια άδεια. Ειδα οτι και η εγκύκλιος 2, ισως για κατι ανάλογο, στο άρθρο 100 οριζει οτι μπορει να γινει χρήση των μεγεθών της άδειας. Τέλος, για τις πλαγιές, αναγκαστικά-δυσμενως πηρα τα υλοποιημενα ορια του ολου οικοπέδου. Υ.Γ Το εν λογω Ρυμοτομικό ειναι πρακτικως ανεφάρμοστο εδω και 40 χρονια...Διοτι πολυ απλα ο συνταξας, νιωθοντας επιστήμονας θεώρησε σωστο να ρυμοτομησει οτι εύρισκε μπροστά του....1 point
-
Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο 10/2020, χωρίς κάποια έκπτωση (μάλλον λογικό αφού τον Οκτώβρη δεν υπήρχε lockdown) και με καταληκτική πληρωμής την 3η Δεκέμβρη.1 point
-
Eγω πάντα και τώρα, πίστευα πως η εκτός σχεδίου δόμηση είναι βασικά "άναρχη". Τα Π.Δ. απλά βάζουν κάποιους κανόνες, για να υπάρχει κάποια συγκράτηση και να μη ξεχυλώνει πέρα για πέρα η κατάσταση. Τις περισσότερες φορές αυτό δεν κατορθώθηκε. Έγιναν, εκεί εξω, σημεία και τέρατα. Η δόμηση, εκεί έξω, θα έπρεπε να είναι πιο αυστηρή και να εποπτεύεται πολύ περισσότερο. Οι παραβάσεις και οι αυθαιρεσίες, στα εκτός σχ., δεν θα έπρεπε να Τακτοποιούνται. Σου δίνω το δικαίωμα, φίλε πολίτη, να κτίσεις σε ένα "σταροχώραφο" (που αυτό ίσως και να το παραχώρησε gratis το κράτος) π.χ. 200μ2 και εσύ κτίζεις 300μ2, βάζεις και μία πισίνα!! Έριξα μία ματιά στο νομοσχέδιο. Πιστεύω πως δεν θα έπιφέρει αυτά που κάποιοι αναμένουν. Πέρα από το ότι κάποια γραφεία, με μεγάλα μελετητικά πτυχία Ε' τάξης, θα αρπάξουν τα λεφτά "μελετώντας" αυτά τα τοπικά σχέδια που ακόμη δεν ξέρουμε τι θα είναι πως θα είναι κλπ, κλπ. Ήδη αρχίζει και φαίνεται αυτό! Όταν ο Τρίτσης, πήρε τότε απ' όλες τις πλευρές τα εύσημα, ξεκινούσε την Ε.Π.Α. είχε πίσω έναν νόμο τον Ν. 1337 που προέβλεπε τα πάντα, και την παραμικρή "ψιλαδούρα". Ακόμη και τα τιμολόγια του "πινάκιου αμοιβής" για όλα τα στάδια μελέτης. Γι' αυτό και πέτυχε η Ε.Π.Α.. Τώρα?? Θα έχουμε να γράφουμε. Υ,γ. Πρέπει να σημειώσουμε πως ο Α. Τρίτσης ήταν Μηχανικός και ήξερε το αντικείμενο. Αυτός, ο δίκός μας, τώρα το ξέρει??1 point
-
Σε ανάλογη περίπτωση ένταξης στο σχέδιο με υπό μελέτη (ακόμα εκεί είναι) πράξη εφαρμογής κ γω έτσι ακριβώς το χειρίστηκα, χωρίς τα ρυμοτομούμενα και με τους νέους όρους δόμησης (εξαιρετικά συμφέρον). Θα μπορούσα να κάνω κ μια προσέγγιση των εισφορών σε γη, αλλά αποφάσισα ότι δεν είναι δικιά μου δουλειά κ δεν θα είχε κανένα νόημα. Τη στιγμή της τακτοποίησης αυτό ήταν το οικόπεδο μου κ τέλος.1 point
-
laxanos καλημέρα σου, Συμπτωματολογία ρυμοτομικής παθογένειας θα έλεγα για όλες αυτές τις περιπτώσεις "φαντάσματα" που εκκρεμούν ως ρυμοτομούμενα μέχρι και 85 χρόνια (έχει καταγραφεί αυτό !) . Σαν βάσεις για το πρακτέο στην περίπτωση της τακτοποίησης θεωρώ ότι : α) ο ιδιοκτήτης παραμένει απόλυτος κύριος του ρυμοτομουμένου τμήματος μέχρι την καταβολή της ορισθείσας αποζημίωσης. β) η άρση της απαλλοτρίωσης έστω και αυτοδικαίως μετά από τον οριζόμενο "εύλογο χρόνο" (εικοσαετία - οκταετία - 18μηνο κ.λ.π) χρειάζεται απόφαση Διοικητικών Δικαστηρίων ή προσφάτως διαπιστωτική πράξη. γ) πολεοδομικώς το οικόπεδο αντιμετωπίζεται ως ρυμοτομούμενο (εμβαδόν, Ρ.Γ- Ο.Γ γραμμές κ.λ.π) έστω και πριν την αποζημίωση ή την τυχόν άρση της απαλλοτρίωσης και για όλο το διάστημα μέχρις την καταβολή της αποζημίωσης (οπότε αποξενώνεται ο κύριος του) ή την δικαστική απόφαση ή διαπιστωτική πράξη για την άρση της. Θεωρώ λοιπόν ότι, μη έχοντας απόφαση ή διαπιστωτική πράξη για την άρση της απαλλοτρίωσης, να θεωρηθεί το οικόπεδο με εμβαδόν το απομειωμένο από το ρυμοτομούμενο τμήμα και τις γραμμές (Ρ.Γ - Ο.Γ) αυτές που ορίζονται από την ρυμοτόμηση του. ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΑΡΣΗ.pdf1 point
-
Αν αυτό το έκτρωμα που φέρεται ότι κατατέθηκε στη Βουλή, και όσο αφορά σε τροποποιήσεις του ΝΟΚ, δεν είναι τρολλιά και ψηφιστεί τελικά ως έχει ... εγώ προσωπικά τελείωσα τη σταδιοδρομία μου σε μελέτη πολεοδομικής νομοθεσίας. Θα δίνω το κατιτίς στα παιδιά των ΣΑ να μου στέλνουν ηλεκτρονικά τους κωδικούς άδειας και ηλεκτρονικής ταυτότητας ... μέσω dark web βέβαια.1 point
-
συμφωνώ με τους 2 προηγούμενους οι ελάχιστες προδιαγραφές του ΚΕΝΑΚ πρέπει να τηρούνται εκτός καιεάν δεν είναι τεχνικά εφικτό πχ όριο οικοπέδου, οικοδομική γραμμή σε ισόγειο <3μ κλπ1 point
-
Τα πρόστιμα υπολογίστηκαν ανά τ.μ ή με αναλυτικό?? Υ.γ αφού ο ΦΟ είναι σίγουρα προ της 27/8/11 τα πρόστιμα θα έπρεπε να υπολογισθούν με αναλυτικό1 point
-
Αν μου επιτρέπεις να συνεχίσω την κουβέντα (που άλλωστε μόνο δημιουργική μπορεί να είναι) και την επιχειρηματολογία μου... 1. Στο παράδειγμα του μπατικού τοίχου. Δεν θα πληρωθεί επειδή έχει R>0,9, αλλά γιατί θα πιστοποιήσει ο ενεργειακός επιθεωρητής ότι με αυτό το R ικανοποιούνται τα ελάχιστα του ΚΕΝΑΚ για την περιοχή. Εγώ π.χ. δεν θα πιστοποιούσα μόνωση μπατικού στην Φλώρινα με R=0,91. Το R>0,9 του προγράμματος δεν υποκαθιστά τον ΚΕΝΑΚ και μπήκε για να δημιουργήσει μίνιμουμ ικανοποιητική συνθήκη μόνωσης, μιας και υπάρχουν περιπτώσεις δομικών στοιχείων που μπορεί με αυτό το R να ικανοποιούν τα ελάχιστα του ΚΕΝΑΚ. 2. Η αντικατάσταση των υαλοπινάκων επιδοτείται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, όπως ρητά αναφέρεται στους περιορισμούς του πίνακα 4.1.1. του οδηγού του προγράμματος : (1) " Αφορά επιλέξιμες κατοικίες/διαμερίσματα προστατευόμενα ως μέρος συγκεκριμένου περιβάλλοντος ή λόγω της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής ή ιστορικής τους αξίας, όπως διατηρητέα και εντός παραδοσιακών οικισμών κτήρια, στο βαθμό που η συμμόρφωση προς ορισμένες ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης θα αλλοίωνε κατά τρόπο μη αποδεκτό το χαρακτήρα ή την εμφάνισή τους. Στην περίπτωση αυτή ο Ενεργειακός Επιθεωρητής θα πρέπει στο Έντυπο Καταγραφής παρεμβάσεων (Παρ. VI) να δηλώνει το συνολικό U του κουφώματος που επιτεύχθηκε με το υλικό που τοποθετήθηκε."1 point
-
δες αυτη τη συζητηση, με την εγκυκλιο του τετρις και κανε ενα ερωτημα στον Γιωργο στο Αγρινιο "κατι" ειχε κανει...δξ ακριβώς σε ποιά κατηγορια ανηκε..1 point
-
Λογικά θα θεωρεί ως επικίνδυνους χώρους όπου υπάρχουν μηχανήματα, γι αυτό και στους χώρους αυτούς βάζεις επιπλέον πυροσβεστήρα CO-2. Οπότε δε νομίζω να θεωρείται ο χώρος που αναφέρεις ως επικίνδυνος1 point
-
Μετάβασης από μια κατάσταση σε μια άλλη νομίζω. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα μεταβατικού επιχώματος είναι το επίχωμα πίσω από το ακρόβαθρο μιας γέφυρας εγκιβωτισμένο εντός πτερυγότοιχου συνήθως, που χρησιμοποιείται για να μεταβείς με ασφάλεια από την οδό κυκλοφορίας στην γέφυρα. Βέβαια και η μεταβατική κυβέρνηση το ίδιο είναι ουσιαστικά: προσωρινή μεν, αλλά για να μεταβείς από μια κατάσταση σε μια άλλη δε. Όχι, το μεταβατικό επίχωμα δεν είναι προσωρινό. Ίσα-ίσα είναι επίχωμα κρίσιμο και ιδιαιτέρων απαιτήσεων.Πχ ακούς και σε μια θεμελίωση κτιριακού όπου η επανεπίχωση των πεδιλοδοκών μπορεί να είναι μεγάλου πάχους και ιδιαιτέρων απαιτήσεων (πχ κυκλοφορία βαρέων οχημάτων) να λένε "το επίχωμα θα γίνει με προδιαγραφές μεταβατικού επιχώματος".1 point
-
Θεωρώ πως δεν απαγορεύεται όμως προφανώς δημιουργούνται ιδιοκτησιακά θέματα μεταξύ του ιδιώτη και του Δήμου...1 point
-
Μπα όχι μωρε... ποιο στατικό έλεγχο και βλακειες, αφου ο ιδιοκτήτης σε συνεργασία με το διακοσμητη έτσι φανταστηκαν την ανακαινιση ας ρωτησουμε και το φόρουμ να είμαστε 10000% σίγουροι Εισαι σιγουρα μηχανικός ? Το φρεάτιο του ασανσερ είναι φέρων στοιχείο μεγάλης δυσκαμψίας, το οποίο συνεισφέρει ιδιαιτέρως στην αντισταση του κτιριου σε σεισμικά φορτία. Δεν μπορεις να πας να κόψεις το ένα σκέλος. Τι σχέση έχει η αδιατάρακτη κοπή? με την αδιατάρακτη δεν μειώνεις τη διατομή ? δεν χαλάς τη ροή των φορτίων ? δε μειώνεις τη δυσκαμψια ? Ελεος..... Sorry για το ύφος αλλα αν ακούς τετοιες ερωτησεις απο συναδέλφους, τότε τυφλα να έχουν οι διακοσμητες, τα μαστόρια και οι ιδιώτες......1 point
-
Από ότι μου είπαν στο δασαρχείο της περιοχής μου δεν εξαιρούνται της δασικής νομοθεσίας. Απλώς αλλάζει ο χαρακτήρας του 1945! Δεν ξέρω κάτι παραπάνω γιατί δεν έχω ασχοληθεί πολύ με τα δασικά.1 point
-
το θέμα δυστυχώς δεν είναι μόνο "η μετατροπή συντεταγμένων" είναι ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει όσον αφορά και τα δικαιώματα, και τις γνώσεις και τις τιμές. Φταίμε όλοι οι μηχανικοί κάθε ειδικότητας, όλοι κάνουμε τα πάντα και όλοι ρίχνουμε τις τιμές, και σ'αυτό έχει βοηθήσει το κράτος όπως και η οικονομική κατάσταση, Εδώ στην περιοχή της Φωκίδας/Βοιωτίας κάνουν τοπογραφικά με 100 ευρώ, έχω δει μέχρι και "τοπογραφικό" ->φωτοτυπία και μεγέθυνση του σχεδίου πόλεως!!!. Για τις δηλώσεις κτηματολογίου, πάνε μηχανικοί και παίρνουν συντεταγμένες με το κινητό, με τη λογική "αφού τους χρεώνουν 10 ευρώ το χωράφι τι? θα κουβαλάνε κ όργανα μαζί?!!" Άπειροι πελάτες έχουν έρθει στο γραφείο με κάτι τοπογραφικά του '60 να τους βάλω λέει πάνω συντεταγμένες απ'το internet, αρνούμαι, μου απαντάνε "μα όλοι αυτό κάνουν", τους διώχνω, πάνε αλλού και μια χαρά τους το κάνουν, χάνω πελάτες, χάνω λεφτά, είμαι καλά με τη συνείδησή μου, ξέρω ότι αυτό είναι το σωστό για τον πελάτη, αλλά ο πελάτης δεν το καταλαβαίνει φυσικά και δυσφημεί το γραφείο. Έρχονται για ΠΕΑ, λέω οκ θα έρθω για αυτοψία/μέτρημα, απορούν γιατί "μα όλοι βγάζουν μια φωτογραφία" μου λένε.... τους λέω ελάχιστο 100 ευρω +ΦΠΑ, μου απαντάνε "30 ευρώ δεν έχουν αυτά?"...πάλι χάνω πελάτες. Όμως είναι κάποιοι λίγοι πελάτες που θα εκτιμήσουν κ θα καταλάβουν, αλλά λίγοι. Στο διπλανό χωριό ο συνάδελφος όλα τα σφάζει όλα τα μαχαιρώνει, ναι έχει κ 3 παιδιά να θρέψει.. ο παραδίπλα, μηχανολόγος, κάνει τοπογραφικά, αυθαίρετα, τα πάντα (με σφραγίδα άλλου). Ο απόλυτος παραλογισμός, αλλά κάπως πρέπει να ζήσει (?) πιθανά αν όλοι κρατούσαμε ένα επίπεδο στις υπηρεσίες και τις τιμές μας, να μη χρειαζόταν κανείς να κάνει πράγματα που δεν γνωρίζει ή που δεν πρέπει. Αν το τοπογραφικό ο συνάδελφος δεν το χρέωνε 100 ευρώ, αλλά 300, θα γινόταν σωστά, με τη σωστή μελέτη και από τον κατάλληλης ειδικότητας μηχανικό. Αν τις συντεταγμένες του χωραφιού δεν τις χρέωνε 10, αλλά 50 ευρώ, θα πήγαινε τουλάχιστον με ένα GPS. Βέβαια όταν βγαίνει η υπουργάρα και οι δημοσιογράφοι και λένε τοπογραφικά συντεταγμένες για το κτηματολόγιο με τα κινητά σας, οκ τι να πιστέψει και ο πελάτης ?...ότι θες να πας εσύ με το όργανο, να τον χρεώσεις πιο πολλά -να τον κλέψεις?- Οι δημοσιογράφοι ρε σεις!!!! θυμάστε που είχαν βγει και έλεγαν πόσο θα στοιχίζει κτηματολόγιο,ταυτότητα κτιρίου, κλπ? έλεος!! Μας ήρθε πριν λίγες μέρες έγγραφο απ'το υπουργείο στο Σ.Α., να μπορούν λέει και οι πολιτικοί μηχανικοί να κάνουν αρχιτεκτονικές μελέτες σε αρχαιολογικούς ιστορικούς τόπους κλπ κλπ. και ξεκινήσαμε μετά, γιατί να μη μπορεί κ ένας ΑΤΜ να τα κάνει λοιπόν? γιατί να μη μπορώ κ γω να κάνω τα στατικά για ένα 10όροφο? ποια δικαιώματα? ποιες γνώσεις? ίσωμα όλα Πριν κάποια χρόνια είχα μιλήσει με έναν κύριο στο ΥΠΕΚΑ, που ήταν τοπογράφος και καθ' ύλην αρμόδιος-σύμβουλος του Υπουργού για τα χωροταξικά θέματα, για μια επέκταση σχεδίου πόλεως στην Πελοπόννησο και δεν ήξερε να ξεχωρίζει το εκτός σχεδίου,απ'τον οικισμό προ 23.. τι να πω για αυτούς τους επαϊωνες μέσα στα υπουργεία πια? δηλαδή αυτός τώρα συμβούλευε τον Υπουργό για το τι θα βγει να πει ?!@$@$#@! Είναι λοιπόν γενικό το κακό, ναι φυσικά ξεκινά με την "ηθική" του κάθε επαγγελματία και τις γνώσεις του, αλλά όταν δεν υπάρχει έλεγχος, όταν οι αρμόδιες υπηρεσίες/υπουργείο απαρτίζονται από άσχετους, που βγαίνουν μάλιστα δημόσια, λένε αηδίες που μας υποβιβάζουν κιόλας, όταν οι τιμές έχουν πέσει στα τάρταρα, φυσικό είναι το επάγγελμα του μηχανικού να πηγαίνει κατά διαόλου στα πάντα δικαιώματα/δεξιότητες/τιμές κλπ. P.S. συγνώμη για το μεγάλο κείμενο, έβγαλα τον καημό μου1 point
-
1 point
-
Μα η "ανθρωποφαγία" έχει κάποια βάση. Σε ένα άλλο επιστημονικό φόρουμ (π.χ. δικηγόρων), το όλο θέμα θα περνούσε ενδεχομένως ασχολίαστο, μιας και ο συγκεκριμένος κλάδος (φαίνεται να) δίνει, για επαγγελματικούς λόγους, ιδιαίτερη έμφαση στο "φαίνεσθαι". Στα καθ' ημάς όμως, τέτοιες απόπειρες είναι εξόχως παρακινδυνευμένες, διότι κρινόμαστε από το "είναι" μας. Κι επί πλέον, η συμμετοχή στο παρόν φόρουμ έχει και διδακτικό χαρακτήρα για τους νεότερους, μιας και δεν υπάρχει άλλος τρόπος να μεταδώσουμε (οι πρεσβύτεροι) την εμπειρία μας. Κατά καιρούς, έχουν προσπαθήσει κάποια ¨καλόπαιδα" είτε να κάνουν έμμεση διαφήμιση, είτε να εκφράσουν αντιεπιστημονικές-σκιτζήδικες απόψεις. Αν δεν είχε υπάρξει έντονη και σαφής αντιμετώπισή τους, πόσοι άραγε νέοι συνάδελφοι θα είχαν παρασυρθεί σε λάθη? Συνεπώς θεωρώ πως, η αυστηρή καταδίκη των όποιων "παρεκκλίσεων", είναι μονόδρομος. Ιδιαίτερη δε έμφαση θα πρέπει να δίνεται σε όσους δεν αντιλαμβάνονται το σφάλμα τους, αλλά περνούν στην αντεπίθεση με ανοίκειο τρόπο. Κι επί πλέον, όταν κάποιος δεν αντιλαμβάνεται το βαθμό (αυτο)ευτελισμού του, δίνει αφορμές για κράξιμο. Το ότι στο επάγγελμά μας υπάρχει αυτό το χάλι, είναι (κυρίως) αποτέλεσμα του ωχαδερφισμού μας. Κι επειδή πολύ το βάρυνα, ας ξαλαφρώσουμε με ένα (σχετικό?) παλιό τραγουδάκι1 point
-
Σωστά Δημήτρη, αλλά τηρώ σοβαρές επιφυλάξεις πλέον αν μπορούμε να ισχυριστούμε "κατ αναλογία εφαρμογή" και για τους οριοθετημένους. Έχω βεβαίως στο μυαλό μου ένα επιχείρημα, το οποίο σχετίζεται με το γεγονός ότι οι οικισμοί αυτοί έχουν προ 23 τμήμα ως συνεκτικό τους, αλλά δεν μπορώ το συνάδελφο να τον οδηγήσω σε τέτοιο επισφαλές ενδεχομένως μονοπάτι.1 point
-
παυλε μαλλον αναφερεσαι σε αυτη την ...δικη σου αναρτηση... https://www.michanikos.gr/forums/topic/6542-κατάτμηση-οικοπέδου-σε-οικισμό-μικρότερο-των-2000-κατοίκων/?do=findComment&comment=730896 "δεν έχει εφαρμογή στους οικισμούς προ του 1923 που δεν έχουν ρυμοτομικό σχέδιο, " απολυτως σωστο [αξιζει να διαβασει κανείς ολη την συζητηση...... ειναι διαφωτιστικη...]1 point
-
Κατάλαβα. Ο θείος στο χωριό μετά τα τσίπουρα έσκασε στο γραφείο και κάποιον ήθελε να ρίξει... Ότι λέει ο Δημήτρης (με τις καλησπέρες μου). Κάθε κατάτμηση για να δημιουργήσει άρτιο οικόπεδο στον οικισμό θα πρέπει το κάθε οικόπεδο να είναι τουλάχιστον επιφάνειας 1000 τμ και με πρόσωπο 15. Το τοπίο είναι λίγο "θολό" στο θέμα αυτό. Αν μιλούσαμε για ρυμοτομικό σχέδιο, θα απαγορευόταν και μάλιστα, "δια ροπάλου" κατάτμηση η οποία οδηγούσε σε μη άρτιο οικόπεδο. Για τους προ 23 οικισμούς υπήρχε παλιότερο έγγραφο το οποίο έλεγε ότι το Ν.Δ 690/48 δεν έχει εφαρμογή σε προ 23 οικισμούς. Για τους οριοθετημένους χωρίς ρυμοτομικό δεν υπάρχει κάτι που να μπορείς να βασιστείς, οπότε θεωρώ καλύτερο και ασφαλέστερο να πάρεις τη δυσμενή περίπτωση ότι δεν επιτρέπεται. Όχι ότι είναι η καλύτερη επιλογή, αλλά "κάλλιο γαϊδουρόδενε παρά γαιδουρογύρε" που λέει και ο λαός μας, οπότε καλύτερα κατάτμηση σε δυο οικόπεδα των 1600 τμ να κοιμάσαι ήσυχος τα βράδια.1 point
-
στην αρχη ειπαν θα της σβησουν αλλα μετα αποφασισαν πως οχι αλλα εμεις ειπαμε δεν πληρωνουμε αλλα μετα καποιοι πληρωσαν αλλα παλι ειπαν να μην πληρωσουμε ομως μετα καποιοι προσεφυγαν στον στε αμεις ομως δεν το ξεραμε και πληρωσαμε αλλα μετα ειπαν δεν πειραζει θα τα παρουμε πισω αλλα τελικα ειπαν πως οχι και θα πληρωσουμε ολοι αλλα επεμεναν οποτε και εμεις ειπαμε θα πληρωσουμε αλλα τα παλια πρωτα στην αρχη ειπαν ενταξυ αλλα μετα ειπαν ολα μαζι αλλα τελικα εμεις δεν ειχαμε να τα δωσουμε οποτε αποφασισαν τα μισα τωρα τα αλλα μισα τον αυγουστο οποτε εμεις ειπαμε ωραια αλλα τελικα δεν πληρωσαμε και πηγαμε διακοπες ...1 point
-
Ρίξε και μία ματιά εδώ... http://www.michanikos.gr/files/file/63-υπομνήματα-για-σχέδια-ενεργητικής-πυροπροστασ/1 point
-
Μπορεις να φτιαξεις ενα πρασινο κουτακι που μεσα θα γραφει EXIT, Ενα αλλο κοκκινο που θα λεει Π.Φ. , και για τους πυροσβεστηρες 2 κυκλοι που μεσα θα γραφουν P6 Στο σχεδιο θα τα τοποθετησεις εκει που πρεπει να πανε (θα δειξεις την φωλια εκει που ειναι, το ΕΧΙΤ εκει που ειναι και τους πυροσβεστηρες εκει που θα ειναι ακουμπισμενοι) Ολα αυτα με την προυποθεση οτι θα δεχτουν το σχεδιο με υπογραφη αρχιτεκτονα, εσενα δηλαδη. Δεν γνωριζω αν δεχονται ή οχι, υποθετω οτι αφου δεν εχει μονιμα μεσα θα εισαι οκ.1 point
-
Ήξερες τις προβολικές συντεταγμένες του κέντρου φάσης της κεραίας GPS του Πολυτεχνείου σε ΕΓΣΑ87? Πως κάνεις επίλυση σε ΕΓΣΑ με ένα ζέυγος και περιμένεις να πάρεις συντεταγμένες ΕΓΣΑ? Το πιο πιθανό είναι να είναι σε κάποιο ETRF. Μην ξεχνάς οτι το GPS ο βορράς της ψευδοπροβολής ΕΓΣΑ87 που έχεις στο λογισμικό επίλυσης στο γραφείο δεν ταυτίζεται με το πραγματικό αζιμούθιο που προκύπτει από την υλοποίηση του ΕΓΣΑ. Επίσης για να παρεις ορθομετρικό υψόμετρο πρέπει να έχεις μοντέρλο γεωειδούς ακρίβειας???? Τέλος κανένα τριγωνομετρικό ΓΥΣ δεν είναι συμβατό σε σχέση με άλλο αν τα μετρήσεις με GPS και είναι λογικό... Διαφώτισέ με τι έκανες για να σε βοηθήσω.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-